Kā izvēlēties Affiliate programmu

affiliate-izveleAffiliate programmas izvēle ir ļoti atbildīgs moments affiliate mārketinga projekta plānošanas posmā. Tas ir tas kodols, ap kuru tiek/tiks veidota visa darbība. Ir jāpatur galvā vairāki svarīgi kritēriji, kurus jāņem vērā pirms affiliate programmas izvēles.

Produkta/pakalpojuma atbilstība mājas lapas tematikai

Šim jautājumam var pieiet no divām pusēm. Var vispirms izvēlēties affiliate programmas, ap kurām “būvēt” mājas lapu jeb vienkārši strādāt ar šo programmu affiliate linkiem, bet var arī darīt pretēji. Vispirms veidot mājas lapas saturu, bet vēlāk vai paralēli arī izvēlēties affiliate programmas, ar kuru palīdzību pelnīt, papildinot mājas lapu.

Skaidrs ir tas, ka affiliate produktiem/pakalpojumiem ir jābūt mājas lapas tematikai atbilstošiem. Ja mājas lapa ir veidota par ceļojumiem, tad arī affiliate produktiem ir jābūt saistītiem – viesnīcas, tūrisma aģentūras, apdrošināšanas kompānijas. Jo nebūs nekādas atdeves no, piemēram, kazino affiliate programmas, jo gluži vienkārši mājas lapas mērķauditorijai tas nav saistoši. Papildus, nesaistītu affiliate produktu promotēšana mājas lapā var dot pat negatīvu efektu – apmeklētāju lojalitātes samazinājumu.

Produkta/servisa kvalitāte

Vislabākais, ja Jūs pats reklamēto produktu vai servisu esiet izmēģinājuši. Tādā gadījumā Jūs esiet pilnībā pārliecināts par produkta īpašībām. Ziniet ne tikai pozitīvās, bet arī negatīvās puses. Tas ir ideālā gadījumā.

Taču pat tad, ja ir pieņemts lēmums popularizēt personīgi nepārbaudītu produktu/servisu, tad ir jāvelta liels laiks tā izpētei. Jāsameklē pēc iespējas vairāk atsauksmes par šo produktu – jo vairāk atsauksmju, jo labāks priekšstats veidojas.

Links uz landing page

Liela uzmanība ir jāpievērš arī produkta/pakalpojuma landing page izpētei. Landing page ir lapa, kurā tiek piedāvāts iegādāties konkrēto produktu vai pakalpojumu un uz kuru ved arī afiliate links. Piemēram, interneta veikalā konkrēta modeļa Nokia landing page ir nevis veikala galvenā lapa, bet tieši šī Nokia modeļa pārdošanas lapa.

Vienmēr ir jāpārliecinās, vai affiliate programma piedāvā affiliate linku uz produkta vai servisa landing page. Piedāvāt klientam “pliku” linku uz interneta veikala galveno lapu, bet reklamēt konkrētu produkta modeli ir tas pats, kas atvest klientu uz t/p Alfa un pateikti: “Ej iekšā un meklē to produktu veikalā X!” Konvertācijas procents tādā gadījumā strauji samazināsies.

Landing page kvalitāte

Nepietiek ar to, ka kompānija maksā lielu komisijas maksājumu. Varbūt produkta mājas lapa vai landing page ir tik atbaidoša un nesaprotama, ka neviens nekad šādu produktu nenopirks. Turpretī kāds cits affiliate mārketinga darbonis par produktu, kas maksā pat 10 reizes mazāk, bet tam ir lieliska mājas lapa vai landing page, komisijās nopelnīs lielisku naudas summu.

Affiliate programmas kvalitāte

Pārliecinieties par pašas affiliate programmas kvalitāti. Cik caurspīdīgs un pārredzams ir programmas lietotāja konts? Vai var redzēt apmeklējumu statistiku? Vai tiek uzskaitīti visi lietotāji – gan tie, kas tikai apmeklē produkta/pakalpojuma mājas lapu, gan tie, kas veic pirkumu? Vai ir nodrošināti daudzveidīgi reklāmas materiāli – dažāda izmēra baneri, linki uz visu pieejamo produktu vai servisu landing page.

Vai programmai ir labs lietotāju atbalsts? Ideālā gadījumā ir vērtīgi, ja programmai ir atsevišķs affiliate menedžeris, pie kura var griezties jebkurā jautājumā, kas saistīts ar programmu.

Tāpat kā par produktu, tāpat arī par affiliate programmu sameklējiet atsauksmes Internetā. Kāda ir affiliate darboņu pieredze sadarbībā ar šo programmu. Vai nav bijušas kādas problēmas, vai viss ir kārtībā ar maksājumu veikšanu?

