Ziņu Vēstules

newsletterZiņu vēstules jeb angliski newsletters ir ļoti populārs sazināšanās, komunikācijas ar klientiem veids e-pasta mārketingā. Taču es pats blakus daudziem šī saziņas veida plusiem saskatu arī mīnusus.

Nē, es tagad nesaku, ka ziņu vēstules ir kaut kas slikts un to lietot nevajag. Tieši otrādi, lietot vajag, bet ar to vien aprobežoties gan nevajadzētu. Bet sāksim ar plusiem:

Newsletter plusi

Brends

Nepašaubāmi laba ziņu vēstule strādā brenda labā. Ziņas pasniegšanas stils, noformējums, iespējas (audio, embedēti video), tas viss strādā ziņu vēstules sūtītāja reputācijas labā.

Noteiktība

Cilvēkiem patīk konkrētas lietas. Arī e-pasta mārketingā. Meillistes dalībnieks bieži vien vēlas zināt ne tikai to, ko viņš saņems savā pastkastē, bet arī to, cik bieži tas būs, cik ilgi un ar kādu regularitāti.

Tas nozīmē, ka ir labi, ja Tu cilvēkam pirms parakstīšanās meillistē arī skaidri pasaki – Tu saņemsi vienu e-pasta vēstuli mēnesī, nedēļā ar tādu un tādu informāciju. Vai arī cits variants, piemēram, saņemsi e-pastus tad, kad notiks kaut kas svarīgs mūsu kopējās intereses jomā. Piemēram, e-veikals varētu izziņot par jaunām akcijām dienu pirms katras akcijas sākuma u.c.

Ideālā gadījumā ir precīzi jānosaka konkrēta diena, datums, varbūt pat laiks, kurā meillistes dalībnieks saņems regulāro ziņu vēstuli savā pastkastē. Teiksim, katras nedēļas ceturtdienā. Pētījumi rāda, ka tādējādi cilvēki vairāk ieplāno šādu sūtījumu saņemšanu un iepazīšanos ar to saturu.

Vairākums kā labāko variantu izvēlas ikmēneša sūtījumus, taču tas ir atkarīgs no informācijas daudzuma, specifikas, jo ir iespēja arī veidot iknedēļas vai arī ikceturkšņa ziņu vēstuļu sūtījumus.

Vairākas ziņas vienā sūtījumā

Vēl viena liela ziņu vēstuļu priekšrocība ir tā, ka ir iespēja nosūtīt vairākas ziņas vienā sūtījumā (tomēr ne vienmēr tas ir labi, vēlāk pieminēšu, kāpēc). Lai noturētu lasītāja uzmanību, dažreiz ziņu vēstules pat tiek veidotas kā e-grāmatas, .pdf dokumenti, kas tiek pievienoti ziņai.

Taču ir vairāki iemesli, kuru dēļ nedrīkst ieciklēties tikai uz ziņu vēstuļu izmantošanu:

Newsletter mīnusi

Personiskā uzruna

Mēs jau runājām blogā, cik svarīga e-pasta mārketingā (tieši tāpat kā jebkurā citā mārketingā) ir klienta personiskā uzruna. Grozi kā gribi, bet kārtīgs newsletter tādu personisko uzrunu īsti neveido. Jo pamatīgāka un brendīgāka būs šī ziņu vēstule, jo vairāk klients to uztvers kā kārtējo reklāmas brošūru.

Protams, daļēji to var kompensēt ar personiskās uzrunas formām saturā un arī ar pašu saturu.

Nav fokusa

Sūtot ziņu vēstuli, loģiski, ka vienā sūtījumā būs vairāk nekā viena ziņa, bieži vien stipri vairāk. Tas nozīmē, ka klienta uzmanība tiks izkliedēta pa dažādiem vēstījumiem. Visticamāk, ka klients ziņai pārskries pāri, ar acīm “paķers” interesantāko, kas nebūt negarantē to, ka tiks izlasīta svarīgākā ziņa no sūtītāja viedokļa.

Un vispār e-pasta mārketingā ir pārbaudīts – vienā sūtījumā viena ziņa dos vislielāko atdevi no sūtījuma.

Tādā gadījumā vislabākais ir kombinēt ziņu vēstules ar neregulāriem sūtījumiem un par to arī informēt apmeklētāju, pirms viņš ir pieteicies meillistē.

Ziņu vēstulēs ievietot interesantu, saistošu, noderīgu informāciju, bet ar neregulāriem e-pasta sūtījumiem jau var pārdot produktus un pakalpojumus.

Tātad var secināt, ka tikai newsletter izmantošanai ir gan savi plusi, gan mīnusi, taču, ja kombinē newsletter ar nereguāriem sūtījumiem, tad var sasniegt ievērojami lielāku atdevi no e-pasta mārketinga.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “Ziņu Vēstules”

  1. […] reizē skatījām atšķirību starp ziņu vēstulēm jeb newsletter un parastiem ziņojumiem. Šodien jau konkrētāk par šo ziņojumu veidu […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Banija, E-pasta mārketings. E-pasta mārketings said: Ziņu vēstules – plusi un mīnusi: http://bit.ly/a2WKzZ […]

Ieraksti komentāru