Eksperiments – Patiesība par SEO Pakalpojumiem Latvijā

Iepriekš Egils nāca klajā ar interesantiem rakstiem par Adwords konsultantiem. Neformālā sarunā viņš atklāja arī to sāpi, kāpēc šie raksti tapa un man radās doma – bet kas tad īsti notiek ar SEO pakalpojumiem Latvijā? Kāda situācija ir šajā sfērā? Tādējādi tapa šis eksperiments.

Kas tas par SEO eksperimentu?

Uzreiz vēlos atvainoties visām pieminētajām kompānijām par to, ka “vilku Jūs aiz deguna”, bet tas tika darīts tikai un vienīgi izpētes un šī raksta tapšanas nolūkos. Un nedomāju, ka mana uzvedība bija īpaši atšķirīga no citu klientu, kas vēlas iedabūt savu mājas lapu Google augšējās pozīcijās, uzvedības ikdienā.

Eksperimentā (komunikācijā ar kompānijām) es iejutos pilnīga “lauķa” ādā, kas neko nezina par SEO, bet kas vēlas to izmantot sava projekta izaugsmē. Mājas lapa ir izveidota, tā darbojas, taču no SEO viedokļa vēl prasa lielus ieguldījumus. Tad nu ar tādu domu arī griezos pie SEO speciālistiem. Vēl arī jāņem vērā fakts, ka ‘es esmu PVC logu tirgotājs’ un man paziņu lokā nav neviena cilvēka, kam varētu kaut ko uzjautāt par SEO.

SEO pakalpojumu sniedzēju atlase

Tad nu vienīgais, ko es varu darīt, ir ievadīt Google frāzi ‘seo pakalpojumi‘ un griezties pie ikviena, kas tiek izmesti meklētāja rezultātos.

Pirmajās divās lapās uzrādījās piedāvājumi no sekojošiem resursiem (uz meklēšanas brīdi):

  • trialine.lv
  • bizbiz.lv
  • europrojects.org
  • seo.lv
  • newsite.lv
  • ozigroup.com
  • mediaparks.lv
  • wpro.lv
  • 75f.info
  • seoportal.eu
  • mediacloud.lv

Tad nu visām augstākminētajām kompānijām/resursiem nosūtīju sīkākas informācijas pieprasījumu uz mājas lapās pieejamiem kontaktiem.

Kādus Piedāvājumus mājas lapās vēlējos sagaidīt?

Vispirms gan jāsaka, ka es NEVIENĀ mājas lapā neatradu tādu acīmredzamu un skaidru piedāvājumu, kādu es to iedomājos un gribētu redzēt. Tas būtu – lejupielādējamā materiālā vai mājas lapā izvietoti grafiki, tabulas, kas man parāda ja ne precīzas, tad vismaz aptuvenas izmaksas un detalizētus skaidrojumus sekojošām darbībām:

  1. Nišas, konkurentu Google meklētājā izpēte un novērtējums
  2. Atslēgvārdu vertikālā un horizontālā izpēte
  3. mājas lapas audits
  4. veicamo optimizācija darbību plāns/programma/kalendārs
  5. iekšejā optimizācija (koda uzlabojumi, iekšējo saišu struktūra, satura pārvaldība)
  6. ārējā optimizācija (ārējās saites, raksti, SA relīzes utt.)
  7. dažādas SEO konsultācijas

Jā, vairākos resursos bija norādīti daudz maz precīzi izcenojumi dažiem no minētajiem pakalpojumiem, tomēr pārsvarā dominē piedāvājums “x Ls par SEO pakalpojumiem”, kas, protams, nav normāls piedāvājums tik komplicētā pakalpojumā, kāds ir SEO.

Manis augstāk norādītais dalījums ir tikai minimums, vēl jau to var sadalīt vēl smalkākos pakalpojumos. Piemēram, konkurentu izpēte – tikai pašreizējo pozīciju novērtējums vai arī papildus saišu struktūra, tās kvalitātes un avotu analīze. Lūk, jau divi dažādi līmeņi vienā pakalpojumā. Un šādi izpētes darbi nav atkarīgi no apjoma, tas ir konkrēts darba apjoms, par kuru var noteikt konkrētu cenu.

