SEO: Galvenie Atslēgvārdu Rādītāji

atslēgvārdiŠodien iesāksim mazliet detalizētāk apskatīt lapas iekšējās optimizācijas faktorus. Bet vispirms tomēr ir jāsaka tas, kas joprojām daudziem “SEO speciālistiem” ir jaunums – iekšējā optimizācija ir sekundāra, savas pozīcijas Google reitingā var uzlabot galvenokārt ar ārējās optimizācijas palīdzību.

Tas, protams, nenozīmē, ka par iekšējo optimizāciju var aizmirst. Jo vairāki faktori tiks sakārtoti, jo lielākas iespējas lielas konkurences apstākļos.

Bieži vien lielas spekulācijas notiek Atslēgvārdu sakarā – cik bieži, cik daudz un kā tos jālieto saturā, lai uzlabotu savas pozīcijas Google reitingā.

Patiesībā pareizā atbilde ir:

Lieto atslēgvārdus pēc iespējas dabiski!

Gadījumā, kad ir jāizvēlas, kādu vārdu lietot – atslēgvārdu vai tā sinonīmu, lieto atslēgvārdu. Taču ja jūti, ka teksts no tā kļūst pārāk smags, izmanto arī sinonīmus. Jo pa lielam atslēgvārdu daudzums, biežums būtisku iespaidu uz SEO neatstāj.

Ir četri galvenie rādītāji, pēc kuriem notiek atslēgvārdu lietošana:

  • izvirzījums (Keyword Prominence)
  • blīvums (Keyword Density)
  • biežums (Keyword Frequency)
  • tuvums (Keyword Proximity)

Prominence

Tas ir, cik tuvu teksta/lapas sākumam atrodas atslēgvārdi. Tas gan nenozīmē, ka tagad visi teksti ir jāsāk ar atslēgvārdiem, taču, zinot to, ka Google bots lasa lapas sākumu, beigas, vēlams atslēgvārdus arī izvietot lapas sākumā un nekoncentrēt tos lapas vidū.

Kā jau teicu, tas tomēr kopumā ņemot ir mazvērtīgs faktors, jo to var viegli kompensēt ar dažiem papildus linkiem no labiem resursiem attiecībā pret konkurentu (ārējā optimizācija). Un to pašu var teikt arī attiecībā uz visu citu, par ko šodien runājam.

Density

Ko tik nav nācies dzirdēt saistībā ar atslēgvārdu bīvumu. Gan to, ka tiem ir jābūt kādā noteiktā procentā no kopējā teksta. Gan to, ka, ja tiks lietots vairāk nekā Google noteiktais standarts, tad Google sodīs lapu utt.

Patiesībā nav ne Google standartu, ne konkrēta procenta, ne kā tamlīdzīga. Atslēgvārdi ir jālieto saprātīgi, jācenšas koncentrēties vienā lapā uz vienu atslēgvārdu, spēcīgi nepārspīlējot tā lietošanu. Ja arī pēc satura sanāk vienu vārdu lietot ļoti bieži, tad nebaidies – tikmēr, kamēr Tev viss teksts nesastāv tikai no viena atslēgvārda, Google par to nesodīs. Un pretēji – naivi cerēt, ka lietojot tekstā vairāk atslēgvārdu, arī Tavas pozīcijas Google reitingā būs augstākas. Tā tas nenotiek!

Ieteicamā robeža, ko vēlams nepārsniegt, lai nekaitinātu Google, ir aptuveni 10% atslēgvārdu blīvums no kopējā teksta. Teiksim, maksimālais 10 atslēgvārdi uz 100 vārdiem. Bet arī tas ir tikai nosacīts skaitlis, kam nebūt nav katru reizi jāseko un jārēķina līdzi.

Frequency

Atšķirībā no Density, Frequency ir atslēgvārda lietošanas daudzums konkrētā lapā, kas nav atkarīgs no kopējā vārdu daudzuma. Teiksim, ja vienā lapā atslēgvārds ir lietots 10 reizes, tad neatkarīgi, vai kopējais teksts ir 100 vai 300 vārdus liels, biežums būs 10.

Arī šeit nav nekādu standartu, kas būtu jāievēro. Katrā ziņā vajadzētu izvairīties no atslēgvārdu pārspīlētas lietošanas, ko Google varētu uztvert kā atslēgvārdu spamu. Un kāpēc gan tas būtu Tev jādara, ja savas reitinga pozīcijas tādējādi Tu neuzlabosi!?

Proximity

Šis rādītājs attiecas uz atslēgvārdu frāžu lietošanu. Teiksim, atslēgvārds Interneta mārketings. Ja vēlies pastiprināt tā nozīmi, tad centies maksimāli tuvu vienu otram lapā izvietot vārdus Interneta un mārketings. Ne vienmēr tas var veiksmīgi izdoties, kā šajā gadījumā. Tādos gadījumos nevajag mākslīgi tos savienot, tas nav to vērts. Vienkārši centies “parādīt” Google zirneklim, par ko ir lapas saturs.

