E-pasta mārketings: Kā veidot meillisti

E-pasta mārketingsE-pasta mārketings sākas ar meillisti. Jo vairāk meillistē cilvēku, jo lielāku atdevi var gūt no e-pasta mārketinga aktivitātēm. Tāpēc īpaši svarīgs jautājums ir “Kā lai izveido klientu meillisti?”

Ir divas iespējas, kā var veidot klientu e-pasta listi – offline un online vidēs. Protams, ja mājas lapa ir populāra un apmeklēta, tad vieglākais ceļš ir veidot meillisti online vidē, savukārt, gadījumā, ja mājas lapas nav vai arī tā nav populāra, tad meilliste jāveido offline vidē. Protams, ideālā gadījumā var arī abas iespējas kombinēt.

Offline vide

Tirdzniecības tīkli, pakalpojumu sniedzēji, kuru birojos, struktūrvienībās ikdienas apgrozās daudz klientu, lieliski var izmantot šo iespēju.

Mājas lapas adresi, kurā ir pieejama pieteikšanās forma, var reklamēt uz kases čekiem, maisiņiem, anketām, bukletiem, vizītkartēm. Var izmantot personīgā kontakta formu, izstāstot klientam par ieguvumiem, kas tiks iegūti pēc parakstīšanās.

Gadījumā, ja šādu vietu nav, tad der tradicionālie mediji, piemēram, preses reklāma.Vai arī kādas izstādes, konferences, kuru laikā atkal var veidot personīgo kontaktu.

Vispopulārākais un arī atdeves ziņā labākais veids ir anketēšana. Piemēram, piedaloties loterijā, klientam ir jāaizpilda anketa, kurā ir minēts, ka viņš piekrīt e-pasta ziņojumu saņemšanai no attiecīgās kompānijas. Kā motivācija parasti tiek piedāvātas lielas, vērtīgas balvas. Tādējādi vidēji liels tirdzniecības tīkls Latvijā vienas kampaņas laikā var savākt pat 10 000 lielu e-pastu listi.

Attiecīgi offline vidē savākto listi pēc tam var vienkārši importēt savā servisa kontā.

Online vide

Viennozīmīgi labākā listes izveides iespēja online vidē ir pieteikuma formas publicēšana mājas lapā. Un ne tikai galvenajā lapā, bet pēc iespējas visās mājas lapas apakšlapās.

Vēl viens veids, kā online vidē panākt klientu pierakstīšanos listē, ir e-pasts. Teiksim, e-pasta parakstā ievietot adresi, uz kuru nosūtot ziņojumu, klients pierakstās listē. Populārākajos e-pasta mārketinga servisos šādas saites ir pieejamas.

Motivācija

Kā jau minēju anketēšanas saistībā, cilvēkam ir jāsniedz bonuss par to, ka viņš parakstās meillistē. Jādefinē un skaidri jāpasaka, kas būs tie klienta ieguvumi, labums no tā, ka viņš atradīsies meillistē.

Atkarībā no darbības specifikas, šie bonusi var būt dažnedažādākie:

1. Ekskluzīvie piedāvājumi (piedāvājumi, kas nav pieejami klientiem, kas nav meillistē)

2. Atlaižu kuponi

3. Ikmēneša/iknedēļas izdevumi, katalogi, bukleti, grāmatas

4. Noderīgi padomi attiecīgajā jomā (e-kursi)

5. Bezmaksas bonuss reģistrācijas brīdī

Piemēram, info produktu pārdevēji bieži vien par parakstīšanos viņu meillistē piedāvā kādu savu iepriekš gatavoto produktu bez maksas.

Savukārt, kāda ceļojumu kompānija var piedāvāt jaunās sezonas ceļojumu e-katalogu, svešvalodu apmācības centrs var piedāvāt pirmo apmeklējumu bezmaksas, picērija – desmito picu bezmaksas utt. Fantāzijai nav robežu.

Nākamnedēļ stāstīšu par pieteikumu formām, to veidiem un izvietojuma iespējām mājas lapā.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



1 komentārs rakstam “E-pasta mārketings: Kā veidot meillisti”

  1. [...] iepriekš blogā runājām par to, kā veidot meillisti kopumā. Bet ko darīt tad, kad ir izveidota meillistes pieteikšanās forma un tā ir izvietota [...]

Ieraksti komentāru