Bet bez pakalpojumiem un to izcenojumu uzskaites SEO industrijā ir ļoti svarīgi dzīvi piemēri, case study – šeku reku ir mājas lapa un šeku reku tādus atslēgvārdus mēs optimizējām, kas Google meklētājā ir redzams vēl joprojām nevis 5 gadus atpakaļ. Un tie nav ‘kaut kādi’ atslēgvārdi, bet gan atslēgvārdi, ko meklē X reizes dienā, tiem ir Y konkurenti un no tiem var saņemt taustāmu atdevi.

Reālie SEO pakalpojumu piedāvājumi mājas lapās

Trialine.lv un Europrojects.org, piemēram, mājas lapās izstāsta kas ir SEO, bet ne vārda, cik maksā viņu pakalpojumi…

Seo.lv dara labāk, orientējas uz precīziem pakalpojumiem, ko sniedz, taču katastrofāli trūkst sapratnes, par kādiem apjomiem kādas izmaksas varētu būt.

BizBiz.lv saka, ka SEO izmaksas ir sākot no 499 Ls… stop, ja es vēlos tikai veikt mazas nišas atslēgvārdu izpēti vai saņemt ārējās optimizācijas vispārēju konsultāciju? 499 Ls?

Newsite.lv it kā visu smuki izstāsta (nu labi, par tām ‘TOP30 vietām’ Latvijas realitātē un ‘reģistrāciju galvenajos 100  meklētājos’ nepiekasīsimies…), uzskaita galvenās veicamās darbības, bet tiklīdz nonāku līdz cenai (vienreizējs maksājums 150 Ls), tā man iestājas apjukums. Kā? Tikai 150 Ls? Jūs ko, jokus plēšat? Vai tas ir domāts par vienu atslēgvārdu? Nekas nav skaidrs..

Mediaparks.lv lapā atklāti SEO pakalpojumi netiek virzīti vispār, tomēr lapa ar konkrētu case study Google meklētājā pēc atslēgvārda ‘seo pakalpojumi’ ir atrodama gan, interesanta pieeja. Tomēr bez case study nekādas detalizētākas informācijas nav.

Arī Wpro.lv izmanto sava paveiktā izrādīšanas stratēģiju, kas ir ļoti apsveicami, tomēr nav nekādas konkrētas informācijas par pakalpojumiem.

Simpātisks informācijas daudzums ir pieejams Seoportal.eu lapā. Tomēr arī te ne bez problēmām. Piemēram, tiek piedāvāts SEO audits, taču runa ir par lapas iekšējo auditu, ne vārda nav par to, ka ir iespēja arī auditēt visu nišu, arī konkurentus, lai spētu novērtēt SEO potenciālu, prognozēt iespējamās izmaksas konkrētu rezultātu sasniegšanai. Taču šeit parādās kaut kas jauns – piedāvājums maksāt tikai par sasniegto rezultātu. Tas rada uzticību. Rodas sajūta, ka kompānija ir tik pārliecināta par sevi, ka ir gatava neveiksmes gadījumā ciezt zaudējumus. Sasniegto rezultātu uzskaitījums gan ir, teikšu atklāti, smieklīgs. Tā jau varam jebkurš jebkurus ciparus sarakstīt – nepieciešami dzīvi linki, dzīvas lapas, kam šie rezultāti ir sasniegti.

Pozitīvi ir tas, ka seoportal.eu piedāvā arī rīkus – viens ir bezmaksas atslēgvārdu pozīciju noteicējs, kas arī vairāk vai mazāk liecina par kompānijas nolūkiem. Protams, arī iepriekš aprakstītais ārējo saišu serviss, kas ir ļoti būtiska ārējās optimizācijas sastāvdaļa, par kuru tik ļoti negribīgi runā lielākā daļa optimizētāju.

Komunikācija ar daļu no kompānijām

Tālāk pievēršamies komunikācijai ar kompānijām. Pirmajā vēstulē visām kompānijām nosūtīju līdzīga satura ziņojumu ala “mājas lapā neatradu sīkāku informāciju par izmaksām un pakalpojumiem. Lūdzu sniedziet papildus informāciju”. Ar dažiem ‘kandidātiem’ izveidojās tālāka komunikācija, pārsvarā tika papildus nosūtīta optimizējamās mājas lapas adrese.

Diemžēl atbildēja nebūt ne visi.

Wpro.lv uzreiz atsaucās, ka SEO pakalpojumus vairs nesniedzot (ak Dievs, izvāciet to lapu ārā un nejauciet gaisu!).

