Mana Affiliate Mārketinga Vērtību Skala

Hei, pēdējā laikā retāk sanāk kaut ko uzrakstīt, jo ir tik daudz darāmā, ir tik daudz ideju, ir tik daudz projektu, virzienu… Taču apsolu laboties.

Šodien pastāstīšu par savu affiliate mārketinga vērtību skalu, kas manā galvā ir skaidri izkristalizējusies pēc pieredzes. Vērtības tādā šķērsgriezumā kā “kam būtu jāpievērš lielāka uzmanība”, “no kā var sagaidīt lielāko atdevi” (gan attiecībā pret ieguldīto laiku, gan vispār).

1. Apmeklētāja lojalitāte

Neapšaubāmi viena no svarīgākajām vērtībām, es pat teiktu potenciāla bezdibenis ir apmeklētāju lojalitāte. Jo lojālāks ir apmeklētājs, jo lielāka iespēja, ka viņš vieglāk uztvers Tavus piedāvājumus, ieklausīsies Tevis teiktajā, sekos aicinājumiem.

Kāds noteikti teiks: “Bet tas taču ne visās jomās!” Bet tā gluži nav! Jā, labi, ledusskapi cilvēks iegādājas reizi 5 vai 10 gados un te lojalitāti veidot it kā ir bezjēdzīgi (gaidīt, kad tas pats apmeklētājs iegādāsies otru ledusskapi?…). Bet Tu taču vari arī strādāt ar saistītiem produktiem! Ja Tev ir lojāls apmeklētājs, kas ir veicis rozā čību iegādi, tad Tev ir iespēja viņam arī piedāvāt rozā zābakus.. ar e-pasta mārketinga, citu metožu palīdzību, bet tāda iespēja pastāv!

Savukārt affiliate projektos, kuros ir liela iespēja atkārtotiem pirkumiem (pārtikas produkti, medikamenti, apģērbs, maksas servisi u.c.), lojalitāte var būt izšķirošā panākumu atslēga. Ir iespēja no Y liela apmeklētāju skaita panākt tādu pašu atdevi, kādu cits panāktu tikai no Y x 10 liela apmeklētāju skaita.

2. E-pasta mārketings

Vēl joprojām viens no spēcīgākajiem affiliate mārketinga ieročiem ir e-pasta mārketings! Neklausies, ko apkārt runā – e-pasta mārketings ir miris, tas vairs nestrādā utt. Tas viss ir “bla, bla, bla”…

Pat ar 500 – 1000 apmeklētāju lielu listi var paveikt salīdzinoši lielas lietas affiliate mārketingā. Pats grūtākais ir kvalitatīvi izveidot šādu listi (šaura mērķauditorija), izveidot ar to attiecības. Bet ja tas ir paveikts, tad viss pārējais ir tehnikas jautājums.

3. SEO

Potenciāls parasti ir briesmīgi liels (atkarībā no nišas lieluma) un pats galvenais – nav jāmaksā par klikšķi! Par SEO ir runāts daudz un plaši, svarīgākais, ka tas nav ne miris, ne arī tuvākajā laikā gatavojas mirt. Tieši otrādi, turpinoties interneta izplatībai pasaulē, potenciāls, ko sniedz SEO, tikai palielinās.

Svarīgākais ir piedāvāt konkrētai auditorijai atbilstošāko produktu. Vai otrādi – ir jāatrod precīza mērķauditorija savam produktam (pareizie atslēgvārdi). Kad tas ir paveikts, tad atliek tikai atlaisties krēslā un vērot kā nauda “ieripo” affiliate programmas kontā.

No otras puses, SEO konkurence kļūst arvien sīvāka un praktiski neiespējami ir iesācējam ar mazu resursu patēriņu ātri sasniegt labus rezultātus. Tas ir ilgtermiņa darbs.

Galvenais iekš SEO ir saturs un saites (kvalitāte un daudzums). Viss pārējais ir sīkumi.

4. PPC mārketings

Ideāls ir mikss “SEO+PPC“, taču, ja pietrūkst jaudas, zināšanu, laika resursu priekš SEO, var iztikt arī ar pliku PPC. PPC mārketings ir labākā iespēja pasaulē sasniegt savu mērķauditoriju ar maksimāli maz zemē izmestiem līdzekļiem.

Te atkal ir arī sava monētas otra puse – ir nišas, kurās konkurence ir tik liela, ka iesācējam PPC lietās bez zaudējumiem (vismaz sākumā) neiztikt.

5. Sociālais mārketings

Lojalitātes stiprināšanas, komunikācijas veidošanas kanāls – sociālā mārketinga labās puses attiecībā pret affiliate mārketingu, taču atdeve salīdzinājumā ar ieguldījumu nav tik liela, kā iepriekš minētajās vērtībās.

Taču neatstāj šo lietu bez uzmanības, jo varu apgalvot, ka, lai arī kādā nišā Tu nedarbotos, Tavi apmeklētāji visticamāk lieto Twitter vai Facebook (varbūt draugiem.lv). Tas gan nenozīmē, ka tev jāatver Facebook konts, lai tajā izplatītu affiliate linkus (spamotu), taču tas ir ideāls rīks pirmā punkta, lojalitātes stiprināšanai.

Es pats tiešā veidā affiliate mārketingā sociālos tīklus neizmantoju, lai gan mans pirmais veiksmes stāsts ir cieši saistīts ar konkrētu sociālo tīklu.

Vislabākais ir izmantot sociālo tīklu kā pašizpausmes rīku un vajadzības gadījumā dažreiz to izmantot savu aktivitāšu popularizēšanai. Visrupjākā kļūda ir likt uz sociālo mārketingu 100% uzsvaru.

Taču ideālais variants ir, ja Tu vari, spēj darīt nedaudz no visa.

Ar šīm 5 vērtībām ir pilnībā pietiekoši, lai aizņemtu visu affiliate mārketiera laiku.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “Mana Affiliate Mārketinga Vērtību Skala”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv and Kas jauns blogos?, Lasi.lv pop. raksti. Lasi.lv pop. raksti said: Mana Affiliate Mārketinga Vērtību Skala http://lasi.lv/0ml0p (no @webmarketing_lv) […]

  2. iMednis saka:

    mans pirmais stāsts kā reiz bija (ir) uz SEO balstīts. Tieši tā, sēdi un skaties kā naudiņa ripinās.

  3. Agris saka:

    Atkarīgs no projekta tomēr. Pats jau katrā projektā izmanto citas kombinācijas.
    Pēc manām domām pirmie 2 punkti ir ideālākais dabiskais variants, 3 un 4 mākslīgie, bet arī labi, 5 uzspiestais ar īstermiņa atdevi, no kura esmu atteicies.
    Ja būtu jāsāk no nulles, tad droši vien es tagad sāktu ar 2+3, nedaudz 5, tad ar laiku 2 un cerēt, ka beigās sanāk arī 1.
    Kaut kā nerakstās šodien :D

  4. Aigars saka:

    nu katram jau savādāks priekšstats par to. Tas ir mans priekšstats. Patiesībā jau atkal te nav runa tikai par affiliate mārektingu, to var piemērot arī daudziem citiem interneta projektiem

Ieraksti komentāru