Vienkārša PPC Atslēgvārdu Izpēte

atslēgvārdu izpēteAigars jau iepriekš rakstīja par atslēgvārdu izpēti. Es padalīšos ar savu pieredzi atslēgvārdu izpētē saistībā tieši ar PPC kampaņas izveidi.

Vajadzētu pievērst uzmanību tieši vārdam „vienkārši”, jo šeit tiks apskatīts atslēgvārdu izpētes process Latvijā, kā arī vispārīgi aprakstīts, kāpēc tāda atslēgvārdu izpēte ir nepieciešama un ko tā dod.

Latvijā atslēgvārdu izpēte ir daudz vienkāršāks process, nekā pētot atslēgvārdus angļu valodā konkurētspējīgā nišā. Kaut vai tikai tāpēc, ka latviešu valodā internetu lieto labi ja 1 miljons, bet angļu valodā ~460 miljoni. Tāpēc tas viss ir saistīts ar konkurenci un klikšķa cenu.

Piemēram, uz atslēgvārdu ‘auto noma’ Latvijā ir ~ 15 konkurenti, bet ASV uz ‘car rental’ ir 500 + konkurenti. Paši variet iedomāties, kāda ir konkurence, lai nokļūtu pirmajā lapā starp 11 rezultātiem.

Latvijā TOP 3 pozīcijā vairumā nišu var dabūt reklāmu par 0.20 un mazāk dolāru centiem, ASV šīs pirmās vietas maksā 1,2 un pat 5 dolāri. Tas nozīmē, ka ja ASV tiks „eksperimentēts” ar atslēgvārdiem, neieguldot pienācīgu laiku un darbu atslēgvārdu izpētē, var nākties šķirties no vairākiem tūkstošiem dolāru, lai atrastu labākos un rentablākos atslēgvārdus. Turpretī Latvijā pietiek ar 30 – 50 dolāriem, lai iztestētu konkrētu nišu un būtu skaidrība par populārākajiem atslēgvārdiem. Šeit apskatīsim, kā veikt atslēgvārdu izpēti, lai pēc iespējas vienkāršāk un ātrāk iegūtu vajadzīgos rezultātus.

Atslēgvārdu pētīšanas process

Principā ir divi veidi, kā varam izpētīt atslēgvārdus savai PPC kampaņai:

  1. Saliekam visus atslēgvārdus Adwords kampaņā un skatāmies, kādi rezultāti. Vienkārši, ātri, taču šeit jārēķinās ar papildus izdevumiem – Latvijā 30 – 50 USD, ASV 1000 – 3000 USD.
  2. Veicam kārtīgu atslēgvārdu izpēti – grupējam atslēgvārdus, veidojam atsevišķas landing page, pētām konkurenci.

Šeit sīkāk apskatīsim pirmo – vienkāršo variantu:

1. Ievadīt sarakstā (txt vai xls) visus sev zināmos, arastos nišai piederīgos atslēgvārdus.

2. Atrast ar Google Keywords Tool papildus saistītos atslēgvārdus.

3. Uzstādīt Google Adwords ar vienu vispārīgu reklāmu uz visiem atslēgvārdiem. Katru atslēgvārdu uzstādīt visos trijos atbilstības veidos (Mach Type): broad – plašais; phrase – frāze; exact – precīzs. Broad uzstādījums nepieciešams, jo tad reklāma tiks rādīta arī uz dažādiem saistītajiem atslēgvārdiem un mūsu mērķis ir atrast pēc iespējas vairāk šos saistītos atslēgvārdus. Jāskatās, lai nedēļas laikā netiktu iztērēti vairāk nekā 30 USD, taču tajā pašā laikā reklāma rādītos visu laiku (reklāmas budžets netiktu izsmelts).

4. Analizēt rezultātus. To, ko pie dziļas izpētes var noskaidrot no konkurentiem un dažādiem analīzes rīkiem, šeit iegūstam no vienas nedēļas darbības.

