Seolinks.lv – Atziņas un Tests

Seolinks.lvPirms neilga brīža publicēju rakstu par linku servisu Seolinks.lv. Seolinks.lv piedāvā linku izvietošanu par maksu dažādās mājas lapās. Linku izvietotājam divi labumi – apmeklētāju plūsma (mazsvarīgs, maznozīmīgs labums) un SEO, precīzāk SERP pozīciju meklētāju servisā uzlabošana (galvenais labums). Mājas lapu īpašniekiem savukārt tiek piedāvāta samaksa par šo linku izvietošanu savos projektos. Tātad Seolinks.lv darbojas kā starpnieks/centrs ar savu sistēmu vairāku pušu darījumā.

Dažos vārdos, kāpēc tad galvenais labums būtu tik vērtīgs.

SEO veiksmes pamatā ir divas galvenās lietas:

  1. saturs (Content)
  2. saites (Links)

Tieši šīs divas lietas un nevis domēna nosaukums, tegi vai vēl sazin kas ir svarīgākais no SEO viedokļa. Saturs kopā ar atslēgvārdiem un saites kā ienākošās saites no augstvērtīgām lapām. Bet par SEO mēs vēl blogā runāsim daudz un plaši, apskatot visas pamatlietas. Tāpēc šodien par ko citu.

Sāksim ar to, ka Seolinks.lv projekts guva nelielas atskaņas e-vidē: diskusija WebMeistari.lv forumā un arī svaigi “uzceptais” krizdabz raksts par Seolinks.lv. Krizdabz uzsvēra ļoti labas lietas, taču bija arī nedaudz netaisnīgs savā viedoklī. No šiem rakstiem var gūt vairākas atziņas:

  • Vēl joprojām ir cilvēki, kas nezina/nesaprot/negrib saprast/netic/neiedziļinās/nav pārbaudījuši ienākošo linku spēku no SEO viedokļa.
  • Kā jau Latvijā ierasts – “da vienalga, kas tur ir, davai noliksim!”
  • Patiesi projektam ir vēl daudz jautājumu, kas pārvelk tam pāri tādu kā neuzticamības plēvi
  • Tā kā Google tādu pasākumu neatbalsta, bet tomēr pieļauj, pastāv arī viedoklis “labāk ar Google nelekties”

Par pirmo un otro atziņu nav komentāru. Par ceturto man patika paša Seolinks.lv veidotāja Kristapa viedoklis (pārfrāzēju):

“Paga, paga, džeki, Jums gadījumā nav blogi latviešu valodā ar AdSense uzpildīti? Tas jau arī nav atbalstāms pasākums no Google puses…”

Protams, piekrītu arī es, ka zaudēt AdSense kontu (ja nu kas) nebūtu tā lielākā bēda.. Bet arī par to es negribu daudz runāt, jo tas “neatbalstāmais” vienmēr ir tikai tik tālu, cik tas neskar katru konkrēto indivīdu. Brīdī, kad no tā var gūt reālu labumu, visi parasti aizmirst, kas tur bija un kas nē “neatbalstāms”.

Parunāsim plašāk par trešo atziņu. Jo arī es pieturos pie uzskata, ka Seolinks.lv jābūt atvērtākiem, lai rastos lielāka uzticamība no reklāmdevēju puses.

Tas, ko es izdarītu savādāk, ir sekojošais:

  1. Ieejot Seolinks.lv mājas lapā, nav galvenās ziņas. Ja tā ir “Uzlabo savus SEO rezultātus!”, tad to ir jāakcentē vairāk un jāierokas dziļāk. Kā? Vienkārši! Uztaisam kaut vai nelielu .pdf dokumentu, ko katrs var lejupielādēt un izlasīt, kas tad īsti būs tas, kas man uzlabos tos rezultātus. Ar tabulām, grafikiem, attēliem piepildīts ziņojums, kas palīdz reklāmdevējam “iebraukt” sistēmā.
  2. Kā zināms, tad katram projektam ir vajadzīgs “Par Mums” raksts. Nu ir jāredz, kurš uzņēmums piedāvā šo pakalpojumu, kas slēpjas aiz projekta utt. Tas vienkārši rada uzticamību. Teikšu godīgi, ja es nezinātu to ķīmiju, uz ko balstās šis pakalpojums, tad arī es skatītos uz servisu ar šķību aci.
  3. Protams, ideālā gadījumā derētu visi “Terms&Conditions”, “Disclaimers” utt., kas ir ierasts nopietnos projektos.
  4. Nav skaidri izteikts mājas lapu īpašnieku, kas ievietos savos projektos linkus, labums, bet tas sākuma stadijā būtu pat svarīgākais – radīt pēc iespējas lielāku tīklu ar augstvērtīgām lapām, kurās varēs izvietot šos linkus. Tā šobrīd ir viena no lielākajām problēmām – maz mājas lapu.
  5. Nav nekas minēts par norēķinu veidiem un kārtību – tas noteikti arī ir nepieciešams uzticības radīšanai

Tagad ķeramies klāt pie “iekšējās kārtības”. Kas tad tur īsti lācim vēderā?

