WebMarketing.lv Pirmā Čata Apskats

WebMarketing ČatsVakar organizējām nelielu, bet interesantu pasākumu – pirmo WebMarketing.lv čatu, kurā piedalījāmies es un Sandis, bloga autori. Pēc čata ir vairāki secinājumi un kopsavilkums no manām diskusijām, ko šodien vēlos prezentēt.

Think Outside the Cubicle!

Tāds ir mans ierosinājums visiem, kas grib ielauzties affiliate mārketingā. Nevajag kopēt, vajag veidot pašiem savu. Pamatā visam projektam var būt apgūtās sistēmas, tehnikas, bet lūdzu pievienojiet kaut ko oriģinālu un jo vairāk, jo labāks būs rezultāts!

Tas nav nekas slikts, ka ir ar to problēma – galvenais, ka to jebkurā brīdī var mainīt un labot. Svarīgākais ir paškritiski atzīt to attiecībā uz savu projektu. Jo tikai tad, kad mainīsies domāšana, varēs izmainīt projektu. Pat tad, ja tas ir mazs blogs ar samērā labu apmeklētāju plūsmu, kuru atliek monetizēt.

Šis tāds kopējs ierosinājums. Ja runājam par konkrētām diskusijām, tad…

Kādas ir karstākās/naudīgākās nišas, kurās būtu vērts sākt?

nišu mārketings

Mana atbilde: vienalga kāda niša, ka tik ir pieprasījums.

Pastāv viedoklis, ka labāk iet mazās, niecīgās nišās. Saku “nē”, jo tādu praktiski vairs nav. Pastāv viedoklis, ka jāiet lielās nišās ar milzīgu konkurenci. Saku “daļēji”, jo vispirms ir jāizvērtē savi spēki. Vēl es saku, ka jāiet tādā nišā, kurā esi eksperts vai vari tādus atrast. Jo tad Tu vari gūt daudz labākus rezultātus par to, kas iegāja daudz “bagātākā” nišā.

Neapmierina šīs atbildes? Tad lejupielādējiet Howie Schwartz divas bezmaksas e-grāmatas, viņš Jums pastāstīs par, iespējams, labākajām 46 nišām šobrīd.

36 affiliate mārketinga nišas

vēl 10 affiliate mārketinga nišas

Egil, šeit ir atbilde arī uz Tavu jautājumu, uz kuru cīņas karstumā neatbildēju ;)

Lojalitātei ir samērā maz sakara ar labu konversiju

Drosmīgs apgalvojums no viena dalībnieka puses. Es tam pilnīgi un galīgi nepiekrītu.

Mana atbilde: Affiliate mārketingā ļoti liela loma ir apmeklētāju lojalitātei. Kāpēc lielākā daļa affiliate mārketieru cenšas (arī es) veidot apmeklētāju meillistes, sniegt pēc iespējas vairāk ekstras, veidot ilgtermiņa programmas? Jo es esmu ieinteresēts, lai apmeklētājs paliek pēc iespējas ilgāk manā projektā.

Es zinu, ka, jo ilgāk apmeklētājs paliks manā projektā, jo lielāka atdeve no tā būs. Tas ir īpaši svarīgi, piemēram, affiliate portālu gadījumos, kuros viss tiek darīts apmeklētāju apmierinātības mērķa labad.

No otras, puses, ir sfēras, kur var arī piekrist šim apgalvojumam. Produkts vai pakalpojums, kuru cilvēks iegādājas maksimālais vienu reizi savas dzīves laikā neprasa lojalitātes attīstīšanu. Tas tiesa.

Globālā nozīmē Twitter nojauc robežas?

twitter_logo

Mana atbilde: patiesībā gan tagad, gan nākotnē liela daļa cilvēces nesapratīs, kā var komunicēt 140 zīmēs. Viņi nebūs klienti no Twitter, jo viņi vienkārši nelietos Twitter. Bet viņiem būs nauda un viņi vēl joprojām gribēs pirkt un tērēt. Tie, kas orientēsies tikai uz Twitter, riskē un var zaudēt, bet tie, kas kā vienmēr, orientēsies uz visām iespējām, arī uz Twitter, neapšaubāmi iegūs. Twitter ir jāuztver kā jauna iespēja, bet ne lieta, kas tagad vienā brīdī visu izmainīja un nekam citam vairs nav jāpievērš uzmanība.

Gribu uzsvērt, ka augstākminētais attiecas šajā gadījumā uz affiliate mārketingu, jo tieši tā bija tēma ar sarunas biedru.

Video mārketingā ir spēks?

Mana atbilde: video ir ļoti varens spēks, jebkurā affiliate projektā ir vēlams to izmantot. Vai tā būtu savas pieredzes iemūžināšana vai pamācību, instrukciju filmēšana. Ir daudz cilvēku, kas tikai pēc video noskatīšanās saprot, ko īsti Tu gribi viņiem pateikt.

