Lokālais SEO

lokālais seoŠoreiz parunāsim par lokālā SEO pamatfaktoriem, kas ir jāievēro gadījumā, ja web projekts ir paredzēts lokālam tirgum. Protams, par piemēru mēs varam izmantot mūsu pašas Latvijas tirgu. Ir vairāki nosacījumi, kas ir jāievēro, veicot optimizāciju lokālā projektā.

Uzreiz jāsaka, ka Google.com un Google.lv absolūti nav viens un tas pats. Abi meklētāji meklēšanas rezultātus sakārto pēc dažādiem atlases principiem. Google.com meklētājā tiek skatīti visi globālie web projekti, bet Google.lv versijā priekšroka tiek dota vietējiem. Protams, ir dažādi izņēmumi, bet kopumā darbojas tieši šāds princips.

Piemēram, ievadot abās versijās atslēgvārdu Interneta mārketings, rezultāti nav vienādi, lai gan šķiet, ka tam tā būtu jābūt dēļ latviskā vārda “mārketings” (ar garo “ā”). Patiesībā Google.com versijā redzam pat citus Latvijas resursu rezultātus nekā tas ir Google.lv versijā. Atšķiras arī pirmais rezultāts – Google.com tas ir ārzemju resurss, Google.lv loģiski vietējais, lokālais.

Tāpat arī ir ievērojamas atšķirības apmaksātajos reklāmas laukos. Starptautiski resursi, protams, nereklamēsies Google.lv meklētājā, līdz ar to arī konkurence starptautiskajā versijā ir ievērojami lielāka.

Atslēgvārda "Interneta mārketings" rezultāti Google.com versijā

Atslēgvārda Interneta mārketings rezultāti Google.com versijā

Atslēgvārda "Interneta mārketings" rezultāti Google.lv versijā

Atslēgvārda Interneta mārketings rezultāti Google.lv versijā

Ir skaidrs, ka, ja ir mērķis strādāt uz lokālo tirgu, šajā gadījumā uz Latvijas, tad arī optimizācija ir jāveic attiecīgā virzienā. Kādas tad ir tās atšķirības un kas ir jāievēro?

Lokālais Domēna Vārds

Ja gribi augstu kotēties Latvijas tirgū, tad iegādājies vietējo domēna vārdu, šajā gadījumā ar .lv paplašinājumu. Tā būs pirmā priekšrocība attiecībā uz konkurentiem ar .com vai kādu citu domēna paplašinājumu.

Protams, tas nenozīmē, ka .com domēns ar saturu latviešu valodā Google.lv rezultātos neparādīsies. Tieši pretēji, ir daudz reālu piemēru, kad .com projekti kotējas daudz augstāk nekā .lv lapas. Tas notiek pateicoties citiem optimizācijas faktoriem. Tomēr pirmais, kas jādara, ja notiek orientācija uz lokālu tirgu, ir jāveido projekts ar attiecīgās valsts domēna paplašinājumu.

Lokālais Hostings

Otrs faktors, pec kura meklētājs nosaka, kurai valstij ir paredzēts konkrēts web projekts, ir IP adrese. Ja Tavs web projekts tiks hostēts, t.i. atradīsies uz servera, kas fiziski izvietots Latvijā, tad arī Tava projekta lapas parādīsies meklētāja lokālās versijas rezultātos un tām būs priekšrocība attiecībā uz web projektiem, kas hostēsies uz serveriem, kas izvietoti ārvalstīs.

Pat ja Tava web projekta domēna paplašinājums nebūs .lv, bet kāds cits (.com, .net utt.), vietējais hostings noteikti palīdzēs saturu indeksēt tieši vietējā meklētāja versijā. Lai pārbaudītu IP adresi un servera fizisko atrašanās vietu, var lietot kaut vai šo SEOmoz IP pārbaudes tūli.

Kontaktinformācija

Lai gan tas varbūt skan neticami, bet arī kontaktinformācija lapas fūterī (footer, lapas apakšējā daļa) var palīdzēt Google meklētājam saprast, uz kuru valsts tirgu orientēts Tavs projekts. Tā kā kompānijas bieži vien lapas fūterī norāda savu kontaktinformāciju, tad valsts, pilsētas pieminēšana var tikai palīdzēt. Protams, tā ir lietotājiem redzamā daļa un ne vienmēr tas saskanēs kaut vai ar lapas dizainu.

Lokālie Ienākošie Linki

Šis ir ļoti nozīmīgs faktors, ja runājam par projekta ārējo optimizāciju. Kā jau iepriekš skatījām, tad SEO viens no svarīgākajiem pasākumiem ir ienākošo linku ģenerēšana. Jo vairāk linku ar “pareizajiem” atslēgvārdiem šo linku Anchor tekstā no vērtīgiem web resursiem, jo labāk.

