Google Trends – Biznesa Ideja un iespēja izvairīties no kļūdām

Iepriekš blogā jau biju ievietojis video par Google Trends. Šodien arī raksts par šo manuprāt fantastisko rīku. Raksts noteikti lieliski papildina arī iepriekšējo rakstu par Affiliate mārketinga atslēgvārdu izpēti.

Google Trends ir lielisks tāpēc, ka tajā uzskatāmi attainotas atslēgvārdu (keywords) tendences vairāku gadu garumā. Ir redzams kādi pacēlumi atslēgvārda aktivitātē ir bijuši un ir pamatots, kāpēc tie ir bijuši. Šodien arī izstāstīšu vienu reālu biznesa ideju, pie kuras realizācijas jau šobrīd ikviens var ķerties klāt. Tas gan nebūs “ātrās naudas” projekts, tomēr visnotaļ ienesīgs, ja būs pareizā pieeja.

Un tātad, pirmkārt gribu pievērst uzmanību tam, ka ne vienmēr aktīvie atslēgvārdi ir labi affiliate mārketinga vajadzībām. Teiksim, mēs atrodam Google AdWords tūlī kādu šķietami labu atslēgvārdu – euro 2008. Tā meklējumu skaits tiek uzrādīts kā 673 000 mēnesī. Liekas, kas par veiksmi! Ideāli! Bet nesteigsimies.. Pārbaudot šo atslēgvārdu iekš Google Trends, pārliecība mainās diametrāli pretēji.

google-trends-euro2008

Spied uz bildi, lai redzētu to oriģinālā izmērā!

Tātad ir skaidrs, ka visa konkrētā atslēgvārda aktivitāte ir veikta Euro 2008 futbola turnīra laikā. Ne pirms tam, ne pēc tam aktivitāte nav bijusi liela. Tātad tajā brīdī, kad atslēgvārds kļuva ļoti populārs, ieguvēji biji visi tie, kas Google un citos meklētājos atradās TOP pozīcijās.

Mani novērojumi rāda, ka bieži vien tie ir vienkārši fanu radīti informatīvi materiāli, kas tur “nejauši” nokļuvuši pateicoties nesavtīgam fana darbam un ar atslēgvārdiem pārpildītam saturam. Taču to var pagriezt arī citā virzienā – biznesa virzienā, affiliate mārketinga virzienā vai pat sava produkta pārdošanas virzienā. Un pasaulē mārketieri tā arī dara.

Piemēram, ir gaidāms Pasaules kauss futbolā – World Cup 2010. Līdz turnīra sākumam vēl ir pusotrs gads. Papētīsim, kas tagad notiek ar šo atslēgvārdu. Jau šobrīd Google AdWords tūlis uzrāda lielisku skaitli – 64 000 meklējumi mēnesī. Taču vēl patīkamāka ziņa ir tā, ka ir vesela virkne ar saistītiem atslēgvārdiem, kuriem arī šobrīd ir liela aktivitāte. Piemēram, africa world cup 2010 – 8100 meklējumi, world cup for 2010 – 4400,  south africa world cup 2010 – 2900 meklējumi, utt.

Iedomājieties, kas notiks brīdī, kad sāksies Pasaules kauss! Šo atslēgvārdu aktivitāte pieaugs neticamos apjomos! Bet līdz tam vēl ir pusotrs gads laika.

Un jau šobrīd iekš Google Trends novērojami aktivitātes uzplaiksnījumi, kad ir notikuši kādi ievērojami notikumi saistībā ar šo pasākumu.

Spied uz bildi, lai redzētu to oriģinālā izmērā!

Spied uz bildi, lai redzētu to oriģinālā izmērā!

Tātad, nākamie soļi, kas tagad ir jādara:

1. Jāveic atslēgvārdu (keywords) izpēte iekš Google AdWords vai kāda cita rīka

2. Jāizveido projekta semantiskais kodols, par ko runāsim nākošajā reizē

3. Jāveido saturs mājas lapai

4. Jāmeklē affiliate programmas, kā produktus vai pakalpojumus, ko iekļaut šajā mājas lapā

5. Nepārtraukti strādāt pie mājas lapas optimizācijas (SEO)

Par ceturto punktu atliek tikai pafantazēt, kas varētu šķist noderīgs šāda pasākuma faniem:

  • ieejas biļetes
  • viesnīcas
  • tūrisma aģentūras
  • Pasaules kausa suvenīri
  • T-krekli
  • futbola komandu forma
  • fotogrāfijas
  • statistikas dati
  • kvalifikācijas spēļu video ieraksti
  • vēstures grāmatas no Amazon
  • fanu atribūtika
  • valsts, pilsētu, kurā notiek pasākums kartes, gidi
  • un vēl un vēl…

Rezultātā izveidot varenu, lietotājam draudzīgu portālu ar daudz un dažādām iespējām.

Var jau iet vēl tālāk – Euro 2012, World Cup 2014… ir vēl lielāka laika rezerve.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



Ieraksti komentāru