Europrojects.org pajautāja norādīt mājas lapas adresi, lai varētu sagatavot konkrētu piedāvājumu, taču atbilde vairāk nekā nedēļas laikā nav saņemta.

Trialine.lv atbildēja īsi – ja Jums ir .lv lapa, tad optimizācija maksās 100-200 Ls, ja cita, tad jāskatās uz atslēgvārdiem. Ko viņi darīs pa tiem 100-200 Ls, klientam nav jāzina.. Pēc lapas adreses nosūtīšanas tika saņemta atbilde, ka lapa tiks izskatīta un tuvākā laikā arī tiks nosūtīta atbilde. Vairāk nekā nedēļas laikā tas nenotika.

Ozigroup.com atsūta jau konkrētu un garāku piedāvājumu, kurā paskaidro, ka pa 20 Ls tiks veikta mājas lapas analīze un tiks izstrādāti SEO ieteikumi, bet pa 60 Ls  – mājas lapas analīze un satura pielāgošana meklētājiem. Dārgākā pakalpojumā saites tikšot pārveidotas par friendly-url saitēm, tiks veikta atslēgvārdu izvēle, arī satura optimizācija (korekti virsraksti, alt atribūts attēliem) un lapas pievienošana Analytics kontam. Un tas arī viss? Varbūt varēja arī piedāvāt pa 80 Ls papildus vairākas ārējās saites? No ārējās optimizācijas ne smakas…

Mediaparks.lv man piedāvā sameklēt kāda žurnāla decembra numuru, jo tur viņi esot snieguši labu interviju. Bet lai sniegtu precīzāku informāciju, ir jāparāda mājas lapa. Kad tas ir izdarīts, es saņemu negaidītu atbildi – man tiek ieteikts:

Jums ir jāpublicē mājas lapa un vismaz 1 mēneša laikā jānodrošina, lai dažādās citās lapās ir saite uz Jūsu lapu kā arī pašā mājas lapas kodā ir ievietots Google Analytics skaitītājs. Un tikai tad mēs varam Jums uzsākt šo SEO analīzi.

Lai Jūs saņemtu klikšķus uz mājas lapu jau šobrīd, ieteicams izmantot SEM (Search engine marketing), kas Jums ļauj pirkt atslēgas vārdus sponsorētajās saitēs Google meklēšanas rezultātu labajā pusē.
Kā to saprast? Man vajag SEO pakalpojumus tagad un tūlīt! Un tā lapa bija publicēta un atradās Google meklētājā jau trīs mēnešus! Un jā, ar visu Analytics pieslēgumu!
75f.info vispār ar e-pasta palīdzību nevēlējās komunicēt. Pēc lapas adreses nosūtīšanas tika saņemta sekojoša atbilde:

Virspusēji iepazinos ar saitu,apskatījos kas notiek meklētājos pēc atslēgvārdiem. Domāju ir iespējas saitu nogruntēt pirmaja lapā top10.
varbūt piezvani izrunāsim visas detaļas..

Manuprāt, ļoti uzticams sadarbības piedāvājums, vai ne?… :)

Seoportal.eu e-pasta ziņojumā nosūtīja dziļāku skaidrojumu mājas lapā redzamajai informācijai par SEO pakalpojumu piedāvājuma pakām un apmaksu tikai par izdarīto/sasniegto. Nosūtot mājas lapas adresi, seoportal.eu atbildēja ar konkrētu piedāvājumu  – tik un tik Ls par šādu un tādu pozīciju. Divos pievienotajos .pdf dokumentos var atrast:

  • populārāko atslēgvārdu analīzi – mājas lapas pozīcija Google reitingā šobrīd un atslēgvārda meklējumu skaits mēnesī
  • samaksu par konkrētu vietu konkrētam atslēgvārdam

Šis bija pārliecinoši labākais piedāvājums, jo samaksājot kopā 470 Ls mēnesī, tiktu saņemti aptuveni 3000-6000 klikšķi no Google meklētaja, kas, pat ja tikai 1% apmeklētāju pārvērtīsies pircējos, būs ļoti liels ieguvums (vismaz 30 pārdošanas). Bet ja klikšķi netiktu saņemti, tad arī nebūtu jāmaksā.

Lai arī:

  • nav piedāvājuma uz ilgtermiņa ieguvumu, t.i. orientāciju uz garākām un retāk meklējamām frāzēm (long tail), kas ir patiesais SEO spēks
  • nav norādītas konkrētas darbības, kas tiks veiktas,

taču uz kopējā fona šis piedāvājums ir graujoši pārliecinošākais. Tā turēt un vēl labāk!