Komisijas maksa

Komisijas maksas var būt sekojošu veidu:

  1. Procentu maksājums – populārākais komisijas maksas veids. Maksa tiek aprēķināta procentuāli no pārdotā vērtības.
  2. Atliktā komisijas maksa (piemēram, komisijas maksa tiek maksāta par katru abonenta pagarinājumu vai atjaunošanu)
  3. Maksa par darījumu (Pay per Lead, t.i. maksājums par konkrēta nosacījuma izpildi, pārsvarā neliela komisijas maksas par reģistrāciju)
  4. Maksa par darbību/-ām (CPA jeb Cost per Action – piemēram, trīs darbības – reģistrācijas kādā servisā, noteiktas summas iemaksa un personības verificēšana. Pēc visu šo darbību veikšanas no klienta puses, affiliate darbonis saņems fiksētu komisijas maksājumu)
  5. Maksa par klikšķi (Pay per Click)
  6. Maksa par meklējumu (Pay per Search, piemēram Google AdSense Custom Search)
  7. Hibrīdu programmas (piemēram, komisijas maksa par reģistrēšanos kādā servisā ir 5$ par cilvēku, bet ir iespējams arī nopelnīt papildus 10% no kāda produkta vērtības, ja tā pirkumu veiks šis pievilinātais cilvēks)

Maksājumi

Uzreiz noskaidrojiet, kādā veidā tiek veikti komisiju maksājumi un nolemiet vai tas Jūs apmierina. Maksājumi var tikt veikti katru nedēļu, reizi mēnesī vai arī pēc noteiktas summas sasniegšanas.

Tāpat arī maksājumu metodes – var būt pārskaitījums uz karti, vai bankas kontu. Vēl ir iespējami: čeks, PayPal, citas elektroniskās maksājumu sistēmas. Noskaidrojiet kādi ir komisijas ieturējumi par katru maksājumu veidu. Piemēram, čeka “atprečošana” Latvijā maksā 10 Ls.

Affiliate programmas noteikumi un līgums

Protams, kā nu bez juridiskām niansēm! Pirms reģistrēšanās jebkurā affiliate programmā noteikti izlasiet tās noteikumus, kuriem Jums būs jāpiekrīt. Tajā var tikt atrunātas daudz ļoti svarīgas lietas, kas ir jāzina. Piemēram, iespējams, kompānija neatļauj veikt email mārketingu šīs programmas ietvaros. Var būt arī dažādi citi ierobežojumi, kaut vai attiecībā uz Adwords reklāmām.

Citreiz blogā arī parunāsim sīkāk par katru no šiem faktoriem.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



5 komentāri rakstam “Kā izvēlēties Affiliate programmu”

  1. [...] Jāizvēlas affiliate programma, ar kuras produktu notiks darbs. Tātad jāatrod kvalitatīvs produkts, jo reklamēt, bet svarīgāk ir atrast labu nišu, kurā ir konkrēts produkts. Kur meklēt? Var izmantot Google, var izmantot affiliate produktu katalogus kā piemēram http://www.associateprograms.com, http://www.clickbank.com, http://www.linkshare.com, http://www.commissionjunction.com, http://www.affiliateprograms.com, http://www.sharesale.com. [...]

  2. [...] ka tās bija tikai partneru programmu ēnas, mēģinājumi izveidot affiliate programmu. Reālas, kvalitatīvas affiliate programmas Latvijā vēl īstenībā nav bijušas. Kvalitatīva affiliate programma nozīmē ne tikai lielisku [...]

  3. moe d saka:

    Neesmu nekaads WEB biznesa guru, bet tiesaak kas tiks (varbuut jau tiek- nosaucieet kaadu piemeeru) affilateeds latvijaaa?
    Vai ariii tas taads buus taads futusocks LV EB biznesa videe tuvaako 3-4 gadu laikaa?!?!

  4. Aigars saka:

    jā, paredzu srauju uzplaiksnījumu affiliate mārketingam Latvijā. Lattelecom interneta pieslēgumi ir pirmā nopietnā affiliate programma, neesmu pētījis, cik nopietna, taču arī Seesam apdrošināšana ir uzsākusi kaut kādu kustību. Pēc pirmā veiksmīgā case study, sekos arī citi

  5. Agnese saka:

    Jau 1. novembrī 2016 – 32 eiropas valstīs tiks atvērts jauns interneta veikals, kurš piedāvās iegādāties apģērbu, apavus, telefonus, datorus, juvilierizstrādājumus un daudz ko citu no pasaulē pazīstamiem un slaveniem ražotājiem par salīdzinoši zemākām cenām kā citur. Liels prieks paziņot, ka starp šīm 32 valstīm ir arī Latvija.

    Kompānija līdz veikala atvēršanai (01.11.2016) piedāvā visiem kļūt par partneri un iegūt veikala frančīzi un uzsākt savu nelielo biznesu iekš šī projekta.

    Affilates marketingā, veidot savu komandu, nopelnīt internetā neuzmāžoties ar pārdošanu vai tirgošanos!
    Siikā info rakstiet uz epastu: mightybuyernet@gmail.com

    Reģistrēties: https://mighty-buyer.net/r/MB460290417

Ieraksti komentāru