Kas Notiks LV Interneta Mārketingā 2010.gadā?

Prognozēt nākotni ir ne tikai jautri, bet arī vērtīgi. Jo ja ir pārliecība vai pat droša informācija par lietām, kas notiks, tad to var izmantot savā labā. Cita lieta, cik daudz no prognozēm piepildās, bet nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara.

Vakar pie Māra izlasīju rakstu par gada prognozēm un izdomāju, ka ko līdzīgu varētu izveidot par tēmām, par kurām vairāk blogā runāju es. Plus vēl piemest klāt sociālā mārketinga sadaļu, par kuru runāju mazāk. Tad nu, lūk, rezultāts.

Manuprāt, 2010.gadā Latvijas interneta mārketingā notiks šādas lietas un pavērsieni:

SEO

  • SEO beidzot parādīsies veselīga konkurence praktiski visās lielajās nišās. Tuvāk gada beigām vairs nepietiks ar vienu bloga ierakstu, lai nokļūtu pēc kāda atslēgvārda TOP pozīcijā. Protams, brīvās nišas būs vēl ilgi, taču tendence būs – meklētājā sastapsim arvien vairāk tēmai atbilstošāka nevis nejauša satura.
  • par SEO turpinot – uzradīsies kompānija, kas nodrošinās “ātrākus” rezultātus. Šai kompānijai varētu būt pašiem savs radītais LV web lapu tīkls saišu izvietošanai, kas Latvijas mērogiem būs pietiekoši liels, lai nodominētu tirgu jebkurā nišā. Tāpat šī kompānija uzpirks labus web resursus ar augstiem PR, tai būs arī savs katalogu tīkls u.tmldz.

PPC mārketings

  • daudzi Latvijā sapratīs, ka ar AdWords palīdzību var nonākt Google pirmajā pozīcijā… labi, labi, ne tik sāpīgi, bet “maksa par klikšķi” jomā viss joprojām strauji attīstīsies.

Affiliate mārketings

  • Latvijā radīsies 3 līdz 5 jaunas affiliate programmas. Tikai viena vai labākajā gadījumā divas no tām būs kvalitatīvas un veiksmīgas. Neprasmīga menedžmenta dēļ visas citas mirs dabīgā nāvē, tas, protams, arī radīs šaubas par affiliate mārketinga “derīgumu”. Taču viens ir skaidrs – affiliate mārketings Latvijā būs ienācis uz palikšanu.
  • es pat gribētu vēl precizēt – beidzot kāda no Latvijas TOP hostinga kompānijām ieviesīs kvalitatīvu affiliate mārketinga programmu. Šī kompānija būtiski izmainīs iekšējo tirgu.
  • ļoti iespējams, ka Latvijā arī parādīses pirmais affiliate tīkls (affiliate network). Tas gan nebūs jau Lietuvā ienākušais Tradedoubler.com. Tā kā es uzskatu, ka mēs vēl neesam affiliate tīklam nobrieduši, tad tas varētu sevi pozicionēt kā Baltijas valstu vai Ziemeļeiropas valstu affiliate tīkls.
  • Kāda vai pat vairākas kompānijas izvirzīs savu primāro pakalpojumu (ja ne primāro, tad publiski tas būs redzams) sarakstā arī affiliate mārketinga risinājumus.

E-pasta mārketings

  • parādīsies pirmais pilna pakalpojumu klāsta email mārketinga serviss latviešu valodā Latvijas tirgum. Ar visām iespējām – meilu listes importēšanu, eksportēšanu, automātisko atbildētāju izvedes iespējām, kvalitatīvu atskaišu sistēmu, spama indeksu un citām labām lietām ala Aweber, Getrospense, iContact izpildījumā.
  • gada vidū spams e-pasta kastītēs kļūs tik apgrūtinošs un uzbāzīgs, ka atkal tiks pacelts jautājums par nepieprasīto ziņojumu izsūtīšanu un, cerams, “gudrās galvas” labos pagājušogad pieļauto kļūdu. Par pēdējo daļu grūti prognozēt – ar valstvīriem kā ar bitēm – nekad neko nevar zināt, neprognozējama tauta.