Mediacloud.lv par optimizāciju vēlas saņemt 30 Ls bāzes maksu plus papildus samaksu/bonusu, ja mājas lapas atrodas pirmajās trijās pozīcijās. Šī papildus maksa svārstās no 20 līdz 75 Ls, atkarībā no tā vai mājas lapa atrodas 3. vai 1.pozīcijā. Te protams rodas jautājums, kurā brīdī tiks fiksēta pozīcija? Jo ar dažādiem paņēmieniem var sasniegt pirmo pozīciju uz dažām dienām, iekasēt par to samaksu un pēc nedēļas lapa izkrīt no reitingiem pavisam. Arī Mediacloud.lv piedāvā garantijas:

Ja rezultāts netiek sasniegts 1,5 mēneša laikā – iemaksāto naudu atgriežam.

Tas ir ļoti svarīgs faktors sadarbības veicināšanai.

Seo.lv atbildes vēstulē ļoti detalizēti izskaidro pamatdarbības, kas no viņu puses tiek veiktas mājas lapas optimizācijā. Lielākais uzsvars likts uz faktu, ka lai vispār kaut ko sāktu, ir jāveic mājas lapas analīze, audits, pēc kura tiek izstrādāts SEO pasākumu plāns. Tiek nosaukta arī šo darbību (audits + seo pasākumu plāns) cena – 150 – 200 Ls atkarībā no vietnes satura un struktūras. Jā, piekrītu, tas ir loģiski, bet kas ir tas, kāpēc man būtu Jums jāuzticas? Mājas lapā neredzu nevienu case study, e-pastā tas arī nav redzams… Man ir jābūt pārliecinātam, ka pa 150 – 200 Ls netiks nopirkts “Vairas referāts Liepājas domei”…

Secinājumi

Pēc visas šīs izpētes ir izveidojušies vairāki secinājumi, kas visvairāk “krīt acīs”:

  1. Lielākā daļa kompāniju pārliecinoši orientējas uz iekšējo resursa optimizāciju, par ārējo optimizāciju aizmirstot. Labi, to var nojaust seoportal.eu gadījumā (ir savs saišu serviss), taču tas arī viss. Bet patiesībā ārējā optimizācija ir daudz nozīmīgāka par iekšējo – saites no katalogiem, integrācija sociālos tīklos, RSS plūsmu lasītājos utt. utt., kas Latvijas apstākļiem viss ir “pavelkams”.
  2. Nevienā piedāvājumā nav pilna SEO pakalpojumu piedāvājuma – kā jau raksta sākumā minēju, SEO pakalpojumi mēdz būt ļoti dažādi, tas nav tikai un vienīgi mājas lapas iekšējā optimizācija un pat arī ne izpēte, audits + iekšējā optimizācija. Trūkst plašāka piedāvājuma, kas ietver sevī konsultācijas par konkrētiem aspektiem, konkrētas darbības – ārējo saišu izveide, konkurentu resursu un pozīciju analīze, tirgus izpēte, atslēgvārdu izpēte un analīze un daudzi citi pakalpojumi.
  3. pa lielam tiek uzskatīts, ka nav vērts potenciālajam klientam sniegt detalizētu informāciju, jo “viņš jau tāpat no tā maz ko sapratīs”. Var just, ka vairāki piedāvājumi ir nezinātājam paredzēti. Tā vietā, lai sniegtu maksimāli skaidru piedāvājumu, nu vismaz tādu, kāds tas ir seoportal.eu gadījumā, tiek izvēlēts vieglākais ceļš.
  4. nav orientācijas uz atslēgvārdiem dziļumā un plašumā. Vairāki kantori uzreiz jautā, kādus atslēgvārdus ir vēlme optimizēt, neuzskatot, ka tas būtu jādara SEO pakalpojumu sniedzējam – nu vismaz jāpiedāvā tāda iespēja.
  5. piedāvājumos tiek runāts par tādām elementārām iekšejās optimizācijas lietām kā Title, ALT atribūta, satura sakārtošana, bet netiek pieminēts svarīgākais – iekšējās saišu struktūras sakārtošana/izveide.
  6. nav konkrētības izmaksu piedāvājumos – pakalpojums ‘a’ maksā no ‘x’ līdz ‘y’ Ls ‘z’ laika periodā, pakalpojums ‘b’ – ‘d’ Ls, …utt. Ko nozīmē optimizācija maksā sākot no 20 Ls?

