Vai SEO ir Mainījies?

Pēdējā laikā arvien vairāk klīst runas, ka SEO ir mainījies, tas ir palicis vienkāršs, vairs nav par to jādomā, ir tikai jāražo saturs un viss notiks.

Šo runu sēklas cilvēkos ir iesējusi neviens cits kā pati Google un tas ir tikai loģiski, paskatoties, kas šobrīd notiek. Arvien pārliecinošāk dominē “nav ko iespringt” princips, ko veicina pārlieku lielais informācijas apjoms, kas nonāk apritē. Cilvēki vairs nevar uzspēt visu un meklē vienkāršākos ceļus, lai tomēr to “visu” uzspētu. Google iet laikam līdzi.

Bet īstenībā nekas nav mainījies, jo… tā tas arī vienmēr ir bijis!

Cita lieta, kā SEO ir dažādos laikos pasniegts un kā ap to ir spekulēts. Vienkāršāk sakot, laikā, kad bija daudz gribētāju uz SEO rēķina nopelnīt, tad arī radās dažādas nevajadzīgas un spekulatīvas “teorijas”, kas ir sajaukušas gaisu. Taču tas ir atsevišķs stāsts.

Pirms aptuveni pusotra, diviem gadiem iegādājos Stomper džeku SEO kursu STSE2. Uz to brīdi jau galvā viss bija sakārtojies attiecībā pret SEO jautājumiem, tomēr tas kurss man palika atmiņā kā SEO pamati. Jāatzīst, ka, jo tālāk ejam, jo vairāk saprotu, ka stomperniekiem ir bijusi taisnība. Šodien īsā SEO recepte.

Agresīvs baltais SEO=Pelēkais SEO

Kā zināms, ir baltās un melnās cepures SEO (white hat/black hat). Taču vislabākais risinājums ir agresīvs  baltais SEO, kas balansē uz melnā/neatļautā robežas, taču nepārkāpj to. To varētu nosaukt par pelēko SEO. Tas ir līdzīgi kā futbolā, kad aizsargs pretinieku uzbrucēju “dušī nost”, taču spēles noteikumus nepārkāpj. Bet aizsargam taču ir arī iespēja vienkārši noskatīties uzbrucēja darbībās vai arī izvēlēties vienkāršāko risinājumu – pārkāpt noteikumus..

1. Jābalstās uz SEO Pamatiem

Tas ir pats svarīgākais iekš SEO viena vienkārša iemesla dēļ. Lai arī kāda mēroga izmaiņas Google neveiktu savā algoritmā, tie, kas būs turējušies pie pamatiem, nekad necietīs. Google nekad neriskēs ar savu reputāciju šo “klientu” acīs. Jo vairāk pielietosi kādus nepopulārus, varbūt pat Google neatbalstītus SEO paņēmienus, jo lielāks risks Tev ir “iekrist”. Gluži kā pēdējā “MayDay update” gadījumā.

Kas ir SEO pamati:

  • iekšējā optimizācija
  • ārējo saišu reputācija
  • autoritāte/page rank
  • resursa “uzticamības” faktori
  • lietotāju uzvedība mājas lapā

2. Saturs, saturs, saturs

Saturs nav karalis (king), saturs ir king-kongs (J.Reese).

Saturam jābūt:

  • apmeklētājiem vērtīgam
  • unikālam, oriģinālam
  • daudz (jo vairāk , jo labāk)

Unikāls saturs nav tikai tik atšķirīgs no citiem, lai nepārkāptu kopēšanas robežu, tas patiešām ir unikāls.

Vairāk satura, vairāk lapu, lielāks spēks!

3. Navigācija Apmeklētājiem

Rūpējies, lai navigācija Tavā mājas lapā ir saprotama un viegli uztverama apmeklētājiem. Ja tas tā būs, tad arī Google to novērtēs.

4. Google Zirnekļa (bot, spider) Sasniedzamība

Neslēp sava resursa lapas, apakškategorijas, parādi tās maksimāli redzamās vietās. Veido savu mājas lapu tā, lai tajā loģiski varētu nonākt līdz jebkurai atsevišķai lapai.

5. Iekšējā Saišu Struktūra

Iekšējām saitēm patiesībā ir milzu spēks, tas jau sen ir pierādīts, taču arvien par maz novērtēts. Ar zināmu skaitu iekšējo saišu var pat kompensēt ārējo saišu trūkumu. Protams, ne vienmēr tas ir risinājums, taču tā ir pamatiespēja, ko laist garām ir muļķīgi.

6. Apmeklētāju plūsma+konversija=SEO panākums

Joprojām nav nekādas jēgas no “vienkārši apmeklētājiem”. Jātiecas uz “vērtīgu apmeklētāju” piesaisti. Labāk 1 vērtīgs apmeklētājs, nekā 1000 nevērtīgi. Atrodi savu mērķauditoriju, šo “vērtīgo apmeklētāju” ar atbilstoši izvēlētu atslēgvārdu optimizāciju.