Pirmā sadaļa ir “Reklāmas Kampaņas”. Tāpat kā PPC modelī, arī šeit ir svarīgi saprast – jāveido vairākas kampaņas, lai pastiprinātu savas pozīcijas ar vairākiem atslēgvārdiem.

Piemērs.

Tūlīt, tūlīt Latvijā ienāks jaunais AiHons, kuru gaida liela pirktgatavo auditorija. To tirgot varēs jebkura tirdzniecības vieta. Sākās cīņa par pozīciju izkarošanu Internetā – kāds investē vairak baneros, kāds apmaksātos rakstos, bet kāds izdomā investēt ar mērķi nonākt Google vadošajos rezultātos. Jo skaidrs, ka šo produktu meklēs arī Google meklētājā.

Tad nu pieņemam, ka Seolinks.lv tīkls jau ir ļoti plašs un ir lielas iespējas variēt. Konkrētais e-veikals savlaicīgi izveido vairākas spēcīgas kampaņas ar visiem populārākajiem AiHona atslēgvārdiem. Googles pozīcijas ļoti jūtami uzlabosies un ļoti iespējams, ka tiks iegūta pirmā vieta. Un ja ir sakārtota AiHona landing page e-veikalā, tad tie nosacītie 100 linki vienā kampaņā dos ātru un labu rezultātu produkta pārdošanas ziņā.

Tātad svarīgi ir pirms tam izpētīt atslēgvārdus, ar kuriem šīs kampaņas veidot. Jautājums, vai reklāmdevējam pašam ir jāsaprot atslēgvārdu analīzes nozīmi, vai arī Seolinks.lv var palīdzēt.

Veidojot jaunu kampaņu, atveras tūlis, kas ļauj redzēt vairākus datus:

  1. Mājas lapas adrese
  2. Reitings
  3. PR
  4. Ieteicamā kampaņas cena
  5. Konkurence

seolinks-lv-jauna-kampana

Tas, kas man šeit trūkst – es neredzu, par kādu tēmu ir konkrētā mājas lapa. Vai nu tie būtu galvenie atslēgvārdi vai kāds mājas lapas tematikas apraksts, kas pārādītos papildus. Varbūt pirms kampaņas izveides var izvēlēties no Kataloga atbilstošās tematikas mājas lapas?

Kāpēc tas ir svarīgi? Jo tuvāka tematika mājas lapai, no kuras reklāmdevējs saņem ienākošo linku, ar mājas lapu, kas saņem šo linku, jo vērtīgāks tas ir.

Katrai kampaņai var arī noteikt maksimālo dienas budžetu, kas sniedz iespēju kontrolēt līdzekļus, kas tiek ieguldīti kampaņā.

Ir pieejams Atslēgvārdu monitorings – to savā bloga ierakstā, ko minēju raksta sākumā, demonstrēja krizdabz. Šis tūlis palīdz sekot atslēgvārda rezultātiem.

Mans Tests.

Es nolēmu izmēģināt šo pakalpojumu, lai pārbaudītu, kādus rezultātus ir iespējams sasniegt ar to mājas lapu piedāvājumu, kas ir pieejams šobrīd.

Izveidoju trīs kampaņas ar sekojošiem atslēgvārdiem – “Interneta mārketings”, “Peļņa Internetā” un “Interneta biznesa idejas”. Nav tie, protams, ekstra spēcīgi atslēgvārdi, bet tomēr atslēgvārdi, kas tiek lietoti.

Nofiksēju atslēgvārdu stāvokli iekš Google pirms kampaņas:

  • Interneta mārketings – 18.vieta
  • Peļņa Internetā – 12.vieta
  • Interneta biznesa idejas – 11.vieta

Kampaņu laikā ar šiem atslēgvārdiem nekas netika papildus darīts – ne citi jauni linki, ne arī saturā uzsvars likts.

Kampaņas ilga aptuveni divas nedēļas un, lūk, rezultāti pēc to noslēguma:

Interneta mārketings – 5.vieta (+13 vietas) ļoti labā, pat jau “iesīkstējušā” konkurencē

interneta-marketings

Peļņa Internetā – 6.vieta (+6 vietas)

pelna-interneta

Interneta biznesa idejas – 3. un 4.vietas (+8 vietas)

interneta biznesa idejas

Rezultāti, piekritīsiet, ir labi. Pie tam vēl visi šie atslēgvārdi tiek aktīvi lietoti PPC kampaņās… :)

Protams, man kā bezpeļņas blogam no šīs apmeklētāju plūsmas peļņu nesanāk izmērīt.

Kas ir noticis tagad, kad kampaņas nu jau kā pusotru nedēļu ir galā?

