Kāds Meils Labāks – HTML vai parastais?

email mārketingsEmail mārketingā var izmantot divu veidu e-pasta ziņojumu formātus – HTML formātu un vienkāršo teksta formātu, kāds tas ir jebkurā e-pasta vēstulē, kuru sūtam ikdienā viens otram. Kurš formāts ir labāks?

Personiskums

Pirms izvēlēties vienu vai otru e-pasta ziņas formātu, ir jāsaprot, kādā līmenī ir vēlme komunicēt ar klientu. Skaidrs ir tas, ka parastais teksta formāts ir daudz personiskāks nekā HTML ziņojums.

Gluži vienkārši tieši tāda paša formāta ziņas katrs no mums saņem ikdienas no saviem draugiem, kolēģiem, paziņām. Tātad šādu ziņu, ja vēl tā ir ar personisku uzrunu, meillistes dalībnieks uztver personiskāk.

Turpretī HTML formāta ziņojums parasti ir ar baneriem, attēliem, oriģināliem dizainiem, kas šādu dizainu padara svarīgāku, nozīmīgāku, taču nebūt ne tuvāku apmeklētājam.

Realitātē notiek tā, ka lielas kompānijas parasti veido skaistus HTML ziņojumus (bieži vien neiedziļinoties, jo “tā dara visi”). Savukārt mazā, vidējā biznesa īpašnieki, arī affiliate mārketieri izmanto vienkāršo teksta formātu, jo vēlas būt tuvāki saviem klientiem (vai arī nevar atļauties veidot skaistus HTML ziņojumus).

Tehniskās atšķirības

Ja mēs vērtējam ziņojumus no cita skatu punkta, tehniskā, tad spēle notiek tikai uz vieniem vārtiem – parastā teksta formāta ziņojuma (ne)iespējas nevar pat blakus likt HTML iespējām.

Teksta ziņojumā nav iespējas ievietot ne attēlu, ne linku ar Anchor tekstu (klikškināmu linku, kā zināms, gan ir iespēja ievietot), ne video, ne templeitu, ne daudz ko citu, kas ir iespējams ar HTML formātu.

Kuru formātu lietot?

Kā jau minēju, tad viss ir atkarīgs no plānotās email mārketinga politikas. Ja man pieder interneta veikals, tad es visticamāk izmantošu HTML formāta ziņojumus, lai nosūtītu meillistes dalībniekiem informāciju par jaunu produktu launčiem ar visiem to attēliem, varbūt pat video klipiem.

Savukārt, ja es esmu affiliate mārketieris, kurš parasti sniedz informāciju par jauniem piedāvājumiem, produktiem tirgū, tajā pašā laikā vēloties palikt pēc iespējas tuvāks apmeklētājam, tad jādod priekšroka parastiem teksta meiliem.

Riski

  • Jāatceras tāda lieta, ka ne visi apmeklētāji redz HTML ziņojumus. Dažreiz e-pasta klients vienkārši nenodrošina iespēju skatīt HTML ziņojumu, dažreiz pats lietotājs atslēdz šo iespēju.

Man pašam ir bijuši vairāki gadījumi, kad apmeklētāji sūdzas, ka saņem tukšus e-pasta ziņojumus. Tas nozīmē papildus resursu patēriņš, atkārtota komunikācija ar klientu.

Tieši tāpēc vislabākais risinājums ir sūtīt abus formātus kopā, gadījumā, ja tiek sūtīts HTML ziņojums un kāds klients to neredz. Populārākie email mārketinga servisi piedāvā iespēju sūtīt vienlaicīgi gan HTML, gan parastā teksta formāta ziņojumus.

  • Taču ir vēl viens riska faktors - tīrs HTML ziņojums daudz grūtāk izlaužas cauri spama filtriem.

Tātad, ja ziņojums būs gan HTML, gan teksta formātā, tad spama indekss šādam ziņojumam būs ievērojami zemāks nekā tas būtu tikai HTML ziņojumam.

Jāatzīmē arī tas, ka patiesībā bieži vien HTML ziņojumi tiek veidoti bez dažādām dizaina, attēlu fīčam, jo tādējādi vienkārši ir iespēja mainīt teksta fontus, izmērus, krāsas un, pats svarīgakais, veidot linkus ar Anchor tekstu.

Rezumējot var droši teikt, ka nav labāka formāta, ir tikai piemērotāks formāts katram atsevišķam darbības veidam un komunikācijas stilam. Katrā ziņā mazā biznesa īpašniekiem, affiliate mārketieriem iesaku lietot parastā teksta formāta ziņojumus vai arī teksta ziņojumu HTML formātā + dublēt to parastā formātā viena ziņojuma ietvaros.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



1 komentārs rakstam “Kāds Meils Labāks – HTML vai parastais?”

  1. Kaste saka:

    Nezinu gan.. itkā html ikdienā pierasts lietot, taču reklāmu draņķus caur to formātu var saņemt miljons veidos :/

Ieraksti komentāru