Plānoti 6 Projekti, Kuram Pievērst Lielāku Uzmanību?

Šobrīd manā darbu listē iekļauta arī rūpīga nākamā gada projektu plānošana. Un kā nu ne, pēdējais laiks. Neplānoju tik daudz detaļas, sīkumus (piemēram, kādas tehnikas, platformas, metodes konkrētos projektos pielietošu), bet gan vairāk top plāns kopumā, ko vispār ir plānots paveikt un kāda būs atdeve, darbu secība utt.

Šodien padalīšos ar kādu primitīvu, taču ļoti noderīgu tehniku, kas man ļoti patika kā lielisks pirmsplānošanas instruments. T.i. kā saprast, kuram nākamā gada projektam jāpievērš lielāka uzmanība, kuram mazāka. Patiesībā jau bieži vien šāda sapratne rodas “uz sajūtu”, bet vēl biežāk tiek salikti nepareizi uzsvari. Tāpēc dažs labs pēc šī “uzdevuma” izpildes varētu būt itin pārsteigts par rezultātu. Tikai nevajag pēc tam meklēt “objektīvus” iemeslus, kāpēc “tā nav taisnība”.. drīzāk tie būs stereotipi, ko nav vēlēšanās lauzt.

Un tātad, nav noslēpums, ka, piemēram, affiliate mārketingā neviens ar vienu vienīgo projektu neaprobežojas. Jo turēt visas olas vienā grozā, kā zināms, ir pārāk bīstami. Jo vairāk projektu, jo plašākas iespējas variēt un mazāks risks, ka kāda projekta neizdošanās gadījumā tiks ciesti zaudējumi. Un te nav runa tikai par affiliate mārketingu vien…

Tomēr pārāk daudz projektus plānot, vienlaicīgi realizēt arī nav labi. Izveidosies situācija, kad it kā tiek darīts viss, bet patiesībā tā kārtīgi netiek darīts nekas. Protams, ir tādas lietas kā outsourcing, deleģēšana, kas var visu atrisināt, bet tagad iedomājamies situāciju, kad pašam vairāk vai mazāk visā ir jāpiedalās.

Atrodam Prioritāro Projektu!

Teiksim, nākošajā gadā ir plānots realizēt 6 jaunus projektus. Un tagad veicam sekojošas darbības:

  1. Sadalam visus projektus īstermiņa un ilgtermiņa projektos. Īstermiņa projekts ir tāds projekts, no kura atdeve ir gaidāma uzreiz tajā pašā nākamajā gadā. Ilgtermiņa projekts savukārt ir tāds projekts, no kura atdeve ir gaidāma ilgākā laika periodā nekā tikai nākamais gads
  2. Fiksējam katram projektam (gan īstermiņa, gan ilgtermiņa) kopējos gada prognozējamos ienākumus. Ja ienākumi plānoti kā Y summa mēnesī, tad fiksējam skaitli Y x 12 mēneši
  3. Līdzīgi aprēķinam katra projekta izmaksas. Ja izmaksas ir gan vienreizējās pirms projekta sākuma un pēc tam vēl ikmēneša Y, tad pie sākotnējām izmaksām pieskaitam summu Y x 12 mēneši, kas veidos kopējās gada izmaksas
  4. Un tagad izvelkam no abiem iepriekš noteiktiem skaitļiem katra projekta gada peļņu. No ienākumiem atņemam izdevumus
  5. Nākamā darbība – nosakam kopējo ieguldīto laiku, ko plāntos pavadīt pie katra projekta. Tātad, ja tās ir 40 stundas projekta sākumā un pēc tam 2 stundas katru nedēļu visa gada garumā, tad kopējais ieguldītā laika apjoms būs 140 stundas (40 + (2 x 50 nedēļas))
  6. Visbeidzot atrodam rādītāju “peļņa stundā”. Tātad, dalam gada peļnu ar ieguldītajām stundām.

Gala rezultātā vajadzētu būt šadai tabulai (cipari nosacīti, piemēram):

prioritārā projekta atrašanas metode

Tabulā, kolonnā “Ls/h” ir redzams, kuri projekti nesīs vislielāko atdevi. Šajā gadījumā starp īstermiņa projektiem tas būs projekts C, bet starp ilgtermiņa – projekts E. Šie tad arī ir tie projekti, kuriem būtu nepieciešams veltīt lielāku uzmanību un tas jāņem vērā, plānojot darbību.

Šajā piemērā ir arī redzams, ka ne vienmēr projekts, kas nes lielāko peļņu, ir ar lielāko atdevi attiecībā pret patērēto laiku. Iespējams, ieguldot vairāk laika lielāku atdevi nesošā projektā, var arī palielināt tā peļņu!? Situācijas un apstākļi, protams, vienmēr ir unikāli, taču par to vienmēr ir jāpadomā. Bieži vien ir grūti lauzt savus stereotipus.

Man pašam ir bijušas tādas situācijas, kad tikai pēc vairākiem aprēķiniem redzu, ka tas, kas nes lielāko peļņu, patiesībā nemaz nav ar lielāko potenciālu un, ka ieguldot vairāk laika citā projektā, peļņa būtu lielāka. Nebūt nesaku, ka šī ir vienīgā pareizā metode – vienkārši tādu pielietoju es.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “Plānoti 6 Projekti, Kuram Pievērst Lielāku Uzmanību?”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Kas jauns blogos? and Lasi.lv visi raksti, Lasi.lv pop. raksti. Lasi.lv pop. raksti said: RT @webmarketing_lv Plānoti 6 Projekti, Kuram Pievērst Lielāku Uzmanību? http://lasi.lv/0lmby […]

  2. Egils saka:

    “He who fails to plan, plans to fail”

    Nedrīkst neplānot! Sākumā visu laiku nāk tāda domas, kā “kā es varu zināt, ko darīs patērētāji”, vai “tas jau nav no manis atkarīgs”… Taču jāsaprot, ka mēs esam tas par ko domājam un tajā brīdī, kad nospraužam mērķus un izstrādājam plānus, gribot, negribot domājam par savu mērķu sasniegšanu.

    No pieredzes varu teikt – sākumā plānošana ir minēšana un zīlēšana, taču ar disciplīnu un vairāku gadu pieredzi rezultātus, ieguldītos resursus un laiku sanāk paredzēt ar vien precīzāk.

    … filozofiski sanāca…

Ieraksti komentāru