7. Sociālo Mediju Mārketings

Palielini savu esamību e-vidē. Jo vairāk redzams Tu būsi dažādos sociālos tīklos, jo lielāka būs SEO vērtība. Palielinot savu sociālo tīklu profilu vērtību, Tu tieši palielini arī savu resursu SEO potenciālu.

Jā, sociālie tīkli galvenokārt ir komunikācijas rīki, taču nebūsim naivi, zem tā visa apakšā slēpjas daudz dažādu iespēju, arī SEO iespēju.

8. Affiliate Mārketings

Affiliate programma – vairāk satura, vairāk saišu uz Tavu resursu. Jo kvalitatīvāka ir affiliate programma, jo lielāka atdeve no tās SEO perspektīvā.

Pats vienkāršākais veids, kā automātiski palielināt esamību interneta kanālā savā tirgus nišā, it sevišķi, ja konkurenti vēl līdz tam nav aizdomājušies.

9. Reklāma, SA raksti

Atšķirībā no affiliate mārketinga, kur Tavā vietā visu izdara partneri, šeit ir jābūt aktīvam pašam, taču ieguvums ir līdzīgs tam, kas affiliate mārketingā – lielāka esamība web tīklā, vairāk saišu, vairāk satura.

10. Vairākas Mājas Lapas

Lai arī darbojies vienā tirgū, Tev tas neliedz izveidot vairākas mājas lapas. Papildus projekti, īpaši notikumi un daudz kas cits ir labs iemesls, lai izveidotu papildus resursu, ko iespējams integrēt kopējā SEO stratēģijā.

Taču atceries, ka lai arī ko Tu nedarītu ar šiem papildus resursiem, Tavai galvenajai lapai, naudas pelnīšanas lapai vienmēr jābūt tīrai un vieglai, var pat teikt, ideālai.

Lai labs SEO!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



15 komentāri rakstam “Vai SEO ir Mainījies?”

  1. iMednis saka:

    Man liekas, ka šobrīd tāda Baltā cepure vairs neeksistē (nav konkurēt spējīga), jo rezultātu naudīgā nišā var sasniegt tikai agresīvi rīkojoties, tb ar grey hat. Ģenerāli, ja ir ilgtermiņa stratēģija un plāni, tad ir ļoti nopietni vērts apsvērt iespēju izveidot savu lapu tīklu, kas strādā uz naudas lapu SEO un padomāt par algota palīga piesaisti, jo pašam neatliks laika strādāt pie naudas projekta, ja būs jāapkalpo viss šis sociālo un atbalsta lapu kopums. Labi izplānots šāds tīkls var nostrādat kā reaktīvais paātrinātājs uzsākot jaunus projektus + ietaupīt vairākus tūkstošus $ uz PPC

  2. Ja to visu tā savelk kopā, izklausās diezgan vienkarshi, bet patiesiba nekas tur nav vienkarshi! :) Esmu fotogrāfs un manai web lapai nak klat vel viena ljoti svariga nianse – dizains un izskats, kam jabut maximali perfektam! Lidz ar to lapa tiek uztureeta flashaa un attiecigi ari SEO kljust problematiskaks! :( Esmu pashrociigi nonjeemies ar visaam taam SEO fiichaam jau kaadu laicinju un jasaka ka nonjemshanaas pamatiiga, bet rezultati neizpaliek! Uz saviem atslegvardiem, ka piem “wedding photographer bristol” vai “reportage wedding photographer” esmu ticis lidz 3-5 lapai ieksh google.co.uk pie salidzinoshi lielas konkurences. Tomer ar katru lapu taa pakaapshanaas paliek arvien grutaaka.

    Nu kursh pateiks man to nosleepumu ko vel man uzlabot savai web lapai SEO zinjaa, dabuus lielu lielo cepumu no manis! :)

    P.S. Aigar, paldies par izglitojosajiem rakstiem – ir noderiigi!

  3. [...] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv, Media Alliance. Media Alliance said: @webmarketing_lv Vai SEO ir Mainījies?: Pēdējā laikā arvien vairāk klīst runas, ka SEO ir mainījies, tas ir palici… http://bit.ly/9CS4zX [...]

  4. Aigars saka:

    sveiks, Martin, prieks, ka ieklīdi šeit ;)

    jā, flash lapām ir sava specifika, no SEO viedokļa it kā flash ir “nē”, bet nu saites, piemēram, no tā jau nemainās, tās nav savādākas. Tāpat arī flash var būt galvenā lapa, bet dziļākās lapas jau var variēt, padarīt draudzīgākas meklētājiem.

    Tavā gadījumā mans fiksais, ātrais ieteikums būtu bijis izveidot blogu un ar tā palīdzību stumdīt “money pages”, bet, skatos, ka tieši to Tu arī esi izdarījis :)

  5. Paldies Aigar par operativu atbildi!

    Flasham ir gan problemas ar to SEO, bet prieks foto lapam nekas labaks nav vel izdomats!

