Seolinks.lv – no baneriem uz linkiem!

apmaksati-linkiKad Latvijā runā par Interneta mārketinga risinājumiem, tad parasti piemin banerus, apmaksātus rakstus, banerus un… banerus. Jā, ar to pārsvarā viss sākas un arī viss beidzas. Taču ir daudz spēcīgāki ieroči un viens no tādiem ir saites/linki.

Citreiz plašāk parunāsim par to, cik labs vai slikts ir links, šoreiz stāsts par ko citu – Latvijā ir uzradies jauns linku serviss. Ko tad piedāvā seolinks.lv darboņi?

Reklāmdevējiem tiek piedāvāts ļoti labs veids kā reklamēties un uzlabot savas pozīcijas no SEO viedokļa, bet mājas lapu īpašniekiem tiek piedāvāta kārotā iespēja nopelnīt. Visiem ir labi zināma PPC mārketinga shēma, kurā viena puse tērē, otra nopelna (Adwords un Adsense). Lūk, te ir tas pats, tikai runa ir par linkiem.

Piemērs, kā darbojas serviss:

a/s “Telefons” pieder interneta veikals. Šajās dienās iznāk jauns, tirgū ļoti gaidītais Nokia X123, kas ir tik populārs, ka pat Latvijā to iekš Google meklē mēnesī 5 000 reizes.

Te nu katram Interneta veikalam būtu jācenšas savu interneta veikalu pēc attiecīgā atslēgvārda celt augšā Google meklētājā, lai “nosmeltu visu krējumu” un būtu priekšā visiem saviem konkurentiem.

Palīgā nāk seolinks.lv serviss, kurā tiek izveidotas vairākas kampaņas uz populārākajiem atslēgvārdiem, kas saistīti ar jauno tālruni Nokia X123. Piemēram, Nokia X123, Nokia X sērija utt. Links aizved tieši uz tālruņa pirkuma lapu.

Rezultātā ir daudz linku (ar galveno atslēgvārdu linka tekstā) mājas lapās ar augstu PR, kas ātri vien uzlabos Google pozīcijas attiecīgā interneta veikala lapai, kurā tiek pārdots jaunais telefons.

Pirms tam gam ir jāveic atslēgvārdu izpēti, par ko blogā jau runājām.

Kādi ir reklāmdevēja ieguvumi?

1. Reklāmdevējs iegūst plusu no SEO perspektīvas viedokļa  – katrs links ir ieguvums, kas palīdz pacelties Google rezultātu lapās (SERP)

2. Reklāmdevējs iegūst arī papildus auditorijas plūsmu tieši no mājas lapas, kurā ir izvietots links

2. Reklāmdevējs var veidot vairāk nekā vienu kampaņu. Katrai kampaņai ir iespēja izvēlēties citu linka tekstu. Vēl viens pluss no SEO viedokļa.

3. Reklāmdevējs var izvēlēties mājas lapas, kurās ievietot savu linku. Tādējādi ir iespēja izvēlēties savai mērķauditorijai piemērotus resursus.

4. Kampaņas izveides panelī ir iespēja redzēt arī Google Page Rank (PR) attiecīgai mājas lapai, kurā tiks ievietots links

5. Reklāmdevējs var arī regulēt maksimālās dienas izmaksas, mainot maksu par linku katrā konkrētā mājas lapā

Kādi ir mājas lapas īpašnieka ieguvumi?

1. Peļņa

2. Peļņa

3. Peļņa

Apmaiņā pret peļņu ir tikai jāatvēl brīva vieta savā mājas lapā linku izvietošanai un jāpieņem fakts, ka tagad būs nedaudz vairāk izejošo linku. Bet tas, domājams, nav problēma.

Uz latviešiem orientētu mājas lapu īpašniekiem katrā ziņā ir vērts pacensties un paaugstināt sava projekta Page Rank, lai reklāmdevēji vispār izvēlētos ievietot linkus. Arī saturīgs saturs šeit būs no svara – kurš gan gribēs reklamēties mājas lapā, kurai nav labs saturs un arī PR ir 0? Diez vai tādu reklāmdevēju būs daudz..

