Kādās Dienās Sūtīt E-pasta Ziņojumus?

e-pasta sūtīšanas laiksDaudz tiek spiests un runāts par to, cik ļoti nozīmīgi e-pasta mārketingā ziņojumus izsūtīt ne tikai pareizās dienās, bet bieži vien ir svarīgi to darīt pat īstajā laikā, konkrētā stundā.

Jā, arī tāds šķietami sīkums var būtiski ietekmēt e-pasta ziņojuma open rate un līdz ar to arī atdevi (mājas lapas apmeklējumu, peļņu u.c.) no konkrētā e-pasta ziņojuma.

Taču interesantākais ir tas, ka katram email mārketinga servisa sniedzējam ir savs redzējums šajā jautājumā, kas pamatots ar datiem, pētījumu rezultātiem. Un šie redzējumi krasi atšķiras. Izveidojas situācija, ka, saliekot kopā visus pētījumus, e-pasta ziņojumus var sūtīt pat svētdienās.

Pirmkārt, jau e-pasta labāko ziņojuma izsūtīšanas laiku ietekmē darbības sfēra, biznesa vide, kurā darbojies.  Otrkārt, tas arī ir atkarīgs no tā, kāda satura e-pasta ziņojumu Tu sūti un kas ir Tava auditorija.

Jo cilvēki mēdz būt dažādi – vieni visu laiku pārbauda savu e-pastu, citi to dara tikai darba dienās un darba laikā, citi varbūt tikai vienu reizi nedēļā vai pat mēnesī. Tev ir jānoskaidro, kas ir Tava vidējā auditorija.

Pieņemsim, ka Tu sūti kāda produkta reklāmu, vēlies pārdod savu jauno produktu. Tiek uzskatīts, ka šāds e-pasta ziņojums jāsūta dienā, kad cilvēkiem ir nauda, kad viņi ir gatavi tērēt. Tātad tas varētu būt mēneša vidus, kad lielākā daļa cilvēku ir saņēmuši darba algas.

Taču, ja šis pats produkts ir paredzēts juridiskām personām, uzņēmumiem, tad jau tas vairs nav tik aktuāli. Tas ir arī atkarīgs no konkrētās auditorijas maksātspējas. Ne visi cilvēki dzīvo no algas līdz algais, tāpēc, atkārtoju, ir jāizvērtē sava mērķauditorija, kam paredzēts produkts.

Gadījumā, ja e-pastā nekas netiek pārdots, tad nav aktuāli mēģināt trāpīt datumā, kad visi ir saņēmuši savas darba algas, tad nostrādā citi faktori.

Otrdiena – Ceturtdiena?

Bieži vien tiek uzskatīts, ka labākās dienas email mārketinga ziņojumu sūtīšanai ir otrdiena, trešdiena un ceturtdiena. Brīvdienās cilvēki e-pastus lasot stipri retāk, pirmdienās parasti e-pasti esot pārpildīti ar informāciju un darba steigas dēļ cilvēki e-pastus mēdzot lasīt paviršāk, bet piektdiena vispār neesot pateicīga diena, lai cilvēki uztvertu nopietnu informāciju.

Taču tajā pašā laikā vairākas e-pasta mārketinga servisa kompānijas šo stereotipu salauž – pirmdienas esot labākās dienas ziņojumu sūtīšanai!

Vai arī, gadījumā, ja Tu pārstāvi, piemēram, izklaides sfēru, tad tieši piektdiena var būt tā labākā diena, kad gūsi vislielāko atdevi no konkrētā ziņojuma! Jo otrdienā diez vai atradīsies daudz cilvēku, kas gribēs doties uz Tavu klubu. Bet līdz nedēļas beigām, iespējams, jau ziņojuma saturs tiks aizmirsts vai to pārsitīs konkurenta ziņojums, kas tiks nosūtīts piektdien. Tātad, te var redzēt, ka daudz kas ir atkarīgs no darbības nozares.

Kā tad pārbaudīt, izzināt savu auditoriju?

Vienkārši testējot! Bez eksperimentiem nekas nenotiks. Sūti ziņojumus dažādos laika posmos, dienās, stundās un mēri rezultātus. Agri vai vēlu parādīsies likumsakarības, kas Tev liks pieturēties pie konkrētām dienām, varbūt pat laikiem, kad tieši Tava auditorija ir atvērtāka e-pasta lasīšanai un linku spiešanai.

Es, piemēram, tādā ceļā nonācu pie secinājuma, ka vislabākais laiks, kad sūtīt e-pasta ziņojumu, ir otrdiena, vēlams dienas otrajā pusē. Vairāki kampaņu rezultāti ir apstiprinājuši šo laiku kā labāko. Taču ne vienmēr var vienā līmenī noturēt ziņojuma pārējās sastāvdaļas un tas atkal var radīt nepareizu priekšstatu. Tas savukārt nozīmē, ka nevar vadīties pēc viena rezultāta.

Protams, nevajag nonākt galējībās, sūtot e-pasta ziņojumus naktīs plkst. 3. Lai gan arī, kas zina, varbūt Tavs meils tiks atvērts tikai tāpēc, ka tas būs pirmais nelasītais un atradīsies paša augšgalā…

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



6 komentāri rakstam “Kādās Dienās Sūtīt E-pasta Ziņojumus?”

  1. iMednis saka:

    es esmu 9 mēnešu garumā novērojus, ka konkrētas receptes nav, jo ir 2-4 dienu nedēļas, ir pirmdienu un ir trešdienu nedēļas, kas mainā apmēram tā ka 2x 2-4 nedēļa, tad trešdienas nedēļa, atkal 2-4 nedēļa un tad pirmdienas nedēļa. Tam drošvien ir kautkāds sakars ar mēnes fāzēm :), bet parasti sūtu svētdienas naktī, lai trāpītu uz pirmdienu/otrdienu. Piektdiena noteikti ir sliktāka diena nekā svētdiena. Bet tas protams katram produktam ir individuāli.

  2. iMednis saka:

    Aigar, intereses pēc, vai taktika publicēt rakstu ceturtienas pēcpusdienā sevi ir attaisnojusi no ziņas pasniegšana laika viedokļa?

  3. Aigars saka:

    Zini, nē, tad rādītāji ir sliktāki. Tā kā nekad neesmu darbojies izklaides sfērā, tad ceturtdienas vēlie sūtījumi ir bijuši pārsvarā neveiksmīgi.

    Piemēram, viens nesens sūtījums. Izsūtīts tika otrdien pirmajā dienas pusē. Vislielākā aktivitāte meila atvēršanā bija trešdien, daudz bija arī ceturtdien. Bet, ja es izsūtu ceturtdien pēcpusdienā, tad strādās tā pati ceturtdiena, tad vēl nedaudz piektdienas pirmā puse nu un sestdien, svētdien mazāk.

    Bet jebkurā gadījumā, mēģinot dažādas versijas, open rate nekad nav bijis zemāks par 18%. Vidēji tas ir 25-28%

  4. […] webmarketing_lv  23 hours ago Kādās Dienās Sūtīt E-pasta Ziņojumus? http://www.webmarketing.lv/kadas-dienas-… […]

  5. Andy saka:

    Tas ir labs rādītājs, man ar uz 25% – 30% turās.

    Nu tagad, Jūlijā, kad puse UK ir Spānijā un citos kūrortos, varētu biki samazināties.

  6. Sandis saka:

    Doma par cuku gripu, driz visi sedes majas :)

Ieraksti komentāru