SEO: HTML elementi

Pēc pagājušā SEO ieraksta par Atslēgvārdu nozīmi, šodien turpinam ar tēmu HTML elementi no SEO viedokļa. Tātad Iekšējā Optimizācija.

Patiesībā runāt par HTML elementiem, neskarot pamatus kā tādus nav pareizi, taču blogs tomēr ir par Interneta mārketingu nevis par kodēšanu vai programmēšanu, tāpēc aizskaršu tikai to, kas ir nozīmīgi no SEO viedokļa.

Un atkal rodas jautājums – cik nozīmīgi turpmāk teiktais būs mājas lapas optimizācijā? Kā jau iepriekšējos ierakstos izteicos, tad ārējā optimizācija ir svarīgāka par iekšējo, taču tas nenozīmē, ka no iekšējās optimizācijas ir jāatsakās. Tieši otrādi – ar to ir jāsāk.

Title Tegs

Tas ir pieņemts kā galvenais iekšējās optimizācijas elements starp visiem citiem. Title tegs veido tieši to rindiņu, kas Google meklējumu rezultātos parādās kā mājas lapas nosaukums.

Title tegs mājas lapas kodā:

kas-notiek-kods

Title tegs Google meklēšanas rezultātos:

kas-notiek-google

Ir pieņemts, ka Title tegā obligāti ir jālieto optimizējamais atslēgvārds, jo tas ietekmējot reitinga pozīciju Google rezultātos. Jā, ietekmē, taču ne tik spēcīgi, lai ar to vien pietiktu. Tieši tāpēc var arī nelietot atslēgvārdu, lietot tādu Title, kas pārdod nevis kas radīts Google robotam.

Uz šo tegu var attiecināt tieši tos pašus atslēgvārdu rādītājus, par kuriem runājām iepriekšējā SEO bloga ierakstā – Prominence, Density, Proximity un Frequency. Tātad nevis vienkārši jālieto atslēgvārdus, bet gan tas jādara pareizi.

Taču ir viens svarīgs faktors, kas ir jāņem vērā. Bieži vien cilvēks, meklējot vēlamo informāciju Google meklētājā, vadās tieši pēc Title. Protams, ja attiecīgais atslēgvārds ir iekļauts, tad tas ir tikai pozitīvi, taču Title ir jākonvertē potenciālais apmeklētājs par reālu apmeklētāju. Tieši no Title var būt atkarīgs, vai sērfotājs uzspiedīs uz Tavas mājas lapas linka vai nē.

Tas savukārt nozīmē, ka Title ir jābūt ne tikai atbilstošam, bet arī saistošam, reklāmiskam. Tas arī izskaidro iemeslu, kāpēc bieži vien ir tā, ka cilvēks vispirms nospiež nevis uz pirmo Google rezultātu, bet gan uz otro, trešo vai vēl kādu citu rezultātu. Šajos gadījumos pārsvarā ir bijis veiksmīgāks Title.

Tas ir ļoti līdzīgi PPC mārketingam – Title jābūt pievilcējspēkam.

Protams, nav vajadzības to pārbāzt ar atslēgvārdiem, jo tas var nospēlēt pretējo efektu.

Katrai lapai ir arī jāveido savs, unikāls Title. No SEO viedokļa ir izšķērdība visām lapām lietot vienādu Title.

Tātad šis tegs vairāk ir jāveido lietotājam nevis Google robotam un tā garums nedrīkst pārsniegt 65 zīmes.

META Keywords

Lai arī joprojām daudzi uzskata, ka sarakstot META Keywords tegā visus iespējamos atslēgvārdus, tiks uzlabotas pozīcijas Google reitingā, tomēr tā tas jau labu laiku kā nav.

Google to visu apturēja, jo šis tegs tika izmantots ļaunprātīgi. Un kāpēc gan ne, ja tas ir tik vienkārši, bez lielas piepūles izdarāms.

Daļa speciālistu uzskata, ka META Keywords tega nozīme ir kritusies par 50%, daļa, ka pat par 75%, bet ir vēl daļa, kas uzskata, ka šim tegam vispār ir minimāla nozīme. Skaidrs ir tas, ka pietiek ievietot šajā tegā 3 galvenos atslēgvārdus un nav ieteicams piebāzt to ar līdzīgiem atslēgvārdiem.