Kā uz to skatās Google?

Jā, tas šajā gadījumā ir svarīgs jautājums. Pirms kāda laika, kad parādījās cits linku serviss, tad šis jautājums bija ļoti aktuāls. Arī šoreiz var teikt, ka tas nav atbilstoši Google politikai. Taču tajā pašā laikā tā ir tikai un vienīgi servisa radītāju atbildība un cietēji var būt servisa radītāji nevis reklāmdevēji vai mājas lapu īpašnieki.

Google saka tā – jā, apmaksāti linki kopumā ir atbalstāmi, mēs saprotam, ka tā ir tikai normāla prakse, BET:

1. Tādā gadījumā linkiem ir jāpievieno nofollow atribūts

2. Vai arī ir jāveido starpposma lapa, caur kuru linki tiek pāradresēti un kura ir bloķēta no meklētāju servisiem ar robots.txt palīdzību

Google veic šos uzstādījumus, lai nostādītu visus vienādā pozīcijā, lai netiktu kropļoti meklēšanas rezultāti (lapām, kurām ir vairāk ienākošo linku ar attiecīgiem atslēgvārdiem, ir priekšrocība). Tas tik arī liecina par to, cik “iedarbīga” no SEO perspektīvas ir šāda sistēma.

Katrā ziņā es esmu priecīgs, ka Latvijā notiek aktivitātes šajā virzienā. Esmu arī nolēmis patestēt šo projektu no reklāmdevēja puses. Par testa rezultātiem un seolinks.lv “virtuvi” plašāk būs raksts aptuveni pēc divām nedēļām. Tad arī par tehniskiem plusiem un mīnusiem, ar ko saskaršos.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



16 komentāri rakstam “Seolinks.lv – no baneriem uz linkiem!”

  1. Ronijs saka:

    99% Latvijas komerclapu ipashnieki no SEO neko nesaprot. tapec domaju ka buus diezgan gruti attistities shim projektam, bet bus japamegina notestet :D

  2. Aigars saka:

    tā jau ir – līdz linkiem tā īsti vēl neesam te Latvijā tikuši, bet nu lai jau džekiem veicas, centušies ir ;)

  3. skrachs saka:

    Viņiem jau mājaslapu, kurās izvietot linkus, pietiekot.
    Cerēju beidzot kaut ko nopelnīt ar http://www.latwebs.com ar PR4

  4. Māris saka:

    tas kas ir pret noteikumiem = augstvērtīgs? :)

  5. Aigars saka:

    Māri, gan jau Tu ļoti labi saprati, ko es biju domājis…

    skrach, šodien izveidoju divas kampaņas – lapu vēl nav daudz, taču kārtība projektā valda un domāju, ka tas ir tikai laika jautājums, kad mājas lapu būs vēl vairāk. Pelnītāju saradīsies daudz un arī attiecīgi reklāmdevēju netrūks, ja vien būs ticība linka spēkam

  6. krizdabz saka:

    Aigar, tātad Tu tikko mums izskaidroji, ka seolinks.lv no Google viedokļa ir neatļauts pasākums, jo abi rakstā pieminētie punkti nav ievēroti. Un, ja tie tiktu ievēroti, tad seolinks.lv zustu visa jēga. Tātad, cik gudri ir domāt, ka šis serviss ir labs rīks, ja jau pašos pamatos tas ir pret Google politiku, kuras labvēlību visi te tik ļoti alkst iegūt? Vai tiešām pietiek ar to cerību (rezultātiem), ka Google “neuzraus”? :)

  7. Aigars saka:

    krizdabz, redz kā ir – mums te Latvijā ir vēl viens līdzīgs projekts. Tu zini, par ko es runāju. Cik jau? Gadu? Nu nekas nav noticis, darbojas. Cik tas ir svarīgi pašai Googlei, kas te mazajā Latvijā notiek – to var tikai zīlēt.

