PageRank Vizualizācija

Google PageRank | PR

Iepriekšējā reizē apskatījām, kas ir Google PageRank jeb PR un solīju, ka šoreiz parādīšu uzskatāmas vizualizācijas, kā tas viss izskatās realitātē.

Visi jau zinam šo jautro PageRank attēlu (raksta sākumā), kas ir bieži sastopams rakstos par Google PR. Bet tagad paskatīsies uz šo attēlu nevis kā uz smaidīgiem bumbuļiem, bet gan kā uz reālām mājas lapām un uz bultām kā uz linkiem/saitēm.

pagerank

Tātad, iedomājamies kopējo PR kā vienu veselu, kura gabali ir izmētāti pa visām lapām. Tātad kopējais PR ir 100% (procentuāli tikai piemērā). Skatamies, kā PR ir izplatīts pa šīm konkrētam lapām, kas veido kādu nosacītu mājas lapu tīklu.

Lapa B ir pati pati “krutākā”, jo praktiski visas citas tīkla lapas linko uz to. Ievēro, ka lapa C ir otra pati “krutākā”, lai gan uz to ir tikai viens links. Hmm.. Jā, tieši tā, tas viens links ir no “superkrutās” lapas A, un šis viens links ir pilnībā pietiekošs, lai pārsistu visas pārējās lapas, pat lapu E, kurai ir daudz vairāk linku, taču no mazāk vērtīgiem resursiem.

Te arī patiesībā ļoti skaidri parādās tas, kāpēc ir svarīgi labāk saņemt vienu linku no lapas ar, teiksim, PR8 nekā 100 linkus no lapas ar PR3. PageRank svars no tām mazām lapām ir niecīgs un, iespējams, nav to pūļu vērts. Taču, ja ir mērķis un nav iespēju, tad nekas cits neatliek kā ražot linkus no maziem resursiem, jo tas tomēr ir labāk nekā nav linku vispār.

Tā pati lapa E tomēr ir “krutāka” nekā lapa F vai D tieši pateicoties šiem linkiem no mazajiem resusiem. Bet tajā pašā laikā te arī ir labi redzams, kas notiek ar linkošanu uz ārējiem resursiem. Nekas nenotiek, tas nekādi neietekmē Tavas lapas PR. Vai Tu linko uz lapu ar PR10 vai uz lapu ar PR1, tas neko nemaina, Tavas lapas PR neuzlabojas!

Neiedziļināsimies sarežģītajās PageRank formulās, jo tas nav ne interesanti, ne arī patiesībā neadvancētam līmenim nepieciešams (ja tomēr ir interese, tad pameklē Google meklētājā detalizētākas PageRank aprēķina formulas). Tā vietā ieskatīsimies dažās vienkāršās shēmās.

pagerank shēmaŠajā gadījumā redzam vienkāršas mājas lapas PageRank sadalījumu starp visām lapām ar nosacījumu, ka nav citu linku. Tātad visprimitīvākais risinājums – no sākumlapas ir linki uz visām citām lapām, no kurām ir arī links atpakaļ uz sākumlapu, ko bieži dēvē par galveno lapu. Tādējādi sākumlapai ir augstāks PR nekā visām citām iekš šī konkrētā web projekta.

pr shēma

Šī shēma jau ir daudz interesantāka. Pieņemsim, ka mūsu lapā (melnie taisnstūri) sadaļa “Katalogs” ir lapa, kurā ir linki/saites uz citiem, ārējiem web resursiem. Šie ārējie resursi, lapas W, Y, Z un Q (dzeltenie taisnstūri) savukārt veido linkus atpakaļ uz mūsu sākumlapu (sarkanās bultas).

Tādējādi ļoti uzskatāmi ir redzams, kā tagad ir mainījies mūsu lapas PR. Šiem ārējiem resursiem arī ir PR (ir arī linki no vēl citiem resursiem), tāpēc sākumlapas PR ir tagad augstāks, bet līdz ar to arī citu mūsu lapu PR ir augstāks.

Šīs, protams, ir ļoti primitīvas shēmas lielākai uzskatāmībai, taču priekšstatu par to, kā veidojas lapām PR, noteikti var gūt.

Taču nobeigumā vēlos atgādināt, ka PageRank ir kaut kas tāds, ko vajadzētu zināt, izprast, bet uz ko pilnīgi noteikti nevajadzētu ieciklēties. Speciāli paaugstināt PR vai apzināti ikdienas strādāt uz PR palielināšanu nevajag.

