SEO konference Poznaņā – 1.daļa

Pirms divām nedēļām biju devies uz pašu nopietnāko SEO pasākumu Austrumeiropā, SEO konferenci SearchMarketingDay.com. Vairākos rakstos pastāstīšu par saviem iespaidiem, galvenām atziņām, kas varētu būt interesantas arī plašākai auditorijai.

Jāsaka godīgi, es biju ļoti apmierināts ar konferences saturu, bija savākti tiešām spēcīgi speciālisti, kas vairāk vai mazāk katrs pārzina kādu konkrētu SEO kategoriju. Piemēram, zviedrs Simon Sunden vairāk pievērš uzmanību link bait kampaņām, Marcus Tandler skatās no affiliate mārketinga redzesloka, Mikkel deMib Svendsen un Martin Macdonald prot pielietot ne tikai visu to, ko Google iesaka… un tā tālāk.

Kas vēl man palika prātā kā tāds vispārīgs novērtējums – SEO speciālisti šobrīd ir nedaudz apjukuši, daudz taustās, testē, mēģina saprast uz kuru pusi dosies Google, kas varētu šo industriju sagaidīt nākotnē. Bieži vien prezentācijās tas bija jūtams, kad viens noliedz kādu konkrētu SEO taktiku, bet nākamajā prezentācijā tas pats faktors tiek attēlots jau citā, daudz labākā rakursā.

Šodien nedaudz par pirmām divām prezentācijām.

Simon Sunden – Link Bait

Simon Sunden ir zviedru SEO speciālists, viņš blogo, apkalpo klientus un uzstājas konferencēs, būs arī septembrī sastopams SMX Advanced Stokholmā.

Simons prezentāciju balstīja uz trim galvenajiem pīlāriem: link bait, social bait un viral.

Kā klasisku piemēru Simona piedāvā Mashable.com, kuriem izdodas radīt 1-3 link bait kampaņas DIENĀ. No viņiem var mācīties, kādu saturu, rakstu nosaukumus jārada, jāizmanto.

Kāpēc tik svarīgs ir Link Bait? Kā galveno iemeslu Simons izcēla tieši dabisku saišu profilu, ko rada link bait kampaņas, konversija, pārdošana paliek otrā plānā. Kā zināms, dabisks saišu profils dara brīnumu lietas.

Svarīgi saprast, ka link bait kampaņas nodrošina arī zemas kvalitātes saites no apšaubāmiem resursiem un tas ir labi! Jo tā ir dabiska saišu profila sastāvdaļa.

Taču tajā pašā laikā skaidrs, ka nevar aizmirst par pamata SEO faktoriem, jo bez to sakārtošanas link bait kampaņām nebūs gaidītās vērtības.

Pie link bait kampaņu veidošanas jāatceras, ka 1-3 sekundes ir tas laika posms, kad cilvēks var nolemt padalīties ar redzēto informāciju, nosūtīt to saviem draugiem, ievietot Twitter, Facebook vai Draugiem profilā un tikai 5 sekundes, lai nolemtu veidot saiti uz konkrēto lapu, kurā viņš atrodas.

Atceries, ka ļoti efektīvs ir hate bait. Tas strādā, kad Tu publicē kaut ko ļoti provokatīvu, uz ko var asi reaģēt cilvēki un veidot saites tikai tāpēc, lai padalītos, kāds kretīns un idiots ir tas džeks, kas to uzrakstīja.

Nobeigumā Simons atgādināja, ka lielākā daļa link bait kampaņu nenostrādās kā paredzēts un ar to ir vienkārši jārēķinās, bet tas nav svarīgi, jo neveiksmīgās kampaņas gluži vienkārši neviens nepamanīs, kamēr veiksmīgās nesīs lielu atdevi.

Marcus Tandler – Advanced Link Building

Marcus ir Vācijas SEO speciālists, vairāk pazīstams ar segvārdu mediadonis. Arī blogeris, apkalpo klientus un nodarbojas ar affiliate mārketingu.

Prezentācijas sākumā Marcus uzreiz atzina, ka nekādu brīnumu saišu būvē nemaz nav.

Lai saprastu, kas ir labākās vietas, kur var izvietot saites uz savu resursu, prasiet to Google meklētājam, ievadot attiecīgo atslēgvārdu un skatoties, ko Google ir pats noteicis par kvalitatīvākajiem resursiem.

Kā jau es pats stāstīju arī iLive konferencē, tad Google arvien vairāk mīl zīmolus, Marcus to uzsvēra ļoti īpaši. Un arī Marcus atzīmēja, ka zīmols nenozīmē lielu kompāniju, zīmols var būt arī mazs, galvenais ir tā atpazīstamība, klātesamība interneta kanālā.

Marcus mācīja nepirkt saites, bet… pirkt veselas mājas lapas, kurās Jums ir nepieciešamas saites. Arvien vairāk ir labu, vecu, autoritatīvu resursu ar augstu Google PR rādītāju, kas ir gluži vienkārši pamesti. Un katrā nozarē globālā mērogā var atrast šādus resursus un tos lēti iegādāties.

Marcus arī nosauca viņaprāt labākos SEO rīkus un viennozīmīgi ir vērts investēt labos SEO rīkos.

Citā rakstā vēl arī par citām prezentācijām!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



7 komentāri rakstam “SEO konference Poznaņā – 1.daļa”

  1. Ed saka:

    super, paldies – gaidam nākamās prezentācijas un rakstus. Baigi labi, ka ir arī slaidi redzami, ka nav tikai atreferējums, no kā nevar neko saprast (kā tas ir citiem).

  2. Rinalds saka:

    Milzīgs paldies! Ceru, ka drīzumā būs 2. daļa.
    Starp citu, vai viņi Poznaņā diskutēja par Privacy un Disclaimer lapu lomu SEO? Esmu lasījis, ka Disclaimer un Privacy lapas dodot lapai autoritāti Google acīs.

  3. Aigars saka:

    Rinald, jā tā tas ir, it sevišķi, ja runājam par Adwords kampaņām. Konferencē gan par to nerunāja, jo tas jau tāds pašsaprotams fakts acīmredzot.

  4. Miks saka:

    Liels paldies par rakstu. Ļoti interesanti ko par SEO raksta tie, kas ir tiešām ļoti zinoši.

  5. […] A tutaj pierwsze niezależne relacje z konferencji, jakie udało nam się znaleźć: po angielsku (The Satu, Marcus Tandler, Razvan Gavrilas), niemiecku (Dominik Wójcik), polsku (PiO, Paweł Szczepaniec), a nawet łotewsku. […]

  6. Rafal saka:

    Hello, Aigars,

    Thank You very much for attending our SearchMarketingDay conference! I hope to see You again in another edition of international meeting in Poznań.

    I’m happy that other specialists from Latvia could read relation from Search Marketing Day in Latvian Language.

    Want to see photos from conference and links to relations of speakers? Visit: http://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/relacja-search-marketing-day-2011/

  7. Aigars saka:

    Nice to meet you here, Rafal! :)

Ieraksti komentāru