  • Interneta mārketings – 8.vieta (-3 vietas, bet +10 skatoties izejas punktu)
  • Peļņa Internetā – 7.vieta (-1 vieta, bet +5 salīdzinot ar sākumu)
  • Interneta biznesa idejas – joprojām 3. un 4.vietas

Tātad tendence rezultātiem ir nedaudz krist, taču ne tik strauji, kā tie tika uzlaboti. Katrā ziņā pozitīvs impulss ir iedots un, nedaudz pastrādājot, šīs pozīcijas var arī saglabāt un uzlabot.

Tātad Seonlinks.lv piedāvā no SEO viedokļa iedarbīgu shēmu. To pierāda arī mana testa rezultāti – visu atslēgvārdu, ko lietoju kampaņās, pozīcijas ir uzlabojušās. Visvairāk servisa lietošana būtu noderīga kāda atslēgvārda “uzraušanai” Google rezultātos uz konkrētu, noteiktu laika periodu. Piemēram, sezonālie produkti vai pakalpojumi, kāds jauns spilgts produkta “launčs” utt.

Jebkurā gadījumā ilgtermiņa rezultātu sasniegšanai ar Seolinks.lv servisu vien nepietiks – vispirms ir jādomā par mājas lapas optimizāciju pašos pamatos, jo šis pakalpojums vairāk noderēs kā palīgrīks rezultātu uzlabošanai.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



9 komentāri rakstam “Seolinks.lv – Atziņas un Tests”

  1. laimisk saka:

    Ar AdSense es pilnība sedzu ar blogošanu saistītos izdevumus, serveris,neta pieslēgums mājās + telefons, domēns, bet kā būs ar jauno servisu. It sevišķi ,ja lapai pusgadiņš un PG rank 3 – 4 ? Ko domā ? Man liekas , ka Seolinks.lv domāts LIELAJIEM…

  2. Jautātājs saka:

    Patika šitā daļa – “Kā jau Latvijā ierasts – “da vienalga, kas tur ir, davai noliksim!” ” Blogos raksturīgs stils. :)

    Kā tad tur īsti ir … Ja pēc kampaņas beigām nekas netiks darīts ar SEO tad tak ar laiku pozīcijas nokritīs tur kur bija sākumā ne?

  3. Aigars saka:

    laimisk, galīgi nē, ja lapai PR ir 4, tad var startēt ;) Ne vienmēr landing page tiem lielajiem būs augstāks par PR4

    Jautātājs, protams, pozīcijas kritīsies, bet redz kā man tagad ir, pacēlās ļoti ātri, bet krīt ļoti lēni. Un ja kaut ko vēl padarīt ar tiem atsklēgvārdiem, tad jau nekur tālu arī nenokritīs ;)

  4. Jautātājs saka:

    Kādas cenas tur bij par to pasākumu … Vienk neverās man tā lapa vaļā jau ilgu laiku.

    Ko domājiet par šitās tehnikas izmantošanu angliskajiem terminiem un saitiem? (ideja nospiesta bet tomēr) Google latviski droši vien ka nesaprot un tieši tāpēc nesapratīs ka nišas nav saistītas…

  5. Aigars saka:

    saturs tajās mājas lapās ir latviešu valodā. Links būs protams, bet ar relevance būs sliktāk…

  6. Ronijs saka:

    Aigar, cik lapaas tureeji katru atslegvardu? Un kaadaas, ja nav noslepums?

  7. Aigars saka:

    kampaņas ilga aptuveni divas nedēļas.

    Interneta mārketings bija tikai šajās lapās, kas bija atbilstošākās tēmai, līdz ar to arī rezultāts labāks:

    itnt.lv
    modit.lv
    itpakalpojumi.lv
    notepad.lv
    krizdabz.lv

    Peļņa Internetā jau izvēlējos dažādas lapas, tā teikt “ņēmu uz masu”:

    krabjiem.lv
    satiec.lv
    viriesi.lv
    blog.modit.lv
    foto.krabjiem.lv
    video.krabjiem.lv
    joki.krabjiem.lv
    speles.krabjiem.lv
    horoskopi.krabjiem.lv
    forums.krabjiem.lv
    emu.lv
    xauto.lv
    jaunatnesvizija.lv

    Nu un Interneta biznesa idejas šīs lapas:

    viriesi.lv
    itzinas.lv

    Pēdējais gan ir tāds nosacīts eksperiments, jo man tomēr ir labi optimizēts šis keywords

  8. Vairo saka:

    Jautājums, vai tik nav tā ka vairākas no tām mājas lapām Hostējās uz viena IP ?

    Un cik tu īsti Aigar katru mēnesi maksā? Vai tev tas experiments par velti tika piešķirts ?

  9. Aigars saka:

    dažas varētu būt uz vienas IP.

    Nē, es tikai vienu mēnesi eksperimentēju – nav tas man regulārs pasākums. Un jā, atslēgvārds “Interneta mārketings” ir nokritis uz 2.lapu.

Ieraksti komentāru