Sociālie Mediji – Pārspīlētākais Interneta Mārketinga Koncepts

sociālie medijiPilnīgi visi, kas zina mani, manu domu gājienu, zina arī to, ka visu laiku cenšos gan ar zemtekstiem, gan atklāti deklarēt sociālo mediju pārspīlēšanu interneta mārketinga rīku vidū.

Jā, tieši tas ir arī iemesls, kāpēc tik maz (vai pat nemaz) tiek pieminēts sociālais mārketings šajā blogā (kas, starp citu, ir par interneta mārketingu). Tieši tas ir iemesls, kāpēc es sūtīju TheOnliner e-pastu ar jautājumu, kāpēc viņi saucas par interneta mārketinga izdevumu, bet raksta gandrīz tikai un vienīgi par sociāliem medijiem. Un vēl, un vēl…

Jā, es pats samērā aktīvi lietoju Twitter un tieši tāpēc arī man ir skaidrs viedoklis, kas man dod tiesības piekrist šim apgalvojumam:

Sociālie Mediji ir Pārspīlētākais Interneta Mārketinga Koncepts!

Jā, WebMarketing.lv apmeklētāju plūsmas avotu vidū Twitter atrodas trešā vietā, taču WebMarketing.lv neko nepārdod. Ja pārdotu, tad galvenā rezultāta ziņā, apmeklētāju konvertācijas pircējos ziņā, rādītāji būtu pavisam citi…

Un vakar vakarā, lasot jauno John Reese ziņojumu Internet Marketing 2010: The Road Ahead, tieši par šo tēmu es absolūti precīzi izlasīju savu viedokli, kas izrādās Džonam ir mats matā tieši tāds pats kāds tas ir man.

Un šajā viedoklī arī parādās pats svarīgākais moments – kāpēc tomēr visiem ir jālieto sociālie mediji un kāpēc to joprojām daru arī es. Tā kā viņam izdevās skaisti to pateikt, tad vienkārši atļaušos pārpublicēt:

I think this is going to ruffle quite a few feathers, but I think it needs to
be said…
I think Social Media sucks. There I said it.
Do I think Social Media is worthless? Of course not.
Do I think people are putting too much ʻworthʼ in Social Media? YES.
Hereʼs why I say this… I see so many people getting sucked into
using Twitter, Facebook, and other sites for hours upon hours a day. And
there are so many so-called “social media experts” screaming at the top of
their lungs how Social Media is EVERYTHING now.
Social Media is arguably the most overrated marketing concept in the
history of planet earth.
Yes, I said it. Itʼs overrated.
Can you get traffic from Social Media? Yes, lots of it. But it will
convert at 1/10th of what targeted PPC traffic will.

Social Media traffic is mostly MASS MARKET traffic. But a lot of
Social Media sites and services are being used for entertainment and, well,
socializing. Most people arenʼt using it to research and buy products.
Yes, I know, I know… some people use it to learn more about
companies and buy products. But 95% of the traffic and usage of Social
Media sites is for entertainment and communication amongst friends.

Are there ways to reach targeted, niche groups of people via Social
Media? YES, there are many ways to do it. But compared to other
targeted traffic sources (time or money invested) it rarely converts as well.
Again, itʼs mostly mass market traffic. If youʼre selling something to a
mass market then it ʻmayʼ work for you and your business. But for most
businesses I really think itʼs nothing but an overhyped concept.
But isnʼt it good to build and strengthen relationships with your
customers? YES, absolutely. Any communications service will.
And let me continue by saying that EVERYONE should be using
Social Media.

What? Huh? How does that make sense???
Well, hereʼs the difference…
I think everyone should use it… BUT FOR NO MORE THAN ONE
HOUR PER DAY MAX.

Ja nu gadījumā kādam ir problēmas ar lasīšanu angļu valodā, tad daži svarīgākie punkti no augstākrakstītā:

  • sociālie mediji “iesūkā”
  • vai sociālie mediji ir bezvērtīgi? Nē, protams nē.
  • vai cilvēki liek pārāk lielu uzsvaru uz sociāliem medijiem? Jā.
  • sociālie mediji ir pārspīlētākais interneta mārketinga koncepts uz planētas Zeme.
  • vai var saņemt apmeklētāju plūsmu no sociāliem medijiem? Jā, ļoti lielu, taču tā konvertācija ir labi ja 10-tā daļa no tā, ko var sniegt PPC mārketings.
  • sociālo mediju apmeklētāju plūsma ir galvenokārt masu patēriņa preču/pakalpojumu (mass market) apmeklētāji [vārds “niša” šeit tomēr pazūd – Aigars].
  • sociālie mediji ir galvenokārt izklaides un komunikācijas rīks (95% gadījumu) nevis pārdošanas instruments.
  • vai tomēr var sasniegt mērķauditoriju sociālos tīklos? Jā, protams, ir daudz veidu, kā to var panākt, taču ar citiem apmeklētāju plūsmas ieguves avotiem var sasniegt augstāku konvertāciju, t.i. labāku rezultātu.
  • bet tas noder attiecību stiprināšanai ar klientiem, apmeklētājiem? Jā, pilnīgi noteikti tā tas ir!
  • visiem ir jābūt sociālos medijos, taču neveltiet tiem pārlieku daudz laika! Ne vairāk kā vienu stundu dienā!

Vienīgais, ko es teiktu savādāk, ir pēdējais teikums – veltiet tam tik daudz laiku, cik variet atļauties! Un kāds ir Tavs viedoklis šajā jautājumā?

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “Sociālie Mediji – Pārspīlētākais Interneta Mārketinga Koncepts”

  1. mehaanika saka:

    […] jau Egils pats teica, par šo tēmu var runāt kaut vai divas dienas. Pēc tam sekoja tēma – Tiešsaistes sociālo mediju mārketings, ko stāstīja Ints Vīksna (Latvijas Tehnoloģiskā Centra projektu vadītājs), šī lekcija bija […]

  2. laurisnet saka:

    Gribētos piekrist šim rakstam, sociālo mēdiju izmantošana lapas popularizēšanā tik tiešām ir pārspīlēta…

Ieraksti komentāru