Ir svarīga video esamība Tavā affiliate projektā, bet, ja jau Tev ir video, tad tos var un arī vajag izmantot arī apmeklētāju plūsmas ieguvei, izmantojot populārākos video portālus.

Viral marketing ir spēks

viral mārketings

Mana atbilde: Jā, bet tomēr pētījumi (pēdējais bija iekš emarketer.com) parāda, ka tomēr no dažiem citiem interneta mārketinga rīkiem (proti, SEM un email mārketings) var saņemt lielāku atdevi. Un pats galvenais, prognozējamu atdevi, kas tomēr ir ļoti svarīgi. Ir riskanti tērēt resursus, ja neesi pārliecināts par iespējamo atdevi. Viral mārketingu uzskatu par specifisku iespēju, kurā ir vajadzīgs īpašs “ķēriens”.

Viss sākas ar izpēti

Dalībnieks: Es zinu, ka pats pieļāvu kļūdu par maz izpētot nišu un līdz ar to jūtu, ka daudz darba ir izdarīts lieki.

Ko es te vēl varu piebilst – perfekti pamācoša atklāsme jebkuram affiliate mārketierim un vispār jebkuram.

Visu darbu sāc ar izpēti un plānošanu. Izpēti nišu, izpēti atslēgvārdus, izpēti konkurentus, izpēti affiliate programmas, izpēti tendences, trendus, izpēti visu iespējamo un TIKAI TAD ķeries klāt pie projekta plānošanas.

Diemžēl, bet biežāk viss sākas ar lapas izvedi, bet pēc kāda laika ir strupceļš – ko nu tagad darīt, lapa “nez kāpēc” nenes peļņu!

Kā uzlabot mājas lapu?

Mājas lapa/blogs: Quitor.com

Īsais, 10 minūšu online rekomendāciju kurss “uz sitienu” no manas puses:

  1. lapas galvene jāuzlabo
  2. izveido video sadaļas, rādi video par līdzīgām tēmām
  3. izcel TOP skatītos un TOP komentētos rakstus (šāda tipa lapām noderīgi)
  4. iefiltrē blogā affiliate programmas, kas būtu saistītas ar izklaides jomu (iepazīšanās, online spēles, pokers) – vēlams tādas programmas, kur maksā par katru reģistrāciju
  5. strādā uz lojalitāti – izveido redzamu RSS pogu, motivē apmeklētājus parakstīties
  6. nomaini Adsense blokus, ievieto vienu grafisko bloku “scyscraper” labajā sānā
  7. izveido vienu  statisku augšējo postu, kurā izvieto iepriekš minētās affiliate programmas baneri (ja ne uzreiz, tad paturi prātā, kad apmeklētāju plūsma kļūs vēl lielāka)
  8. saturs, saturs, saturs  -jo vairāk rakstu, jo labāk

Nolēmu Sanda diskusijās savu degunu nebāzt – viss augstāk rakstītais bija interesantākie momenti no manām diskusijām.

Tāds rezumē pēc čata (un pieskaitot manus affiliate projekta asistenta meklējumus) – Latvijā tomēr ir diezgan daudz censoņu, kas laužas vai mēģina lauzties affiliate lauciņā. Tikai nezin kāpēc visi ir pagultēs salīduši :)

Katrā ziņā ir pastiprinājušās atziņas par nepieciešamību izveidot ko lielāku – affiliate mārketinga videokāstu, piemēram, varbūt arī kādu kārtīgu offline pasākumu par šo tēmu.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “WebMarketing.lv Pirmā Čata Apskats”

  1. [...] lūk sanāca šī nedēļa. Bez info produktu ziņām ievērības cienīgs bija vakardienas WebMarketing.lv čats – vēlreiz paldies visiem dalībniekiem. Pēc tā kopā ar Sandi esam pārrunājuši [...]

  2. Spektrs saka:

    Nu par twitteri runājot, es iegāju tajā uz neilgu laiku, sacināju, ka garām pasākums, turklāt tur ir daudz viltvāržu.
    Pilnīgi piekrītu, ka jāiet tādās nišās, kuras pārvaldi, bet tomēr sliecos domāt, ka ir vēl jāņem vērā, ko saka Tava sirds, tā var Tevi ievest tādā laukā, kuru Tu 1x redzi, bet jūti, jā te kaut kas ir, jāiepazīstas ar to vairāk, un tad sāc rakt.
    Piemēram, man nesen piedāvāja piedalīties vienā muzikālā projektā un nodarboties tieši ar to sfēru, kuru nepārvaldu, es raustījos, bet jutu, ka man tajā ir jāiesaistās un tagad pamazām lietas virzās uz priekšu. Pārvarēju bailes un sāku rakt, jo vairāk roku, jo vairāk redzu, ka viss notiek.

Ieraksti komentāru