Lattelecom Affiliate Sistēmas Ceļvedis

Sistēma, kas tiek izmantota Lattelecom affiliate programmā, ir salīdzinoši jauna sistēma affiliate industrijā. Pirms Lattelecom affiliate programmas ar  šo sistēmu vienu reizi jau biju sastapies citas programmas ietvaros, tomēr sistēmas jaunākā versija un labāka tās realizācija no Lattelecom puses ir krietni vien uzlabojusi manas sajūtas. Par visu pēc kārtas.

Reģistrācija Lattelecom affiliate sistēmā

Visupirms jāsaka, ka reģistrēties Lattelecom affiliate programmā var jebkurš, taču pieņemti tiks tikai nopietni pieteikumi. Lattelecom ir iztrādājis kritērijus, pēc kuriem tiek noteikts cik nopietns ir partnera pieteikums. Protams, priekšrocības ir tiem potenciālajiem partneriem, kuru īpašumā jau ir kāds web resurss, t.i. var novērtēt iespējamo potenciālu.

Tomēr ar visiem citiem ir iespējas, ja vien nepieciešamības gadījumā tiks veiksmīgi argumentēti plānotie paņēmieni, ar kādiem tiks virzīti Lattelecom produkti.

Lattelecom affiliate sistēmas pamatiespējas

Sistēmas galvenajā lapā (Home) mēs redzam visu svarīgāko rādītāju kopsavilkumu:

  • pamata affiliate saite/links (es gan izmantoju tikai “dziļās” affiliate saites)
  • sapelnītas komisijas maksas (apstiprinātās un neapstiprinātās)
  • klikšķi (kopējie un unikālie) šodien un šomēnes
  • nedaudz detalizētāka atskaite par nopelnītām komisijas naudām – skaits, summa konkrētā dienā/mēnesī

Promo materiāli

Pats svarīgākā sadaļa visā sistēmā ir promo materiālu sadaļa, jo vismaz bez “dziļajiem” affiliate linkiem uz konkrēto produktu nolaišanās lapām (landing pages) iztikt nevar. Nu vismaz gadījumā, ja tiek veikts nopietns darbs. Daudzi izmanto arī banerus (es pats tos izmantoju ļoti,  ļoti maz). Tas viss ir pieejams šajā promo materiālu sadaļā, konkrēti – Banners&Links.

Ļoti noderīgs rīks ir Affiliate link protector/cloaker – iespēja pārveidot affiliate saites uz īsākām, “draudzīgākām” saitēm. Tāpat to var izmantot arī kā partnera saišu aizsardzības rīku.

Lielisks rīks ir Direct link – pievieno savas mājas lapas sistēmai un tad affiliate linka vietā varēsi lietot tīru, vienkāršu Lattelecom saiti. Liela daļa apmeklētāju pat nenojautīs, ka tas varētu būt apslēpts partnera links.

Split testing faniem gana noderīgs būs Ad Channels sniegtā iespēja. Izvietojot, teiksim, vienu baneri divās dažādās mājas lapas vietās, nevar noteikt, kurš baneris darbojas ar lielāku atdevi. Taču izveidojot šim banerim divus dažādus kanālus, var mērīt, kurš baneris darbojas ar lielāku atdevi.

Atskaites

Otra svarīgākā sadaļa ir Atskaites.

Lai gūtu ātru ieskatu savu darbību rezultātos, noderēs Quick Stats, tomēr nopietnākai analīzei būs vien jāpieķeras pie detalizētākām atskaitēm.

Pēc iespējas biežāk cenšos analizēt Trends report uzrādītos datus. Visvairāk man palīdz grafiks, kurā var uzskatāmi redzēt visu rādītāju izmaiņu līkni konkrētā laika periodā. Pie tam var salīdzināt divus dažādus rādītājus savā starpā, tādējādi nosakot rādītāju savstarpēji ietekmējošos faktorus. Piemēram, šajā attēlā redzams, kā salīdzinu Impressions skaitu ar Clicks skaitu (sākumā izmantoju vairākus banerus, tagad gandrīz tikai un vienīgi affiliate saites).

Nākamā man nozīmīgākā atskaite ir Commissions atskaite. Pēc noklusējuma redzamā atskaite nav sevišķi laba un noderīga, taču ļoti viegli var izveidot savu atskaiti, ko saglabāt un lietot ikreiz, kad ir nepieciešamība. Zemāk redzamajā manis izveidotajā atskaitē, ko nosaucu par ‘My view‘, es atķeksēju sekojošos rādītājus:

  • Commision - pārdošanas komisijas maksa
  • Product ID – uzrādīsies pārdotā produkta saīsinājumi – vtv (virszemes TV), inet123 – internets, mk12 – mājas komplekts, optics – optiskais internets utt.
  • Created - datums, kad pasūtījums ir ticis izveidots
  • Campaign name
  • Status - komisijas maksājuma statuss, neapstiprināts (dzeltens), apstiprināts (zaļš) vai noraidīts (sarkans)
  • paid - komisijas maksājuma pārskaitījuma statuss
  • IP - IP adrese, no kuras klients ir veicis pasūtījumu
  • First click time – pirmā klikšķa uz affiliate saites datums
  • First click referer – uz kura partnera saites klients uzklikšķināja vispirms
  • First click IP – IP adrese, no kuras ir nācis šis pirmais klikšķis
  • Last click time – pēdējā klikšķa uz affiliate saites datums
  • Last click referer – uz kura partnera saites klients uzklikšķināja pirms pasūtījuma veikšanas
  • Last click IP – IP adrese, no kuras ir nācis pēdējais klikšķis

Piekritīsi, mans variants ir daudz, daudz pateicīgāks darbības analīzei.

