SEO: Mājas Lapas Pievienošana

latvijas seoKad mājas lapa ir gatava, tad pirmais, kas no SEO viedokļa jādara, tā ir jāiedzīvina, t.i. jāpasaka meklētāju dzinējiem, ka “lapa ir gaisā”. Un šodien tad par to, kā to pareizi izdarīt.

Jau SEO rakstu sērijas sākumā stāstā par meklētāju dzinējiem mazliet aizskāru mājas lapu pievienošanas tēmu. Tāpēc šoreiz vairāk par mājas lapas pievienošanu citiem resursiem.

Runājot par web projekta pievienošanu piemēram, Google, ar to vien vēl var nepietikt. Galvenokārt Google un citi meklētāji atrod ceļu uz Tavu mājas lapu (jaunu vai vecu) ar linku palīdzību, kas atrodas citos web resursos un norāda uz Tavu web vietni.

To var iedomāties kā ķēdes vienu posmu. Šis mazais ķēdes posms vēl nav ķēdes sastāvdaļa, ja tas nav pievienots. Tas kļūst par ķēdes posmu tajā brīdī, kad tiek iemontēts ķēdē. Tāpat ir arī ar mājas lapām. Tas, ka Tu pievieno mājas lapu meklētāju dzinējam, tas negarantē pievienošanu meklējumu rezultātiem.

Bet ja Tavs draugs, kuram pieder mājas lapa ar augstu PR reitingu, izveidos linku uz Tavu mājas lapu, tad Tu iegūsi ne tikai pirmos apmeklētājus, bet arī “caurlaidi” no populārākajiem meklētāju dzinējiem.  Tāpēc labāk pat ir ātrāk censties jaunai lapai dabūt ienākošos linkus nekā ar standarta formas palīdzību pievienot to meklētājiem un sēdēt, gaidīt, kad pienāks tā laimīgā stunda.

Starp citu, nav jēgas pievienot mājas lapu meklētājiem vairākas reizes. Tas, ka nekas nenotiek dienu, divas, trīs, vēl nenozīmē, ka kaut kas varētu būt noticis un pievienošanas process ir jāatkārto.

Pievienošana katalogiem

Šī nu ir tā darbība, kurā ļoti daudzi pieļauj kļūdas. Lielākā kļūda ir ievienot savu mājas lapu automātiski ar kādas programmas palīdzību neaptverami lielam katalogu skaitam. Taču vēl joprojām liela daļa mājas lapu īpašnieku tā dara. Un vēl joprojām arī brīnās, kāpēc viņu mājas lapu pēc šīs operācijas negāž otrādi lielās apmeklētāju masas.

Kāpēc nestrādā? Vienkārši varu par visiem 100% apgalvot, ka šajās 5-10 tūkstošu lielās dažādu katalogu datu bāzēs tikai niecīga daļa ir katalogi ar patiesu vērtību un kuriem būtu jēga pievienot savu mājas lapu.

Pārsvarā tie visi ir bezvērtīgi web resursi, bieži vien mākslīgi izveidoti, kas ir tikai šāda biznesa veida nepieciešamība. Šie katalogi visbiežāk nav pat indeksēti no Google puses, bet pat ja ir, tad tiem ir PR0 vai labākajā gadījumā PR1.

Taču daudz lielāka ir iespēja, ka Tu šādā veidā pievienosi savu mājas lapu kādam no meklētāju puses sodītam web resursam, kas var slikti ietekmēt arī Tavu jauno lapu (visticamāk, ka tā arī notiks).

Tāpēc atceries svarīgu lietu:

Nav svarīga kvantitāte, daudzums – ir svarīga šo katalogu kvalitāte!

Labāk pievienot mājas lapu vienam katalogam ar PR8 nekā tūkstotim ar PR0.

Pievieno savu mājas lapu tikai tādiem katalogiem, kuros:

  • ir kategorija Tavai mājas lapai (pastāv daudz tematisku katalogu)
  • kuru PR reitings ir lielāks nekā 1, vēlams vismaz 4-5.
  • netiek izmantoti noindex, nofollow atribūti

Pirmais katalogs, kurā droši varu Tev ieteikt reģistrēties, ir DMOZ katalogs. Tas ir vērtīgākais katalogs, taču mājas lapas pievienošana tam var izrādīties ļoti sarežģīts process, jo katru mājas lapas pieteikumu manuāli pārbauda dzīvs cilvēks.

Nepievieno savu mājas lapu dažādām linku fermām (vienā lapā vairāk nekā 100 dažādi linki), gluži tāpat kā tā saucamajām baneru fermām, kuru nozīme ir tikai un vienīgi apkopot dažādu mājas lapu banerus. Šāda darbība var tikai nodarīt ļaunumu Tavai lapai, bet nekādā gadījumā labumu no tā negūsi.

Nākamreiz izskatīsim lapas kartes (sitemap) nozīmi un pievienošanu meklēšanas dzinējam.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



15 komentāri rakstam “SEO: Mājas Lapas Pievienošana”

  1. M saka:

    Piemēram pirms pāris dienām izveidoju vienu lapu zem svaiga subdomēna, uz kuru uzreiz ieliku linkus no 2 PR4 lapām – pēc kādām 20 minūtēm jau lapa rēgojās google rezultātos. Nedomāju, ka lietojot pievienošanas formu tas tik ātri notiktu.