Galavārds un ideja

Pēc visa augstākuzrakstītā katrs pats var izdarīt savus secinājumus par SEO pakalpojumu kvalitāti Latvijas tirgū šobrīd. Es teikšu, ka piedāvājumu vidējais līmenis ir ļoti zems, nepārliecinošs un uzticību nerosinošs. Tiesa gan ir arī pozitīvas lietas, kas sniedz cerīgu skatu nākotnē.

Raksta tapšanas brīdī man radās ideja, ka būtu lieliski izveidot SEO un dažu citu pakalpojumu reitingu, kuru bīdītu atsauksmes, piedāvājuma kvalitāte, cena un citi aspekti.

Bet raksta komentāros aicinu pievienot citas SEO pakalpojumu kompānijas, iespējams, ka kaut kas labs ir palaists garām. Jāatgādina, ka šeit skatītie resursi tika atrasti pēc atslēgvārda ‘seo pakalpojumi’.

———————————————-

Par web lietām un Tehnoloģijām

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



82 komentāri rakstam “Eksperiments – Patiesība par SEO Pakalpojumiem Latvijā”

  1. Keffe saka:

    Es draudzējos ar būtnēm nevis objektiem. Doma postā bija, ka SEO speciālisti ar bagātāko pieredzi neslēptos zem šāda e-pasta + nenorādīta telefona/weba. Ja nu vienīgi, kāds starpnieks izdomājis piepelnīties pie ejošas nišas. Un vispār, ne jau es tādu vēstules tekstu izgudroju priekš cērpjamās mērķauditorijas. :D

  2. cepis saka:

    Raksts labs! Guvu jaunas atziņas par SEO Latvijā :)

  3. neomarketing.hihi saka:

    Domāju, patiesība ir tāda, ka, mēģinot ieskapēt preces vai pakalpojumus, kurus interesentiem nemaz nevajag (un to varētu saukt par gudru uzbāšanos), SEO, NEO un visādi citi tehnotriki un rīki nelīdzēs. Domāju, arī Google ir ieinteresēts, lai tā meklētāja pārlūkā uzrādītos saturs pēc būtības un nevis tas, ko kāds kaut kur par maksu vai satehnoķīmiķojot ir izdabūjis cauri- jo citādi pats Google tādā veidā riskētu zaudēt savu pievilcību un popularitāti. Protams, var šos rīkus izmantot akcijām vai kāda patiesi vērtīga piedāvājuma masveidā izteikšanai, bet cilvēki ir gudri, un, ja tā vajadzība “nedeg”, pameklē, paskatās arī to, kur kaimiņam dārziņš, kas vispār pasaulē notiekās, kādi varianti, atsauksmes- gluži pēc tā, kas pirmais “izlec” pārlūkā, nesniedzas.
    Savukārt, reizēm, kad uzņēmums pa gabalu jau jūt, ka aiz kāda intereses neatrodas reāls vai vērā ņemama apjoma pasūtījums, tas īpaši neiespringst iespēju un izcenojumu izklāstā. To sauc par biznesa nojautu, un bez tās saziņā darījumos neiztikt.

  4. Kriss saka:

    10 SEO spečuki mēnesī uzņēmušies apkalpot katrs pa 10 komersantiem, un visiem solījuši top pozīcijas meklētājos vienā un tai pašā produkta kategorijā. Ko nu!?

  5. Aigars saka:

    neomarketing.hihi, piekrītu, SEO galvenā pamatvērtība visos laikos un it sevišķi pēdējā laikā ir kvalitatīvs, atslēgvārdam maksimāli atbilstošs saturs. Bet tomēr, kā es mēdzu teikt – ja ir 11 vienas nozares pārstāvji un visi rada kvalitatīvu saturu, tad tomēr kāds ir augstāk, kāds nav pat pirmā lapā.

