Nofollow Atribūts Nebūt Nav Miris

no-followLielākā daļa ir dzirdējuši par relatīvi nesenām izmaiņām Google sistēmā attiecībā uz nofollow atribūtu. Nu vismaz tie, kas kaut nedaudz seko līdzi Google izmaiņām, zina noteikti.

Neiedziļināšos šoreiz nofollow atribūta izskaidrošanā, bet gan tajā, kur tad bija derīgs šis atribūts un vai vispār ir kaut kam derīgs pēc izmaiņām. Izrādās jā, tas joprojām ir ļoti nepieciešams tiem, kam svarīgs ir savas mājas lapas PR.

Divos vārdos nofollow atribūts ir elements, kas pievienots linkam, kas norāda Google meklētāja robotam, ka šim linkam nav jāseko. Google robots, “uzduroties” uz šo atribūtu, konkrēto linku arī ignorē.

Tīrs links – <a href=”http://www.manalapa.lv/”>Mana Lapa</a>

Links ar nofollow atribūtu – <a href=”http://www.manalapa.lv/” rel=”nofollow”>Mana Lapa</a>

Nofollow atribūts lapas iekšējā linku sistēmā

Līdz šim bija sekojoši – optimizētāji un mājas lapu īpašnieki nofollow atribūtu izmantoja, lai padarītu svarīgākas tās lapas, kuras paši uzskatīja par svarīgākām. PR devu no mazāk svarīgām lapām pārmeta uz vairāk svarīgām. Jo tā PR deva, kas netika lapai, kurai uzlikts nofollow atribūts, tika godīgi sadalīta starp visām pārējām, kurām nebija nofollow atribūts. Laba iespēja kontrolēt savas lapas, vai ne?

Piemērs.

Lapas kājenē (footer) man ir links uz mājas lapas lietošanas noteikumiem. Jā, mājas lapas apmeklētājiem šī lapa ir nozīmīga, nepieciešama, taču ne Google meklētājam. Loģiski, zinot to, ka šo noteikumu lapas PR deva tiks sadalīta starp visām citām lapām, uz kurām es linkoju, es tai piestiprināšu nofollow atribūtu.

Google vīri pirms gada nolēma, ka viss, pietiek ļaut mājas lapu īpašniekiem tādējādi manipulēt ar PR distribūciju lapas iekšienē. Viņi nolēma, ka tagad, ja es uzlikšu nofollow atribūtu noteikumu lapai, es šo PR devu pazaudēšu nevis tā tiks sadalīta starp visām citām lapām. Tātad, rupji sakot, vairs nav nekādas jēgas ar nofollow atribūtu lapas iekšienē manipulēt.

Ja nu tikai ir tādas lapas, kas Tev patiešām nav svarīgas un tās nav nepieciešamas nekam vairāk kā tikai lapā esošajam apmeklētājam, tad linkiem uz šīm lapām var pievienot nofollow atribūtu. Piemēram, lietotāju ielogošanās lapa, kāda cita vairāk vai mazāk nevienam ārpus resursa nevajadzīga lapa.

Bet kā tad paliek ar izejošiem linkiem?

Te nu gan nekas nav mainījies – Tu joprojām vari kontrolēt savas lapas PR līmeni, kontrolējot izejošos linkus. Jā, protams, ja Tev nav svarīgi, kā Tavā web resursā attīstās PR, tad jau ir pilnīgi vienalga, cik daudz un uz kurieni Tu linko no savām lapām. Bet ja ir, tad ir cits stāsts.

Visiem, cerams, ir skaidrs, ka ideālais modelis ir konkrētai lapai pēc iespējas vairāk ienākošo linku un pēc iespējas mazāk izejošo. To varam iedomāties kā naudas plūsmu – ja Tu gribi kļūt bagātāks, tad Tev ir pēc iespējas vairāk jāsaņem nauda un pēc iespējas mazāk jāiztērē. Tāpat arī attiecībā uz PR:

Tev būs lielāks PR, ja Tu pēc iespējas mazāk izdosi citiem, bet pēc iespējas vairāk saņemsi no citiem.