  2. kaziks saka:

    Interesanti kā google skatās uz backlinku piemēram no šī posta kuram pr ir 0 bet lapas 3 ? reāli tas ir vērtīgs vai arī varam tikai cerēt ka šis raksts iegūs augstu pr ???

  3. Aigars saka:

    protams, ja es un vēl kāds uz šo lapu linkosim, tā vēlāk kļūs vērtīgāka. Ja nē, tad nē – tā tas ir :)

  4. kaziks saka:

    nu bet googles acīs piemēram šis backlinks uz doto brīti ir kautnedaudz vērtīgs ?

  5. Spektrs saka:

    Par katalogiem runājot, šo tendenci pamanīju, ka pievienoju daudzus, bet pēc tam brīnījos kāpēc tas neko neietekmē. Vēlāk sapratu, ka tas vēl neko negarantē un sāku dzēst liekos.
    Vēl daudz jāmācās, lai sasniegtu kvalitāti nevis kvantitāti, tas gan.

  6. Sandis saka:

    M – Tev lapa izskatas peec bloga vairaak, blogi peec buutiibas ir daudz daudz diiviigaaki deelj pingiem utml ekstraam kas nepiemiit statiskaam lapaam. Arii ja tie linki bija maajas (homepage) lapaas, kuras apmekele daudz biezhaak roboti, tad velviens iemesls, taa ka viss ir pareizi.

    Bet ja esi jauns, un saac no 0 tad ir japapuulas.

    Par pagerank shim postam, paies vismaz 3 meneshi kaadi, kamer shim paradiisies PageRank, jo tas tiek publiski atjaunots tikai paris reizes gadaa.

  7. Ronijs saka:

    Ir velviena fishka kuru reti piemin un nenjem veeraa – Backlinks no piemeram PR5 lapas bus daudz vertiigaaks ja tas buus vieniigais tajaa lapaa, bet ja lapaa ir vel kadi 10 backlinki salikti uz citaam aareejaam weblapaam, tad tava backlinka vertiiba kriitaas, tik nav zinams cik ljoti attieciibaa pret citu backlinku skaitu.. tapec nevaig diezko priecaaties ja esi atradis piemeram kaadu bloga postu ar augstu PR un atsaajis tur savu komentaaru un linku blakus vel 100 komentaariem ar linkiem uz citaam majaslapaam..

  8. lol saka:

    kur tu to izrāvi :)? drīzāk jau vaidzētu pašas lapas pr kristies vai ne taa ? un reti ir tadas lapas ar pr5 kur bus tikai 1 backlinku parasti tur ir kadi 300 komentāri ar 100 linku :))

  9. Ingrīda saka:

    To es tiešām nebiju dzirdējusi, ka vērtība krītās, ja labā lapā ir daudz backlinku :( Labās lapās tak ir daudz linku. Ko , piemēram , Aigars vai Sandis vai Andy, teiks? ;)

  10. senscore saka:

    Ronijam ir taisnība

    Iedomājies PR kā lielu pīrāgu – jo vairāk gribētāju, jo mazāk katrs dabūs :)

  11. Aigars saka:

    par šo es vēl rakstīšu, bet nu lai jau iet tagad. Lūk ir atbilde par ienākošā linka kvalitāti:

    Linka kvalitāte pamatā, lielos vilcienos ir atkarīga no sekojošā:

    * lapas PR, kas nodrošina šo backlinku
    * lapas, kas nodrošina backlinku, atbilstība Tavas lapas saturam
    * linka enkura teksta (Anchor text) atbilstība Tavas lapas saturam (atslēgvārdi iekš Anchor text)
    * citu linku skaits šajā lapā, kas nodrošina backlinku (jo mazāks skaits, jo vērtīgāks links)

    Taisnība vien Ronijam ir. Ja runā par komentāriem, tad tas ir cits stāsts. Parasti jau, ja ir daudz komentāru, tad tas nozīmē, ka lapa ir populāra un visticamāk, ka tai būs daudz backlinku. Un pie tam vēl komentāriem var būt nofollow.

  12. Andy saka:

    Protams, ka Ronijam ir taisnība :-) Tas tak ir izrunāts jau daudzas reizes!

    “PR leak” tiek proporcionāli izdalīts uz visiem linkiem.

  13. alijs saka:

    Tieši šī iemesla dēļ ne viena vien SEO pamācība iesaka censties likt savu lapu piem. dmoz pēc iespējas nepopulārākā katalogā, kur maz citu linku.

  14. NHL saka:

    Nu nez… lai arī kā es burtos ar backlinkiem utt, augstāk par PR0 savu blogu nevaru uzraut. zūd ik pa laikam tie linki, kaut gan neesmu black hat seo piekritējs :D

  15. Aigars saka:

    NHL, atceries, ka visa SEO un arī PR pamatā ir saturs. Saturs pacels Tavas lapas PR, jo vairak satura radīsi, jo lielākas iespējas pacelt PR

Ieraksti komentāru