Google Reklamēšanas Sertifikācija

2009. gada novembrī Google iepazīstināja maksa par klikšķi (PPC – pay per click) reklāmas speciālistus ar jaunu sertifikācijas sistēmu. Apskatīsim to.

Google jau sen piedāvā savas reklamēšanās sistēmas – Google Adwords – lietotājiem iegūt kvalificētu sertifikātu, nokārtojot eksāmenu. Tā kā tagad ir pavisam jauna sistēma un mans pirmais Adwords eksāmens tika iegūts pasen – pirms 3 gadiem, nolēmu sīkāk uzrakstīt par šo kvalifikāciju.

Kas jāzina sākumā:

Pārsvarā visas Google Adwords lietas (pogas, uzstādījumi utt.) tiek skatītas angļu valodā, jo eksāmens ir angļu valodā, visi palīdzības materiāli ir angļu valodā un arī pats apmācības materiāls ir angļu valodā.

Kam nepieciešams kvalificētais statuss?

Organizācijā var būt dažādi mērķi, kāpēc tā varētu vēlēties nokārtot Google Reklamēšanās sertifikāciju. Pamatā tie ir divi:

Sava darbinieka kvalifikācijas celšana – tas varētu būt noderīgi, ja uzņēmums reklamējas iekš Google meklētāja un partnera lapām ilgtermiņā, tērējot mēnesī vairāk nekā 1000$ US, kā arī paši veido konta apkalpošanu. Tādā veidā iespējams darbinieku papildus izglītot un iegūt labākus rezultātus no reklāmas budžeta.

Statusa paaugstināšana apkalpojot klientus – ja uzņēmums nodarbojas ar klientu Adwords konta apkalpošanu, tad šāda Adwords sertifikācija ir gandrīz vai nepieciešamība. Skaidrs, ka esošiem klientiem, tas maz ko izteiks, tomēr jaunu un starptautisku klientu piesaistīšanai tā ir pamata nepieciešamība.

Nokārtojot Google Adwords eksāmenu Jūs iegūsiet daudz jaunu zināšanu, kā arī pārbaudīsiet savas esošās. Daudzi māk izvietot reklāmas Google meklētājā, taču kā ar reklāmām Google Maps, mobilajās ierīcēs, video reklāmas utt. Google apskata daudz un dažādus Adwords sistēmas aspektus, kas ļauj iemācīties šīs jaunās lietas.

Eksāmenu vajadzētu uztvert kā jauno funkciju apgūšanu vienu reizi gadā (lai saglabātu sertifikāciju katru gadu vismaz viens eksāmens jāliek no jauna). Eksāmenā ir iekļautas un pat likts uzsvars uz jaunumiem Adwords sistēmā, lai tādā veidā Google varētu veidot saikni ar pašu reklāmas speciālistu.

Google ir parūpējies par to, lai cilvēki, kas nodarbojas ar PPC reklāmām profesionālā līmenī, varētu iegūt Google kvalificētu sertifikāciju. Angļu valodā tas slēpjas zem nosaukuma Google Certification Program. Šī sistēma ir iespēja profesionāļiem apliecināt savu profesionalitāti, nokārtojot Google izveidotus eksāmenus.

Sertifikāciju veidi

Ir divu veidu Adwords sertifikācijas:

1. Qualified Individual. Google AdWords individuāli kvalificēta persona.

Kvalificēti individuāļi ir tie, kas noliek divus no četriem Google piedāvātajiem eksāmeniem (requirements for individual). Principā to var izdarīt jebkurš, pilnīgi iesācējs, kam labpatīk mācīties. Ir zināms, ka šos eksāmenus iespējams nolikt bez praktiskas pieredzes. Protams, tas būs grūtāk, bet iespējams tas ir. Šo sertifikāciju iespējams iegūt pat neiztērējot ne centa Google Adwords sistēmā.

