Neesi Lameris, Izpēti Atslēgvārdus Kārtīgi!

atslēgvārdu izpēteJa es teiktu, ka atslēgvārdu izpētes process pirms jebkura interneta projekta izveides ir svarīgs darbs, tad es nepateiktu neko.

Tas ir aptuveni tas pats, kas pirms veikala atvēršanas neizpētīt kādus produktus pārdot un cik liels pieprasījums ir uz šiem produktiem, ko es grasos tirgot. Atvērt veikalu un tirgot to, kas pa rokai pagadās, ko piegādātājs var atvest.

Jā, aptuveni tā tas varētu būt arī interneta projektā – launčējam mājas lapu, piepildam to ar saturu, kaut kādu saturu, īsti nemaz neapjēdzot, kam tas ir nepieciešams un kāpēc. Diemžēl, tā var rīkoties tikai projektos, kas ir radīti hobijam, ne vairāk.

Pirmā un lielākā kļūda, kam seko nelabojama ķēdes reakcija ir atslēgvārdu izpētes procesa trūkums, nekvalitatīvi vai nepareizi veikta atslēgvārdu izpēte.

Daudz labāk ir tad, ja atslēgvārdu izpēte veikta nepilnīgi – to jebkurā brīdī var pabeigt, tas ir labojams. Tas arī parasti notiek projektos, kuros atslēgvārdu izpēte veikta augstā līmenī. Vienmēr darba gaitā uzrodas jauni atslēgvārdi, kurus var un vajag pievienot projekta semantiskajam kodolam.

Pēti vairāk plašumā nekā dziļumā!

Vien lieta, kas var Tevi atšķirt no citiem mārketieriem ir tas, ka Tu atslēgvārdu izpēti veic vairāk plašumā nekā dziļumā.

Atslēgvārdu dziļā izpēte nozīmē, ka Tu meklē pēc iespējas vairāk long tail atslēgvārdus. Pieņemsim, ka Tu esi izvēlējies savam projektam SEO (search engine optimization) nišu. Attiecīgi atslēgvārdu izpētes procesā Tu mēģini meklēt dažādas atslēgvārdu kombinācijas, kurās iekļaujas vārds SEO.

seo, seo company, seo service, seo tools, seo tips, seo company in usa utt. utt.

Taču atceries, ka tā visticamāk darīs visi Tavi konkurenti!

Savukārt, ja Tu veiksi atslēgvārdu izpēti plašumā, tad Tavā atslēgvārdu lokā parādīsies arī citi atslēgvārdi, kuros nav vārda seo, taču tie ir cieši saistīti ar to:

better search results, how to improve volume of traffic of serch engines, how to improve position in google utt. utt.

Vai jūti atšķirību?

Patiesībā ar pilnu pārliecību var apgalvot, ka tieši otrās grupas atslēgvārdi, lai arī cik dīvaini tas kādam neliktos, Tev sniegs daudz lielāku mērķauditoriju nekā pirmās grupas atslēgvārdi. Pilnīgi noteikti! 100%!

Un tā to var attiecināt uz jebkuru projektu, ne tikai SEO.

Tieši tāpēc daudz svarīgāk ir kvalitatīvi veikt atslēgvārdu izpēti tieši plašumā. Un tieši atkarībā no tā, cik kvalitatīvi un rūpīgi pieiesi šim procesam, var izškirt, piemēram, Tava projekta SEO veiksmi.

Atslēgvārdu pielietojums:

  • Projekta, domēna nosaukums

Lielai daļai cilvēku domēna nosaukums ir izšķirošais, kas nosaka vai viņš apmeklēs konkrēto projektu vai nē. Ja Tu vēlies sadzīt mākslīgu apmeklētāju plūsmu, no kuras nebūs nekādas jēgas, tad izveido smieklīgu domēna nosaukumu un Tu savu mērķi būsi sasniedzis. Varbūt… Ja paveiksies…

Savukārt, ja Tev ir nopietni nolūki attiecībā uz savu projektu un Tu nevēlies pazaudēt nevienu iespēju iegūt mērķētu apmeklētāju, tad jau domēna nosaukumā ir vēlams kāds no Tavas nišas atslēgvārdiem. Vai vismaz jāizveido noskaņa, lai potenciālais apmeklētājs var nojaust, par ko varētu būt projekts. Tātad, tas ir pirmais gadījums, kur jau nepieciešams izmantot atslēgvārdu izpētē iegūtos rezultātus.

