SEO: Linku Veidi

backlinksIepriekšējā nedēļā runājām par linku veidošanas nozīmīgumu mājas lapas SEO pasākumos. Noskaidrojām, ka linku popularitāte un kvalitāte ir svarīgākie ārējās optimizācijas faktori.

Šoreiz vairāk par linku veidiem. Tātad, kopumā linkus iedala divās lielās grupās – ienākošie linki un izejošie linki. Taču šie linki arī var būt dažādi un ar dažādu nozīmi.

Piemēram, ienākošais links no lapas ar līdzīgu saturu un augstāku Google PageRank būs vērtīgs Tavam web resursam, bet jā ienākošais links ir no lapas, kuras saturs nav nekādi saistīts ar Tavas lapas saturu un PR būs ievērojami zemāks, tad tādam linkam nebūs liela vērtība, iespējams, ka pat vispār no tāda linka nebūs nekādas vērtības.

Taču linki vēl var būt arī:

  • vienvirziena linki
  • apmaiņas linki

Vienvirziena linki ir tad, ja lapa X izveido linku uz lapu Y, taču lapa Y uz lapu X atpakaļ linku neveido.

Apmaiņas linku gadījumā savukārt abas lapas linko viena uz otru.

Te ir arī jāņem vērā tas, ka svarīgas ir lapas, no kuras un uz kurām tiek linkots nevis visa mājas lapa kopumā.

Ja no šī bloga viena raksta tiks izveidots links uz Mārtiņa bloga galveno lapu, bet Mārtiņš no kāda sava bloga ieraksta izveidos linku uz šī bloga galveno lapu (nevis uz to, no kuras tika veidots pirmais links), tad tie nebūs apmaiņas linki, bet gan vienvirziena linki.

Turpretī, ja mēs viens otram linkus veidosim no un uz blogu galvenajām lapām, tad jau tie būs apmaiņas linki.

No SEO viedokļa ievērojami vērtīgāki ir ienākošie vienvirziena linki, ko tautā sauc par beklinkiem. Apmaiņas linki nav ne tuvu tik vērtīgi. Tie drīzāk noder papildus apmeklētāju plūsmas nodrošināšanai.

Zināma vērtība parādās tikai tad, ja vienas lapas PR ir lielāks par otras. Un arī tad šis labums ir jūtams tikai “vājākajai” lapai.

Pastāv dažādi viedokļi attiecībā uz to, vai izejošie linki nodara ļaunumu lapai, kurā tie tiek veidoti, vai nē. Viens viedoklis ir tāds, ka nodara gan un uz ārējiem resursiem ir jālinko pēc iespējas mazāk. Cits viedoklis norāda, ka ārējie linki nepalielina linku popularitāti, taču arī nesamazina to.

Te gan ir jāatcerās arī lietotāju apmierinātības faktors. Ja ir jānorāda uz kādu resursu, tad, protams, ka jebkurš savus apmeklētājus cienošs autors veidos izejošo linku nevis teksta gabaliņu, kas pēc tam ir jāiekopē interneta pārlūkā. Tas, protams, ir svarīgāk par SEO perspektīvu.

Katrā ziņā jārūpējas par to, lai būtu pēc iespējas vairāk ienākošo linku tieši uz svarīgām lapām.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “SEO: Linku Veidi”

  1. Pipuks saka:

    Viens konkrēts links nekad nespēs kaut ko radikāli izmainīt, meklētāji, it sevišķi Google skatās uz kopējo “link graph” un tendencēm, kādas ir ienākošajos/izejošajos linkos.

    Ja links uz lapu ir ievietots vienā nevērtīgā resursā, viss būs OK, taču gadījumā, ja 95% no visiem ienākošajiem linkiem būs tādi, tad tā jau būs tendence un norādīs kādā “rajonā” (“neighbourhood”) atrodas lapa. Tas pats arī attiecas uz pretēja virziena linkiem.

  2. [...] pagājušajos SEO rakstos izskatījām tēmas linku veidošana un linku veidi. Šoreiz par konkrētām galvenajām metodēm, kā var veicināt linku [...]

  3. Johnie saka:

    I really apcperiate free, succinct, reliable data like this.

Ieraksti komentāru