Personīgā Uzruna E-pasta Mārketingā

personība

Iedomājies pats sevi – vai nav tā, ka, kad saņem e-pasta vēstuli, tad daudz labāk Tu uztver un iedziļinies tādā vēstulē, kurā ir minēts Tavs vārds, varbūt uzvārds?! Un tādu, kurā nav, Tu arī īsti neuztver kā Tev domātu, vai ne?

Jā, e-pasta mārketingā arī šis moments ir ļoti svarīgs un par to daudz ir runāts, diskutēts – vajag vai nevajag lietot vārdus e-pasta ziņojumus. Cik bieži tos lietot, kā lietot un kāda no tā būs atdeve.

Kā lietot?

Piemēru parādīšu uz Aweber email mārketinga servisa konta. Principā arī jebkuram citam servisam ir tāda iespēja, tikai izpildījums varētu būt savādāks.

aweber personīgā uzruna

Kā redzams, tad ziņojumā vienkārši tiek ievietoti, saukšu tos par tegiem, kas ir “paņemami” no kopējā piedāvātā saraksta. Personīgo uzrunu var ievietot kā virsrakstā, tā arī tekstā. Un ne tikai vārdu, bet arī uzvārdu, adresi un citas detaļas, ja šī informācija no klienta ir ievākta. Taču, kā zināms, tad vairākumā tomēr meillistēs informācija aprobežojas ar vārdu un e-pasta adresi.

Ko lietot?

{!name} – apmeklētājs redz pilnu vārdu un uzvārdu

{!firstname} – apmeklētājs redz tikai pirmo vārdu

{!firstname_fix} – noder gadījumiem, kad apmeklētājs, pierakstoties meillistē, nejauši ir nepareizi ievadījis savu vārdu. Piemēram Rolands vietā ierakstīts “rolAnds”. Šī norāde izlabos vārdu uz “Rolands”.

{!lastname} – apmeklētājs redz tikai uzvārdu

{!date dayname+0} – apmeklētājs redz nedēļas dienu, piemēram, šodien tā būtu “Thursday”

{!date ed+0} – apmeklētājs redz datumu, 9-7-2009. Šo ērti izmantot, ja ir jānorāda datums meila lasīšanas brīdī.

{!signdate ed} – apmeklētājs redz datumu, kurā viņš parakstījies meillistē. Noder gadījumiem, kad ir vajadzība atgādināt par to apmeklētājiem.

Tās ir tikai dažas no iespējām – parasti top email mārketinga servisi piedāvā vēl daudz plašākas iespējas.

Kāpēc lietot?

Interesants ir paša Aweber viedoklis par e-pastu personalizēšanu.

“Subject line personalization using the date generated an average open rate of 51.4% compared to personalization using the subscriber’s first name generating 40.9% open rate. Newsletters sent without personalization of any type in the subject line generated average open rates of 28.9%.

“17% of newsletter subject lines sent in the last 30 days (by Aweber.com clients) contained date personalization while 19% used the subscriber’s first name. 56.3% of subject lines did not contain any type of personalization. Interestingly, using the subscriber’s full name or last name generated lower average open rates.”

Jeburā gadījumā, lai arī augstākminētie cipari daudziem šķitīs pārlieku augsti un pārspīlēti, ir arī skaidrs, ka personīgā attieksme/uzruna būtiski uzlabos ziņojumu atvēršanas procentu. Pievēršu uzmanību, ka te pat tiek augstāk vērtēts date personalization.

Tomēr jāatceras, ka pietiek tikai vienu, maksimālais divas reizes uzrunāt vārdā apmeklētāju, pretējā gadījumā tas jau izskatīsies diezgan spamīgi un amizanti. Protams, jāvērtē ziņojuma garums un citi faktori.

Nav arī teikts, ka vienmēr ir jālieto personīgā uzruna ziņojumos. Ne vienmēr tas būs loģiskā savienojumā ar ziņojuma Subject pārējo teikuma daļu. Tādā gadījumā labāk atteikties no uzrunas.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “Personīgā Uzruna E-pasta Mārketingā”

  1. Mairis Skuja saka:

    Ābeces patiesība, kopš laikiem, kad vispār parādījās jēdzieni “Direct Mail” un “Direct Marketing”.

    “Tailored direct mail pieces increase response rates by more than 500 percent over a basic, non-personalized piece.”
    / The Digital Printing Council /

    “Personalizing an email marketing campaign can improve response rates by 45 percent.”
    / Gotmarketing /

    “Found personalization was the most important factor when contributors determine which charity or fundraising direct mail they open at 62 percent.”
    /ClickZ data from a study/

    Un šo sarakstu varētu turpināt vēl neskaitāmā ilgumā/garumā.

    Atgriežamies pie saknēm.
    Personalizācija padara reklāmas ziņu efektīvāku. Tā ir jālieto, kad vien iespējams. Punkts.

    Lai arī kā, ābeces patiesības vēl nenozīmē, ka tās “ņem aubē” kampaņu veidotāji Latvijā. Lielākā daļa DM e-pastu ko es saņemu nav personalizēti. Domāju, ka reālas lokālās statistikas par šo tēmu nav.

  2. Aigars saka:

    Bet atceramies, ka personalizācija viena pati neko neizdarīs, visiem citiem faktoriem arī ir jābūt nostādītiem attiecīgā līmenī. Tas kā piebilde pie tā, ka minēju tos augstos ciparus, kurus min arī Mairis.

    Ābeces ta ābeces patiesība, tikai, kā Tu saki, daudzi to nezina :))

  3. Sandis saka:

    Ja to maaciitu augstskolaas un praktizeetu vieteejie, butu skaisti!

Ieraksti komentāru