Kāpēc Affiliate mārketings var būt vērtīgs?

Naudas grafiksŠoreiz mans kā Affiliate mārketiera redzējums uz visu šo Affiliate padarīšanu un kāds galu galā var būt reāls ieguvums no darbošanās tajā.

Es pats pievērsos Interneta mārketingam ar tādu kā izzināšanas/izpētes pieeju, bet kā zināms, ar to naudu iztikai nenopelnīsi. :)

Laikā, kad centos paralēli gan strādāt pamatdarbā, gan aktīvi studēt Interneta mārketingu, es sapratu, ka ir jāizvēlas – vai nu viens vai otrs.

Izvēle patiesībā nebija smaga – iespējas Internetā (un pat ne konkrēti Affiliate mārketingā, cik kopumā) mani fascinēja tik spēcīgi, ka es pat ļoti gribot nevarēju atrast alternatīvu savā mārketinga speciālista darbā. Tādu alternatīvu, kas man atsistu vismaz daļēji vēlēšanos darboties Internetā.

Ļoti ātri es sapratu, ka Affiliate mārketings ir tas, kas man var palīdzēt “turēties virs ūdens” finansiāli, kamēr es izbraucu cauri visam informācijas blāķim, un nesaražoju kādu savu projektu, neesmu ielīdis e-komercijā u.tmldz.

Jā, man bija arī citas opcijas – veidot savas sapņu pilis, sapņot par jauna Twitter vai Facebook radīšanu. Varbūt arī tieši es esmu tas, kas izveidotu jaunos draugiem.lv :)) Jā, tādu cilvēku ir daudz, arī es mīlu fantazēt un ģenerēt idejas, tomēr ar to var arī smagi apdedzināties. Un ne vienreiz vien, bet daudzu gadu garumā.

Turpinot par Affiliate mārketingu, drīz vien tapa skaidrs, ka Affiliate mārketings ir ne tikai tas, kas palīdz turēties virs ūdens, bet arī tas, kas Tevi gribot negribot iemāca praktiski visu, kas saistīts ar Interneta mārketingu!

Sākums, bez lapas

Affiliate mārketinga sākums

Iedomājamies Affiliate mārketieri – iesācēju! Sauksim viņu par censoni :)

Viņam ir Affiliate programma, produkts, savs konts, savs Affiliate links un viss. Vairs nekā nav! Kā pelnīt, ko darīt, tas viss ir paša censoņa rokās. Tas patiesi ir smags labirints, kurā līdz mērķim nonāk ne visi.

Ko censonis dara? Viņš pašā sākumā mēģina ložņāt pa forumiem, postot tajos ar parakstā iekļautu Affiliate linku, dzīvot Yahoo Answers, kur ir liels trafiks un kur ir iespēja saņemt ļoti mērķētu auditoriju, komentēt blogos, ievietot sludinājumus Internetā. Plus vēl veidot kontus visos sociālajos tīklos, mēģināt kaut kā virzīt produktu caur tiem utt.

Ja viņam ir arī starta kapitāls, tad vēl viņš arī mēģina ar PPC palīdzību virzīt Affiliate produktu. Bez mājas lapas, linkojot pa taisno uz ražotāja konkrētā produkta landing page.

Nav savas lapas, nav aršanas

mājas lapas izveidošana

Bet ātri vien censonis saprot, ka 100-300$ Affiliate programmas kontā galīgi nav tas, ko viņš gribētu redzēt un tas arī nav to pūliņu vērts.

Bet ievēro, kam censonis ir izgājis cauri! Viņam ir rokās jau liela informācijas porcija un viņš jau ļoti labi zina, ka, ja forumā spamos, tad viņu no turienes izmetīs. Un vispār, jo vairāk izvirzīs priekšplānā Affiliate linku, jo sliktāki būs rezultāti utt. utt. Tātad viņam jau ir sapratnes pamatbāze, viņš ir apdedzinājies un sapratis pamatlietas Affiliate mārketingā.

Ko censonis dara tālāk? Viņš saprot, ka spēks ir mājas lapā vai blogā. Naudas, lai samaksātu kādam par mājas lapas izveidi, viņam nav, tāpēc tas ir jāmācās pašam. Nekas cits neatliek, kā vien iemācīties izveidot vismaz to sasodīto WordPress blogu. Bet tur vēl papildinājumu kaudze, tas viss arī vismaz pamatos jāizprot. Atkal kaut kas jauns ir apgūts.

Laika menedžments

Pirmie darbi, pirmās problēmas ar laika menedžmentu. Jāiemācās ierobežot sevi, atvēlēt laiku darbam un atpūtai. Un arī iestāstī sev, ka visam savs laiks, gan darbam, gan atpūtai. Jo nekas labs nesanāks, ja visu laiku strādāsi un otrādi – visu laiku ar niekiem nodarbosies.

Galu galā jāsaprot, ka viss ir jāplāno. Sākot ar konkrētās dienas plānu katrai stundai, turpinot ar mēneša plānu, gada plānu un beidzot ar kaut vai piecgades, desmitgades plānu. Plānu vienmēr var koriģēt, bet pavisam bez tā iztikt nevar. Sliktākajā gadījumā ir jāplāno galvā.

