Single vai Double Opt-in?

no junk mailKas ir labāks risinājums – Single vai Double Opt-in un kāpēc? Kāda vispār ir atšķirība un kādas vēl iespējas pastāv?

Pēc iepriekšējā raksta uzzinājām, kā piesaistīt vairāk apmeklētājus meillistei un šodien turpinājums būs kā piesaistīt pēc iespējas vairāk kvalitatīvus apmeklētājus. Tajā pašā laikā rēķinoties ar faktu, ka kopējais apmeklētāju skaits var nedaudz kristies, atkarībā no tā, kāda veida opt-in pieteikšanās veids tiek izmantots.

Single Opt-in

Tas ir visvienkāršākais parakstīšanās veids meillistei – apmeklētājs piesakās meillistei, vienlaicīgi arī apstiprinot šo faktu.

+

Šādās parakstīšanās pluss ir tas, ka neviens apmeklētājs, kurš ir parakstījies netiek pazaudēts – visi tie, kas aizpildījuši formu, nokļūst kopējā meillistē. Tātad šķietami labs veids, ka iegūt maksimāli lielu meillisti.

-

Mīnuss ir tas, ka šī meilliste tādā gadījumā veidojas salīdzinoši nekvalitatīvāka. Apmeklētājs var uzrādīt gan svešu, gan neeksistējošu e-pasta adresi, gan tādu, kuru viņš praktiski nelieto un jau ir aizmirsis pieejas paroli. Vēl ir iespēja, ka apmeklētājs īsti nav gribējis parakstīties vai ir kaut ko pārpratis. Labot kļūdu šeit vairs nevar, nospiežot Enter, apmeklētājs nokļūst meillistē.

Double Opt-in

Šaja gadījumā apmeklētājam ir jāizdara vairāk darbību, lai iekļūtu meillistē. Vispirms viņš aizpilda pieteikšanās formu, pēc tās apmeklētājs saņem apstiprinājuma e-pastu, kurā parakstīšanās ir jāapstiprina, nospiežot uz attiecīgā linka. Tikai tad apmeklētājs sevi var uzskatīt par pilnvērtīgu meillistes biedru.

+

Meilliste veidojas kvalitatīvāka, nepiegružota ar “kreisajām” e-pasta adresēm. Samazinās spama sūdzību skaits, jo ir pierādīts, ka apmeklētājs, kurš veicis single opt-in, bieži vien nemaz to neatceras un viņam liekas, ka nemaz meillistē nekad nav bijis. Double opt-in gadījumā šādu cilvēku īpatsvars ir stipri mazāks.

-

“Pateicoties” lielākam veicamo nepieciešamo darbību skaitam, būs cilvēki, kas apstiprinājumu neveiks, līdz ar to samazinās potenciālais meillistes lielums.

Kādu formu izvēlēties?

Es stipri rekomendēju double opt-in. It sevišķi gadījumos, kad ir jāmaksā ikmēneša maksa email mārketinga servisam, kas visbiežāk ir atkarīga tieši no meillistē esošo apmeklētāju skaita.

Jo kāda jēga no tiem viegli savāktajiem single opt-in ceļā apmeklētājiem, ja liela daļa Tavus sūtītos e-pastu nemaz nesaņems, nekad neatvērs vai ļaunākajā gadījumā, Tev nemaz nebūs iespējas ziņu nosūtīt. Jo vienkārši tāda e-pasta adrese vairs nepastāvēs.

Principā es pat single opt-in vairāk pielīdzinu spama listes vākšanai nekā normālas, kvalitatīvas, lojālas listes veidošanai.

Pats no savas pieredzes varu izstāstīt, ka vienā konkrētā meillistē man bija 531 apmeklētāji pēdējās ziņas nosūtīšanas brīdī. Sūtot šo e-pasta ziņojumu, ziņa nenonāca tikai līdz 1 apmeklētājam, kas veidoja nieka 0.2% no kopējās meillistes. Tas var liecināt par to, cik kvalitatīva ir meilliste. Arī tas, ka nav nevienas sūdzības (Complaints aile), pierāda, ka double opt-in ceļš ir pareizākais.

aweber

aweber double opt-in

Pastāv jau vēl arī Triple Opt-in un pat vēl vairāku līmeņu opt-in iespējas. Šajos gadījumos apmeklētājs ievada meillistes datos arī savu tālruņa numuru (piemēram, SMS mārketingam), fizisko adresi (direct mail mārketingam).

Saprotams, jo vairāk datus ir iespējams iegūt no viena apmeklētāja, jo ciešākas attiecības var izveidot ar viņu un arī jo lielāku atdevi var sagaidīt uz konkrēto piedāvājumu.

Protams, ir iespēja uzreiz ievākt visus datus, pretī piedāvājot spēcīgu bonusu, taču tad ir jārēķinās ar stipri mazāku atsaucību, jo cilvēki nelabprāt dalās ar savu personīgo informāciju lielā apjomā. It sevišķi šajos “spama uzvaras gājiena” laikos.

Bet teiksim, ja apmeklētājs ir jau veicis double opt-in, tad ir vienkāršāk viņam piedāvāt jaunu bonusu nosūtīt pa pastu uz fizisko adresi, pretī prasot ievadīt šo adresi (pievienot to meillistes informācijai). Jo viņš jau tajā brīdī ir lojāls klients un būs atsaucīgāks nekā tajā gadījumā, kad pirmo reizi redz meillistes pieteikšanās formu, kurā uzreiz tiek pieprasīta gan e-pasta, gan fiziskā adrese.

Nu un arī ir jāizvērtē, vai projekta ietvaros ir vērts prasīt no klienta tik daudz informācijas. Jo, prasot papildus informāciju, var pazaudēt arī kādu daļu no esošajiem klientiem.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “Single vai Double Opt-in?”

  1. dabbler saka:

    dēm, kā es pirms 2 mēnešiem neiedomājos, ka vajag sūtīt confirm e-pastiņu vienai meillistei, tur gandrīz 30% adrešu ir vai nu beigtas vai netiek vērtas vaļā..

  2. Aigars saka:

    aga, tas ir single opt-in faktors ;)

  3. [...] ceturtdien tēmas email mārketings kārtējā ierakstā “Single vai Double Opt-in” runājām par to, kādā veidā būtu labāk, vērtīgāk piesaistīt klientu meillistei. [...]

  4. Moonlight saka:

    Patiesībā labas prakses kodeksi un vēlme, lai datubāze arī būtu efektīva ne tikai liela nozīmē, ka ir nepieciešams double opt-in. Un nav pat vērts apsvērt citas alternatīvas. Tās nestrādās. Nav vērts sevi/klientu mānīt. Punkts.

Ieraksti komentāru