Tātad tiks iegūta sekojoša informācija:

  1. Cik reizes katrs atslēgvārds ir meklēts? Ņemiet vērā, ka skaitlis, ko pasaka Google Keywords Tool ir neprecīzs, tāpēc šeit Jūs iegūsiet precīzu statistiku.
  2. Cik liela interese potenciālajam klientam ir par manu piedāvāto produktu uz katru no atslēgvārdiem? Tas ir – kāds ir CTR (click through rate)?
  3. Kādi ir papildus atslēgvārdi manai nišai?

Par to, kā noskaidrot pirmās divas lietas ir skaidrs, taču par trešo ļaujiet pastāstīt sīkāk.

Skaidrs ir, ka ar uzstādījumu “broad” Google radīs reklāmu uz visdažādākajām frāzēm, kas saistīta ar konkrēto atslēgvārdu. Google iet pat tik tālu, ka rāda reklāmu uz sinonīmiem , piemēram, ‘kursi’ = ‘apmācība’. Tātad uz “broad” atslēgvārdu ‘kursi’ būs tādi varianti kā ‘valodu kursi’, ‘apmācības kursi’, ‘latviešu valodas kursi’ utt. Tikai mēs šos atslēgvārdus atradīsim no iepriekš iztestētās kampaņas.

Ir divi veidi kā to noskaidrot:

  • Veidojot atskaiti Google Adwords (Reporting -> Reports -> Create a New Report -> Search Query Performance). Šajā atskaitē Jūs redzēsiet, uz kādiem atslēgvārdiem precīzi ir parādīta un uzklikšķināts uz Jūsu reklāmu (ņemiet vērā, ka šeit tiek parādīti nevis tie atslēgvārdi, kurus meklējot, parādījās Jūsu reklāma, bet gan tie atslēgvārdi, uz kuriem ir uzklikšķināts).
  • Apskatīt rezultātus ar Google Analytics (Adwords rezultāti iekš Analytics).

5. Sadalīt atslēgvārdus pa grupām. Tālāk iegūtos rezultātus vajadzētu sadalīt pa dažādām atslēgvārdu grupām.
No izveidotās kampaņas redzam, kuri ir tie atslēgvārdi, kas tiek bieži meklēti. Līdz ar to tos ieteicams atdalīt atsevišķā grupā.

Par piemēru izmantosim tos pašus ‘kursus’. Rezultātā mēs redzam, ka ir tādi atslēgvārdi, kā ‘angļu valodas kursi’, ‘angļu kursi’, ‘angļu valodas apmācība’. Visus šos atslēgvārdus liksim atsevišķā grupā. Un tādā veidā varam izveidot desmitiem grupas.

6. Ievadīt negatīvos atslēgvārdus. Atskaitē redzēsim tādus atslēgvārdus, kas nav mūsu piedāvājumā. Pieņemsim, ka no valodu kursiem piedāvājam tikai angļu valodas kursus, tas nozīmē, ka visi pārējie mūsu reklāmas kampaņai nav saistoši.

Iepriekšējā punktā minētajā piemērā mēs ejam tālāk un izveidojam atslēgvārdu grupu ”valodu kursi” ar sekojošiem atslēgvārdiem: ‘valodu kursi’, ‘valodu apmācība’, ‘apgūt svešvalodu’. Kā negatīvos atslēgvārdus šajā grupā mēs ieliksim ‘-vācu’, ‘-spāņu’, ‘-franču’, ‘-norvēģu’, ‘-online’ utt. Tādā veidā mēs iegūstam vajadzīgo apmeklētāju plūsmu. Vēl pēc nedēļas vai mēneša varam atkal pārbaudīt kampaņas grupu ar Search Query Performance atskaiti, lai iegūtu vēl kādus negatīvos atslēgvārdus.

Šis process ir atkārtojams atkal un atkal, līdz mēs esam apmierināti ar izveidoto grupu skaitu un rezultātiem.

Egils - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Egils (14 Raksti)

Egils jau vairākus gadus nodarbojos ar klientu konsultēšanu Interneta Mārketinga jautājumos – Mani Pakalpojumi. Galvenais „jājamzirdziņš” ir Google Adwords Maksa Par Klikšķi reklāmas.



