No Lattelecom līdz Sliktam Banera Piemēram

banerisPateicoties “Lattelecom bloga” vīrusam, ko vakar ievēroju savā Twitter kontā, arī es nonācu līdz Lattelecom portālam. Portāls ar aptuveni tādu uzņemto attīstības kursu ir arī tuvs manai vīzijai par to, kādam būtu jābūt ideālam uzņēmuma portālam.

Bet ne par to šodien ir stāsts – savu vīziju es kādreiz izklāstīšu. Manu uzmanību Lattelecom blogā piesaistīja ieraksts par baneriem. Raksta komentāri pat interesantāki nekā pats raksts :) Tad nu paturpinot šo tēmu, rakstu arī es.

Arī man ir savs viedoklis par baneriem. Jā, visi jau esam dzirdējuši, ka baneri ir Latvijas interneta reklāmas dinozauri, negāžamie līderi utt. Arī aģentūras, pašas mājas lapas visu uzsvaru liek tikai un vienīgi uz baneriem kā reklamēšanās iespējām Internetā. Nu labi, vēl kāds piedāvā arī saites/linkus, vēl kāds varbūt arī apmaksātu rakstu.

Pats esmu baneru pretinieks, jo:

  1. tiek čakarēta auditorija (baneri nepatīk, ir uzmācīgi, neatbilst vēlmēm utt.)
  2. reti kurš baneris atbilst kopējam lapas dizainam (lieks raibums)
  3. atdeve no baneriem ir ļoti maza, izpētīts, ka pat mazāk par 1% no apmeklētājiem uzklikšķina uz tiem
  4. 99.93% no visiem reklāmdevējiem nejēdz pareizi novirzīt/izmantot pat tos apmeklētājus, kas ir uzklikšķinājuši uz šiem baneriem

Rezultātā vienīgais ieguvējs no tā visa ir aģentūra, starpnieks, kas ir saņēmuši no klientiem samaksu par darbu.

Ir vēl viens svarīgs moments – es pats visu laiku turos pie pārliecības, ka Internets ir ideālāka reklāmas vide salīdzinājumā ar offline reklāmas vidi. Kāpēc? Pavisam vienkārši – reklāmas speciālisti vienmēr cenšas ar iespējami mazākiem patērētiem resursiem sasniegt pēc iespējas lielāku mērķauditoriju. Uzsveru – nevis vienkārši auditoriju, bet gan tieši mērķauditoriju.

Bet kā notiek realitātē? Jo vairāk cilvēku kopā mēs uzrunāsim, jo vairāk starp tiem mēs atradīsim mūsu mērķauditoriju! Tas nekas, ka iztērēsim vairāk naudas, jo, redz, iztērēt mazāk, bet sasniegt vairāk mērķauditorijas, neuzrunājot visus pēc kārtas, ir krietni vien grūtāk izdarāms.

To tad arī var attiecināt uz visu Latvijas lielāko portālu reklāmas baneriem.

Tāpēc arī īpaši iedziļināties analītikas ciparos, plusos un mīnusos es negribētu, jo tam nav īsti jēgas. Viss ir vienkārši – labs un veiksmīgs baneris joprojām dos rezultātu/atdevi arī nākotnē, bet lielākā daļa dos tikai galvassāpes..

Paskatamies šodienas delfi.lv banerus. Ņemam priekšā pašu pirmo, augšējo.

Te gozējas “Mazcenas mobilais par nepilnu latu”. Labs baneris, oranžā krāsā, piesaista uzmanību, mainās kadri no teksta uz tālruņu aparātu attēliem utt. Klikšķinam uz to!

mazcenas_mobilais

Kas te notiek? Kāpēc es neredzu savus mazcenas mobilos? Es nokļūstu nevis lapā par mazcenas mobilajiem telefoniem, bet gam trodeks.lv galvenajā lapā! Un man ir vēlreiz (!) jāspiež uz baneri! Pirmā rupjā kļūda – apmeklētājs nenokļūst uz landing page, viņam ir jāveic vēl viena darbība, lai nokļūtu pie piedāvājuma.

trodeks

Nu labi, klikšķinam tomēr arī otro reizi. Un ko mēs redzam – ļoti neizteiksmīgu, nožēlojamu lapeli, kurā teksta veidā ir aprakstīts piedāvājums. Nav ne aktīva aicinājuma uz rīcību, ne attēlu (kaut vai to pašu mobilo tālruņu) u.c. Tikai šur tur pavīd sarkanā krāsa, bet kopumā milzīgs teksta blāķis.

