Kas Šogad Notiks ar Affiliate Mārketingu?

Ir skaidras divas lietas – affiliate mārketings attīstīsies tieši tā, kā to nolems ASV varas iestādes un Google. Jā, tieši tā un ne savādāk! Pavisam mazsvarīgi būs visi citi faktori.

Vispirms par to slikto, kas notiek affiliate mārketingā un kāpēc tam ir jāmainās. Kā jau affiliate mārketieru pētījumā noskaidrojām, tad absolūti lielākā daļa affiliate mārketinga pārstāvju ir iesācēji, t.i. censoņi, kas tajā iesaistījušies pēdējo 3 gadu laikā. Pat vairāk, aptuveni 30% (!) iesaistījušies pēdējā, 2009.gada laikā.. Ko tas nozīmē? Protams, pārsvarā nekvalitatīvs darbs, daudz pārpratumu, kļūdu un apzinātas neatļautas rīcības.

Cita problēma. Viens lielisks piemērs, kuram es pats gada nogalē uzdūros pavisam nejauši. Visi zinam Clickbank affiliate tīklu. Šobrīd tajā pats populārākais produkts nu jau kādu laiku ir SCAMs. Ļoti profesionāli, skaisti izstrādāts krāpniecisks produkts, uz kuru ir “uzrāvušies” jau tūkstošiem cilvēku. Un tas nav vienīgais piemērs. Tas viss kopā “varenajiem” liek rīkoties.

Pirmā savu vārdu pagājušā gada vidū teica FTC (Federal Trade Commission) – par to rakstā “Kā mainīsies affiliate mārketings?”. Šis lēmums jau ir redzams darbībā – vismaz lielākie, populārākie web resursi jau norāda, ka “šis links ir affiliate links” un arī atsauksmes zaudē savu “svarīgumu”. Tās gluži vienkārši pazūd vai iegūst citu izskatu.

Protams, ne visi šīs izmaiņas ir pieņēmuši un realizējuši un arī ne tik drīz tas notiks. Jo patiesībā tiek gaidīts pirmais upuris, kas tad arī būs reāls case study visiem citiem. Kā tad īsti noteikumus traktēs tieši FTC, kam būs sods – tikai affiliate partnerim vai arī kompānijai (par tādu iespēju arī tika aktīvi diskutēts)?

Vēl jau ir problēma tāda, ka šie nosacījumi jau neregulē tieši affiliate mārketinga industriju, bet gan web sfēru kopumā. Manuprāt, pilnīgi loģiski būtu, ja šogad parādītos arī konkrētāki noteikumi, kas regulētu tieši affiliate industriju. Ja tas tā notiks, tad tas mainīs ļoti daudz. Bet vai tas notiks un kas tieši būs šajos noteikumos, paredzēt šobrīd ir grūti.

Teiksi, bet tas jau ir tikai ASV!? Ņemot vērā to, ka tieši iekš ASV affiliate industrija ir visattīstītākā, tad tieši no šejienes “pūš visi vēji” un ietekmē “klimatu” visā pārējā pasaulē.

Labi, par varas iestādēm gana. Pārējam pie jautrākās daļas, Google. Sāksim ar stereotipu laušanu. Nevajag teikt, ka Google nemīl affiliate mārketingu! Jo tas būtu tas pats kā teikt “Google nemīl naudu”…

Būsim reāli, affiliate mārketinga industrija Googlei ienes nenormālu peļņu. Tas ir tikai un vienīgi izdevīgi. Vēl jo vairāk – Googlei pašiem ir savs affiliate tīkls… Cita lieta, ka jau manis iepriekšminēto iemeslu, kā arī dažādu scamu, krāpšanu dēļ viss ir aizgājis pārāk tālu. Tas Googlei nepatīk un viņi mēģina “lietas sakārtot”, kontrolēt situāciju.

Pirmais, kas tika paveikts, tika aizliegts izmantot dažādus money, cash, Google cash engine un tamlīdzīgus skaļus saukļus AdWords kampaņu nolaišanās lapās. Šo kampaņu Quality Score ļoti ievērojami cieta. Tālāk bija represijas pret nekvalitatīvām, vienas, divu lapu landing pages. Googlei nepieciešams redzēt, ka reklamējamais resurss ir vērtīgs.

Kas būs tālāk? Pats ļaunākais, kas varētu notikt – aizliegums AdWords izmantot affiliate mārketinga vajadzībām. Tas ir it kā nereāli, bet tajā pašā laikā par tādu iespēju, domāju, ka Google aizdomājas.

Galu galā, lai arī affiliate mārketinga industrija ir ļoti liela un ienesīga, tās tumšākā daļa nodara sabiedrībai vairāk ļaunuma nekā labuma. Bet es tomēr paredzu, ka tas nenotiks (atstāju 1% iespējamības..), bet gluži vienkārši Google vēl vairāk spiedīs nost nekvalitatīvas AdWords kampaņas. Domāju, ka drīz vairs arī teorētiski nebūs iespējams veidot tiešos linkus uz affiliate produktu. Obligāts nosacījums būs savas lapas esamība.