Teiksim, ja ir Interneta mārketings, tad vairs nevajadzētu ievietot Interneta mārketinga pamati un Interneta mārketinga resursi u.tmldz. Pretējā gadījumā Google to drīzāk var nolasīt par spamu, nekā piešķirt tam lielāku vērtību.

META Description

META Description tegs daudzuprāt ir nozīmīgāks nekā META Keywords tegs. Kāpēc? META Description tegā tiek iekļauta tā teksta daļa, kas ir redzama Google rezultātā zem Title.

description

Cilvēki pārsvarā lasa Description pirms izvēlēties, uz kuru mājas lapu doties, tāpēc atkal ir svarīgi īsi un kodolīgi potenciālajam apmeklētājam precīzi pateikt lapas saturu.

Biežākās kļūdas, kas tiek pieļautas, veidojot Description:

  1. Tas netiek veidots vispār – Google pats uz labu laimi atrod tekstu, kas nebūt ne vienmēr būs veiksmīgs un novedīs apmeklētāju uz Tavu lapu
  2. Tiek lietots pārāk garš apraksts, no kura daļa pazūd aiz daudzpunktes. Šajā gadījumā ir jāvērtē katrs gadījums atsevišķi – bieži vien ir tā, ka tomēr galvenā doma ir pateikta un daudzpunkte vairs neko nemaina, kā tas ir redzams attēlā, otrajā rezultātā
  3. Tega iekļautais teksts neizstāsta potenciālajam apmeklētājam par lapā atrodamo informāciju – bieži vien satura radītāja slinkuma dēļ

Lai izvairītos no otrā gadījuma, Description vēlams veidot ne vairāk kā 150 zīmes lielu.

Body

Tā savukārt ir galvenā teksta daļa. Protams, svarīgākais te ir atslēgvārdu un linku lietojums, par ko jau runājām.

Vēl var piebilst, ka galveno atslēgvārdu tekstā vai teksta daļu, kur ir atslēgvārds var izcelt ar Bold (vai Underline)tas nedaudz var uzlabot rezultātus, jo Google robots labāk uztver konkrēto vārdu nozīmi. Taču ar to nedrīkst pārspīlēt un ne vienmēr tas ir jādara, jo teksts var kļūt ļoti “smags” lasītājam. Bet kam vēl, ja ne lasītājam tas ir paredzēts!

HTML headings (H1-H6)

Arī daudz mazāk nozīmīgs faktors, taču tomēr par to arī ir jāatceras, ja SEO mērķi ir visaugstākie. Patiesībā šie headings vizuāli veiksmīgi sakārto rakstu pa sekcijām, taču, piemēram, šajā blogā es nelietoju tos, jo man nepatīk kā tas izskatās vizuāli. Taču, ja mans pašmērķis būtu cīņa par Google pozīcijām lielā konkurencē, tad es noteikti to darītu.

WordPress blogam šos Headings var regulēt teksta Vizuālajā redaktorā.

h1-h6 headings

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



6 komentāri rakstam “SEO: HTML elementi”

  1. kakjis saka:

    Hehe, šis raksts laikam ir atbilde uz manu jautājumu… :)

  2. Anna saka:

    Manā mājaslapā zem Metadata Information viens no aizpildāmajiem lauciņiem līdzās Description un Keywords ir Robots. Kas ir jāraksta tur?

  3. Sandis saka:

    robots tagu vari dzeest araa, ja vien nedomaa advancetas blokjeeshanas sheemas :)

  4. playa saka:

    un ja man pie META Keywords ir piemēram bildes, interesantas bildes, slavenibu bildes ir neparezi ?

  5. Aigars saka:

    viss atkarīgs no projekta un galvenajiem atslēgvārdiem, ko esi izpētījis pirms projekta palaišanas.

    Varbūt cilvēki meklē arī attēlus, piemēram.

    Te es vairāk biju domājis tos gadījumus, kad tiek samesti vairāki desmiti atslēgvārdu, kas viens otram ir līdzīgi, saistīti.

Ieraksti komentāru