Kas ir Email mārketings?

email mārketingsParalēli SEO pamatiem, blogā tuvākā nākotnē parunāsim arī par email mārketinga pamatiem. Kā jau iepriekš blogā teicu, tad e-pasta/email mārketings Latvijā ir, manuprāt, nenovērtētākais Interneta mārketinga instruments, kas pārsvarā gadījumu tiek izmantots vāji vai netiek izmantots pavisam. Vai vēl trakāk – tiek izmantots nepareizi.

Email mārketings sākas ar e-pastu listi. Normālā situācijā listi ir jāveido pašam. Vēl var e-pastu listi nopirkt, aizņemties. Taču tas mazinās atdevi un plānoto rezultātu sasniegt būs ievērojami sarežģītāk.

Tad, kad ir e-pastu liste, tad var veidot attiecības ar listē esošajiem klientiem. Tas tiek paveikts ar pievienotās vērtības sniegšanu šiem klientiem. Un pats galvenais, tad ir arī iespēja pārdot! Pārdot vairāk nekā tas būtu iespējams bez listes.

Email mārketingu var īstenot cilvēks vai kompānija ar augstu uzticamības līmeni no klientu puses. Pārsvarā tam ir jābūt savas nozares ekpertam vai profesionālim. Pretējā gadījumā neviens e-pastus nelasīs un rekomendētos produktus vai servisus nepirks! Un ne par kādu papildus peļņu nevarēs būt runa!

Kā var panākt augstu uzticamības līmeni?

Protams, ja mēs runājam par Internetu, tad viens ceļš ir sava mājas lapa, kurā ir iegūta šī uzticamība. Varbūt tas ir kāds blogs, varbūt mājas lapa par konkrētu tēmu, kurai ir daudz lasītāju un kurā izvietoto viedokli respektē. Tādā gadījumā bloga vai mājas lapas autors ir uzticama persona, kuras sūtītajos ziņojumos ieklausās.

Gadījumā, kad nav savas mājas lapas vai bloga, ir jāiegūt uzticamību offline vidē. Tad Tev ir jābūt vai nu patiesi zināmam, pat slavenam un sabiedrībā populāram cilvēkam, lai atrastos cilvēki, kas būs gatavi lasīt Tavus meilus. Teiksim, kāda tirdzniecības vieta var ar loterijas palīdzību savākt e-pasta adrešu datu bāzi (piemēram, anketēšana).

Vai email mārketings ir saistīts ar SPAM? Nē! Šeit mēs runājam un runāsim tikai par labprātīgu piekrišanu/parakstīšanos uz e-pastu saņemšanu un iespēju jebkurā brīdī no tiem atteikties. Email mārketingā spamam nav vietas.

email mārketings tiek realizēts tehniski?

Cilvēks vai uzņēmums, kuriem ir produkts vai pakalpojums, ko piedāvāt sabiedrībai, veido savu esošo un potenciālo klientu e-pasta listi. Sekojoši šī liste tiek izmantota kā mārketinga instruments – ar klientiem notiek komunikācija ar e-pasta ziņojumu palīdzību.

Paralēli liste tiek “audzēta”, tādējādi palielinot attīstības iespējas.

Pasaulē ir ļoti daudz dažādu servisu, kas piedāvā email mārketinga atbalstu. Parasti tie piedāvā sekojošas iespējas:

  1. Veidot e-pastu listi, uzglabājot to savā datu bāzē
  2. Izveidot Automātisko atbildētāju
  3. Izveidot parakstīšanās formu listei, kuru var izvietoto mājas lapā vai blogā
  4. Pāradresēt klientu uz jebkuru mājas lapu pēc parakstīšanās uz listi
  5. Sūtīt sērijveida e-pastus katram klientam automātiski (atliek sarakstīt ziņojumus un katrs klients saņems tos noteiktā secībā ar norādīto dienu intervālu)
  6. Sūtīt regulāros e-pastus
  7. Sekot līdzi statistikai, analītikas iespējas utt.

Turpmāk blogā parunāsim par katru no email mārketinga aspektiem detalizētāk, balstoties arī uz manis paša pieredzi. Runāsim par listes veidošanu, tās attīstīšanu, e-pastu sūtījumu īpatnībām, ziņojumu tekstu, saturu, atšķirībām starp html un vienkāršiem ziņojumiem, attēliem, linkiem un daudz ko citu.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



1 komentārs rakstam “Kas ir Email mārketings?”

  1. Zāra saka:

    Labs raksts! Tā teikt – valuable! :)

Ieraksti komentāru