2. Google Certified Partner. Google AdWords sertificēts partneris (uzņēmums).

Sertificēti partneri ir tie, kas pieņēmuši darbā vismaz vienu kvalificētu individuāli (ar diviem noliktiem eksāmeniem) + 90 dienu periodā jābūt iztērētiem 10 000$ US (requirements for partner). Tas ir – šie 10 000$ US var būt gan paša iztērēti, gan kopā vairākiem klientiem.

Kvalificēts individuālis saņem tiesības izmanot savās mārketinga aktivitātēs sekojošu logo:

Uz kuras klikšķinot apmeklētājs nonāk Google lapā, kur Google apstiprina kvalificētā individuālā patiesumu:

Partneris var izmantot šādu logo:

Kvalificēta partnera lapas piemērs.

4 Eksāmenu veidi

Google Advertising Fundamentals Exam
This exam covers basic aspects of AdWords and online advertising, including account management and the value of search advertising.

Search Advertising Advanced Exam
This exam covers intermediate-to-advanced best practices for managing AdWords campaigns.

Display Advertising Advanced Exam
This exam covers intermediate-to-advanced best practices for advertising on YouTube and the Google Display Network.

Reporting & Analysis Advanced Exam
This exam covers intermediate-to-advanced best practices for maximizing account performance using Google Analytics, Website Optimizer, the AdWords Report Center, and other analysis techniques.

Pirmais (Fundamentals Exam) ir jānoliek visiem, pārējie 3 ir izvēles eksāmeni, kurus iespējams kārtot pēc brīvas izvēles (vismaz viens no pārējiem 3 ir jānoliek, lai iegūtu partnera statusu.

Search eksāmens piemērots lielākajai daļai Adwords lietotāju, liela daļa no jautājumiem pārklājas ar Fundamentals Exam.

Display eksāmens vairāk piemērots mediju aģentūrām, kas izmanto Google kā mediju. Šeit pārsvarā jautājumi par Google content network (nu jau display network).

Reporting & Analysis eksāmens ir jau sarežģītāks un domāts tiem, kas padziļinātāki nodarbojas ar Rentabilitātes mērīšanu un Adwords sasaistīšanu ar Analytics.

Lai nokārtotu Fundamentals Exam, jāatbild pareizi uz vismaz 85% jautājumiem. Pārējiem 3 pietiek ar 80%.

Atšķirība no vecajiem eksāmeniem:

Vecais eksāmena formāts:

• ilgums: 90 minūtes
• jautājumu skaits: 112
• jautājumu tips: izvēle no vairākiem variantiem
• minimālais atbildēto jautājumu īpatsvars: 75%
• maksa: US $50

Jaunā eksāmena formāts:

• ilgums: 120 minūtes
• jautājumu skaits: 120
• jautājumu tips: izvēle no vairākiem variantiem
• minimālais atbildēto jautājumu īpatsvars :85%
• maksa: US$50

Vēl būtiska atšķirība vecajā sistēmā bija uzņēmumiem, lai kvalificētos partnera statusam. Kvalificētajam uzņēmumam vajadzēja nodarbināt vismaz divus kvalificētus individuāļus + 90 dienu laikā pārvaldīt/apgrozīt 100 000$ US. Latvijā neviens uzņēmums nebija ieguvis šo sertifikāciju. Igaunijā un Lietuvā bija pa vienam katrā valstī.

Kā jau tika minēts, šobrīd, lai kļūtu par kvalificētu partneri, pietiek ar vienu kvalificētu individuāli un 10x zemāku reklāmas budžetu 90 dienu periodā.

Mācību materiāli: Learning center. Šeit arī sīkāk var noskaidrot par katru no eksāmena veidiem un tā saturu.

Kur apskatīt kvalificētus Latvijas pārstāvjus?

Partner Search

Šajā sarakstā būs tikai kvalificēti partneri (uzņēmumi) nevis individuāļi.

Zemāk bildē ir uz šo brīdi esošie uzņēmumi, kas apgalvo, ka piedāvā Google Adwords apkalpošanu Latvijā (spied uz attēlā, lai redzētu lielāku bildi).

