Vai Google Apmeklētājs Ir Nekvalitatīvs?

Noteikti esi dzirdējis apgalvojumu, ka “īstenībā Google apmeklētājs tāds tūrists vien ir”. Mana versija par to, kāpēc ir šāds apgalvojums, no kā tas rodas.

Bullshit vai sava daļa taisnības ir?

Sākumā par to, ko vispār dara Google apmeklētājs. Ir tikai trīs galvenās versijas, kāpēc vispār kāds kaut ko meklē Googlē:

  1. informatīva rakstura meklējumi
  2. izpētes veikšana
  3. komerciāla rakstura darbības

Tātad vienkāršos vārdos runājot, cilvēks Google meklētājā vai nu meklē informāciju, vai vēlas kaut ko izpētīt, iemācīties vai arī grib iegādāties produktu vai pakalpojumu. Kā redzams, tad nav kategorijas “vienkārši tāpat bezjēdzīgi paspaidīt Google pogas”.

Tālāk jau viss notiek pēc Googles likumiem – lapas tiek sakārtotas atbilstošā secībā meklēšanas rezultātu lapās un katrs saņem to apmeklētāju devu, ko, googleprāt, ir pelnījis.

Ar to es gribu teikt, ka Google neizvietos Tavu lapu reitingā pēc randomā atlasīta atslēgvārda, bet gan pēc tā, uz ko esi jauši vai nejauši optimizējis savu lapu vai gluži vienkārši vienu konkrētu bloga ierakstu.

Nišās ir spēks!

Jo plašāku tēmu, jautājumu spektru Tu skar savā web resursā, jo drošāk var apgalvot, ka tik tiešām Tavs Google apmeklētājs ir nevērtīgs. Ja Tu raksti par visu, kas ienāk prātā, par visu, neskatoties uz to, esi Tu speciālists šajā jautājumā vai nē, tad patiešām ir liela varbūtība, ka no Google plūdīs pilnīgi visdažādākā kalibra apmeklētāji ar visdažādākajām interesēm. Visvairāk šo lietu izjūt to resursu īpašnieki, kas veido saturu par visu – dzīvi, sabiedrību, politiku utt., nekoncentrējoties uz kādu konkrētu tēmu.

Tādā gadījumā izveidojas situācija, kad apmeklētāju daudzums no meklētāja ir ļoti liels, bet arī ļoti nevērtīgs. Arī pats apmeklētājs bieži vien paliek neapmierināts, sak, “kā tā, es meklēju specializētu resursu par “suņiem”, bet man te mājas lapa, kurā par “suņiem” ir tikai viens raksts, viss pārējais par “kaķiem un lāčiem”…”

It sevišķi tas ir jūtams tādā mazā tirgū kāds ir Latvijā. Vispārējas tēmas tajos pašos blogos ļoti labi “rankojas” pēc atslēgvārdiem nejauši, dēļ mazas konkurences, lai gan īstenībā resurss kopumā nemaz nav par konkrēto tēmu.

Secinājums

Jo specifiskāks, šaurākas tēmas e-resurss ir, jo kvalitatīvāks ir jebkurš apmeklētājs no Google meklētāja. Pateikšu vēl vairāk – ar mazu, mazu web resursu, kas ir specializējies konkrētā nišā, bet kam ir neliels apmeklējums, var panākt daudz lielāku atdevi nekā ar vispārējas tēmas resursu, kuram ir pat 10 vai 20 reizes lielāks apmeklējums.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



17 komentāri rakstam “Vai Google Apmeklētājs Ir Nekvalitatīvs?”

  1. kasparsf saka:

    vienkāršāk var pateikt ka nevis googles apmeklētājs ir nevērtīgs bet lapas saturs nav tam pieskaņots, šobrīd labāka (populārāka) meklētāja par googli nav un ja grib no tā saņemt atdevi ir jāpieskaņojas.