    Jaa, blogs sai gadijumaa ir glabins, to ari galvenokart izmantoju prieksh SEO + vel arii censos Splash lapu optimizeet, jo taa ir taisiita ieksh HTML..

    Kas īsti ir “money pages”!?

  6. Aigars saka:

    ar “money pages” domāju tās svarīgās lapas, kurās Tu kaut ko pārdod, Tavā gadījumā savus pakalpojumus. Lapa, kurā ir piedāvājums.

  7. Māris saka:

    Paldies, Aigar !

    Lasot Tavus rakstus ir tāda sajūta, ka informāciju ar karotīti mutē ieliek :)

    Par cik esmu iesācējs, tad man nav skaidrs, kas no SEO viedokļa ir “vienkāršs” un kas “vērtīgas” apmeklētājs.

    No affilate viedokļa ir skaidrs, ka labāk ir apmeklētāji no mērķauditorijas, kas var konvertēties pircējos.

  8. Aigars saka:

    tas pats arī te, Māri ;)

  9. thegoldmarketing saka:

    Sveiks, neliels spams, bet es ar Tevīm – Aigar, nevaru sakontaktēties. Proti, esmu rakstījis Tev uz mailu …[at]webmarketing.lv, bet neesmu saņēmis atbildi vienā jautājumā. Būtu jauki, ja tu varētu pafiltrēt pēdējās ziņās no šī paša mana mail`a. Šo lieko komentāru vari izdzēst, un atbildi sūtīt uz manu mailu(Tev ir iespēja to redzēt).

  10. Aigars saka:

    ir nelielas problēmas ar meiliem, to ir ļoti daudz, rīt mēģināšu atrast

  11. Erny saka:

    Arī flash lapas var “optimizēt”, idejā tāda, ka html kodā var apslēpt tieši tādu pašu saturu, kāds ir flash failā, taj skaitā arī saites. Google šo saturu redz, lapas apmeklētājs neredz

  12. thegoldmarketing saka:

    Erny, vai tas jau nav neliels blackhat? Nezinu vai tas ir tas pats, bet slēpt content/keywords izmantojot teiksim CSS ir aizliegts no SEO viedokļa.

  13. Focus Group saka:

    Paldies, Aigaram par rakstu! Tas ir kā SEO plāns būtībā. No savas pieredzes varu piebilst, ka:

    1) svarīgi strādāt ar pamatmetodēm – saturs + iekšējā optim. + ārējie linki;

    2) jāatceras, ak ikvienu šaubīgu ranžēšanas principu Google kādudien vienkārši var izslēgt no algoritma vai samazināt tā nozīmi, bet saturu un ārējos linkus tā nevar ignorēt, jo vienkārši nav cita veida kā saranžēt lapas;

    3) ar kvalitatīvu noderīgu saturu cilvēki dalās un ārējais SEO veidojas dabīgi;

    4) nepieciešams domāt relevanti saturam, un nepārcensties ar kw blīvumu;

    5) ir vērts veidot savu SEO tīklu, ko veido lapas ar lielu sabiedrisku nozīmi – tā var vieglāk iegūt ārējās saites;

    6) satura dublēšana speciāli googlei ir aktuāls ne tikai flash lapām, bet arī AJAX ģenerētam saturam un, ja saturs atbilst lietotājam redzamajam, tad runāt par “SEO noziegumu” pēc būtības nav pamata.

    Apmēram tā :)

  14. Sandmans saka:

    Martins, flash ir tikai prezentaacija; visu parejo var smuki tekstaa, un prezentacjas var izsaukt vai ievietot kaa video;

    Kopumaa, 95% no tavas lapas vareetu uztasiit daudz efektiivaku plikaa html; man ir totaals WHEE uz ilgi ladejoshaam lapaam;

    Nepaskatijos isti, bet pieljaju ka tu pazaudee daudz arii no analiitikas viedoklja; nezini kuras laps vinji skatas vairak, kuras mazaak ikesh flasha; utml;

    Daudzi truukumi; fotogaleriju vareja ljoti vienkarshi at kaut kaadu lightboxu izpildiit utml;

    Vardsakot, japiestrada pie ieksheejas optimizas, struktuuras utml lietaam un bus ok; un reverse engineer konkurentus un panjem vinjuy linkus;)

  15. Talismans saka:

    Jautājums par satura dublēšanu. Piemēram, man ir ieraksts un reizi mēnesī tiek veidots arhīvs no visiem mēneša ierakstiem, respektīvi tā ir satura dublēšanās, ja ieraksta teksts sakrīt ar mēneša arhīva tekstu? Vienīgais arhīva mēneša teksts sastāv no vairākiem citiem ierakstiem.

Ieraksti komentāru