Google Slepkavo Affiliate Mārketingu?

googleKādu laiku atpakaļ daudzos interneta mārketinga resursos parādījās skaļi saucieni, ka Google sākusi nežēlīgi sist un slepkavot affiliate mārketingu.

Muļķības, pilnīgas muļķības!

Beigu beigās arī paši saucēji ir nonākuši pie secinājuma, ka nekas briesmīgs īstenībā nav noticis, ir tikai parādījušies papildus faktori, kas ir jāņem vērā.

Paskaidrošu, kas īstenībā notiek.

Spams un Nevērtīgs Saturs Internetā

Vai esi dzirdējis, ka affiliate mārketierus sauc par spameriem? Jā, nevienā ģimenē ne bez vismaz viena idiota, tas skaidrs visiem. Un lai paceļ roku tas, kurš var apgalvot, ka viņa sfērā nav kretīnu, kas to tik vien dara, kā piespamo visu internetu!

Vai kompāniju “mirušās” statiskās mājas lapas, vizītkaršu tipa mājas lapas, zemas kvalitātes izklaides projekti ir vērtīgi web resursi?

Vai patiešām visi blogi, kas nav saistīti ar affiliate mārketingu, ir tik vērtīgi, ka tos nevarētu uzskatīt par mēsliem?

Protams, ka nē. Es pat apgalvotu, ka starp šiem ar affiliate mārketingu nesaistītiem web resursiem ir tieši tikpat daudz nekam nevajadzīgu un nevērtīgu mājas lapu cik ar affiliate mārketingu saistīto vidū.

Patiesībā finansiālais dzinulis ir visspēcīgākais, lai lietas darītu kārtīgi, profesionāli un kvalitatīvi. Un ja tāda nav, tad pastāv lielāks risks, ka konkrētais web resurss agri vai vēlu kā vecs žigulis sētas pagalmā vienkārši tiks pamests. Affiliate mārketingā tāds dzinulis ir, citos projektos bieži vien nav.

Taču affiliate mārketieri nav nekādi svētie zēni, kas to tik dara, kā ražo supervērtīgu materiālu, ko pēc tam izmantos paaudžu paaudzēs. Un tā nekad arī diemžēl nebūs. Cilvēku tiekšanās ar visiem līdzekļiem sasniegt maksimālos rezultātus maksimāli īsā laikā dara savu – viņi izmanto visas metodes, gan atļautās, gan neatļautās.

Tad nu lūk, Google vienkārši ir uzsākusi cīņu ar šiem affiliate mārketinga pārstāvjiem, kas veido nekvalitatīvu materiālu. Ar to affiliate mārketinga tumšāko galu, kas patiesībā arī rada sliktos stereotipus. Un es teiktu, ka tas pat ir labi, ka Google to dara! Es par to priecājos. Jo agri vai vēlu visiem nāks vēl lielāka apskaidrība, ka vienkārši tāpat nekas nenotiks, nepieciešams pastrādāt, labi pastrādāt.

Google samazina Quality Score

Kādā veidā tad Google ir realizējusi šo masveida slepkavību?

AdWords kampaņām, kuru landing page pēc Google uzskata ir nekvalitatīva, quality score tika ļoti spēcīgi samazināts. Tik spēcīgi, ka debesīs uzleca maksa par vienu klikšķi, kas savukārt liedza turpināt šādu kampaņu, jo tā vienkārši vairs nav peļņu nesoša.

Bet ko nozīmē nekvalitatīva landing page?

Mājas lapa, kurā ir tikai viena, vai nedaudz vairāk lapas un kas apmeklētājam vairs nenes nekādu citu vērtību, bet pilda gandrīz vai tikai konkrētās AdWords kampaņas landing page funkcijas.

Jo redz, ar saturu bagātām mājas lapām, kuru kāda lapa tiek izmantota kā landing page AdWords kampaņā, tādu problēmu nav. Un problēmu nav tādām mājas lapām, kurās ir vismaz 30-40 lapas. Tātad mājas lapām, kurās bez landing page ir arī cita veida informācija, kas sniedz vērtību ikvienam tās apmeklētājam, quality score samazinājās tikai nedaudz vai pat vispār nenotika izmaiņas.

Kā izmukt no Google nosodījuma

Risinājums ir kā uz delnas – nepieciešams veidot saturiski bagātus web resursus, kas sniedz apmeklētājiem vērtību. Tas tāds kopējais ieteikums. Jo vairāk lapu mājas lapā, jo labāk.

Ja tas ir Tavs affiliate darbības pamatprincips, tad Tev vispār nav par ko uztraukties, vienkārši turpini savu darbu!

Bet citiem:

  • izvairies no dažādiem “scamīgiem” projektiem un affiliate programmām, kas piedāvā miljonu peļņu, draudzeni ar lielām krūtīm, bezmaksas māju kāda burvīgā salā un tamlīdzīgi.
  • Strādā ar patiesi labām affiliate programmām. Dari kā es – strādā ar konkrētās nišas līderiem, pārbaudītām vērtībām, kas ir plaši atpazīstami, sniedz kvalitatīvus pakalpojumus vai ražo kvalitatīvu produkciju.

