Meillistes Dalībnieki Atrakstās, Ko Darīt?

meillistes atrakstīšanāsE-pasta mārketingā šķietami visnepatīkamākās ir divas lietas – saņemt sliktu atdevi no konkrēta sūtījuma un redzēt kā dalībnieki atrakstās no meillistes.

E-pasta mārketinga kvalitāte

Tā vietā, lai stresotu un kristu panikā, ka dalībnieki no Tavas meillistes atrakstās, Tev vienkārši tas ir jāpieņem kā rādītājs, kurš vispārliecinošāk liecina par Tavas email mārketinga politikas kvalitāti.

Es pats par normālu esmu pieņēmis rādītāju 5% no visiem meillistes dalībniekiem. Tātad, ja man kādā konkrētā meillistē ir pieteikušies 1000 dalībnieku (Grand Total), tad normāli ir, ja 50 no viņiem ir atrakstījušies no meillistes.

Ja šis rādītājs pārsniedz 5% un tuvojas 10%, tad es to uztveru kā trauksmes zvanu, kā brīdinājumu. Iespējams, lietotājam sniegtā pievienotā vērtība nav pietiekama, iespējams, sūtījumu skaits ir jāmaina, iespējams, dalībniekiem nepatīk komunikācijas veids (neesmu izzinājis mērķauditoriju) utt. Iemesli var būt visdažādākie. Šādā gadījumā ir jātetestē – jāveic kāda izmaiņa un jānovērtē progress.

Gadījumā, ja atrakstīšanās skaits pārsniedz 10%, tad tas jau ir skaļš signāls, ka kaut kas nav kārtībā. Man pašam vienā konkrētā meillistē gadījās tehniska rakstura kļūda. Pašā pirmajā sūtījumā nedarbojās nozīmīgs links, kas, protams, bija iemesls, kāpēc daudzi dalībnieki atrakstījās no manas meillistes.

Ja Tu netici maniem pieņēmumiem, tad es Tev varu sniegt arī objektīvāku skatījumu uz šīm lietām. Aweber e-pasta mārketinga servisa veiktajā pētījumā noskaidrots, ka

Single Opt-in meillistēs (kad netiek prasīts apstiprinājums dalībai meillistē) vidējie rādītāji ir:

  • atrakstās ar atrakstīšanas linku – 22.2% dalībnieku
  • atrakstās ar sūdzību par spamu – 2.1% dalībnieku

Savukārt Double Opt-in meillistēs šie paši rādītāji ir šādi:

  • atrakstās ar atrakstīšanās linku – 7.9%
  • atrakstās ar sūdzību par spamu – 1.7%

Tātad vidējais rādītājs 7.9% ir augstāks nekā manis pieminētie 5%, taču katrs pats sev var nolemt normu, kuru negribētu pārkāpt.

Tāpēc īpaši svarīgi vienmēr ir:

  • pārliecināties, ka dalībnieki saņem korektu ziņojumu
  • pārbaudīt vai darbojas visi linki sūtījumā
  • neaizsūtīt ziņojumu citai meillistei (gadījumos, kad ir daudzas meillistes, šī kļūda var būt īpaši liktenīga)

Koncentrējies uz jaunajiem dalībniekiem

Pats nozīmīgākais ieteikums ir koncentrēties nevis uz tiem dalībniekiem, kas atrakstās, bet gan uz jaunajiem, ko piesaistīt. Jo jebkurā gadījumā vienmēr lielāka iespēja būs meillistei piesaistīt daudz vairāk jaunus dalībniekus nekā cīnīties ar tiem, kas atrakstās.

Tas, ka cilvēks atrakstās no meillistes, ir normāli. Viņam, iespējams, ir mainījušas intereses, iespējams, ka viņš ir ieguvis to, ko vēlējās, iespējams, viņš vienkārši vairs negrib saņemt nekādus ziņojumus u.c. iemesli.

Un jautājums ir  – vai Tev pašam ir nepieciešams tāds meillistes dalībnieks, no kura nav nekāda labuma? Kam neinteresē tas, ko Tu piedāvā, sniedz?

Nē, tāpēc arī nav speciāli jāslēpj atrakstīšanās linki, lai tik noturēt dalībnieku meillistē. Dod iespēju jebkuram cilvēkam atrakstīties no meillistes pavisam vienkāršā, “nesāpīgā” veidā. Patiesībā top e-pasta mārketinga servisi šo iespēju jau iestrādā automātiski un pats meillistes īpašnieks to nemaz nevar izmainīt.

Tātad pieņem dalībnieku atrakstīšanos no meillistes kā normālu parādību, turi atrakstīšanās īpatsvaru 5% robežās no kopējā dalībnieku skaita, novērs tehniskās ziņojumu kļūdas un koncentrējies uz jaunajiem dalībniekiem – gaidi tos, kuri nāk, ļauj iet, tiem, kas aiziet.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



Ieraksti komentāru