Mosties, Draugs, SEO Nav Tas, ko Tev Stāsta!

w3cKaut kā sagadījās tā, ka pēdējo pāris mēnešu laikā no vairākiem cilvēkiem esmu dzirdējis vienu konkrētu absurdu apgalvojumu par SEO tēmu.

Un tātad,

W3C mīts

Man patiesi žēl ir to klientu, kuriem SEO pakalpojumu sniedzējs nežēlīgi lielu uzsvaru liek uz to, lai “nedod dies’ nebūtu kāda W3C markup validation kļūda”. Labāk viņi būtu tērējuši laika resursus jaunu linku izveidei…

Ar domu “nu vecīt, ja Tev ir 5 kļūdas kodā, tad Tavi SEO pūliņi ir vienkārši zemē nometami”.

C’mon! Atmosties, cilvēk! Tajā laikā, kamēr Tu katrā no savām 100 lapām meklēsi un labosi pa trim kļūdām katrā lapā, Tu varētu izveidot 500 jaunus linkus.

Un kā Tu domā, kura lapa Google reitingā būs augstāk – tā, kurai ir izlabotas visas kļūdas (valīds kods), vai tā, kurai ir izveidoti linki ar nepieciešamajiem atslēgvārdiem enkura tekstā? Protams, nesalīdzināmas lietas, otrā lapa pirmajai būs priekšā par vairākiem gaismas gadiem..

Jo, redz, daudz svarīgāk no SEO viedokļa ir nevis sīkas koda kļūdas, bet gan cik kopumā tīrs, viegls ir mājas lapas kods, dzinējs. Tas izskaidro to, kāpēc WordPress blogi vai CSS stila mājas lapas kotējas labāk nekā smagas, ar milzīgu koda blāķi piebāztas lapas, kur pašu galveno, t.i. navigāciju, saturu, linkus var atrast tikai kaut kur pašās koda beigās aiz dažādiem skriptiem, freimiem un sazin ko tik vēl ne.

Valīds kods un Tīrs kods ir divas atšķirīgas lietas!

Pretinieki man teiks, nu jā, bet lapa ar kļūdām ielādēsies lēnāk un līdz ar to arī cietīs Google pozīcija. Bet par cik tad lēnāk ielādēsies lapa, kurai ir 5 vai 10 sīkas koda kļūdas? Par pusminūti, minūti? Protams, ka nē!

Arī Google vīriņš Matt Cutts sekojošā video apliecina, ka mājas lapas ielādes ātrums neietekmē Google pozīciju, ja vien tas nav lielāks par 25-30 sekundēm. Un vai lietotājs jūt atšķirību starp 1 vai 1.1 sekundi, kuras laikā ielādējas mājas lapa? Viņš drīzāk jūt sava interneta darbības ātruma problēmas…

Un vēl interesanti praktiķu viedokļi ir šī raksta komentāros – kopējais tonis, protams, ka jo tīrāks ir W3C tests, jo labāka mājas lapa ir no apmeklētāju viedokļa, taču no SEO viedokļa tam ir mazsvarīga vai pat nav nekādas nozīmes.

Saturs un Linki

Patiesībā jebkurā SEO projektā lielākais uzsvars ir jāliek uz:

  1. saturu, linkiem,
  2. saturu, linkiem
  3. un saturu, linkiem.

Saturs un linki viens ar otru kopsolī pamatā arī paveic visu SEO darbu. Jo vairāk satura un vairāk linku uz to (gan iekšējo, gan ārējo), jo labāks būs Tavs SEO rezultāts. Jo vairāk atslēgvārdus iekarosi, jo vairāk apmeklētājus saņemsi. Tas arī pa lielam viss. Viss pārējais ir mazāk svarīgs.

Svarīgāks par kodu kļūdu meklēšanu ir arī pareizu Title un Description tegu izveide, jo tieši tas nosaka to, kā Tava lapa parādīsies Google meklētājā.

Un vēl, tas, ka Tu esi nokļuvis pirmajā pozīcijā, automātiski nemaz negarantē to, ka Tev būs visvairāk kikšķu, lai gan statistika liecina, ka apmēram 50-60% no visiem klikšķiem saņem tieši pirmajā pozīcijā esošā lapa. Ja Tavs Title un Description būs nekam nederīgs, bet otrās pozīcijas īpašnieks īpaši centīgi būs pie tā piestrādājis, tad ir liela iespēja, ka Tu paliksi iedzinējos.

Padomā pats par savu uzvedību Google meklētājā! Vai patiešām Tu vienmēr vispirms spied uz pirmo Google rezultātu? Nē taču, vai ne!?