    Bet runājot par piedāvājumiem – ai, nu Latvija taču ir tik maza un te ir tik mazs tirgus; arī šajā gadījumā pārsvarā tomēr bija jūtama normāla attieksme pret manu pieprasījumu, es arī vērtēju publiski pieejamos piedāvājumus

  6. Dmitrijs saka:

    Tagad Latvijas tirgū parādījās “caurspīdīgāka” SEO optimizācijas shēma ar noradījumiem, kas tiek darīts galvenokārt un par kādām samaksām:

    http://www.klientufabrika.lv/lv/piedavajumi/PR_un_reklama/SEO_optimizacija

    un

    http://www.klientufabrika.lv/lv/piedavajumi/PR_un_reklama/SEO_uzturesana

    Cerams, tas palīdzēs ieviest lielāku skaidrību SEO optimizācijā!

  7. Anonims saka:

    Dmitrijs: Apraksti ir graujoši! Personīgi es, nevērstos pie šādiem pakalpojumu sniedzējiem, jo pasniegts ir ļoti, ļoti neprofesionāli.

  8. Dmitrijs saka:

    Kur tad pasniegts profesionāli, ja nav noslēpums? :)

  9. neo seo saka:

    Mēģināju sadarboties ar tiem džekiem no trialine.lv – patiešam stulbi čāli. Pat mājaslapā viņiem ir nospērts dizains no template monsters un to pārdod par “tikai 400Ls” (uz template monster tas maksā ~$40). Ieteicu neterēt laiku ar viņiem vispār!

  10. Mads saka:

    Sveiki,
    Izmantoju bezmaksas pakalpojumu no
    http://www.efumoaudits.lv/lv/bezmaksas-audits/
    bezmaksas auditu ar ieteikumiem. Vai kāds speciālists var paskatīties un pateikt, cik tie ieteikumi un atrastās nepilnības lapās ir reālas.

  11. Aigars saka:

    Mads, tas nav SEO pakalpojums, vismaz tajā testā, ko es saņēmu, no SEO diemžēl ir tikai dažas asakas

  12. zZzZzzzz saka:

    mda už mda už… man gribas vemt no seo latvia…. Aigars vai tev vienigais getafreebet.com ? tas tavs afiliate marketing lauciņš ??? ))

  13. Aigars saka:

    Nē, mans lauciņš šobrīd ir interneta mārketinga pakalpojumu attīstība kopā ar Egilu, tuvākā nākotnē atkal pievērsīšos affiliate mārketinga lietām un tās būs dažādi interneta mārketinga servisi un pakalpojumi (ar orientāciju uz pasauli). Jau sēklas iestādītas!

  14. Uno saka:

    Dmitrijam!
    Jūsu IP adrese tika bloķēta. Jūs vairs nevarat izmantot bezmaksas audītu. Jautājumu gadījumā lūdzu rakstiet uz igors.lavrinovics@efumoaudits.lv

  15. Mareks saka:

    Paldies Aigaram par veikto SEO pakalpojumu nišas prakstisko pētījumu! Ļoti labs un vērtīgs raksts kā sniedzējiem tā saņēmējiem. Latvijā šobrīd joprojām neliels skaits cilvēku zina kas ir SEO, tādēļ piedāvājums klientam jābūvē viņam saprotamā veidā, formā, nelietojot IT termiņus bet vienkāršus vārdus. Un klientam vienmēr ir jāzina, par ko viņš maksā, tātad ir jāpasniedz sagaidāmais rezultāts! :)..http://internetamarketings.lv/

  16. Raitix saka:

    Loti labs raksts, bet info jau veca.
    Uzraxtiju bakalaura darbu par SEO, nu ko bus japiedavaa savi pakalpojumi :D

    beet nu, manuprat, loti svarigi ir SEO pakalpojumu piedavatajiem ielikt ieksha portfolio ar uzskatamiem grafiem/liikneem – tas rosinaatu uzticiibu

  17. Edgars saka:

    Raksts tiešām vecs.
    Pats jau pāris gadus nodarbojos ar seo. Mani mīļie pastāstīšu Jums īsi par pēdējām tendencēm kas nepieciešams priekš seo.
    1) Iekšējais SEO ir tikai 10% no veiksmes – 90% veido ārējās saites.
    2) Ar saitēm no blogiem var nokļūt tikai Top 10.
    3) Pievērsiet 40% uzmanības sociālajiem tīkliem. Tas ir svarīgi, pa cik tikai 5% Jūsu mājaslapas konkurentu tos izmanto.
    4) Google ir mītu pasaule kurā patiesības nav daudz. Saku to tāpēc, kad tas tiek ļaunprātīgi izmantots lai maldinātu klientus un pašus SEO “spečukus”.
    5) Izveidojiet mājaslapai rss un paziņojiet par to lielākajiem rss ziņu portāliem.

