Laiks un Projektu Skaits Affiliate Mārketingā [5/20]

Man bieži cilvēki jautā, cik daudz affiliate projektu var vienlaicīgi menedžēt, cik to ir man, cik citiem, cik vidēji utt. Uzreiz seko arī jautājums par laika resursiem – kā var visu uzspēt, ja ir vairāk nekā, piemēram, 3 projekti.

Affiliate iesācēja formula

Ir daudzas teorijas par laika menedžmentu – sākot ar tādām, kas saka, ka jākoncentrējas tikai uz vienu projektu un beidzot ar tām, kas māca Tev vienlaicīgi vadīt daudzus projektus.

Ja esi iesācējs affiliate mārketingā, tad Tev ir jākoncentrējas tikai uz vienu vienīgo projektu. Varbūt arī affiliate programmas ir vairākas, taču pašam projektam ir jābūt tikai vienam. Tas būs vienlaicīgi gan Tavs eksperimentu, gan mācību lauks.

Pretējā gadījumā Tevi visdrīzāk piemeklēs iesācēju raksturīgā problēma – fokusa izplūšana un gala rezultātā neviens no vairākiem projekts “neaizies”. Ja būsi “iekrampējies” vienā konkrētā nišā, tad agri vai vēlu rezultāts neizpaliks. Tas ir tas, ko vienmēr iesaku tiem, kas vēlas uzsākt darboties affiliate mārketingā.

Neturi visas olas vienā grozā

Šo atziņu uz savas ādas esmu izjutis. Kādā brīdī Tavā vienīgajā affiliate projektā, ar ko uzsāki darbību, var notikt zināmas svārstības atdevē. Jā, atdeve var kļūt lielāka, potenciāls paplašināties utt., taču tikpat iespējami var arī notikt pretējais process – tirgus izmaiņas, affiliate programmas produkta mārketinga stratēģijas maiņa (teiksim, mazāk atbalstīt affiliate mārketingu, vairāk citus kanālus u.c.), kas var novest pie neizbēgama atdeves samazinājuma.

Tieši tāpēc brīdī, kad Tavs pirmais projekts sāk nest vismaz plānoto atdevi, Tev jau ir jālūkojas citos virzienos. Jāsaliek olas vairākos grozos, jo tad būs mazāks risks, ka visas olas var saplīst. Vēl jo vairāk tas ir jāņem vērā, ja affiliate mārketings ir Tava pamatnodarbošanās – Tev ir maksimāli jāsamazina riski.

Cik daudz projektu vienlaicīgi?

Vidējam cilvēkam nav vēlams vienlaicīgi darboties pie vairāk nekā trīs projektu attīstīšanas. Arī manā gadījumā, kā es esmu sapratis un pārbaudījis, šis likums strādā uz visiem 100%. Uzsveru, ka tieši pie attīstīšanas, t.i. Tev var būt kopā arī 10 projekti, taču 7 no tiem jau ir attīstīti, ir nodoti drošās rokās, kas šos projektus vada, bet Tu attīsti trīs jaunus. Līdz ko Tu kādu no šiem trim projektiem esi attīstījis tik tālu, ka vari deleģēt tā vadību savam palīgam, komandai, Tu vari ķerties pie nākamā projekta attīstības.

Kā to visu pavilkt?

Visticamāk, ja jau esi gatavs mesties iekšā jaunās nišās ar jaunām idejām, Tavs pirmais projekts ir nesis atdevi un vēlamos augļus, tai skaitā arī finansiālos augļus. Un te ir pats svarīgākais moments – atceries, ka Tu nedari visu par visiem vislabāk! Pasaulē, pat Latvijā ir daudz cilvēku, kas ir par Tevi labāki satura radītāji, labāki programmētāji, labāki dizaineri, pat, iespējams, labāki projektu vadītāji.

Ārpakalpojumos ir spēks! Tev ir jādara tikai tas, kas Tev padodas labā līmenī, visam citam Tev ir jāizmanto ārpakalpojumi vai, ideālā gadījumā, jāveido, jāattīsta sava affiliate komanda. Katrs projekts ir jāattīsta līdz tādam līmenim, lai jebkurš cits to varētu uzraudzīt, vadīt tālāk bez Tavas tiešās iesaistīšanās. Tādējādi Tu varēsi sākt darbu pie jaunām idejām.

Kā menedžēt ārpakalpojumus, komandas darbu?

Vislabāk to var paveikt, organizējot visu darbu kādā konkrētā vietnē. Tā kā affiliate mārketinga projektos neizbēgams ir liels ārpakalpojumu skaits, tad vislabākais veids, kā organizēt darbu, ir kāds online menedžmenta tūlis. Visprimitīvākais, taču pietiekoši labas iesākumam ir Google Docs iespējas.

Nu jau kā mēnesi pats lietoju Basecamp projektu menedžmenta programmu, ar ko, atskaitot dažādus sīkumus, kopumā tomēr esmu ļoti apmierināts. Šajā rīkā var veidot neskaitāmus projektus, ielādēt lielu apjomu dažādu failu, veikt darba laika uzskaiti, pieaicināt projektiem dažādus cilvēkus ar dažādiem pieejas līmeņiem, izmantot čata iespējas, sūtīt ziņojumus, attīstīt idejas utt.

Vēl iesaku izlasīt pirms laba laika tapušo manu rakstu “Laika menedžments, Plānošana“. Esmu pārliecināts, ka arī tas Tev palīdzēs.

Nākamreiz – affiliate nišas izvēle.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “Laiks un Projektu Skaits Affiliate Mārketingā [5/20]”

  1. Jānis.Sky saka:

    Cik ilgi darbojies līdz brīdim, kad saprati, ka jāveido sava komanda?

    Kāds bija tas kopējais projektu skaits, kurus pārvaldīji vēl viens pats būdams? :)

  2. Aigars saka:

    tā arī bija, ka ar 3 projektiem vienlaicīgi darbojos viens pats. Šobrīd jau ir vesels bariņš ar domubiedriem/palīgiem ;)

  3. Janis saka:

    Kad būs nākošais raksts?

  4. Aigars saka:

    pēc neliela vasaras atvaļinājuma nākamnedēļ būs jauni raksti

Ieraksti komentāru