Case Study: Kā Izveidot Meillisti Web Projektam

e-pasta mārketingsŠodien padalīšos ar detalizētu informāciju kā es realizēju WebMarketing.lv meillistes izveidi. To var izmantot jebkurā nelielā web projektā, lai paveiktu šauras mērķauditorijas piesaisti meillistei.

WebMarketing.lv darbojas kopš šī gada februāra sākuma un, loģiski, ka pusgada laikā nekādu dižo apmeklētāju plūsmu tas piesaistīt nevarēja, vēl jo vairāk, niša ir specifiska, šaura, pie tam speciāli pie apmeklētāju piesaistes nevienā brīdī nav strādāts (nerēķinam organisko apmeklētāju plūsmu no Google). Tātad, WebMarketing.lv ir neliels nišas web projekts.

Mērķis

Jau projekta atvēršanas brīdī biju ieplānojis kaut kad pamēģināt izveidot kaut cik vērā ņemamu meillisti. Izdomāt, kā to panākt, bija pirmais uzdevums. Protams, ievietojot pliku meillistes pieteikšanās formu mājas lapā, rezultātu sasniegt nav iespējams, lai gan es to izdarīju. Bet to es paveicu tikai tāpēc, lai uzskatāmi pierādītu, cik tas ir nevērtīgi (skatīsim tālāk). Man liekas, ka pat kaut kur komentāros pavīdēja nicinošs komentārs par šādu “meillistes formu”.

Bonuss jeb Pievienotā Vērtība

Izdomāju sniegt saviem lasītājiem, t.i. Tev, kādu nebijušu bezmaksas informatīvo resursu latviešu valodā. Izvēles iespēju bija ļoti daudz, jo par tēmu interneta mārketings latviski vispār nav gandrīz nekādu aktuālu resursu. Izvēlējos sev tuvāko tēmu – affiliate mārketings.

Tad nu maijā ievietoju pliku meillistes parakstīšanās formu un paralēli arī sāku gatavot e-grāmatu par affiliate mārketingu ar domu, ka rudenī to varētu piedāvāt ikvienam apmaiņā pret parakstīšanos meillistē.

Rezultāts – Pirms un Pēc

Tagad salīdzināsim, kāds bija rezultāts, izvietojot pliku meillistes pieteikšanās formu ar aicinājumu “Paraksties uz Jaunumu Saņemšanu” un kāds, piedāvājot par parakstīšanos saņemt bezmaksas e-grāmatu par affiliate mārketingu.

meillistes pieaugums

Tātad, pirmo četru mēnešu laikā, kad bija plika pieteikšanās forma, kopā pieteicās tikai 19 (!) cilvēki, no kuriem savu pieteikšanos apstiprināja 17.

Septembrī tika izvietota bezmaksas e-grāmata kā bonuss un meillistei šajā mēnesī pievienojās 330 kvalitatīvi dalībnieki (lielākā daļa pievienojās pirmajās dienās).

Ilgtermiņa Ieguvums

Bet nu labi, tur bija sacelti nelieli viļņi ūdens glāzē (paldies, Sandi, par līdzdalību), kas būtiski palīdzēja šim rezultātam, taču paskatamies, kas notiek tālāk – ne tik daudz, bet joprojām meillistei turpina pieteikties jauni apmeklētāji.  Oktobrī 134, novembrī 127, decembrī pa pusmēnesi 59 apmeklētāji.

Tātad, atliek sajust, radīt savu apmeklētāju vidū pieprasītu pievienoto vērtību un viss tālākais jau notiek automātiski. Jāsaka, ka arī WebMarketing.lv apmeklējumā kopš septembra ir lūzums pozitīvā virzienā, resurss tiek apmeklēts ievērojami vairāk nekā tas bija pirms tam. Tātad šāda pievienotā vērtība ne tikai palielina meillistes apjomu, bet arī rada citus “labumus”.

traffic

Meillistes Kvalitāte

Lai Jums parādītu, cik kvalitatīva šī meilliste ir sanākusi, decembrī nosūtīju visiem dalībniekiem divas ziņas, lai to pārbaudītu. Protams, jo mazāka meilliste, jo vērtējums ir mazāk objektīvs, taču kaut ko tas tomēr pasaka un parāda.

Lūk, arī rezultāts:

  • Piegādāts – 100%
  • Ziņa atvērta – 33% un 47% (!)
  • Klikšķi uz saites – 20% un 35%

meillistes open rate

Pats biju plānojis līdz gada beigām “satilpināt” meillistē 500 dalībniekus, kas jau tagad ir sasniegts ar uzviju. Un kas ir pats svarīgākais šajā gadījumā – meilliste nemitīgi turpina palielināties.

Var diskutēt, cik ļoti noderīga man var būt Latvijas affiliate vai interneta mārketinga interesentu meilliste, tomēr šis ir reāls piemērs, kas parāda, kā var veikt meillistes izveidi.

Ir nepieciešama pievienotā vērtība, lai apmeklētājs justu līdzsvaru starp ieguvumu un to, ka uztic savu e-pasta adresi. Tas arī nozīmē to, kas apmeklētāja uzticību nevar izmantot.

Kā redzams pirmajā attēlā, tad arī meillistes dalībnieku atteikšanās īpatsvars ir zem industrijas vidējā rādītāja – tikai 5.53% (vidējais ir aptuveni 7%). Tātad, tas savukārt liecina, ka vidējais apmeklētājs ir saņēmis to, ko gaidījis.

Lai Tev veicas!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



5 komentāri rakstam “Case Study: Kā Izveidot Meillisti Web Projektam”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv, Lasi.lv pop. raksti. Lasi.lv pop. raksti said: Case Study: Kā Izveidot Meillisti Web Projektam http://lasi.lv/0ma1e (no @webmarketing_lv) […]

  2. Sandis saka:

    Aigar, vajag ielikt screenu ar veco formu :) un abas formas saliidzinaat :)

  3. Aigars saka:

    jā, laba doma, tikai man nav screen saglabāts, jāpameklē kāds domain history tool

  4. Deko saka:

    Kādu no e-pasta mārketinga risinājumiem izmanto meilistes uzkrāšanai; varbūt uz wordpress.com vai blogger.com bāzes ir kāds spraudnis, kas palīdz to krāt?

  5. Aigars saka:

    Deko,

    Es izmantoju Mailigen, Aweber un Getresponse servisus

Ieraksti komentāru