SEO: Mājas Lapas Navigācija

mājas lapas navigācijaKārtējā SEO ierakstā par navigācijas plānošanas nozīmi no SEO viedokļa. Kā jāveido SEO draudzīga navigācija un ko ieteicams nedarīt.

Tieši tāpat kā saturam, kā linkiem, tā arī visam citam, arī navigācijai mājas lapā ir jābūt pēc iespējas atbilstošākai kopējai tēmai. Tas nozīmē, ka vēlams navigācijas saitēs izvietot atslēgvārdus, kas atbilst konkrētai lapai, sadaļai. Ja tas neizskatās dabiski un jauc galvu apmeklētājam, tad protams nevajadzētu samākslot.

Piemēram, WebMarketing.lv blogā esmu atstājis sākumlapu ar nosaukumu “Sākums”, jo vienkārši tas ir vissaprotamākais. Šajā gadījumā esmu vairāk domājis par lietotāja ērtību nekā par SEO rezultātiem, tāpat kā dažu citu sadaļu nosaukumos – “Ziņas”, “Ieteicamie raksti”, kas būtībā neatbilst bloga tēmai.

Katrā ziņā pamatos pareizi saplānota un izveidota navigācija var meklētāju robotiem “parādīt” par kādu tēmu ir konkrētā lapa. Tas ir arī saistīts ar iepriekš skatīto tēmu “Semantiskais kodols“, kurā runājām, ka 2., 3.līmeņa kategoriju lapas var pozitīvi ietekmēt augstākā līmeņa lapas, ja vien pareizi izmantoti atslēgvārdi. Un kā nu ne, ja navigācija patiesībā ir linki uz citām lapām, parasti nozīmīgām lapām.

Teksta linki vs. Javascript/Flash

Ir svarīgi navigācijas linkus veidot kā teksta linkus nevis izmantot Javascript vai Flash risinājumus. Tomēr, kā jau teicu, tad ne vienmēr ir iespējams izveidot navigāciju ar atslēgvārdiem nosaukumos. Dažreiz pat tas var būt neiespējami vai traucējoši – tādos gadījumos tieši Javascript vai Flash risinājums ir pat vēlams, lai netērētu lapu vērtību ar “nepareiziem” atslēgvārdiem teksta linkos.

Vai var izmantot attēlus navigācijas teksta linku vietā? Jā, var gan, ja vien attēlā ir iekļauts html alt tegs. Tas ir mazāk vērtīgs par teksta linku, taču tas ir vismaz vērtīgs pretstatā Javascript linkam.

Navigācijas izvietojums

Vertikālās navigācijas gadījumā no SEO viedokļa labāk to izvietot lapas labajā pusē. Pamatojums tam ir tāds, ka meklētāju robots lasa lapu no augšas/labās puses uz leju/kreiso pusi, t.i. tieši tāpat, kā cilvēks lasa grāmatu. Līdz ar to, ja navigācija tiks izvietota labajā pusē, tad robots vispirms nolasīs lapas galveno teksta daļu, tikai pēc tam navigācijas daļu.

Ja tomēr specifika prasa izvietot navigāciju kreisajā pusē, tad labāk ir ļaut robotam nolasīt galveno teksta daļu un tikai pēc tam navigāciju. To var panākt ar CSS palīdzību.

Bieži vien navigācija tiek izvietota lapas augšā, dažreiz arī lapas apakšā. Šajos gadījumos, ja vien ir veiksmīgi izmantoti atslēgvārdi, tas var dot būtisku ieguldījumu SEO panākumos.

Jāuzmanās ar drop-down navigācijas lietošanu. Tādu, kā ir šajā blogā zem kategorijas “Interneta mārketings”. Bieži vien dažādās gatavās blogu tēmās vai mājas lapu iestrādnēs tajās var tikt izmantots Javascript, līdz ar to robots šos navigācijas linkus neatrod.

Jebkurā gadījumā viena pati navigācija SEO uzdevumus neatrisinās. Uz svarīgākajām lapām ir regulāri jāveido linki kā pašā lapā, tā arī no ārējiem resursiem. Tomēr navigācija ir viena no iekšējās optimizācijas būtiskām detaļām.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



Ieraksti komentāru