Google Analytics

google analyticsNav nekādas jēgas no biznesa, ja Tu neveic darba analīzi. Jo tad Tu nezini, kas ir noticis un kādā virzienā ir jādodas turpmāk. Kas ir jāmaina un kas ir jāuzlabo. Tāpat ir arī Interneta projektos – analīzei ir ļoti liela nozīme.

Tā nu ir izveidojies, ka “monstrs” Google dominē arī šajā lauciņā ar savu rīku Google Analytics, kuru lieto nospiedoši lielākā daļa no visiem Interneta projektu īpašniekiem. Arī Latvijā tas noteikti ir populārākais web projektu analīzes rīks. Jebkurš, kam ir izveidota sava mājas lapa, var droši doties uz  Google Analytics, reģistrēties tajā un pievienot vienu vai vairākas mājas lapas.

Reģistrācijas beigu fāzē mājas lapai ir jāpievieno unikālais kods, kas arī būs tas rīks, kas “lasīs” visus mājas lapas datus.

Kas ir galvenie Google Analytics rādītāji, balstoties uz kuriem tiek veikta projekta analīze?

Visits – apmeklējumu skaits (nejaukt ar lietotāju skaitu)

Absolute Unique Visitors – absolūti unikālu apmeklējumu skaits. Viena apmeklētāja vairāki apmeklējumi tiek skaitīti kā viens

Pageviews - lapu skatījumu skaits (cik daudz apmeklētāji ir klejojuši pa mājas lapu)

Pages/Visit – vidēji viena apmeklējuma lapu skatījumu skaits

Bounce rate – lietotāju īpatsvars, kas ienākot mājas lapā, uztreiz no tās aiziet

Avg. Time on Site – vidējais viena apmeklējuma atrašanās ilgums mājas lapā

% New Visits – jaunu apmeklējumu īpatsvars

Taču tie ir tikai galvenie rādītāji, kas ir redzami Google Analytics kontā. Ir vesela virkne ar vēl daudzām un noderīgām atskaitēm, kas sniedz dziļu ieskatu mājas lapā notiekošajā.

Es pats lielu uzmanību pievēršu kartei Map Overlay – ja projekts ir starptautisks, tad ir liela nozīme sekot tam, kurās valstīs, bet lielas valsts ietvaros arī, kurās pilsētās projekts ir populārāks vai tieši otrādi, mazāk populārāks. Attiecīgi, izmantojot šo informāciju, ir jārīkojas.

Protams, ļoti lielu uzmanību jāpievērš visai sadaļai Traffic Sources – no kurienes nāk Jūsu apmeklētāji, kas ir tie produktīvākie resursi. Tāpat var analizēt SEO veiksmes vai neveiksmes. Keywords - ar kādiem atslēgvārdiem Jūsu mājas lapā ir nokļuvuši apmeklētāji.

Google Analytics lietošanas pamācību un galveno rādītāju, ko minēju, skaidrojumu var arī apskatīties šajā video:

Google Analytics pamati

Latvijas resursos ar advancētāku informāciju par Google Analytics lietošanu dalās arī Māris savā blogā.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



13 komentāri rakstam “Google Analytics”

  1. dardedze saka:

    Laikam absolūti stulbs jautājums, bet kādam jāuzdod ar’ī tāds:)
    Ar ko atšķiras lietotāju skaits no absolūti unikālo apmeklējumu skaita?
    Piemērs (lai vieglāk orientēties – ar astronomiski maziem skaitļiem:))). Lapu apmeklē Jānis, Pēteris un Kārlis. Viņi visi kopā sastāda lietotāju skaitu, tātad 3.
    Man vajag atskaiti par konkrētu datumu, piemēram, par 16. februāri, cik šajā dienā lapai bija lietotāju. Pieņemsim, ka šajā dienā lapu apmeklēja tikai Kārlis un Jānis, tātad 2. 16. februārī būs vienāds lietotāju un unikālo apmeklējumu skaits – 2? Vai arī lietotāju skaits tas ir vispār skaits, cik viņu lapai bijis pa visiem laikiem kopā, nevis tikai konkrētajā dienā?

  2. Kristaps saka:

    Sveiks.

    Stulbi jautājumi nav, tikai jautājumi uz kuriem Tu nezini atbildi.

    Par tiem unikālajiem – Kad kāds webmasters citam prasa – “Cik tev ir unikālie apmeklētāji dienā ?”, tas nozīmē, cik unikāli, atšķirīgi, “oriģināli” cilvēki apmeklēja to saitu noteiktajā dienā.