Tā vietā ir jāstrādā ar mājas lapas saturu un jāsniedz apmeklētājiem pievienotā vērtība, Tas nesīs daudz lielāku atdevi no jebkura projekta. Un, starp citu, arī vairāk linkus no citiem resursiem. Taču pēc šiem diviem rakstiem par Google PageRank nu ikvienam būtu jābūt skaidrai sapratnei, kas tas PageRank vispār ir un “ko ar to darīt”.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



17 komentāri rakstam “PageRank Vizualizācija”

  1. Sandis saka:

    Vēl šajā shēmā gribu piebilst, ka to visu efektu var uzlabot Ja uz tām dzeltanajām lapām vēl ielinko! Tad ar iekšējo linkošanu var pacelt vēl viskaut ko ;)

  2. mardo saka:

    Offtopic: Ja runā par Pagerank, tad nezin kāds kad būs Pagerank Update?

  3. Aigars saka:

    dzirrdēju kaut ko par septembri. Nu kuru katru brīdi jābūt

  4. Edgars saka:

    Sanāk ,man jātaisa linki mājaslapā kur ir PR8 un uz augšu?
    Varbūt es īsti kautko nesapratu.

  5. Aigars saka:

    nē, ne obligāti PR8. Sākumā ir labi linki pat no lapām ar PR1, ja Tev ir pavisam jauna lapa ar PR0. Nav jēgas no linkiem, kas nāk no lapām ar mazāku vai tādu pašu PR, kā Tavai lapai ;)

  6. Edgars saka:

    Skaidrs paldies,a PR paceļas tikai reiz mēnesī kad ir updeits?

  7. Aigars saka:

    nē, 3-4 reizes gadā tik. Nezinu par updeitu, jāgooglē, jāmeklē, bet septembrī it kā jābūt ;)

  8. Sandis saka:

    Nu dati atjaunojas visu laiku – ar katru jaunu linku ko google atrod, tikai toolbar publiskasi zaljais tiek eksporteets paris reizes gadaa lai cilveeki galiigi nenojuugots.

    Ko tas noziimee – tas ka, rankingi mainas VISU LAIKU;) UN PR ir kaa indikators par lapu kvalitaati;

  9. Edgars saka:

    Cik bieži atjaunojas? Es zinu ka no PR7 kliki nāk uz manu mājaslapu,bet manai tikai 0 stāv.

  10. Sandis saka:

    Atjaunojas tajas 3 meneshos, bet kas varetu notikt kameer TU GAIDI
    patiesibaa rankingi uzlaboties :) protams, ja pareizais atslegvards izmantots;)
    un viens speciigs links uz lapu kas vel ir jauna, varetu tikt uzskatiits mazliet neadekvaats, ta kaa parliecinies ka tev ir daudz satura un daudz linku ari no citaam lapaam un veel jo vairaak – uz dazhadam lapaam tava domaina ietvaris; nekad nelinko tikai uz homepage;

  11. Edgars saka:

    Ok,paldies :)

  12. SEO saka:

    Pagerank atjaunojas ik pa 3-4 meen

  13. Jānis saka:

    Man tomēr nav skaidrs.
    man pirmā lapa ir http://www.24giftshop.com un piemēram lietotājs iejeit lapā http://www.24giftshop.com/shop/Personalized-puzzles.12 , tad tas nozme ka man ir jaieliek links atpakal uz manu pirmo lapu?

  14. Juris saka:

    Atjaunotais PR manai lapai http://www.mebelurestaurators.lv/ pārsteidza. Lapas uzbūve tradicionāla, kā trešajā zīmējumā. Jaunākais PR visām pirmā līmeņa lapām vienāds – PR2, kaut vai linkota pamatā ir sākumlapa, bet uz kontaktiem nav neviena linka. Otrā līmeņa lapām pārsvarā PR1, neskatoties uz to ka uz dažām ir linkots. Iekšēji ir sajūta ka PR sakrīt ar lapu apmeklētību, nevis ar saišu struktūru. Varbūt, ir kas būtiski mainījies?

  15. Respect saka:

    Radot kvalitatīvu & unikālu saturu – mājas lapa bez neviena linka var dabūt pr1 un pr2 :)

  16. Aigars saka:

    nu īstenībā PR ir tā sačakarēts, ka bez īpašām problēmām var dabūt arī PR4, bet nu ne jau tas izšķir pozīcijas meklētājos, sen jau vairs ne.

  17. Respect saka:

    Tieši tā! Pat sodītai lapai var būt palicis augsts pr – tad kur ir loģika :D ?

Ieraksti komentāru