    Kaut arī pats taisu iekšējo seo, neiesaku to iegādāties.
    Izdatiet sekojošas lietas Jūsu mājaslapai lai izveidotu iekšējo optimizāciju.
    - Pievienojot interesējošos atslēgvārdus lapas nvirsrakstā
    - Pievienojiet tos lapas meta arakstā un atslēgvārdos.
    - Nosauciet bildi vai video ar vēlamo atslēgvārdu.
    - Lapas karte ir laba lieta, ja Jūsu mājaslapas pakalpojumi ir rakstīti sekojoši izmantojot atslegvardu: http://www.superlapa.lv/atslegvards.php

    …un viss, jūsu mājaslapa ir optimizizēta priekš seo.

    Ja ir vēl kādi jautājumi, rakstat: info@headit.lv atbildēšu bez maksas un palīdizēšu kā spēšu kaut vai ar bezmaksas konsultāciju vai indeksēšu Jūsu mājaslapu par brīvu. LV seo kompānijas tiešām jautā lielu naudu par vienkāršām lietām.

  18. Aigars saka:

    Edgar izskatās, ka diezko nesaproti par ko vispār raksti :) Neesi pieminējis, ka pats svarīgākais taču ir saturs un tad dažādas tehniskās lietas.

    “indeksēšu Jūsu mājaslapu par brīvu.”

    Ahh tad tev ir tā indeksēšanas brīnumnūjiņa, piesit 3 pie galda un viss notiek!

    Laikam izlasīji Google Starter Guide?

  19. Aigars saka:

    Edgar, Latvijas apstākļos iekšējais SEO bieži vien ir 60-70% no veiksmes.

    Tālāk nemaz nelasīju, bet ja Aigars saka, ka par saturu neieminējies ne vārda, tad tiešām Tavs komentārs ir drīzāk maldinošs nekā pamācošs.

  20. Edgars saka:

    :)
    Paldies par aizrādījumu. Tekstā atslēgvārdiem jāparādās arī vismaz reizi.
    Par to kad atslēgvārdiem jābūt 3-5% no visa teksta, tas ir mīts.
    Pārbaudiet paši ierakstot googlē – click here
    Parādīsies adobe mājaslapa, kur ne virsrakstā ne tekstā nav rakstīts “click here”

    Es neesmu teorētiķis, esmu praktiķis.

  21. Aigars saka:

    Edgar, es pat par to nerunāju. Es par satura nozīmi kā tādu, tas ir gavenais šodien, saturam jābūt tādam, uz ko cilvēki “panesās”, oriģinālam, multimediju saturam, un tam ir jābūt daudz, tas arī ir galvenais SEO faktors šobrīd.

    Viss pārējais jau notiek plus/mīnus dabiski – gan ārējo saišu veidošana (lielā mērā caur sociālo tīklu sasaisti, kur notiek informācijas dalīšanās), gan “link baits” utt. Nu un, protams, būtu labi ievērot arī visus citus aptuveni 80-90 svarīgākos faktorus.

    Ideāls SEO speciālists ir tas, kas zina teoriju un prot to pielietot praksē, kā arī praksē ir ieguvis savas atziņas, eksperimentējot. Plikiem teorētiķiem vai praktiķiem nav nekādas vērtības.

  22. Aigars saka:

    kāpēc tad Adobe ir pirmā vietā pēc atslēgvārda “click here”, esi padomājis?

    Tāpēc ka viņi piedāvā lielisku saturu, produktu, kas ir saturā un cilvēki ir izveidojuši neskaitāmas “click here” saites uz Adobe lapu.

    Parasti jau runā tikai par to, ka Adobe ir daudz ārējās “click here” saites, bet nerunā, kāpēc tās ir.

  23. Edgars saka:

    Pārāk daudz mītu, Aigar, tiešām šajā Google pasaulē.

    Katram savas pieejas un pieredze, pie tā arī paliksim laikam. :D

    Tiešām no sirds novēlu panākumus Tev karjerā, lai veicās.

  24. Mareks saka:

    ar kaut ko ir jāsāk, Latvijā ir vēl pārāk mazs priekšstats par SEO un tā nepieciešamību, bet laiks saliks visu pa vietām domāju :)

  25. Edgars saka:

    Marek, pielnībā piekrītu, novēlu lai katram šis mirklis pienāktu ārtrāk.

