Follow up un Broadcast e-pasti

email mārketingsE-pasta mārketings pamatā sastāv no divu veidu e-pasta ziņojumiem – Follow up jeb latviski to varētu saukt par “sekojošo e-pastu” un Broadcast jeb vienkāršais, regulārais, tiešais e-pasta ziņojums.

Starp šiem diviem ziņojumu veidiem nav labākā vai lielāku atdevi nesošā. Abi labi, jo katram ziņojuma veidam ir savas priekšrocības un funkcijas, ko tas pilda. Tāpēc arī to pielietojums var būt atšķirīgs.

Vienkāršoti runājot, visi zinām, kā darbojas e-pasts. Uzrakstam ziņojumu un nosūtam to vienam vai vairākiem adresātiem. Tiktāl viss ir skaidrs.

Taču brīdī, kad Tu attīstu savu meillisti un tajā katru dienu pierakstās vairāki desmiti vai simti cilvēku, ne Tu, ne Tava komanda vienkārši fiziski nespētu katram cilvēkam individuāli izsūtīt unikālus e-pasta ziņojumus. Tieši tāpēc arī radās autoatbildētājs (autoresponder).

Autoatbildētājs

Normālā situācijā jebkurā meillistē ir uzstādīts autoatbildētājs, kas pienācīgi uzņem jauno meillistes dalībnieku. Autoatbildētājs reaģē uz jaunu pierakstu un uzreiz izsūta apmekletājam ieprogrammēto pirmo Follow up ziņojumu, bet pēc tam arī ar izvēlēto laika starpību pārējos Follow up ziņojumus, ja tādi, protams, ir.

Follow up un Broadcast

Follow up ziņojumi tiek ieplānoti tādā veidā, ka katrs jaunais meillistes dalībnieks saņem tieši to pašu informāciju tieši tādā pašā secībā, kā dalībnieks, kas pierakstījās meillistē pirms dienas, mēneša vai gada. Un tas noris automātiski, bez meillistes īpašnieka līdzdalības. Vienīgais, kas ir jāizdara, ir jāizveido šo Follow up ziņojumu vai ziņojumu sēriju.

Pirmais Follow up ziņojums var saturēt iepazīšanās sveicienu, arī linkus uz bonusiem, instrukcijas, turpmāko darbību/sadarbības aprakstu u.c. informāciju.

Ir populārs viedoklis, ka tieši Follow up meili ir svarīgākā email mārketinga kampaņas sastāvdaļa. Meillistes īpašnieks izplāno email kampaņu, kurā ietilpst liela Follow up ziņojumu sērija, kas sastāv varbūt no 20, varbūt no 120 ziņojumiem. Tie tiek izsūtīti meillistes dalībniekiem ar dažu dienu vai nedēļas intervālu. Jā, šajā piegājienā vitāli svarīgi ir tieši šie Follow up ziņojumi. Vai tie atrisina klienta vajadzības, vai tie ir pietiekami atbilstoši – no tā ir atkarīgs, cik lojāls kļūs apmeklētājs.

Taču tiek piekopta arī pavisam cita stratēģija – Follow up ziņojumi nemaz netiek veidoti, bet viss e-pasta mārketings balstās tikai uz Broadcast ziņojumiem. Un tas tiek darīts ne mazāk veiksmīgi par pirmo izskatīto risinājumu. Ar to gribu teikt, ka katrai nozarei ir sava specifika un viss ir atkarīgs no kampaņas mērķiem, plānošanas.

Broadcast ziņojumu tehniskais izpildījums ir gluži vienkāršs – tiek sastādīts ziņojums, kas attiecīgi uzreiz vai kādā konkrētā ieplānotā laikā tiek nosūtīts meillistes dalībniekiem.

Ir vēl arī trešais, patiesībā populārākais risinājums – Follow up un Broadcast ziņojumu mikss. Ar pirmo tiek risināti pamatuzdevumi, bet ar otro pārējie. Ar Broadcast ziņojumiem var informēt par novitātēm, akcijām, papildus iespējām un galu galā arī uzturēt ciešas attiecības ar meillistes dalībnieku. Jo Follow up ziņojumi nav mūžīgi – agri vai vēlu tie beigsies, bet vēlme paturēt apmeklētāju meillistē taču paliks, vai ne tā?

Nākošajā reizē – “Apmeklētājs vairākās meillistēs”.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



Ieraksti komentāru