Jaunā sistēma ar diviem eksāmeniem ir tikai kopš 2009. gada beigām. Pirms tam eksāmenu nokārtot bija vienkāršāk un bija jātiek galā tikai ar vienu no tiem.

Mans komentārs

Pats personīgi nokārtoju divus eksāmenus jūlijā sākumā. Tā kā laiks ir ierobežots, nolēmu riskēt un gatavojos eksāmenam tikai 3h un nokārtoju divus eksāmenus pēc kārtas. Man kā Adwords pakalpojuma sniedzējam šāda LOGO izmantošana ir svarīga, lai pārliecinātu klientus par savu profesionalitāti (gan Latvijā, gan starptautiskajiem klientiem). Man labpatīk domāt, ka eksāmenu nokārtoju, jo dažādiem klientiem laika gaitā ir bijušas dažādi problēmu risinājumi, kas noveduši pie padziļinātākas Adwords konta izpētīšanas un iepazīšanas. Nokārtojot eksāmenu pirmo reizi pirms 3 gadiem, bez 3 dienu materiālu studēšanas eksāmenu nebūtu nokārtojis.

Uzņēmumiem, kas paši veic sava Adwords konta apkalpošanu, es iesaku nokārtot vismaz pamata eksāmenu (Google Advertising Fundamentals Exam). Lai nokārtotu šo eksāmenu, būs jāizlasa mācību centra materiāli (Learning Center) – ~150 lpp teksta. Un tur ir daudz noderīgas informācijas par to kā labāk un veiksmīgāk operēt ar savu Adwords kontu. Uzņēmuma vadība, investējot šos 50$ USD, var ietaupīt simtiem dolārus mēnesī, uzlabojot reklāmas efektivitāti no iegūtajām zināšanām.

Egils - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Egils (14 Raksti)

Egils jau vairākus gadus nodarbojos ar klientu konsultēšanu Interneta Mārketinga jautājumos – Mani Pakalpojumi. Galvenais „jājamzirdziņš” ir Google Adwords Maksa Par Klikšķi reklāmas.



8 komentāri rakstam “Google Reklamēšanas Sertifikācija”

  1. cepis saka:

    Paldies Egilam, noderīgs raksts!

  2. Focus Group saka:

    Paldies. Lielisks materiāls. Jau sen plānoju nokārtot šo sertifikātu – kaut kā taču Google dižķibeles laikā ir jāatbalsta, ne tikai NATO spēki Afganistānā :)

  3. [...] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv, Alberts Ziemelis and Cepis, Media Alliance. Media Alliance said: @webmarketing_lv Google Reklamēšanas Sertifikācija: 2009. gada novembrī Google iepazīstināja maksa par klikšķi (P… http://bit.ly/dnMpsA [...]

  4. sandy saka:

    Skatos, ak esi pārņēmis stafeti un esi sācis drukāt vairak par Aigaru! Malacis;

  5. Agris saka:

    Ļoti noderīga informācija. Pietiek sauļoties, būs laikam jāpamācās… :)

  6. [...] nišā). Slinkums. Vispār jāsecina, ka esmu izlaidies. Bet nu, pateicoties Egila rakstam (Google Reklamēšanas Sertifikācija), kurā ir labs materiāls par Adwords, varbūt kādreiz pieķeršos arī tam. Tur ir liels [...]

  7. Mārtiņš saka:

    Apgūt Adwords man ir jau gribējies sen, bet kautkā nebiju saņēmies, bet pēc šī raksta, laikam būs tas jāizdara.

    Egils: tiešām labs un noderīgs raksts. Paldies

  8. [...] par Google Adwords (CPC – cost per click) reklāmas kampaņām, kā arī izstāstīja par Google Adwords sertificēšanas sistēmu un kā uzņēmēji var sameklēt sertificētos Google Adwords reklāmas speciālistus. Arī [...]

Ieraksti komentāru