Un šajā gadījumā, ja runājam par lokālo optimizāciju, tad ir svarīgi nevis “da jebkādi ienākošie linki”, bet tieši ienākošie linki no tā paša lokālā tirgus resursiem. Teiksim, ja es optimizēju Latvijas projektu, tad es centīšos iegūt linkus tieši no Latvijas web resursiem, paturot prātā visus pārējos faktorus, kam ir jābūt šai lapai, no kuras es vēlos saņemt ienākošo linku – lapas PR reitings, follow atribūts, anchor teksts ar atslēgvārdu, lokālais domēns un lokālais hostings.

Jo ienākošie linki no ārzemju web resursiem nebūs tik vērtīgi, ja projekts tiek optimizēts konkrētam lokālam tirgum. Izņēmums varētu būt linku direktorijas/katalogi ar konkrētas valsts kategorijām (piemēram, DMOZ gadījumā).

Google Webmasters Tools

Ļoti vienkāršs papildus risinājums ir vairāku darbību veikšana Google Webmasters Tools kontā, kurā ir piereģistrēts web projekts (tā ir viena no pirmajām darbībām, ko es izdaru, atverot jaunu mājas lapu).

Sadaļā Site Configuration un zem tās Settings ir vienkārši jānomaina Geographic target uzstādījums uz konkrēto reģionu, valsti. Jāsaka, ka web projektiem ar konkrētās valsts domēna paplašinājumu šis uzstādījums jau ir pēc noklusējuma un to pat nav iespējams mainīt.

Google webmasters tools ģeogrāfiskais uzstādījumsNu un, protams, ka visam pāri, kā vienmēr, stāv satura veidošana attiecīgā valodā. Ja Tu orientējies uz Latviju, tad raksti tikai latviski, ja uz Spāniju, tad spāniski.. Un jo vairāk satura Tavā web projektā būs, jo labāki būs SEO rezultāti.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



11 komentāri rakstam “Lokālais SEO”

  1. Guigo saka:

    vairums LV lapu defaultā noignorē tik elementāras lietas kā title un description tagus, normālas seo zināšanas tikai retajam

  2. Sapnix saka:

    vispār jau nav tik briesmīgi, tajos pašos webmasters tools var norādīt, kurai valstij ir piederīga tava lapa, tā kā kur viņa fiziski atrodas un kāds ir domeina paplašinājums ir otršķirīgi no google viedokļa

  3. Sandis saka:

    Ir un nav, nesenais Matts Cutts iznaciens par IP utml bija diezgan interesants. Mes to bijam jau noverojushi ljoti sen bet nu Google pati beidzot pateica, ka tas IR faktors; cik liels vai mazs, jatestee, bet nu tads kjeksis ir;) protams, Tevis piemineetie webmaster tools tad taja sakaraa zaudee mazliet jeegu, taa kaa vel daudz veetrainas diskusijas par sho teemu bija tiiri nesen;

  4. mongoliss saka:

    jā žēl ka nevar mainīt… nu par atrašanās vietu varētu piekrist, bet tas domena paplašināsjums gan ļoti niecīgu lomu spēlē

  5. Aigars saka:

    un tomēr, ja būs pilnīgi vienādās izejas pozīcijās mājas lapas ar .com un .lv domēnu, tad priekšroka google.lv vajadzētu būt .lv lapai. Cita lieta, ka tas .com lapas īpašnieks labāk nooptimizē savu lapu un vienalga ir augstāk par .lv lapu. Tāpēc arī bieži vien šķietami tam nav nekādas nozīmes, bet patiesībā jau tomēr ir.

  6. Sandis saka:

    Uj dzjeki, jums vajadzētu redzēt kā karsti mums google.co.uk :) keywordiem bagati co.uk domaini rankojas kā raķetes nišu tirgos :) ir ir nozīme ;)

  7. Andy saka:

    Ir, ir – domēna extension toč ir nozīme :-)

  8. BeeUnVee saka:

    Un ko jūs domajiet par šo tagu ?

  9. BeeUnVee saka:

    ahh, meta tags:
    “”

  10. BeeUnVee saka:

    Atvainojos par dubultajiem komentāriem. *(komentāru sistēma bloķē meta tagus)

    meta tags Content-Language content= LV – viens no variantiem .com lapām :)

  11. Aigars saka:

    jā, šo tegu piemirsu – tas arī kā papildus iespēja ;) Paldies!

Ieraksti komentāru