Un tad Tev nevajadzētu būt nekādām problēmām. Jo redz, Google pozīcija ir pilnībā saprotama – ir vēlme pēc iespējas vairāk likvidēt nevērtīgu saturu web vidē. Tagad tie ir affiliate mārketinga vienas lapas web projekti, rīt tas būs kaut kas cits.

Secinājums – affiliate mārketings arvien vairāk kļūst par pamatīgu ilgtermiņa pasākumu. Sākumā ir jāizvēlas virziens, kurā ir vēlme darboties, pēc tam tad šajā virzienā ir arī kārtīgi jāstrādā, jāražo saturs, jāstrādā ar tēmu saistītām programmām, nedrīkst lēkāt no vienas nišas nākamā.

Nu vairs nevar apgalvot (kā to dara daudzi mārketieri), ka nekas traks, ja affiliate programmas izvēlē būsi kļūdījies. Princips “pamēģināju, ai nesanāca, taisu jaunu mājas lapu” pamazām izmirst, ļoti rūpīgi jāplāno un jāanalizē sava darbība. Gluži tāpat kā biznesā. Jo, ja no vienas lapas projekta atteikties nav grūti, tad no mēnešiem, gadiem ieguldītā darba gan būs pasmagi šķirties.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



13 komentāri rakstam “Google Slepkavo Affiliate Mārketingu?”

  1. iMednis saka:

    šoreiz man derētu paskaidrojums
    man kautkā neticās, ka google ir uzņēmusies tiesneša funkciju biznesa jomā no tāda viedokļa, ka neļauj man sākt uzņemējdarbību kamēr es neesmu “uzcepis” 30-40 superkvalitativu lapu (ierakstu), jo tik pat labi es varu uztaisīt 30-40 lapas ar pirmšķirīgu sūdu saturā, bet fiziski man būs 30-40 lapas un dragāt AdWords kampaņas uz nebēdu. Kautkā man negribas ticēt, ka šādā veidā kāds ir iedomājies uzlabot globālā tīmeķļa saturu. Kur ir kritēriji pēc kuriem tiek vērtēts tas saturs, jo satura kvalitāti taču nemēra lapu skaitā.
    Sorry, ja atkal esmu kautko saputrojis :)

  2. Aigars saka:

    tāda konkrēta lapu skaita, pēc kura mājas lapa kļūst kvalitatīva, protams, ka nav, tomēr bieži vien praksē ir tā, ka mājas lapas, kurās ir bagātīgs saturs, Google acīs ir kvalitatīvākas. No tā izriet mājas lapā atrodamo atslēgvārdu atbilstība AdWords kampaņās un citi quality faktori

    https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=10215

    https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?answer=46675

    Katrā ziņā ar šķidru mājas lapu, kas ir izveidota tikai AdWords vajadzīgām, pilnīgi noteikti var rasties problēmas.

    Bet reāli tāds notikums ir pāršalcis pasauli – daudziem jo daudziem QS no 7-10 ir nokritis uz 1

  3. Sandis saka:

    Hjumano faktoru arii jarekina iekshaa; taa ka anaaks naaks, mainiisies leitas; affiliates reizem tadu sviestu saraksta ka nu tik;

  4. mongoliss saka:

    ir dzirdēts, Daudzi arī banānus dabuja uz adwords

  5. Sandis saka:

    Bij bij, tīrīšana vienā otrā jomā utml. Neko darīt, izdzīvos stiprākie un sindikāti visādi.

  6. Aigars saka:

    es pat neteiktu, ka stiprākie, bet gan kvalitatīvākie. Jo domāju, ka tur nebija obligāti jābūT affiliate projektam, lai norautu to QS nežēlīgo kritumu. Gan jau arī jebkuras citas kampaņas ar nekvalitatīvām landing pages dabūja iekšās

  7. Sandis saka:

    Nu stiprums un kvalitāte šajā kontekstā liekama vienā maisā. Mazie newbiji diezvai tiks ieskaitīti pie kvalitātes – drīzāk copy/paste un “me-too” kategorijās. Bet nu labi, me sapratāmies šā kā tā. :)

  8. Aigars saka:

    tad gan ;)

  9. Artis saka:

    Kurā vietā es savā Google Adword kontā varu atrast šo jauno inovāciju?

  10. Artis saka:

    Otrs: Vēlos precizēt. Tas nozīmē, ka visas e-book affiliate programmas nozudīs, jo tās tiešām ir būvētas ar vienu atvērumu?

  11. Aigars saka:

    Arti, skaties Quality Score rādītāju, jo no Google puses tā netika pasniegta kā inovācija, paši darboņi to kritumu atklāja. Un ne jau visiem tomēr tas notika.

    Jā, pareizi uztvēri domu, vienas lapas projekti tagad varētu ciest visvairāk

  12. Sandis saka:

    Bet tas nenoziimee ka produklti nozudiis! Vareetu buut ka buus grutaak laist PPC kampanjas, bet pashas programas jau nepazuudiis! :)

  13. Vairo saka:

    Mani šās izmaiņas tikai iepriecina.

Ieraksti komentāru