Lai būtu arī Sociālais mārketings

  • arvien vairāk un vairāk uzņēmumu sapratīs, kas ir nokavējuši integrāciju sociālajos tīklos. Protams, kļūdas jālabo, tomēr, kā jau līdz šim, tas tiks darīts galvenokārt neprofesionāli (“še Jums saite uz manu jauno produktu, te vēl viena un vēl šito aizmirsu” līmenī), kā rezultātā lielā spama un nemākulības dēļ cietīs arī pārējie. Atdeve no ieguldītiem resursiem sociālajos tīklos salīdzinājumā ar ieguldījumiem tajā pašā email mārketingā kopumā tikai samazināsies.
  • parādīsies arvien vairāk Twitter un Facebook “profesionālo” lietotāju, kas teiks “wtf, ko es te daru, kāpēc es izšķēržu savu dārgo laiku?”. Šie cilvēki samazinās sociālajos tīklos pavadīto laiku. Paralēli darbības arī tiks vairāk automatizētas. Tomēr kopējais lietotāju skaits turpinās strauji pieaugt un tur būs jābūt visiem. Un vienalga, patīk Tev sociālie tīkli vai nē, Tev tur būs jābūt..
  • lielais krīzes depresijas laiks tuvosies beigām un draugiem.lv kļūs tikai spēcīgāks, jo arī kopējais interneta lietotāju skaits turpinās palielināties, kā arī daudz paveiks trešās puses. Facebook un Twitter, arī Google vilni (varbūt arī kaut ko jaunu?) joprojām vairāk lietos trendu cienītāji un tie, “kam to vajag”, bet draugiem.lv – sabiedrības pamatslānis (daudz ko uz labo pusi mainīs biznesa kontu ieviešana). Tas tad arī jāņem vērā, uzrunājot attiecīgās auditorijas pārstāvjus.

Ja saņemšos, tad tuvākā laikā izteikšu arī savas prognozes par norisēm pasaulē – piemēram, kādus notikumus paredzu affiliate mārketingā.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



15 komentāri rakstam “Kas Notiks LV Interneta Mārketingā 2010.gadā?”

  1. mardo saka:

    Interesantas prognozes par SEO, par to ka “beidzot parādīsies veselīga konkurence praktiski visās lielajās nišās”
    Gaidīšu tavas prognozes par notikumiem Affiliate mārketingā!

    P.S. Aigar pečeko savu e-pastu (Webmarketing.lv kontaktu), jo vēlos uzdot dažus jautājumus!

  2. iMednis saka:

    gandrīz kā horoskops :)

  3. Mārtiņš saka:

    Optimists :P

    Pasaules tendences gan būtu interesantākas, jo Latvijā viss tikai ātrāk vai vēlāk seko pasaules tendencēm un nekā jauna te nenotiek.
    Pasaulē manuprāt PPV uzņems nopietnus apgriezienus, jo pēc gada beigās lielās adwords kontu tīrīšanas šobrīd daudzi nevis iet pie citiem PPC, bet metās iekšā PPV arvien aktīvāk un bieži vien izmanto tikai to
    SEO arī pēdējos gadus arvien lielāku popularitāti iegūst un Bing ar Yahoo apvienojoties varētu kaut ko interesantu izveidot, lai atsistu kādu tirgus daļu no Googles pīrgāga, lai gan paši googlisti arī nesēž rokas klēpī salikuši un cenšas sociālo faktoru ieviest pamazām. Tā teikt nevis tikai googles viltīgie algoritmi lai nosaka labāko rezultātu, bet paši lietotāji arī var balsot par rezultātu kvalitāti. Te gan es saredzu vairākus būtiskus abuse riskus, bet izskatās ka viņi ļoti rūpīgi gatavo augsni šim pasākumam un ievieš pamazām testējot no dažādiem aspektiem
    Sociālajos drīzāk varētu notikt kādas integrācijas tendences, lai maksimāli ērtu padarītu komunikāciju un te toni varētu diktēt Google Wave