Saturs/Content

Satura veidošana

Ir blogs, ko tālāk? Tālāk ir jāsāk veidot saturs, lai tajā blogā var kaut ko arī izlasīt! Uzrakstot pirmos rakstus un saprotot, ka tie ir “galīgi garām”, censonis ir spiests trenēties rakstīt, un, galvenais, rakstīt tā, lai raksts “pārdotu”. Cik daudz Affiliate linkus izvietot,  kur, kā. Nemaz nerunājot par to, ka rakstu derētu vizualizēt, ievietot atstarpes starp rindkopām, izveidot apakšvirsrakstus u.c.

SEO

seo

Bet kāda jēga censonim no bloga, ja to neviens nelasa! Nu vismaz Google organisko apmeklētāju plūsmu vajadzētu piesaistīt. Aha, atkal kaut kas jauns – SEO! Arī tas ir jāapgūst.. Un atkal tiek pavadītas stundas, dienas, mēneši, lai saprastu, kā dabūt no Google apmeklētājus.

Traffic

traffic

Bet Affiliate niša, ko izvēlējies censonis, ir ar lielu konkurenci un nemaz tik viegli neiet sadabūt tos apmeklētājus no Google. Otrkārt, SEO rezultāti netiek saņemti nākamajā dienā (es te tagad nerunāju par Latviju… :) ), bet gan pēc vairāku mēnešu cītīga darba. Ahh, atkal ir jāmācās kas jauns, kā piesaistīt apmeklētāju plūsmu no citiem resursiem. Te nu var likt lietā jau iepriekš gūtās zināšanas un vēl arī piemest kaut ko svaigu.

Apmeklētāju apmierinātība

customer satisfaction

Nu re, sāk parādīties pirmie apmeklētāji, kaut kāda kustība, taču atkal nav īsti tas, ko vajadzētu. Apmeklētājs atnāk, aiziet, noteikts procents konvertējas pārdošanās, kaut kāda peļņa tiek gūta, lielāka nekā 100-300$, tomēr vienmēr gribas kaut ko vairāk. Nu ir jāizprot klientu vēlmes, jāizzina, kas viņu apmierina, kas ir tas, kas blogā vai mājas lapā trūkst.

Un galu galā censonis saprot, ka jāveido kārtīgs tematisks portāls, kurā ir maksimāli daudz lietotājam iespēju un opciju, lai viņš tajā uzturētos pēc iespējas ilgāk.

Mailing list

mail list

Vēl vēlāk censonis pamana, ka apmeklētājs atnāk, patusējas portālā mēnesi, divus un pazūd. Vai arī ir kāda lieliska informācija, ko var sniegt uzreiz visiem apmeklētājiem, taču nav tādas iespējas.

Taram, taram – jāveido meilliste? Nu ja! Atkal darbs – jāapgūst Email mārketinga vismaz paši pamati. Kādu servisu izvēlēties, kas jāievēro un jāzina, kā savākt meillisti utt.

Pievienotā vērtība

Pievienotā vērtība

Pēc pieteikuma formas ievietošanas mājas lapā, nekas īsti nenotiek, apmeklētāji meillistē nepiesakās :( Nu jā, bet padomā, kāpēc gan viņiem tas būtu jādara!? Parakstīties, lai pēc tam saņemtu meilus savā pastkastē? Protams, ka nē! Šajā brīdī censonis saprot, ka jāveido pievienotā vērtība, jādod apmeklētājam bonuss, motivācija.

Un censonis iemācās izveidot izglītojošo kursu, iemācās kaut ko atdod bezmaksas, lai vēlāk būtu iespēja iegūt vēl vairāk. Nu re, apmeklētāji tagad gan piesakās meillistē, jo saprot – lai saņemtu pievienoto vērtību, ir kaut kas jādod pretī. Un ja tas ir tikai parakstīšanās meillistē, tad kāpēc gan nē.

Tīkls

mājas lapu tīkls

Nu jau ir pavisam labi, portāls griežas savā gaitā, peļņa aug, viss ir labi, bet kā vienmēr – gribas taču vēl vairāk! :) Censonis nolemj veidot tīklu, visus projektus salinkojot savā starpā. Ja jau viens projekts strādā ļoti labi, tad par saistītu tēmu apmeklētājus novirzīt uz jauno mājas lapu nebūs grūti! Tieši otrādi, apmeklētājam parādīsies izvēles iespējas. Un vēl vairāk – parādīsies interese arī jauniem apmeklētājiem!

Deleģēšana

deleģēšana

Kad tīkls ir gatavs, tad ir arī pats censonis “gatavs”. Spēka un laika nav, bardaks galvā un viss kļūst škietami nekontrolējams. Tādā brīdī nav variantu, ir jāatsakās no daļas savu pienākumu un jāuztic tos citiem. Kas ir tie citi? Apmeklētāji! Starp tiem pilnīgi noteikti ir kāds, kas būtu gatavs iesaistīties kopējā darbībā, atliek tikai vienoties!