Nobeigumā vēlos teikt, ka vislabāk atslēgvārdus tekstā ir lietot pēc sajūtām – kad var, tad labāk tos lietot nekā nelietot, taču centies nesamākslot saturu. Atkārtoju – atslēgvārdu lietošana tekstā ir svarīgs, taču nebūt ne noteicošais faktors lapas optimizācijā.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



12 komentāri rakstam “SEO: Galvenie Atslēgvārdu Rādītāji”

  1. Kidijs saka:

    Iekš EzineArticles diezgan strikti seko density, piemēram man atsvieda atpakaļ 400 vārdu rakstu, kurā bija ‘beer’ 17 reizes – sak’, tas raksts esot pārsātināts. Jocīgi, ka ‘beer’ uztvēra kā atslēgvārdu, bet nu nekas.

    Tie 10 googles procenti ir ļoti grūti sasniedzami, rakstot normāli – raksts tak nav īsti lasāms, ja katrs desmitais vārds reklamē penispills :D

    Ļoti jauki ir tas, ka lielākā daļa pasūtītāju mīl mani izglītot SEO pamatos. Varu tikai piekrist autoram, ka vislabākais ir rakstīt dabiski, bet ja kaut kur var neuzkrītoši iespiest keywordu, tad atteikties no tā nav īpašas jēgas :)

  2. Dainis saka:

    Iesper man, bet man vēl nav bijis neviens projekts, ko Latvijā un pat pasaulē nebūtu izdevies pacelt tikai un vienīgi ar iekšējo optimizāciju!

    Ja ir labs produkts vai pakalpojums, tad ārējās aktivitātes pietiekamos apjomos nodrošina tavi klienti…

  3. Aigars saka:

    Daini, ja tie klienti zinātu, kādus linkus ar kādiem Anchor tekstiem nepieciešams būvēt…

  4. senscore saka:

    Piekrītu Aigaram.

    Sabūvē jau backlinkus tie visitori: “skaties te” “baigi labais” “šito preci” utt. Kur jēga?

    Man ārzemju projektam 3 labi backlinki ar vajadzīgo anchor iedeva +20 vietu boost.

    No A-Z izieta on page optimizācija +3 vietas :)

  5. Aigars saka:

    bet nu savā ziņā arī nepiekrist Dainim nevar – es uzrakstu vienu rakstu šajā blogā, un esmu pirmā vietā pēc vairākiem atslēgvārdiem… un vairs neko optimizēt nevajag…

    Tas ir konkurences jautājums. Pie spēcīgas konkurences ar iekšējo optimizāciju var izrādīties stipri par īsu.

  6. Dainis saka:

    Protams, pie spēcīgas konkurences būs vajadzīga laba linku palīdzība, bet es vienmēr lieku uzsvaru uz iekšējām lietām. Man patika viena apmeklētā Londonas semināra: “Content is King – with a little help from some links” un es pie tā arī mēģinu pieturēties. Man tracina pliku linku spamotāji, kas, protams, ka ar sasniedz kaut kādus rezultātus, jo uzskatu, ka vajag sāk sakārtot lapas iekšieni un tikai tad domāt ārējām aktivitātēm. Kaut kā tā…

    Un, jā, esmu arī par pēc iespējas dabīgāku tekstu rakstīšanu!

  7. Sandis saka:

    Dainis, orginaliem projektiem varbut, bet ne tipiskiem make money affiliate saitiem, kur tu konkuree ar 1000shiem lidziigu pelniit gribeetaaju; uzvar tas kam vairak satura un linku nevis tikai satura:) protams, var izgruust smalkus viral un link baiting bet nu rezultats taads pats – kvalitatiivi backlinki lai rankotos tavs projekts/saits/etc;

  8. […] pagājušā SEO ieraksta par Atslēgvārdu nozīmi, šodien turpinam ar tēmu HTML elementi no SEO viedokļa. Tātad Iekšējā […]

  9. Atrauga saka:

    Paldies par rakstu, ļoti noderēja!

  10. Maris saka:

    Pie līdzīgas ārējās optimizācijas tekstiem būs liela nozīme.
    Gribu redzēt tekstus ar atslēgas vārdiem 10% apmērā.:)))

  11. Aigars saka:

    bet zini, Māri, no svara ir arī vārdi, frāzes, kas ir apkārt atslēgvārdam. Un ja tie ir maksimāli atbilstoši atslēgvārda tēmai, tad var uzskatīt, ka tas viss strādā Google labā.

  12. […] Atslēgvārdu izpēte un izvēle ir svarīgākais process jebkura interneta projekta uzsākšanas procesā jo tie ir pamats, ap kuru tiek veidots viss projekts. Ja pirms laika sekmes nodrošināja atsevišķu atslēgvārdu sekmīga izvēle, tad tagad svarīgi izvēlēties atslēgvārdu grupu (2-3 vārdus), kuri visprecīzāk raksturo weblapas un projekta saturu. Atslēgvārdu izpētei var izmantot bezmaksas Google programmu. Lietojot tikai vienu atslēgvārdu, meklējuma rezultātu diapozons ir ļoti plašs un bieži neatbilst klienta vēlmēm. Savukārt lietojot 2-3 vārdus atslēgvārdu grupā, jūs jau precizējat, par ko tieši ir jūsu veblapa vai arī piedāvātais produkts un palielinās iespēja, ka tieši jūsu piedāvājums tiks „atvērts”. Tātad – jāizvēlas atslēgvārdi, kuri vislabāk raksturo weblapas saturu. […]

Ieraksti komentāru