SEO: meklētāju dzinēji (search engines)

search enginesPagājušā nedēļā blogā sāku tēmu “SEO pamati” ar rakstu “Kas ir SEO“. Šodien turpinu un parunāsim par meklētāju dzinējiem. Kā meklētāji iedalās un kā funkcionē. Kā arī -  kā pievienot savu mājas lapu meklētāju dzinējiem.

Meklētāju servisi kā Google, Yahoo ir populārākie apmeklētāju plūsmas ieguves avoti pasaulē, jo ikdienā tiek veikti aptuveni pusmiljards meklējumu pēc dažādiem atslēgvārdiem.

Meklējums ir process, kad cilvēks ievada meklētājā atslēgvārdu, bet meklētājs pretī izdod atbilstošus rezultātus.

Detalizētāk runājot, tas notiek sekojoši:

  1. cilvēks vēlas atrast kādu informācijas avotu,
  2. viņš ievada, viņaprāt, atslēgvārdu, ar kuru varēs atrast piemērotāko avotu.
  3. Atbildē uz to, meklētāja dzinējs savā datu bāzē (aptuveni starp 2.5 triljoniem mājas lapu) atrod šim ievadītajam atslēgvārdam atbilstošākās lapas.
  4. rezultāti (atkarībā no konkurences, no 0 līdz pat vairākiem desmitiem miljonu lapām) tiek izvietoti parasti vienā lapā desmit rezultāti.

Cilvēks, saņemot šos rezultātus, vidēji 40-50% gadījumu (dažreiz pat vairāk) apskata pirmo rezultātu/mājas lapu (tāpēc ir ļoti svarīgi būt pirmajam meklētājā) un ievērojami mazāk pārējos.

kliku skaits atbilstoši Google pozīcijai

Kopumā cilvēks vidēji apskata ne vairāk par pirmajām 3 lapām, t.i. pirmos 30 rezultātus. To tad arī var nosaukt par galējo/minimālo optimizācijas mērķi – 30.rezultāts. Tomēr vienmēr ir jāizvērtē, cik vērtīga šī 30.pozīcija var būt. Ļoti populāram atslēgvārdam tā var ienest varen lielu apmeklētāju plūsmu, bet nepopulāram atslēgvārdam pat 1.pozīcija nekādu lielu apmeklējumu nesniegs.

Interesanti, ka pēc statistikas 11.vieta vienmēr tiek apskatīta vairāk nekā 9. vai 10., tāpat arī 21.vieta ir izdevīgāka par 19. vai 20.pozīciju. Un tas tikai tāpēc, ka cilvēkam lielāku uzmanību piesaista rezultātu augšējā daļā redzamās lapas.

Meklētāju dzinēji iedalās četrās lielās grupās:

  • robotu tipa (crawled-based) – tie ir ierastie dzinēji, kā Google, Yahoo
  • katalogu tipa (parasti dzīvu cilvēku uzraudzīti un rediģēti) – piemēram, DMOZ
  • hibrīdi (META dzinēji un tie, kas izmanto citu meklētāju dzinēju rezultātus) – teiksim, Dogpile.com
  • maksas dzinēji (pay-per-performance un paid inclusion dzinēji)

Vispopulārākie protams ir pirmie, kuru darbības princips balstās uz programmas – dzinēja “zirnekļa” klejojumiem pa visas pasaules mājas lapām. Šo automātisko programmu sauc dažādi – par bot, spider, robot, crawler.

Šis robots lasa mājas lapas kodu, bet nevar atbilstoši nolasīt mājas lapas dažādus “specefektus” un tādējādi padarīt to vērtīgāku no SEO viedokļa. Jā, lasītājam ir patīkami redzēt dažādus flash, script pievienojumus, taču tie pozitīvi neietekmē mājas lapas atbilstību konkrētam atslēgvārdam. Tieši otrādi, pārmērīgs šādu pievienojumu lietojums var negatīvi ietekmēt SEO perspektīvu. Tāpēc arī SEO draudzīgas lapas vienmēr ir maksimāli vienkāršas un tīras.

Google

Vispopulārākais pasaulē, protams, ir Google meklētājs. Google meklētāja tirgus daļa ir aptuveni 60%. Tiesa gan, vairākās valstīs tā ir atšķirīga – ASV, piemēram, ļoti populārs ir arī Yahoo, bet Krievijā – Yandex meklētājs ir joprojām iecienītākais.

Lai pievienotu savu mājas lapu Google meklētājam, vienkārši dodies uz mājas lapas pievienošana Google un pievieno to. Tas, cik ilgā laikā tiks indeksēta mājas lapa, ir atkarīgs no daudziem faktoriem. Tas var notikt ļoti ātri, bet var arī ievilkties līdz pat mēnesim. Teorētiski mājas lapu var arī neindeksēt, ja uz to nav neviena linka un arī ir ļoti nabadzīgs saturs, kas netiek atjaunots vispār.

Vēl viena iespēja, kas palīdzēs ātrāk indeksēt mājas lapu, ir piereģistrēties Google Webmasters un pievienot tajā lapas karti (sitemap).

Ja vēl nesenā pagātnē Google veica atjauninājumus reizi mēnesī, tad šobrīd tas notiek katru dienu. Reizi diennaktī visa informācija tiek atjaunota un meklētāja rezultāti tiek atbilstoši koriģēti.

Nākošreiz par to, kas ir galvenie faktori, kas liks “iepatikties” Google meklētājam un cita informācija.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “SEO: meklētāju dzinēji (search engines)”

  1. [...] reizē apskatījām, kas ir meklētāji un kas ir Google. Šoreiz par to, kā iepatikties populārākajam meklētājam Google – kas ir svarīgākie faktori, [...]

  2. [...] SEO rakstu sērijas sākumā stāstā par meklētāju dzinējiem mazliet aizskāru mājas lapu pievienošanas tēmu. Tāpēc šoreiz vairāk par mājas lapas [...]

  3. Hank saka:

    I love these artslcei. How many words can a wordsmith smith?

Ieraksti komentāru