Samērā bieži arī ieskatos Raw Clicks atskaitē – tur ir uzskaitīti pilnīgi visi klikšķi, kas veikti uz Tavas partnera saites. Vislabāk šo atskaiti izmantot ar filtra palīdzību – salīdzināt klikšķu rādītājus dažādos laika periodos, klikšķu veidus un avotus.

Aktīvakajiem darboņiem ir arī savi apakšpartneri – viņu darbībai var sekot līdzi speciāli šim nolūkam izveidotajās atskaitēs.

Nu un visbeidzot, ja ir izveidoti iepriekšminētie reklāmu kanāli (Ad Channels), tad ir atskaite, kurā var sekot līdzi visu kanālu rezultātiem.

Citi noderīgi labumi

Bez visām augstākminētām opcijām, Lattelecom affiliate programmas sistēmā ir arī pieejamas dažas citas noderīgas lietas:

  • iespēja sanemt e-pasta ziņojumus par katru veikto pārdošanu. Tiek saņemts sekojošs e-pasta ziņojums, kurā ir visa nozīmīgākā informācija.

  • maini komisijas izmaksu limitu no 500 uz 400, 300, 200 vai 100 Ls
  • vari arī izmainīt sistēmas tēmu/ādiņu uz sev vairāk tīkamo.
  • lasi visas jaunākās ziņas sadaļā ‘Ziņas’ – šī informācija tiek nosūtīta arī uz e-pastu, tomēr šeit pieejama apkopotā veidā. Lielisks palīgs affiliate darbā
  • jebkurā brīdī pieejams līgums
  • daži padomi par to kā uzsākt partnera darbību sadaļā Getting Started

Es esmu affiliate darbonis, kurš ir sastapies ar vismaz 30-40 dažādām affiliate sistēmu platformām. Un nevis redzējis acu galā, bet gan aktīvi ar to palīdzību strādājis. Tāpēc man ir izveidojies savs priekšstats par to, kādai jābūt affiliate sistēmai un jāsaka godīgi, ka tieši Lattelecom izmantotā ir viena no vislabākajām, ar kādu man ir nācies sastapties.

Parasti šādu milzīgu datu apjomu, iespējas kompānijas saviem partneriem nepiedāvā. Tas kā likums ir saistīts ar slodzes uz serveriem ietaupīšanu. Lattelecom gadījumā visi dati ir real time režīmā, kas ir ļoti liels ieguvums affiliate partnerim un liels pluss pašai programmai.

Lai izdodas!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



11 komentāri rakstam “Lattelecom Affiliate Sistēmas Ceļvedis”

  1. Māris T saka:

    Kas ir impressions? Kāda atšķirība no clicks?

  2. Jānis saka:

    Paldies Aigar,
    Aizpildīji dažus “robus” manās zināšanās par šo programmu.

  3. Agris saka:

    Impressions ir rādījumu skaits, cik reizes ir rādīts baneris kopā/unikāli. Atšķirība no cliks ir tā, ka cliki parāda, cik reizes uz benera ir nospiests kopā/unikālie klikšķi.

  4. Aigars saka:

    starp citu, ja izmanto to garo linka kodu, tad arī linka impressions uzskaite tiek veikta. Man gan tas ir maznozīmīgi, jo vados pēc citiem rādītājiem.

  5. Mikus saka:

    Es gan neteiktu, ka partneru atlasīšana tiek veika baigi uzmanīgi. Joka pēc pamēģināju piereģistrēties, lai arī man nav 18 gadi. Kas par brīnumu! Pieņēma.

  6. Agris saka:

    Ar komisiju apstiprināšanu un izmaksām gan te ir pilnīgā … laika ziņā.

  7. Aigars saka:

    jā, savs laiks paiet, bet tas nav tik jūtami, ja tas dzinējs iedarbināts un darbojas visu laiku bez pārrāvumiem.

  8. sd saka:

    Vai banera izmēru pats var mainīt ? Vai var mainīt banera saturu, t.i. pats uztaisīt baneri piešujot tam saiti ?

  9. Janis saka:

    Sd: Protams, ka vari!

  10. Janis saka:

    Sveiki visiem
    Es esmu jauninais pieregistrejos bet kartigi nesaprotu kas tur ir jadara tapec es ludzu palidzibu es dosu pusi no pelnas ja kads varetu pastradat mana vieta

  11. Agnis saka:

    Sveiki!
    Ir ļoti liels pamats domāt,ka affiliate darboņi tiek krāpti, jo vairākiem pieteikumiem neatnāk pieteikumi – pieteicās 3 paziņas caur manu linku – ne par vienu neatnāca apstiprinājums, zvanot uz 177 noskaidrojām, ka darījums sistēmā ir reģistrēts(to apliecina arī operatoru zvani klientiem par saņemto weba pieteikumu un laiku saskaņošanu) Šī ir tikai aizberga redzamā daļa. Jautājums – Cik pieteikumi ir aizgājuši secen? Šķiet ka Lattelecom vēlas iedzīvoties un,lai mēs bez maksas reklamētu viņu produkciju! Kādu laiku jau likās aizdomīgi – kliki ir, bet darījumu nav – šeit guvu lielisku apstiprinājumu tam!

Ieraksti komentāru