10 komentāri rakstam “Vienkārša PPC Atslēgvārdu Izpēte”

  1. Aigars saka:

    Neatceros kas to teica, bet es to esmu paņēmis kā tādu likumu sev:

    “Kamēr Tu neveic atslēgvārdu izpēti ar PPC, tikmēr Tu nodarbojies tikai un vienīgi ar minēšanu!”

    Un tas ir vienalga, ar kādiem rīkiem, tūļiem Tu to dari – Google bezmaksas tūli vai Wordtracker, tas viss vienalga ir minēšana. Vienā gadījumā Tu par minēšanu nemaksā, otrā gadījumā maksā un saņem dziļākus atslēgvārdus.

    Reāli vispatiesākā atslāgvāfrdu aina paveras tikai pēc PPC testa kampaņām.

    Cita lieta, ka, piemēram, mazais afiliate mārketinga iesācējs nevar atļauties veikt PPC testa kampaņas vai sākumā pat nezinā, kā to darīt. Tad labāk veikt ierasto izpēti, kas tomēr ir 100 reizes labāk nekā neveikt izpēi vispār, kas patiesībā ir bieži sastopama parādība.

  2. Rauhbautz saka:

    Egil, ka vienmer labs raksts! Paldies!

    Ko teiksi par so:

    1. uzreiz atrast un izmest ar Google Keyword Tool palidzibu negativus atslegvardus? pec tam, protams, atrast un likt vel. it ipasi ka katrs klikskis maksa labu naudu.

    2. uzreiz izveidot atsevisku kompaniju prieks “content network” un “search” (piemeram, negribas pasliktinat savu CTR, bezjedzigi radot savu reklamu del izveletas “broad” atslegvardu strategijas). sakt ar “search”.

    3. Google nepatik ka sava kampana lietosi atslegvardus, ko tas nevar atrast tava lapa (landing page) – tapec ir ari verts peiverst uzmanibu tam, ka lapu ir ari attiecigi jaoptomize. jo tad CPC (cost-per-click) bus parak darga.

    Ceru, ka nakosos rakstos varesi ari pieverst uzmanibu ari siem aspektiem.

    Ar cienu,
    Arsenijs

  3. Sieviete saka:

    Tiku līdz teikumam “Pats (vīr. dz.!) vari iedomāties kāda ir…” un dabūju sarauties, ko es, sieviete, te meklēju. :) Joks.:) Ļoti labi apzinos, ka pamatauditorija šim blogam viennozīmīgi ir vīrieši…

  4. Dainis saka:

    Atļaušot oponēt, ka Latvijā atslēgas vārdu izpēte un izvēle ir sarežģītāka, salīdzinot ar angļu valodu:

    1. Google Kw tools ir ļoti neprecīzs un pat par ļoti populārām kombinācijām rāda “nulles” statistiku. Nav info un normāls piedāvājums ar long tale atslēgas vārdiem
    2. Latvijā ir divvalodu auditorija, kas darba apjomus teju vai dubulto
    3. Auditorija ir tik maza, ka vērtīgus datus savākt ir lēni un mokoši

    Es, piemēram, ASV tirgū jūtos kā zivs ūdenī, bet LV kampaņas uztveru kā zobu sāpes! :)

  5. Egils saka:

    Aigars >>>
    Pilnīgi piekrītu. Ar adwords var pārbaudīt ROI (rentabilitāti) un pēc tam pieņemt lēmumu, kuri atslēgvārdi ir tie labākie un tos optimizēt (SEO).

  6. Egils saka:

    Arsenijs >>>
    Paldies par novērtējumu, centos ;)

