Lojalitāte Affiliate Mārketingā – Lielāka Peļņa?

lojalitateŠoreiz parunāsim par lojalitāti affiliate mārketingā. Pastāv uzskats, ka lojalitātei ar affiliate mārketingu ir maz kā kopīga. Jo vairāk trafika, jo vairāk peļņas. Un nav svarīgi vai apmeklētājs ir lojāls vai nē. Bet nē, tā tas gluži nav!

Daudzi mārketieri, arī es, uzskata, ka vislielāko peļņu affiliate mārketingā var gūt ar affiliate portāla palīdzību. Taču, ar nosacījumu, ka nišas specifika to atļauj. Par to nobeigumā.

Tātad, kas ir affiliate portāls? Tas ir spēcīgs web resurss ar lietotāju komūnu, sniedzot lietotātajam maksimāli lielu skaitu ērtību/iespēju, lai attiecīgās nišas ietvaros viņš varētu justies pilnībā apmierināts. Un lietojot tikai šo affiliate portālu kā vienīgo informācijas ieguves resursu.

Jā, protams, tas ir smags darbs – izveidot affiliate portālu. Ir jāizveido komūna, vide, jāpiedāvā apmeklētājam tas, ko nepiedāvā citi utt. Tomēr tas ir tā vērts. Tagad pierādīšu, kāpēc.

Tātad affiliate portāla gadījumā pluss ir tas, ka no viena apmeklētāja var iegūt peļņu vairākkārt, tātad augstāka konvertācija, bet mīnuss – apmeklētāju skaits parasti ir mazāks un ir maz jaunu apmeklētāju. Jo parasti affiliate protālos darbs vairāk tiek koncentrēts uz esošo apmeklētāju apmierināšanu nevis jauno piesaistīšanu.

Apmeklētāji uzreiz pēc nokļūšanas affiliate portālā netiek aicināti tikai un vienīgi uz pirkuma veikšanu. Viņi tiek aicināti arī uz palikšanu portālā, uz tā regulāru lietošanu. Bieži vien vispirms apmeklētāji tiek aicināti uz palikšanu, tikai pēc tam uz pirkuma izdarīšanu un tas ir ļoti prātīgs solis.

Vienkārša affiliate projekta gadījumā savukārt ir maksimāls uzsvars uz aicinājumu rīkoties (call to action), veikt pirkumu un nemaz – uz palikšanu lapā. Šajā gadījumā pluss ir daudz unikālu, jaunu apmeklētāju, iespējams, lielāka apmeklētāju plūsma, taču mīnuss – viens apmeklētājs parasti veic tikai vienu pirkumu un ir zemāka konvertācija.

Paskatīsimies, kādas ir tad tās atšķirības abos projektos no Google Analytics skatu punkta.

Affiliate portāls

affiliate portāls

Un vienkāršs affiliate projekts/blogs

affiliate blogs

Tātad, ko mēs redzam no analītikas datu puses?

Pages/Visit – loģiski, ka affiliate portālā lietotājs vairāk klikšķina, vidēji gandrīz 10 reizes vienas sesijas laikā, kamēr blogā tas ir aptuveni standarta rādītājs, 2.13 lapu apskates.

Bounce Rateaffiliate portālā tas ir ļoti zems, tikai 21% (tā ir lielas lojalitātes pazīme, patiesībā šis rādītājs būtu vēlams pat zem 20%), bet blogā tas ir ļoti augsts, pat pārāk augsts – 62.24%. Taču blogos tas ir normāli.

Vidējs laiks lapāaffiliate portālā lietotājs pavada vidēji vairāk nekā 12 minūtes, kamēr blogā uzturas tikai nedaudz vairāk par 2 minūtēm.

Jauni apmeklētājiaffiliate portālā tikai 15.90%, bet blogā lielākā daļa ir jauni apmeklētāji – 78.36%.

Un kas ir ļoti, ļoti svarīgi – abos projektos praktiski vienāds ir unikālo apmeklētāju skaits.

Un tagad paskatīsimies, kas tiek iegūts no katra projekta:

Peļņa no viena apmeklējuma (Visit) – 0.32 Ls affiliate portāla gadījumā, 0.09 Ls bloga gadījumā.

Konvertācijaaffiliate portāla gadījumā 6.9%, bet blogā – 0.56% no unikāliem apmeklētajiem pārvēršas pirkumos.

Viennozīmīgi, affiliate portāls ir izveidošanas pūļu vērts, jo apmeklētāju vidū ir ievērojami lielāks mērķauditorijas īpatsvars, kas konvertējas daudz daudz augstāk un vieglāk.

Ko izvēlēties?

Te nu gan nav tik vienkārši. Ne visās nišas, sfērās ir lietderīgi veidot affiliate portālu. Ir jāvērtē nišas īpatnība.

Teiksim, piekritīsi, ka sadzīves tehniku, interneta pieslēgumu cilvēks nepirks katru mēnesi vai katru nedēļu. Toties sadzīves preces, kosmētiku, auto apdrošināšanu un daudzas citas tamlīdzīgas lietas gan. Tātad, Tev ir jāizvērtē izvēlētās nišas produktu pirkumu veikšanas biežums vidēji vienam pircējam. Un balstoties tikai uz šo rādītāju, Tu vari nolemt, kādu projektu veidot.

Ja pirkumi tiek veikti bieži, tad noteikti mēģini izveidot affiliate portālu, ja reti, tad tas nav tā vērts. Protams, izvērtē arī savas spējas affiliate portāla izveidē, jo tas tomēr prasa smagāku darbu un daudzveidīgākas prasmes.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “Lojalitāte Affiliate Mārketingā – Lielāka Peļņa?”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Kas jauns blogos? and Lasi.lv visi raksti, Lasi.lv pop. raksti. Lasi.lv pop. raksti said: RT @webmarketing_lv Lojalitāte Affiliate Mārketingā – Lielāka Peļņa? http://lasi.lv/0lkox [...]

  2. Egils saka:

    Man bloga gadījumā ~0.18Ls

    Par citu tēmu:
    Vai kāds zina cik tādam portālam ir reklāmas ieņēmumi uz vienu apmeklējumu (visit)? viens, divi, pieci santīmi?
    Zinu ka dažādām tēmām būs savādāk… bet vismaz kaut kāds piemērs!

  3. Evija saka:

    Sarežģīta gan tā visa padarīšana. Bet jācenšas saprast, paldies par palīdzību.

Ieraksti komentāru