Tātad, ja man ir blogs, kuram gribu celt PR, tad man jācenšas sadabūt ienākošos linkus, bet savos bloga rakstos vai nu nelinkot nemaz, vai arī linkiem pievienot nofollow atribūtu.

Bet te, protams, ieslēdzas apmeklētāju apmierinātības jautājums. Ja es vēlos norādīt uz kādu resursu, tad izcili stulbi būtu ievietot neaktīvo linku. Ar domu, kurš gribēs, tas iekopēs linku pārlūkprogrammā. Viens otrs lietotājs tādā gadījumā no Tava resursa atvadīsies… uz visiem laikiem. To Tu negribi, vai ne?

Vēl gadījums – redz, tas otrs blogeris linkoja uz mani, man ir jālinko uz viņu. Ja Tu šim linkam pievienosi nofollow atribūtu un tas otrs blogeris to uzzinās, tad iespēja, ka viņš vairs uz Tevi nekad nelinkos, ir ļoti liela.

Vai arī pastāv vienošanās, ka laiku pa laikam linkojam viens uz otra resursiem. Kā tas izskatīsies, kad viens linkos ar tīriem linkiem, bet otrs ar pievienotiem nofollow atribūtiem? Jā, pareizi, maigi izsakoties, slikti…

Mīts par linkiem uz lieliem resursiem

Viens no smieklīgākajiem SEO mītiem, ko esmu dzirdējis, ir tas, ka daudzi linko uz supervareniem resursiem ar domu, ka tādējādi viņu pašu resursi tiks augstāk novērtēti meklētājā.

Piemēram, rakstos vai pat linku slejās tiek izveidoti linki uz Google. Patiesība ir tāda, ka nevienam iekš Google nav vajadzīgi Tavi linki, viņiem to ir vairāk nekā pietiekoši :) Savukārt Tu tādā gadījumā zaudē savu PR. Un ja Tev ir svarīgs konkrētās lapas PR, tad nepieciešamības gadījumā linko uz Google, bet pievieno nofollow atribūtu.

Nofollow affiliate mārketingā

nofollow atribūts

Tieši affiliate linki ir tas, kas nogalina affiliate web resursa PR. Parasti jau affiliate lapās ir pat pa 3-4 affiliate linki. Un parasti tie ir tīri linki… Lai saglabātu lapas PR un, ja ir doma to attīstīt, tad pievieno visiem affiliate linkiem nofollow atribūtu. Iedomājies, vienā lapā Tu “neitralizē” 3-4 linkus. Un ja Tev ir resurss ar 200 lapām, kurās ir affiliate linki, tad tas jau būs ļoti labi paveikts darbs. Un ja Tu neizdarīsi to jau sākumā, tad vēlāk to paveikt jau būs neiespējami, jo lapu skaits augs.

P.S. Neskatieties gan kā piemēru WebMarketing.lv – šajā resursā es esmu devīgs un visi linki rakstos ir bez nofollow atribūta.. :)

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



1 komentārs rakstam “Nofollow Atribūts Nebūt Nav Miris”

  1. Pipuks saka:

    Stāsts par linkiem uz “lielajiem” resursiem nav tik viennozīmīgs. Katrs izejošais links dod savu ieguldījumu resursa “apkaimes” noteikšanā. Tāpat – pārveidojot visus linkus uz “nofollow” ir risks samazināt lapas PR, jo nulle izejošo vērtīgo linku no visa rasursa ir pretrunā ar globālā tīmekļa uzbūves principiem un darbību un ka zināms – Google nepatīk nekas, kas ir mākslīgi radīts ar vienu mērķi – paaugstināt reitingus.`

Ieraksti komentāru