    Tāpat arī ar melno SEO – jā, Google daudz ko neatbalsta, bet arī daudzus pārkāpējus nez kāpēc nesoda. Par duplicate content – tas pats.. un vēl un vēl.

    Šijā servisā es redzu tādu konkrētu īstermiņa izdevīgumu. Kā reklāmdevējs pārstāj maksāt, tā tie linki pazūd.

  8. krizdabz saka:

    Par īstermiņa izdevīgumu nevaru nepiekrist. Es gan neesmu baigais spečuks šajās optimizācijas un Guugles lietās, bet ilgtermiņā šāda saišu pirkšana laikam nav prāta darbs. Gan jau Google kādreiz pieņems atbilstošus mērus. Un kādam tas var sanākt gana sāpīgi.

  9. Aigars saka:

    ej nu sazin, kā tur būs. Konkrēta lieta, kas mani priecē – arvien vairāk Latvijā sākam runāt par ko citu, nevis tikai par baneriem.

    Man bija konkrēts projekts, kurā visas reklāmas dublējas – baneris un links. Linki uzveica banerus vienos vārtos – ātri un nesāpīgi :))

  10. [...] Tāds diezgan negatīvs viedoklis sanāca, bet neko nepadarīsi. Patiesībā es saredzu reālu ieguvumu no šāda veida projektiem, taču konkrētā realizācija ir tāda nekāda. Tad jau A. Medņa kungam ir izdevies veiksmīgāks tāds pats projekts. Ja ir vēlme palasīt par šo projektu slavas dziesmas, dodamies uz webmarketing.lv, šiem ir raksts par SEOLinks.lv. [...]

  11. [...] neilga brīža publicēju rakstu par linku servisu Seolinks.lv. Seolinks.lv piedāvā linku izvietošanu par maksu dažādās mājas lapās. Linku izvietotājam [...]

  12. cxvt saka:

    Pelnītāju saradīsies daudz un arī attiecīgi reklāmdevēju netrūks, ja vien būs ticība linka spēkam

  13. [...] uzreiz, ka jaunais serviss ir ne tikai saišu serviss, tas sevi pat vairāk pozicionē kā SEO pakalpojumu sniedzēju + AdWords konta konfigurēšanas [...]

  14. Paligs saka:

    Piekrītu Aigaram.

    Pirmkārt banneri ir labāki par linkiem ar to, ka banneru vietas vari arī tirgot(vizmaz neoficiāli google pret to neiebilst), bet teksta linku tirgošana ir pret google noteikumiem.

    Otrkārt linku pirkšanai ir tikai īslaicīga priekšrocība. Ok PR veikalam būs augšā, bet pēc akcijas paies 2 mēneši (līdz nākamai google PR atjaunošanai). Linku vairs nebūs un PR atkal būs lejā uz 1 vai 0.

  15. 08 saka:

    Kur tu redzi, ka kāds saka ka baneri ir labāki ? Pilnīgas muļķības :)! Un kad tu bannera vietu pērc, tad uz mūžu :]]]?

  16. Paligs saka:

    Banneru vietu nepārk uz mūžu.

    Te es uzsvēru 2 punktus,
    1) ka banneri ir labāki, jo tos var oficiāli tirgot, nebaidoties no google garās rokas.
    2) linku pirkšanai un arī banneru pirkšanai ir īslaicīga iedarbība.

    Vislabākais vienmēr ir veidot normālu sadarbību ar citām savas nišas lapām. Izmantoju saviem lielajiem projektiem praktiski tikai bannerus – atslēgas vārdi tā rezultātā ir 5-7 vieta google. Izmēģināju vienu starptautisku linku kompāniju, kā rezultātā vienai lapai no PR 3 dabūju 0, tagad nākas ņemt ārā skriptu, lai atgūtu pozīcijas.

Ieraksti komentāru