  • Mājas lapas uzbūves procesā navigācijas (kategoriju) izveide

Web projekta veiksmes pamatā nereti ir navigācijas izveide. Arī šeit ir lieliska iespēja izmantot atslēgvārdu izpētes rezultātus, ievietojot tos kategoriju nosaukumos.

  • META tegi

Neaizmirstam par META tegiem – Title, Description, Keywords. Tajos visos ir iespēja “atgādināt” visiem (gan apmeklētājiem, gan meklētāju dzinējiem), par ko ir mājas lapas saturs.

  • Mājas lapas saturs (virsraksti, teksti)

Neapšaubāmi atslēgvārdus ir jāizmanto arī projekta saturā, virsrakstos. Arī tas formē gan meklētaju dzinēju viedokli, gan arī apmeklētājam rada viedokli.

  • Linku Anchor teksts

Katru reizi, kad Tu veido ārējo linku uz savu projektu, Tu to vari paveikt kvalitatīvi – Anchor tekstā ievietojot atslēgvārdu. Vienu reizi vienu, nākošo reizi otru, vēl citreiz arī trešo utt. Šie linki var būt gan nopirktie linki, gan reklāmas kampaņu linki, gan bezmaksas linki dažādos sociālajos tīklos, forumos u.c.

  • Attēlu nosaukumi

Arī attēlu nosaukumos (ALT tegs) ir iespēja izmantot izpētītos atslēgvārdus.

  • PPC

Nu un visbeidzot, ārkārtīgi svarīgi ir pareizi pielietot atslēgvārdus PPC mārketingā. Pavisam vienkārši – jo kvalitatīvāk veiksi atslēgvārdu izpēti, jo lielāks ROI būs Tavām PPC kampaņām. Protams, vēl ir daudzi citi faktori, taču tas ir pats pirmais.

Par atslēgvārdu izpēti runājot, starp citu tieši Adwords kampaņas ir labākais veids, kā izpētīt savas nišas atslēgvārdus – cik tie ir populāri un cik bieži tos meklē (vērtējot rādītāju “Impressions“).

No maksas tūļiem rekomendēju Wordtracker, bet patiesībā pilnībā pietiks arī ar šiem:

Google Keyword tool

Search-based Keyword tool

Vēlos Tev uzjautāt, vai vienmēr veic atslēgvārdu izpēti plašumā un kādi ir Tavi secinājumi?

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



6 komentāri rakstam “Neesi Lameris, Izpēti Atslēgvārdus Kārtīgi!”

  1. Skaidrs, kāpēc “better search results” būs labāk nekā “seo tips” u.tml. Klientu neinteresē kaut kāds nolādēts SEO, nez priekš kam tas vispār vajadzīgs – klientu interesē pirmā vieta googlē! :)

  2. Guigo saka:

    domēni un tagi, tie ir pamata klupšanas akmeņi, pārējais vispār ir aiz mistiskā robežas, tur pat neviens īsti neiedziļinās.

  3. Aigars saka:

    Guigo, tas bija domāts uz lv vidi? Tik traki, domāju, ka nav, tieši otrādi, man liekas, ka pārsvarā baigi cenšas spiest uz atslēgvārdiem, tikai vai tie ir tie pareizie, tas gan ir jautājums..

  4. sandy saka:

    Baigi labi! Lameri! :) i like this :)

  5. [...] jau iepriekš rakstīja par atslēgvārdu izpēti. Es padalīšos ar savu pieredzi atslēgvārdu izpētē saistībā tieši ar PPC kampaņas [...]

  6. [...] jeb saites virsraksts, kas visā šajā procesā ir pats svarīgākais darbs (pirms tam jāveic atslēgvārdu izpēte!) un, kas ir interesanti, ir iespēja arī ierakstīt tekstus pirms un pēc atslēgvārda 15 [...]

Ieraksti komentāru