Saturs – mājas lapas Karalis

content-is-kingAtlsēgvārdi izpētīti, niša atrasta, affiliate programma/-as arī izvēlētas. Arī piemērots domēns ir reģistrēts, hostings atrasts, mājas lapa izveidota, ko tālāk? Tālāk jāveido mājas lapas pamats, t.i. saturs.

Mājas lapas saturs ir pats svarīgākais tieši mājas lapā. Vakar minēju apmeklētāju apmierinātību kā svarīgāko web projektā/biznesā kā tādā, taču konkrēti mājas lapā nozīmīgākais ir un paliek saturs.

Ar sliktu dizainu, bet labu mājas lapas saturu var panākt daudz, bet ar sliktu saturu un labu dizainu nekas labs nesanāks.

Ne velti ļoti populārs ir teiciens “Content is King!” Man pat labāk patīk John Reese pārfrāzējums:

Content is King… No, King Kong!

Kā veidot saturu?

Ir trīs iespējas kā veidot saturu:

  1. Darīt to pašam
  2. Ļaut veidot saturu apmeklētājiem
  3. Kombinēt – daļu satura veidot pašam, daļu ļaut izvietot lietotājiem

Kāds var būt saturs?

Saturs var būt gan teksta, gan foto, gan video, gan audio formātos.

Kā radīt saturu?

Pastāv dažādas satura radīšanas metodes.

  • Vislabākā metode ir veidot pašam, vadoties no savas pieredzes un zināšanu bagāžas. Taču te ir viens svarīgs faktors – ir jāorientējas jautājumā, par kuru tiek rakstīts. Te mēs nonākam pie paša affiliate mārketinga sākuma – vēlams izvēlēties tādu nišu, kurā pašam ir zināšanas, interese. Pretējā gadījumā būs grūtības ar satura radīšanu. Tas būs nevis patīkami, bet apgrūtinoši.
  • Saturu var pārstāstīt savos vārdos. Piemēram, izlasīt kādu vērtīgu mācību materiālu, sagremot to, patestēt un tad pārstāstīt no sava redzes punkta. Būtībā tas ir tas pats, kas veidot saturu pašam, atšķirība tikai tāda, ka tā ir mazāk radoša metode, ir pamats, uz ko var balstīties.
  • Saturu var tulkot. Piemēram, web projekts ir angļu valodā, bet saturs ir veidots no kāda lieliska raksta krievu valodā. Šādā gadījumā būtu jānorāda informācijas pamatresurss. Pluss šādai pieejai teksta versijā ir tāds, ka neveidojas Duplicate Content, kas ir slikta pazīme no SEO viedokļa.
  • Saturu var pasūtīt par samaksu. Affiliate mārketingā tas ir ļoti izplatīts un populārs veids, kā radīt saturu. Par noteiktu samaksu cilvēki, kuriem satura veidošana ir pamatnodarbe, raksta rakstus, veido video, ierunā audio par dažnedažādām tēmām. Šie cilvēki ir sastopami dažādos freelanceru portālos.
  • Diemžēl, bet ļoti bieži saturu zog. Tā ir vienīgā neatbalstāmā metode. Pirmkārt, agri vai vēlu apmeklētāji to sapratīs, līdz ar to nevar būt nekāda runa par klientu lojalitāti, apmeklētāju apmierinātību. Patiesībā taču apmeklētājs tiek mānīts! Otrkārt, teksta versijā veidojas Duplicate Content (dubultais saturs) un Google lapas ar dubulto/kopēto saturu ignorē, neindeksē. Indeksēta tiek tikai viena, svarīgāka lapa, bet kā likums ir tas, ka mazāk svarīgu lapu īpašnieki zog saturu no svarīgākām lapām. Galu galā, ja zagtā satura attiecība pret paša radīto saturu pārsniegs saprāta robežas, tad pilnīgi noteikti Google šādu mājas lapu sodīs un no meklētāja rezultātiem izslēgs. Tādējādi no SEO veidokļa mājas lapa kļūst nevērtīga un viss būs jāsāk no paša sākuma…

Kas ir jāņem vērā, veidojot teksta saturu:

  • saturam ir jābūt par konkrēto nišas tēmu. Nekā vai pēc iespējas mazāk liekā, jo katrs liekais uzvars veidos nekvalitatīvu apmeklētāju plūsmu. Piemēram, ja mājas lapas tēma ir auto detaļas, bet kaut vai salīdzinājumos tiek bieži pieminētas velosipēda detaļas, tad Google ar laiku indeksēs šo mājas lapu arī ar velosipēdu detaļu atslēgvārdiem un mājas lapas apmeklētāju plūsma kļūs lielāka, taču nekvalitatīvāka. Šis bija tāds rupjš piemērs, bet cerams, ka domu uztvērāt.
  • saturā, visrakstā jālieto atslēgvārdi. Te nu palīgā ir jāņem izstrādātais mājas lapas semantiskais kodols. Vienā lapā ir vēlams koncentrēties uz vienu atslēgvārdu, bet nekādā gadījumā vairāk par trim. Lielākais atslēgvārdu koncentrācijai jābūt lapas sākumā un beigās, jo tieši šīs vietas vairāk “mīl” Google robots, kas apmeklē mājas lapas.
  • centieties saturā biežāk sadalīt tekstu – neveidojiet lielus tekstu blāķus, kas ir grūti salasāmi. Vairāk lietojiet rindkopas. Lietojiet marķētus vai numurētus sarakstus, jo tie piesaista uzmanību. Ievietojiet citātus, apakšvirsrakstus, attēlus, grafikus, tabulas.
  • neveidojiet pārāk garus rakstus – Internetā apmeklētāji lasa arvien mazāk.

Kādi ir Tavi padomi un pieredze satura veidošanā?

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “Saturs – mājas lapas Karalis”

  1. Ronijs saka:

    Pashlaik taisu experimentaalu lapinju prieksh LV . februarii mekletais keywords (viens vards) 6000, videji 25 000. googles pirmajaa 10niekaa uz to vardu izkataas nav neviens optimizejis, taa ka laikam tikshu ausghaa ar paris backlinkiem, tik jaizdomaa kaa uz to varetu nopelnit, pagaidaam idejas nav :D

  2. blogers saka:

    citreiz ar’i san’ak aiz’nemties saturus, bet cen’sos linkot :D cik liels noziegums ir pie sources pievienot lapu bet ne hyperlinku :)?

  3. Aigars saka:

    parasti jau satura īpašnieks norāda, vai jāliek atsauce vai jāliek atsauce hipersaites veidā. Vai vispār nedrīkst pārpublicēt saturu

Ieraksti komentāru