Tātad velti vairāk laika satura, linku izveidei uz tīra koda mājas lapas, nevis centies panākt valīdu kodu, kas neietekmē SEO rezultātus!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



10 komentāri rakstam “Mosties, Draugs, SEO Nav Tas, ko Tev Stāsta!”

  1. Mfz saka:

    Lielisks raksts! Paldies!

  2. Reinis saka:

    Ko Tu domā ar description tegiem?
    Drīkst lūgt kādu konkretu piemēru?

  3. Aigars saka:

    Reinis, te būs detalizētāk http://www.webmarketing.lv/seo-html-elementi

    vienā vārdā sakot, tas drīzāk ir tāds copywritings

  4. Sandis saka:

    Interesantu teemu paceeli :) IT pret praktikjiem, luv that :)

  5. Aigars saka:

    vot, Sandi, precīzi – SEO īstenībā ir divas puses. Viena – kods, otra – mārketings. Kurš stiprāks, kurš nozīmīgāks? Te gan es tīri iestājos pret valīda koda dievināšanu. Tīrs kods gan ir vajadzīgs, tam nevaru nepiekrist

  6. AcmeDude saka:

    Tiešām lielisks raksts. Tā gan quality clean content un backlinki liezgan daudz ko nozīmē.

  7. deni2s saka:

    Valīdam kodam, bez tā, ka viņš būs tīrs (tātad noindeksēsies sakarīgi), būs arī daudzas citas priekšrocības:
    1) Parasti tas ielādējas ātrāk (Lietotājiem tas patīk. Pat sekundes desmitdaļas ir svarīgas. http://web.hc.lv/lietojamiba/raksti/yahoo-lapas-atrdarbiba/ )
    2) Uzlabojas lapas accesibility un usability. Šādas lapas bez problēmām attēlojas visos standartus atbalstošajos pārlūkos (arī nākotnes), un tās salīdzinoši labi izskatās arī uz citām ierīcēm, ne tikai datoriem (mobilajiem tel., pda utt…
    3) Valīdu kodu uzturēt un attīstīt ir daudz vieglāk un lētāk.

    Pēc būtības valīds kods ir nevis SEO problēma, bet lapas kodētāju problēma. Tam ir jābūt valīdam jau tad, kad lapai nav satura un nav linku uz to.

  8. Aigars saka:

    100% piekrītu, deni2s, tam, ko saki. Šis raksts vairāk tiem, kas valīdu kodu sauc par SEO bez maz vai galveno faktoru.

    Pārmetumi ala “ko Tu jēdz no SEO, ja Tev savā lapā nav valīds kods…” :D

  9. deni2s saka:

    Mans pārmetums parasti ir – “no sākuma savedat kārtībā savu lapu (novalidējat kodu), lai lietotājiem būtu ērti un patīkami to apmeklēt un tad domājiet par apmeklētāju piesaistīšanu ar SEO (vai jebkuru citu veidu).” Aicināt apmeklētājus uz sūdu atmaksājas varbūt vienīgi īstermiņā. Koda validācija jāveic pirms pasūta SEO pakalpojumu. Pareizāk sakot pie lapas pieņemšanas no izstrādātāja.

    Bija pētījums, ka apmeklētājs viedokli par lapu ir izveidojis pirmajās divās sekundes desmitdaļās. Tad kāds var būt viedoklis, ja lapa uz to brīdi nav pat ielādējusies vairumā gadījumu? Cilvēks jau zemapziņā izvēlēsies nākamreiz apmeklēt lapu, kura neveicināja negatīvas emocijas, neķērās, bija intuītīvi saprotama un lietojama utt…

    Runājot par koda validāciju, bija man tāds atgadījums. Labam klientam skaidroju, ka darba pie lapas daudz – visādi title, alt jāsalabo un vispār derētu kodu novalidēt, lai atbilstu standartiem, jo pagaidām neatbilst… Priekšnieks izsauc atbildīgo par IT – “Kas par lietu, kāpēc mēs tādu naudu izgrūdām par mājaslapu, bet te Deniss saka, ka standartiem neatbilst?” Cilvēks saminstinājās, sāka stāstīt, ka pats tikai nesen uzzinājis par tādu validāciju. Es saku priekšniekam: “Nebrīnieties, vismaz 95% mājaslapu Latvijā nevalidējas”. Uz ko viņš man atbild: “Mēs neesam visi. Mums nav jābūt kā visiem. Mums jābūt labākajiem.” Visu cieņu par tādu attieksmi. Nebrīnos, kāpēc viņa uzņēmums zeļ un plaukst.

  10. Aigars saka:

    kā jau teicu, piekrītu, customer satisfction ir ļoti svarīgs moments jebkurā web projektā, bet nu atkātoju, tas tomēr vairs nav SEO… bet nu labi, sapratāmies ;)

Ieraksti komentāru