  4. Agris saka:

    Jātaisa man ar linku ferma. Šonedēļ atkal Google pārskata PR un, skatos, man vienam WordPress blogam ir PR3, kuru sāku rakstīt 3 decembrī un ir tikai 8 ieraksti :D
    Un, no tā bloga vienīgais links uz citu rakstu ir devis tam rakstam PR2 un pašai lapai PR1, bet lapai vēl nav mēnesis :)
    To arī sasaistu ar nišas tukšumu un SEO trūkumu nišā.
    Tagad ieliku linku uz LTC lapu, papētīšu kā mainās pozīcija Googlē.
    Bet, no vienas puses domāju, ka vispārējās taupības dēļ, daudzi tomēr izvēlēsies likt reklāmu TvNet’ā utt un tā arī nenoticēs SEO, affiliate mārketingam utt. To jau pats redzi draugos diskusijās ;) :D
    Google Wave, pēc manām domām, līdz pat gada beigām tā arī neatradīs pielietojumu Latvijā, jo te diemžēl viss parādās krietni vēlāk…
    Bet vispār, uzņēmējiem ir pārāk maz informācijas par interneta mārketingu, sociālajiem tīkliem utt. Neatminu arī, ka būtu kāds raksts kādā ziņu portālā par šīm lietām…

  5. Mārtiņš saka:

    Tu vispār zini cik maksā ielikt reklāmu Tvnetā? Grūti nosaukt šādu izvēli par taupības režīmu, ja reklāma tvnetā izmaksā tūkstošus par dažām dienām, bet atdeves no tā praktiski nekādas. Lielajiem portāliem šogad būs grūti laiki, ja nepiedāvās kaut ko efektīvāku par parastu baneru izvietošanu.

  6. Jānis saka:

    TVNeet jau tā tagad aizņem 2/3 reklāmu. Un cenas …

    Bet par AdWord tīrīšanu …. gudrs netiku: par ko. 06.00 no rīta saņemu e-pastu, ka viss kārtībā, bet pēc pāris stundām otra ziņa: attāā – izmests. Tik nesen uzzināju, ka izmesti arī ilggadēji PPC profi …

  7. Aigars saka:

    Nu re, viena prognoze ir piepildījusies

    http://www.mailigen.lv/

  8. Agris saka:

    Ne tikai, caur to lapu atradu imedia.lv, kam tas viss pieder un viņi sniedz SEO un citus pakalpojumus arī…

  9. amurs saka:

    Džeki izlasīja bloga rakstu un ķērās pie darba :D, redzēs kā viņiem ies. Tā kā viņi uzskata ka tas domāts profesionāliem uzņēmumiem, tad mani tas neuzrunāja ^^ anyway tam bija jānotiek, kā arī viss pārējais notiks, jo Latvijā viss ienāk ar nelielu nokavēšanos :)

  10. Agris saka:

    Āmur, ne gluži. Biku parakos un atradu, ka pieteikušies Jelgavas biznesa inkubatorā ap augustu (jau aizmirsu kad precīzi)…

  11. Mailigen saka:

    Agri, prieks, ka tik ātri, jau gada sākumā, kāda no tavām prognozēm ir piepildijusies. Gribu pateikt, ka arī pareizi esi atzīmējis iMedia dalību šinī “milzīgajā” projektā. Mailigen ir iMedia.lv produkts, pamatā kam ir neatlaidīgs darbs un vēlme sasniegt augstus rezultātus, vietējā tirgu, kā arī starptautiskā līmenī..
    “Sky is the limit”.. ;)

  12. Agris saka:

    Prognoze gan nav mana, bet Aigara :)

  13. Dmitrijs saka:

    Izskatās, ka dažiem veicās samērā labi arī 2010. gadā – rus.delfi.lv raksta, ka Klientu Fabrikai šogad īstenoti jau ap 50 WEB IT projektiem.

    Cik es zinu, citās firmas, kuras izstrādā mājas lapas un interneta veikalus, projektu skaits ir mazāks.

    http://www.klientufabrika.lv – viņiem ir arī nebijuši piedāvājumi Latvijas tirgū, tai skaitā, bezmaksas

  14. dakteris saka:

    klientu fabrika ir konkreeti uzmeteeji ar paarcenotiem pakalpojumiem…

  15. Anita saka:

    Esmu klientu fabrikas apmierinaats klients – maksaaju, jo ljoti apmierina vinju pakalpojumi!

    Malachi, taa tik tureet!

Ieraksti komentāru