SEO ir kā Biznesa Plāns, Jārada Pašam

Es gribu apgalvot, ka SEO vai GO, vai vienalga kā to saukt, nav mistiskie datorspečuki, kas Tavā vietā visu izdarīs un radīs neizsmeļamu apmeklētāju plūsmu no meklētājiem. SEO ir Tava biznesa mārketinga plāna pilntiesīga sastāvdaļa ilgtermiņā.

Pamatā SEO ir nekas citā kā saturs un no satura izrietoša dabiska sabiedrības interese konkrētā tēmā, piedāvājumā. Un kas gan var radīt saturu labāk nekā Tu pats! Un tieši tāpat kā piemērā ar biznesa plānu, arī SEO vislabāko atdevi nesīs tad, ja satura radītājs pats būs arī SEO izpildītājs.

Jo kas ir ideāls SEO? Pavisam vienkārši – daudz kvalitatīva, unikāla satura, kas veiksmīgi “izdalīts” cilvēkiem ar saišu palīdzību. Cilvēkiem, kas ir potenciālie/esošie klienti, kā arī dažādām iesaistītām trešām personām, kas piedāvā satura izplatīšanas iespējas. Un tas arī pa lielam ir viss. Viss cits ir svarīgi sīkumi.

Jo, redz, kāds cits var Tavā vietā radīt saturu un tā tas arī bieži vien notiek, taču kvalitatīvs tas ir tikai tad, ja satura radītājs ir pilnībā iefiltrējies kompānijā, pārzina līdz sīkumiem visus procesus. Saturs taču rodas no kompānijas iekšienes un kāds no malas tā vienkārši momentā nevar visu zināt un paredzēt.

Ko tad var izdarīt SEO konsultants, kompānija?

SEO konsultants pirms web projekta radīšanas var ieteikt visus svarīgākos faktorus, kas jāievēro, lai radītais projekts būtu jau pirmsākumos SEO draudzīgs:

  • satura vadības sistēmas draudzīgums
  • navigācijas struktūra, izvietojums
  • dizaina elementi
  • iekšējo saišu struktūra un sistēma
  • lapu tīkla pielietojums SEO vajadzībām
  • dažādu tegu pielietojums
  • attēlu izmantošana saturā
  • ārējās optimizācijas vadlīnijas
  • utt.

Gadījumā, ja jau web projekts ir gatavs un ir darbojies iepriekš, bet ir vēlme uzlabot tā pozīcijas Google meklētājā, tad vislabākais, ko var izdarīt SEO konsultants, ir novērtēt pašreizējo mājas lapas stāvokli, izvirzīt un novērst riska faktorus, kas negatīvi ietekmē SEO pozīcijas, atrast un ieteikt pielietot neizmantoto potenciālu un sniegt stratēģiskas un precīzas esošo problēmu novēršanai paredzētas rekomendācijas.

Jā, SEO konsultants var piedalīties pēcapkalpošanā un:

  • radīt “dabiskās” ārējās saites
  • palīdzēt organizēt saišu piesaistes kampaņas
  • koriģēt kodu, lai padarītu mājas lapu SEO draudzīgāku
  • labot, pat radīt saturu
  • u.c.

Taču bieži vien te nākas sastapties ar mājas lapu izstrādātāju interesēm. Bet tas vēl būtu sīkums. Mājas lapa nekad nav tikai SEO instruments, tā pilda daudzus citus uzdevumus, kas var nesaskanēt ar SEO ideālajām vajadzībām. Šajos gadījumos ir jāizvēlas “labākais labums”, lai būtu “mazākais ļaunums” un ne vienmēr šajās situācijās uzvar SEO. Te es vairāk domāju tādas lietas kā lietotāju apmierinātība, zīmola pozicionējums.

Ja SEO konsultants pārzina visus kompānijas mērķus un uzdevumus, tad viņš var iejaukties mājas lapā līdz saknēm un paveikt visu vislabāk iespējamo, taču realitātē ir tā, ka SEO konsultants var izspiest visu iespējamo no tā, kas jau ir gatavs.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



5 komentāri rakstam “SEO ir kā Biznesa Plāns, Jārada Pašam”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Aigars Armanovs, Media Alliance. Media Alliance said: @webmarketing_lv SEO ir kā Biznesa Plāns, Jārada Pašam: Es gribu apgalvot, ka SEO vai GO, vai vienalga kā to saukt… http://bit.ly/caARiy [...]

  2. Egils saka:

    Āmen…

  3. Focus Group saka:

    Tas ir tā baigi daiļi, pūkaini un teorētiski pareizi, ja sāk no 0. Arī šī raksta loma blogā spečukam ir skaidra :) Bet, ja runājam par skabargaino dzīves īstenību, tad GO spečukiem pārsvarā nākas ierasties senā mājas lapā, lai ar mēslu ķerru to visu izvadātu kā pienākas. Un tad stāsts vairs nav tik saulains un arī GO skaistums vairs nenāk no iekšām, kā reiz tieca dzejnieks, bet no no aktīviem GO pasākumiem.

  4. Aigars saka:

    Focus Group, saturu ar mēslu ķerru taču nevedīsi, vai ne? Tas būti riskanti… Jo tad saki, kas ir tie aktīvie GO pasākumi? Ar to gribu vaicāt, vai tad satura radīšana nav tas galvenais GO pasākums?

  5. Aigars saka:

    Kārtējais interesantais raksts, Paldies!

Ieraksti komentāru