    Jo reāli, 20 cilvēkiem pajautājot – Kas ir SEO? Tikai viens zināja , bet tas neskaitās, jo vinš izrādījās ļoti piesaistīts pie IT. :p

  26. Gundars saka:

    Izlasiju visu tekstu ar analītisku interesi.Klasiski labs teksts.Vairāk par 1000 zīmēm, linki un ankori teksta aukšgalā.Virsraksti lai, izlikti.Īsts Seo teksta paraugs iesācējiem.
    Pie lietas.Būdams webmeistars ar demit gadu stāžu, ievērtēju šo rakstu un saturu.Tas , ka neredzēji to ko vēlējies nenozīmē, ka tā tur nebija.Te es par vēlmi tūliņ redzēt-cik tas maksās respondenta mājaslapā.Manā kantorī arī nedz atrastu info, nedz saņemtu detalizētu aprakstu cik kas maksās un kas tiks darīts.Bez iepriekšējas izvērtēšanas , kas tad “jāvelk” un uz kurieni, nekādus ciparus nemēdzu nosaukt.Katram gadijumam konkrēts risinājums – un tikai tā.
    Otrkārt – IT speci ir sava veida snobi(raksta autors nav izņēmums) un neviens nesniegs detalizētu “ko” un “kā” klientam, kurš uzdodas par puisi no laukiem.Tā būtu veltīga laika šķiešana.
    Kā jau te Edgars teica “kas ir SEO” šai valstī zin katrs 20, ja ne vēl retāks cilvis.Par te daudzkārt pieminēto pozitīvo “seoportal”:puiši labi iesāka, bet nu pat ju ir aizrāvušies, manuprāt tas draud ar nepatikšanām viņu saišu pircējiem-pārdevējiem.Joprojām uzskatu, ka barot vietnes ar pirktām saitēm to startā ir riskants pasākums.
    Par SEO reitingu savdabīga kataloga veidā-pilnīgi piekrītu.Kvalitāte LV šais darbos ir kritiski zema, informatīvs materiāls palīdzētu kaut nedaudz sakārtot šo nišu. Labrāt piedaļitos tā veidošanā.

  27. Gundars saka:

    +Edgaram.
    Nekā personiska, bet man šķiet,ka tev ir kļūdaina izpratne par iekšējo optimizāciju un Google tās pamatos.
    “Iekšējais SEO ir tikai 10% no veiksmes”
    Labi rūkts lauva…:)

  28. Aigars saka:

    Gundar, raksts tapa labu laiku atpakaļ, nu jau lietas ir mainījušas uz labo pusi, vajadzētu kādam refreshot šo eksperimentu, no manas puses tas vairs nebūs objektīvi ;) Par SEO materiālu, tūlīt, tūlīt viens tāds taps

  29. Gundars saka:

    Jo vairāk laba materiāla, jo labāk.Labums publikai un darītājiem.Par eksperimentu – ir padomā pasākums.Bet gribētos, lai tas ir analītisks un atainotu ko vairāk par Googles reitinga tabulu un “frontes telefonvīru” komentiem seo kantoros.

  30. evita saka:

    Sveiki, man te tāds jautājums..netā ļoti tiek reklamēts šis piedāvājums – http://artariuz.com/pelnit-i-neta/ , reāli tā ir krāpniecība vai tiešām darbojas?

  31. Aigars saka:

    jautājums nav par tēmu, bet izskatās, ka lapa ir slēgta un tā jau nav laba zīme.

  32. Es reāli esmu šokā.. it sevišķi par webmarketing.lv :D

    Viņi ir bāzēti uz WordPress sistēmas, nu nekas traks, bet tad kodu vismaz iztīriet, no tādām lietām, kā:

    <!– All in One SEO Pack 1.6.15.3 by Michael Torbert of Semper Fi Web
    <!– HeadSpace SEO 3.6.41 by John Godley – urbangiraffe.com
    <!– Google Analytics Tracking by Google Analyticator 6.4.3:

    Vienkārši aizdomājos līdz tam ka šājā juristu birojā veicu daudz profesionālāku darbu, kā jebkura no šīm kompānijām spēj piedāvāt :D

    Šo uzskatu es balstu uz vienkāršu lietu – Ja uzņēmums piedāvā SEO pakalpojumus, tad viņa mājas lapā būs atrodami VISLABĀKIE seo principi :) Pareizi?

Ieraksti komentāru