Slēdziens – pie banera aģentūra ir strādājusi daudz aktīvāk nekā pie paša piedāvājuma landing page. Tā, protams, ir nākamā rupjā kļūda.

landing page

Ir jāsaprot, ka ne jau baneris konvertē apmeklētājus pircējos, bet gan landing page. Baneris ir tikai tāds kā starpnieks, apmeklētāju iesildošais faktors.

Šajā konkrētā piemērā es Trodeks ieteiktu uzlabot tikai divas lietas – novirzīt apmeklētāju uz konkrētā piedāvājuma lapu un būtiski to uzlabot. Tāds nieks vien ir.. Jo ar baneri viss ir vislabākajā kārtībā.

Jāpiezīmē, ka tā ir pirmā reklāma pirmajā portālā, ko izvēlējos apskatei. Tālāk rokoties pat pa šodienas baneriem, varēs atrast vēl daudz rupjākas problēmas, naudas izšķērdēšanas piemērus.

Bet galvenais, uz ko vēlos novirzīt uzmanību – ja arī baneri tiek izmantoti kā reklāmas instruments, tad ir jāpiedomā pie jebkura sīkuma. Un te nu mēs redzam, ka visi ir gatavi smagi strādāt pie banera dizaina, izveidojot to smuku kā konfekti, bet nav gatavi izveidot “lapu-pārdevēju”, kas pārliecinoši konvertēs iesildītos apmeklētājus pircējos.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



10 komentāri rakstam “No Lattelecom līdz Sliktam Banera Piemēram”

  1. senscore saka:

    Hehe, pats strādāju Lattelecom. Nesen prēmēja cilvēku grupu, kas veiksmīgi nodarbojās ar AdWords kampaņu. Summa nebija maza, tā, ka projekta atdeve noteikti bija laba. Tā kā noteikti labāk ieguldīt tur, nekā 400-500Ls dienā par kaut kādu baneri.

  2. Mairis Skuja saka:

    Zem augstāk minētā varu parakstīties.

    Tikai… “99.93% no visiem reklāmdevējiem nejēdz pareizi novirzīt/izmantot pat tos apmeklētājus, kas ir uzklikšķinājuši uz šiem baneriem”

    Kas tas par procentu un no kurienes?

  3. Aigars saka:

    piedod, Mairi, tas skaitlis simbolisks – no zila gaisa… Gan jau tas procents ir stipri mazāks :)

  4. Martins saka:

    Trāpīgs novērojums – pārāk daudz nejēdzību.

  5. Martinsh saka:

    “Portāls ar aptuveni tādu uzņemto attīstības kursu ir arī tuvs manai vīzijai par to, kādam būtu jābūt ideālam uzņēmuma portālam.”

    heh paldies par komplimentu, cenšamies :)
    varētu vēl piebilst, ka svarīgi jau ir ne tikai nosūtīt uz pareizo lapu, bet arī izmērīt ko tālāk šī banera apmeklētāji dara, bounce rate, apmeklējuma ilgums un vai kāds vispār veic pasūtījumu

    Mairi, MH noteikti ir tajos 0.07% :P

  6. […] Latvijas interneta vidē. Par to jau kādu laiku atpakaļ jau nedaudz rakstīju – No Lattelecom līdz Sliktam Banera Piemēram. Neilgi pēc šī raksta arī saņēmu ziņu no Lattelecom, ka tiek ieviesta affiliate programma […]

  7. Aivars saka:

    Lattelecom vēl tālu no prasmīgas AdWords Vadīšanas

  8. Aigars saka:

    Lattelecom vienkārši mauc ar pilnu atdevi, bieži vien ir redzams, ka kaut kādi atslēgvārdi nav izslēgti, bet vai to vajag?…

  9. Duraks saka:

    nu tu gan duraks. gan tavs vertejums gan tava profila apraksts.
    mans laucins.. no taa izriet.. duraks. Falaacija. Nepieraadiiti fakti un argumentaacijas kluuda.

  10. Aigars saka:

    Paldies par viedokli, lai Tev veicas!

Ieraksti komentāru