SEO: Duplicate Content

duplicate contentPēc divu nedēļu pauzes SEO rakstu sērija atgriežas ar ierakstu par duplicate content (neesmu pieradis to saukt par “dubulto saturu”, bet tekstu “atškaidīsim” arī ar latvisko nosaukumu). Kā jau attiecībā uz jebkuru SEO detaļu, arī šeit ir daudz dažādu spekulāciju, par kurām var rakstīt un rakstīt. Mēs ieskatīsimies tikai pamatos.

Kas ir Duplicate Content?

Duplicate content apkarošanas un diskusiju jēga slēpjas apstāklī, ka interneta apmeklētāji vēlas redzēt jaunu un svaigu saturu nevis tādu, kas katrā otrajā mājas lapā atkārtojas. Tātad duplicate content ir satura atkārtošanās vairākās web lapās. Te var izdalīt divus duplicate content veidus – pastāv gan iekšējā dubultā satura problēma (vienas mājas lapas ietvaros), gan ārējā (dažādās mājas lapās vienāds saturs).

Šobrīd pastāv spēcīgi argumentēts viedoklis, ka iekšējā duplicate content problēma vienā konkrētā web projektā nodara daudz lielāku ļaunumu nekā ārējais dubultais saturs. Un tas ir tikai loģiski, jo Tu taču nevari kontrolēt un atbildēt par to, ko dara citi mājas lapu īpašnieki, bet par kārtību savā mājas lapā Tu vari nest atbildību.

Kā tiek noteikts Duplicate Content

Par šo ir arī ļoti daudz spekulāciju. Teiksim, cik daudz mājas lapu ir jābūt ar pilnīgi vienādu saturu, lai meklētājs Google visas tās sodītu. Dažreiz ir redzēti pat kaut kādi procenti un skaitļi, bet patiesībā tas galīgi nav tik vienkārši. Nosakot duplicate content problemātiskās vietas, meklētāju roboti ņem vērā daudz dažādus apstākļus. Gan mājas lapu autoritāti, gan linku popularitāti, kā arī domēna vecumu utt., tādējādi cenšoties atrast pirmatnējo avotu.

Vai Google dod pērienu par Duplicate Content?

Pastāv viedoklis, ka Google māk izfiltrēt pirmatnējā avota autoru, kas jebkurā gadījumā paliks nesodīts (kā jau iepriekš teicu, nevar kontrolēt citu mājas lapu īpašnieku negodīgo rīcību), bet pārējie nonāk riska zonā. Tāpat arī par procentuālo sadalījumu – duplicate pret oriģinālais saturs, par to nav jēgas diskutēt. Tādas robežas gluži vienkārši nav! Ja arī mājas lapā gadās dubultais saturs, tad nevajag uzreiz uztraukties, ka Google sodīs lapu.

Pirms kāda laika sanāca diskusija ar kādu vietējo cīņubiedru par šo problēmu Latvijas mērogos. Runa bija par to, ka Latvijas web vide ir tik maza, ka tādus duplicate content apjomus, lai Google kādu sodītu, ir laikam grūti sasniegt. Kas zina..

Un vēl jo vairāk – Google duplicate content iekšējo mājas lapu problēmu neļaunprātīgajos gadījumos nevis soda, bet vienkārši ignorē, neindeksē. Piemēram, lapas, kas paredzētas tikai drukāšanas versijai. Tajā saturs ir tieši tāds pats kā oriģinālajā, taču tam ir pamatojums. Tas ir aprakstīts Google Webmasters palīgā.

Šobrīd arī šīs tēmas saistībā aktuāls ir relatīvs jaunievedums – canonical tegs. Par to gan jārunā atsevišķi, plašāk, jo sākumā to grūti izprast.

Kā izvairīties no Duplicate Content

  • nezodz citu mājas lapu saturu – veido savu, oriģinālo saturu un guli mierīgi
  • kontrolē savas mājas lapas saturu. Lielu mājas lapu gadījumos nejauši var izveidot dubulto saturu
  • izmanto Copyscape servisu, lai pārbaudītu, vai kāds nezog Tavas lapas saturu
  • ja tomēr ir nepieciešamība pēc atkārota satura, tad parūpējies, lai meklētājs indeksē tikai vienu lapu
  • affiliate mārketinga gadījumā neizmanto produkta izgatavotāja radītos rakstus, neizmainot tos. Atceries, ka kāds vai kādi citi affiliate mārketieri arī to neizdarīs un Jums visiem būs dubultais saturs. Tāpēc izmaini izgatavotāja radīto saturu.

Atgādinu, ka 2.jūlijā no plkst. 20 līdz 22 notiks Pirmais WebMarketing.lv Čats.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “SEO: Duplicate Content”

  1. Wallaby saka:

    Cik daudz ir jāizmaina kontents, lai tas pārvērstos par ne-duplicate kontentu?

  2. Aigars saka:

    tur jau tā lieta, ka neviens to nezina un dīvaini vien būtu, ja tāda proporcija pastāvētu. Jo tad visi to vien darītu, kā piekoriģētu :)

Ieraksti komentāru