  2. Mārtiņš saka:

    nu es teiktu tā ka tās trīs kategorijas viegli identificēt pēc pieprasījuma veida
    1. meklēs pēc viena divu vārdu kw piem televizors lai saprastu kādas ir iespējas
    2. otrie meklēs jau konkrētākus tv veidus vai bradus piem. lcd tv vai samsung tv lai izvēlētos piemērotāko modeli
    3. trešie jau mekleš konkrētu modeli un visdrīzākais interese būs kur vislētāk un ērtāk var nopirkt

    vai nu gatavo saturu atbilstoši katram līmenim, un tad katrā līmenī jābūt atbilstošam reklāmas tekstam, kas uzrunā konkrēto intereses līmeni :)

  3. sfx saka:

    Googles reitingos tu celies ja ir saturs un šo saturu lasa arī citi. Tātad, ja ir bezjēdzīgs saturs tad neviens nelasīs, tātad nevērtīgs saturs, ko google arī analizē ar atgriezeniskajām saitēm. Un Google jau sen paziņoja: “necentieties iedziļināties SEO, ražojat labu saturu, mēs jūs atradīsim”.
    Es tomēr uzskatu, ka Google daudzmaz objektīvi attēlo rezultātus.

  4. Aigars saka:

    galvenais neklausiet visam, ko saka Google! :)

    daļēji, sfx, Tev var piekrist, bet ne līdz galam, šobrīd pat Latvijā uz stratēģiski svarīgiem atslēgvārdiem mazi affiliate ļoti ātri izkož lielās kompānijas, kas darbojās jau gadiem, tātad, nelielas korekcijas ir nepieciešamas ;)

  5. 08 saka:

    Google grib kā ir labāk apmeklētājam, bet neviemēr tas variatns būs labākais webmeistaram :))

  6. Sandy saka:

    Internets ir direct marketing. No šī skatpunkta, tad arī ir jādarbojas. Visprecīzākajā veidā un forma.

  7. iMednis saka:

    Vai nu es nesapratu par ko ir raksts vai arī raksts ir tendenciozs :)
    Piemērs. Tev ir babynurserystore.com, kurā no Google ienāk pircējs, kuru interesē “breast pumps”, bet tad šis pats apmeklētājs ierauga “baby bottles” un iztērē savu $. Tad ierauga “diapers” un atkal savs $ ripo webmeistara maciņā. Turklāt, ja “breast pumps” ir vienreizējs pirkums, “baby bottles” pietiks ar 2 gab. kuras turklāt nopirks abas uz reiz, tad “diapers” vismaz turpmākos 2 gadus būs vajadzigi ~ 2-3 dienā un apmeklētājs “tūrists” var pārvākties uz dzīvi. Viss būs atkarīgs no piedāvājuma.
    Manuprāt google tūrists ir ļoti patīkams un gaidīts viesis. Jautājums ir vai webmeisteram ir “tūrisma” politika.
    Nevar vainot tūristu, kurš brauc skatīties Eifeli, ka viņš nav redzējis Luvru. Vaina ir tūrisma kompānijā.

  8. Aigars saka:

    Tu pārprati, visa raksta jēga ir lapas saturā – jo plašāk saturs, jo nevērtīgāks apmeklētājs no Google. Jo šaurāku nišu pārstāv saturs, jo vērtīgāks ir meklētāja apmeklētājs.

    Tālāk jau seko, ar kādiem atslēgvārdiem nāk apmeklētājs, tas, ko pieminēja Mārtiņš.

  9. iMednis saka:

    es domāju, ka es sapratu pareizi un ģenerāli piekrītu Mārtiņa rakstītajam – apmeklētāji ir jādala (jāstrādā uz viņiem) pēc pieprasījuma veida.

  10. deni2s saka:

    Gribētos redzēt kādus konkrētus pierādījumus, statistikas datus, faktus, nevis nepamatotus apgalvojumus.

    Un kā tu mēri apmeklētāja “vērtību”?

    P.S. Internetā darbojos ilgi, bet pirmo reizi dzirdu tādu apgalvojumu , ka “īstenībā Google apmeklētājs tāds tūrists vien ir”. Man tieši radies tieši otrāds iespaids, ka Google apmeklētājs ir mērķtiecīgs, tas ir sev nodefinējis, ko meklē, nevis bezmērķīgi spaida uz saitēm. Ja lapas saturs atbilst meklētajam, tad labāku apmeklētāju grūti dabūt.