    Par komentāriem:
    1. Pilnīgi pareizi. Jau pašā sākumā iespējams atrast daļu negatīvo atslēgvārdu, tas tikai uzlabos kampaņas kopējo CTR un līdz ar to labāk strādās arī pārējie atslēgvārdi.
    2. Šeit es apskatīju tieši par Adwords kampaņām interneta meklētājā, jo reklāma uz content network ir pavisam cits stāsts un ir vienkārši negudri search no content neatdalīt. Es vispār Adwords reklāmu content lapās iesaku likt atsevišķi pa URL. Arī šeit iespējams sākumā atļaut Googlem pašam izlemt kurās lapās likt to reklāmu un pēc tam analizējot rezultātus izvēlēties atsevišķus URL.
    3. Tas jau ir nedaudz sarežģītāk, tāpēc arī uzsvēru “vienkārša izpēte”. Ja mēs redzam, ka atslēgvārds strādā labi (ROI vai vismaz labs CTR), un Quality score (QS) ir 7 vai vispār 5, tad var landing page uzlabot, pievienojot saistītu tekstu. Bet manā pieredzē arī atslēgvārdiem, kas nav pašā landing page var dabūt QS 10

  7. Egils saka:

    Sieviete>>>
    Neatradu šādu ierakstu šajā rakstā, bet, ja tā arī ir, tad “( Tu lietotāj, cilvēk) Pats (vīr. dz.!) vari iedomāties kāda ir…”
    :)
    Bet, ja nopietni, necenšos daiļo dzimumu diskriminēt, drīzāk tā ir neuzmanības kļūda.

  8. Egils saka:

    Dainis >>>

    1. Google keywords toolis ir precīzs salīdzinājumā ar NEKO. Tas tāpat, kā “demokrātija ir vissliktākā valsts pārvaldes forma, ja neskaita visas pārējās mums zināmās pārvaldes formas.” Ja meklējam atslēgvārdu ar 100 ‘vaicājumiem’ mēnesī, tad, protams, tur nekas precīzs nebūs, tieši tāpat arī angļu valodā. Tā kā mēs esam tik daudz cik mēs esam (latviešu valodu lietotāji), tad daudzās nišās vairumiem atslēgvārdu lielāku vaicājumu skaitu nedabūt. Un līdz ar to long tale atslēgvārdi vispār neko nedod, ja tos meklē tik reti. Kāda nozīmē tērēt laiku, lai šim long tale atslēgvārdam veidotu atsevišķu kampaņu, reklāmu, landing page. Tam vairumā gadījumu nav jēgas, ne mums tāda konkurence, ne tirgus.

    2. Par divvalodību ir tā, ka darba apjoms tiek dubultots, taču ieguvums ir labi, ja 10-30%. Arī daudzi krievvalodīgie meklē latviski, bet pazvanot pa telefonu runā krieviski. Tāpēc savās kampaņās es orientējos tikai uz latviešu valodu, krievu valodu atstājot otrā plānā, kā papildus resursu, kad no latviešu valodas vairāk neko nevar izspiest.

    3.Vērtīgus datus ir vienkārši savākt, tikai Latvijā šie vērtīgie dati būs frāzes no 1, 2 retos gadījumos 3 atslēgvārdiem, ASV – 3, 4 un vairāk atslēgvārdiem.

    Tas noteikti arī saistīts manu pieredzi – to ieguvu sākot veidot Adwords kampaņas Latvijas tirgū. Angļu valodā ir lielāks budžets un lielāka atbildība. Un, ja lielāka atbildība, tad arī sarežģītāk.

  9. Aigars saka:

    par to dzimumu, es tur iejaucos, tagad viss kārtībā :D

    par daudziem landing page, atsevišķiem katram produktam – jā no PPC Latvijā viedokļa tas arī laikam nav īsti tā vērts (arī es par to pārleicinājos šogad), taču atceramies, ka jebkurā gadījumā vienam atslēgvārdam veidota landing page konvertē labāk. Ja apmeklētājs uz to nenokļūs caur Adwords kampaņu, tad pilnīgi noteikti caur linku Tavā mājas lapā. Bet nu jā, pie mums nav tās vajadzīgās meklējumu masas

  10. Ronijs saka:

    Es vairs vispaar neticu nevienam parastajam atslegvardu tuulim. pameginiet kaut salidzinaat adwords keyword tooli ar wordtracker. Baigaa atshkiriiba biezhi vien . dazreiz vispaar nelogiska.. Sajuta tada ka googles toolis tik raada tos keiwordus uz kuriem jau ir konkurence adwordaa, lai tik sho vairaak nopelnitu.. :@

Ieraksti komentāru