Nobeigumā neliels kopsavilkums. Ļoti iespējams, ka ASV varas iestādes pieņems jaunus noteikumus, kas precizēs, regulēs affiliate mārketieru darbību, arvien vairāk affiliate saites tiks atklātas (skatīties attēlā augstāk), atsauksmes tiks lietotas mazāk, Google ciešāk kontrolēs affiliate AdWords kampaņas.

Secinājums – vienalga kas Tu esi affiliate mārketingā, iesācējs vai pieredzējis censonis, viss ved uz vienu – ir jāizstrādā pēc iespējas kvalitatīvāks web resurss, pēc iespējas vairāk satura, mazāk “haļavas” un tad nekas ļauns ar Tevi nevar notikt un jebkurš Tavs affiliate projekts paliks sveiks un neskarts.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



9 komentāri rakstam “Kas Šogad Notiks ar Affiliate Mārketingu?”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Kas jauns blogos?, Lasi.lv pop. raksti. Lasi.lv pop. raksti said: Kas Šogad Notiks ar Affiliate Mārketingu? http://lasi.lv/0mk4a (no @webmarketing_lv) […]

  2. Jānis.Sky saka:

    Par to saišu atklāšanu… Tikko taču parādījās jaunais serviss VigLink http://www.viglink.com/ – un vēl dabūja venture finansējumu…

    Ko domā par šo servisu vispār un saistībā ar šīm Tavām prognozēm par Affiliate Mārketingu 2010.?

  3. Aigars saka:

    šis serviss ir lielākas diskusijas vērts nekā to var izdarīt vienā komentārā, katrā ziņā tā kustība ir laba, man patīk. Starp citu, viņi sadarbojas ar Google, precīzāk, ar Google Afililiate Network ;)

    tas ko es jau kādu laiku atpakaļ iedomājos – kā būtu, ja kāds tvnet vai delfi transformētu daļu satura automātiskos komerclinkos? To var tikai minēt..

  4. Jānis.Sky saka:

    Ar šādu servisu viņi to varētu salīdzinoši viegli realizēt… :)

    Bet domāju, ka vismaz tuvākā nākotnē viņi to neplāno darīt. Tādas tendences vismaz nav manītas.

    Tīri arī tā aspketa dēļ, ka resursi, kuros ir “tīri linki” tomēr šķiet tādi respektablāki un neatkarīgāki par tiem, kuri pilni ar affiliate linkiem. Ar domu – jā, šitas ir affiliate links, tātad visticamāk autors grib uz manu pirkumu nopelnīt un attīecīgi, iespējams, ka saturs ir vairāk tendēts uz maksimālu konvertāciju, ne, piemēram, genuine saturu.

    Protams, liela daļa cilvēku par to visu nemaz neaizdomātos. Reāli tikai tie, kas ir lietas kursā. Un vēl daži. :)

  5. Aigars saka:

    bet redz kā ir, jā, affiliate linki it kā tādā nopietnā resursā kā tvnet vai delfi daudzu skatījumā būtu slikti. Bet tas ir vistīrākais stereotips, jo tas, ka tie portāli līdz malām ar baneriem pārbāzti, tas gan nav slikti… :)

    un pie tam, cik saprotu no šī servisa, tad tie linki nemainīsies, paliks tādi paši, kā bija, vienkārši tie tiks “piesieti”. Katrā ziņā tas ir interesants serviss, kas var būt arī jauns virziens affiliate industrijā

  6. Jānis.Sky saka:

    Par tiem banneriem – tie pārsvarā gadījumu nesasaucas ar saturu un arī daudziem ir izstrādājusies ļoti laba spēja tos neņemt vērā – tas ir kā standarts, ka tāds sava veida “dizains”… Bannerus lielākā daļa saprot, tāpat kā reklāmas TV – reklāma ir reklāma.

    Te tieši tas aspekts, ka šī jau savā ziņā varētu kļūt par slēpto reklāmu – tie, kas nezin, tā arī varētu neuzzināt, ka patiesībā veikuši konvertāciju. :)

    Bet doma skaidra. Varētu būt labs pētījums par banneriem vs “slēptiem” affiliate linkiem.

    Manuprāt galvenais, lai no tā necieš satura kvalitāte. :)

  7. Steve saka:

    Raksts patika, jo satur jaunu un noderīgu informāciju, taču tā arī nesapratu, vai tavs mērķis bija pakratīt ar pirkstu jaunajiem AF censoņiem, vai tam ir kāds cits iemesls. Esmu pārliecināts, ka tas, kurš uztver AF nopietni un vēlas tajā darboties ilglaicīgi, un pēc iespējas produktīvāk, nemaz nemēģinās gūt ātru un negodīgu peļņu.
    Radās jauns secinājums – varbūt būtu noderīgi sarakstīt Latvijas AF goda kodeksu?

  8. Aigars saka:

    Steve, apzināta iemesla nebija, bet Tev taisnība – tāds kodekss noderētu gan. Es vispār esmu par to, lai affiliate mārketings tiktu regulēts ar īpašiem noteikumiem.

  9. Steve saka:

    Mietam divi gali – diemžēl pagaidām nav iespējama noteikumu izpildes kontrole.

Ieraksti komentāru