    Ja pat Kārlis, Pēteris un Jānis katrs to lapu apmeklēja 500 reizes dienā, tas vienalga skaitīsies kā 3 unikālie apmeklētāji dienā. Angļu valodā unikālie apmeklētāji tiek saukti par “Unique Visitors”, jeb īsāk “UV”.

    Atbildē uz jautājumu “Cik tev ir unikālie apmeklētāji” parasti ietver cik tev dienā (24h laikā) ir unikāli apmeklētāji izvelkot vidējo aritmētisko no visa laika, un kopējā UV skaita kāds ir reģistrēts.

    Piemēram, ja pa visu janvāri Tev bija 300 unikālie apmeklētāji, tad izdali janvāra dienu skaitu (31) ar UV skaitu. Sanāk, ka vidēji ~30 unikālie apmeklētāji dienā tev bija.

    Ceru, ka palīdzēja. Ja vēl ir kas jautājams, droši prasi.

    Kristaps.

    Ceru, ka palīdzēja. Ja vēl kas ir jautājams – droši jautā.

  3. Google Anlaytics ir iespēja augšā noregulēt arī vienu dienu un tad redzēt konkrētu ciparu šajā dienā.

    Protams, jāņem vērā, ka, piemēram, ja kādā kopīgā pasākumā vienā datora monitorā blenž gan Kārlis, gan Pēteris, gan Jānis, tad to vēl Google nemāk saskaitīt…

    Tāpēc rakstu – absolūti unikālu apmeklējumu skaits nevis absolūti unikālu apmeklētāju skaits. Bieži vien cilvēki jauc šīs lietas. Tas, ka ir 100 UV, vēl nenozīmē, ka 100 cilvēki ir skatījušies ;) Kristaps bija domājis to pašu

  4. dardedze saka:

    Paldies, palīdzēja gan!
    Kristap, tikai vai gadījumā nav UV skaits jādala ar dienu skaitu, nevis otrādi?:)

    P.S. dardedze ir VIŅA;)

  5. :))) saka:

    tā sanāk :)

  6. Māris saka:

    redz, es pat šodien saņemu jautājumus, lidzīgus kā “kas ir visits?” , vai atbilde, apmeklējums der? Nē.
    negribu mērīties, bet katram terminam ir vajadzīgs daudz sīkāks apraksts, kaut vai pastāstīt, ka cookies ir visita timeout 30min.
    sīkāk biju aprakstījis sen sen pie sevis http://nombre.lv/web_analytics/web-analytics-termini-un-ko-tie-reali-nozime/

  7. Māri, uzskatu, ka lietotājam, kas vēl īsti nezina, kas ir Analytics, pilnībā pietiekoša ir arī šī informācija. Protams, ir daudz vēl vērtīgas info, ko neminēju, taču to nav iespējams ievietot vienā rakstā. Uzspēsim pieskarties arī citiem jautājumiem.. Bet, kad sanāk laiks, tad lasu Tavus rakstus par analītiku – tie ir labi, tā turēt ;)

  8. ClickTale saka:

    [...] nopietnam Interneta darbonim projekti ir pieslēgti pie Google Analytics konta (vai kāda cita analītikas servisa). Un katrs normāls Interneta darbonis katru dienu [...]

  9. Talismans saka:

    Man tāds jautājums, cik svarīgi ir tas, cik ilgi apmeklētājs uzkavējas majaslapā? Tam ir kaut kāda nozīme jeb tomēr tam nav nekādas nozīmes attiecībā pret google meklētāju?

  10. Aigars saka:

    absolūti nekādas nozīmes no SEO viedokļa ;) tas tikai parāda, cik interesanti ir apmeklētājam Tavā mājas lapā

  11. Agris saka:

    Vot par šito man reiz radās pārdomas…
    Ja google redz, ka, piemēram, cilvēks ievada “koka mājas” Google, ka visvairāk pēc rezultātiem spiež uz http://www.kokamajas.lv, bet tur uzturas pēc tam 3sekundes, vai Google šo faktoru kaut kā ņem vērā, ja citos meklēšanas rezultātos cilvēki uzturas ilgāk, piemēram http://www.xyz.lv pēc attiecīgā atslēgvārda…

  12. Aigars saka:

    nē, jo mājas lapas var pildīt dažādas funkcijas. Portāliem parasti ir lielāks šis laiks nekā, teiksim, blogiem, kurā parasti izlasa tikai vienu, divus rakstus. Bet blogi bieži vien kotējas Google rezultātos daudz augstāk nekā portāli.

Ieraksti komentāru