  11. Aigars saka:

    es arī darbojos nu jau kādu laiku, bet šādu apgalvojumu esmu dzirdējis ne vienu reizi vien.

    Un cik vēl ir redzēti, dzirdēti gadījumi, kad no Google apmeklējums ir ļoti, ļoti liels, bet pārvērst to pircējos ar vidējam rādītājam pielīdzinātu conversion rate nemaz neizdodas.

    Tieši tāpēc šis raksts – jātur web lapas saturs maksimāli šaurā, specifiskā tēmā, lai gūtu no šīs apmeklētāju plūsmas taustāmu rezultātu.

    Raksta zemteksts ir tikai un vienīgi “spēks ir nišās”

  12. Ronijs saka:

    Jo jo garaaku long tail keywordu turists meklee, jo vertigaaks vinjsh ir, taa luuk :D

  13. Wallaby saka:

    Jebkurā gadījumā mēs nonākam pie tās pašas vecumvecās dogmas: “Jo vairāk rakstīsi, jo vairāk tevi atradīs”. Pat ja man pārdošanā ir ļoti šauras nišas televizors, tad es nespēšu vienam TV piesiet 100 keywordus, jo mani jau interesē ne tikai tie, kas meklē “TV Bang&Olufsen 27″ LED flat 27kW 100000 response” – mani interesē visi, kas meklē kaut ko ar jebkuru no šiem atslēgvārdiem. Jo jebkurš no tiem varētu būt potenciāls tieši manas preces meklētājs, tikai nemāk izteikties.
    Un kā to panākt? Uztaisīt lai tie būtu daudz reizes. Un to, savukārt, var panākt tikai ar lielu infas apjomu. Tātad man ir jāapmuļļā katrs no šiem atslēgas vārdiem citos rakstos. Un tur papildus rodas arī citi atslēgvārdi… nu kaut kā tā.

  14. Aigars saka:

    Nu ja, kā saka, “saturs ir karalis”. Ar SEO ziņā

  15. Dmitrijs saka:

    Es domāju, ka svarīgu lomu ieņem arī tas, KĀ produkts tiek pasniegt lapas apmeklētājam – un tas jau ir tīrākais mārketings un darbs pie produkta.

    Starp citu, var jau nodarbināt apmeklētāju ar kaut-ko viņam reāli noderīgu šajā lauciņā, tādējādi ievācot potenciāli ieinteresēto klientu datu bāzi.

    Piemērs – bezmaksas angļu valodas tests, ko cilvēki aizpilda, lai uzzināt savu pašreizējo zināšanu līmeni:
    http://www.nh.lv/kursi/test

    Galvenais, ka 99% no tiem, kuri pilda angļu valodas testu – interesējas arī par pašu angļu valodas apguvi! Tādu piemēru tirgū ir daudz.

    Sīkāk par tāda veida paņēmieniem var uzzināt bezmaksas konsultācijās, kuras rīko, piemēram, KlientuFabrika:
    http://www.klientufabrika.lv/lv/uznemeju_atbalsts/biznesa_konsultcijas_bezmaksas

  16. mikelis saka:

    nesen arī papētīju savu google analytics kontu un secināju, ka jāpiestrādā pie trafika no blogu direktorijā un tamlīdzīgiem saitiem.
    no googles nākošajiem vidējais lapā pavadītais laiks ir ~ 1min un bounce rate pie 70%.
    no blogu direktorijām u.c. nāk tiešām targetēts trafiks, kas saitā pavada 5-10minūtes un arī kliko uz adsenses.
    un vēl skatos, ka digg tomēr esmu novērtējis pārāk zemu, jo no turienes var iegūt ļoti daudz targetētu trafiku

  17. Aigars saka:

    Miķeli, izklausās, ka Google gadījumā Tu vienkārši neoptimizējies uz “pareiziem” atslēgvārdiem. Pārskati savu atslēgvārdu stratēģiju, pakoriģē to.

Ieraksti komentāru