Saturu veido apmeklētājs

Jo lielāks tīkls, jo vairāk darba pie satura izveides! Kāda iespēja? Saturu pirkt? Hmm, nav īsti labi.. Saturu zagt? Nē, tas ir vēl sliktāk… Saturu uzticēt veidot apmeklētājiem? Jē, lieliska ideja! Censonim atliek izdomāt motivējošo faktoru un parādīsies lietotāji, kas būs gatavi veidot saturu. Jā, būs no kaut kā jāatsakās, tomēr kopējais ieguvums būs tikai lielāks, jo censonim atliks vairāk laika tiešajiem pienākumiem – web projektu mārketingam!

Menedžēšana

Līdz ko parādās komandas darbs, parādās arī nepieciešamība šo darbu plānot, kontrolēt, koriģēt. Atkal tiek apgūts kaut kas jauns un noderīgs.

Eksperts

eksperts

Laikam ejot, censonis savā sfērā un ne tikai (ievēro, ko viņš ir laika gaitā apguvis!) ir kļuvis par ekspertu! Viņā ieklausās, viņam tic un viņu respektē. Tieši tas ir iemesls, kāpēc daudzi šādi censoņi izveido savus informatīvos produktus, kursus un tas ir tikai normāli – pārdot savas zināšanas, pieredzi un potenciālu. Kadam tas izdodas labāk, kādam sliktāk – tas ir jau cits jautājums.

Affiliate mārketings no otras puses

Nu jau ir stadija, kad censonis ir sava produkta, pakalpojuma saimnieks un viņš uz Affiliate mārketingu skatās no pavisam cita skatu punkta. No tā punkta, no kura skatījās tas ražotājs, kura produktu censonis savos pirmsākumos mēģināja promotēt.

Bet censonim ir liels pluss – viņš līdz kaulu galiņiem zina, Kā Jāveido Affiliate Programma un kā tā ir jāvada! Viņš zina pilnīgi visus plusus un mīnusus. Viņš zina, kas patiks un kas nepatiks Affiliate mārketierim, kas strādās un kas nē. Viņa rokās ir varens instruments, ko viņš var izmantot savā labā.

Bet pats svarīgākais, ka ne jau tikai Affiliate mārketings ir tas, ko censonis tagad ideāli pārzina. Viņš orientējas visos Interneta mārketinga jautājumos, jo viņš visu ir izmēģinājis darbībā.

Nu redzi kāda pasaka sanāca – no vienkārša, plika censoņa izveidojās Interneta mārketinga monstrs. Jā, protams, tā dzīvē notiek labi ja 2% gadījumu, tomēr notiek un tieši šis ir tas ideālais ceļš, kas parāda, cik tomēr ir spēcīgs Affiliate mārketings personīgās attīstības ziņā. Un šo ceļu var noiet pat gada, divu gadu laikā.

Pat latvietim tas ir iespējams, jo latvietis jau arī ir cilvēks – tāds pats kā amerikānis, atšķirība tikai pieejā ;)

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



8 komentāri rakstam “Kāpēc Affiliate mārketings var būt vērtīgs?”

  1. bums saka:

    interesants raksts, izskatās ka savu im stāstu izstāstīji :) sevi arī kkur ieraudzīju laikam katram savs ceļš jāiziet :P
    Cik tu projektus darbini ja nav noslēpums :)?

  2. Aigars saka:

    nu gluži viss IM stāsts tas nebūs – par to varētu pat grāmatu uzrakstīt, cik daudz interesanta ir noticis pa tik īsu laiku :)

    šobrīd koncentrējos uz 4 projektiem. Ir viena galvenā Affiliate programma. Ir spēcīgs palīgs, ar ko kopā sākām, kuram savukārt vēl ir palīgi.

  3. senscore saka:

    Jā, tiešām šur tur var saskatīt sevi :)

    Patika raksts.

  4. Spektrs saka:

    Nu, tā tagad lūdzu vēlreiz, nedaudz detalizētāk un tad ievākot un pārdot! un jauns uzraksts UZMANĪBU, PĀRDOŠANĀ! e-book “kā kļūt par super-censoni Affiliate marketingā?”

  5. Spektrs saka:

    bet, ja nopietni ļoti aizraujoši mūsu guru kļūst par rakstnieku e-books autoru. Piesakos uz pirmo autogrāfu.

  6. Māris saka:

    nesaistīti ar šo rakstu, vai nevēlies veltīt vienu rakstu par to, kāda ir tava ikdienas rutīna? Ko dari sākot ar piecelšanos un beidzot ar gulētiešanu :) Īss ieskats affiliate marketinga darboņa dzīvē

  7. Aigars saka:

    Tev pēc plkst. 17:30 vairs nebūs interesanti, jo man ir ģimene, dēls, kas, cik saprotu, Tev vēl nav ;)

  8. Ģirts saka:

    labs raksts, jūtama 80/20 proporcija ;)

Ieraksti komentāru