Call To Action jeb CTA

click here pogaViens no svarīgākajiem elementiem, kas paaugstina apmeklētāja pārvēršanās pircējā īpatsvaru, ir tā saucamais ‘call to action‘ (CTA), kas var parādīties jebkur – tekstā, saitē, banerī, video.

CTA elementu visbiežāk mēs pazīstam kā ‘šeit’, ‘spied šeit’, ‘meklē šeit’, ‘te’ un tamlīdzīgi, kas ir arī gana spēcīgi kairinātāji, lai cilvēks apmeklētu norādīto resursu. Taču ir divas lielas problēmas šādiem saukļiem:

  1. tie ir bezvērtīgi no SEO viedokļa
  2. tas ir standarta risinājums, ko lieto visi

Call to action saitēs/linkos

Vienmēr ir jāiedomājas savas mājas lapas apmeklētājs kā mazs bērns, kuram ir skaidri un gaiši jāpasaka, jāparāda, kur kas atrodas un kur un ko ir jādara. Ja Tu vēlies, lai apmeklētājs klikšķina uz konkrēto saiti, tad Tev arī viņš ir tieši un atklāti jāaicina to darīt, ‘spied šeit un uzzini’, ‘meklēt atbildi par…’, ‘pirkt X produktu’, ‘pasūtīt Y pakalpojumu’, ‘lejupielādē info…’ u.tmldz.

Jo, lai arī cik izteiksmīga un pārliecinoša nebūtu vienkārša teksta saite, tā tomēr nestrādās tik labi, ja tajā nebūs CTA. Jā, cilvēki spiedīs uz saites, taču klikšķu, rezultātā arī atdeves būs mazāk nekā tad, ja saitē būtu aicinājums uz rīcību.

To var pārbaudīt ļoti vienkārši, ar testēšanas palīdzību. Izveido divas pilnīgi vienādas lapas, taču abās izveido divas dažādas teksta saites – vienu bez CTA, otru ar. Rezultāts būs arī labākā atbilde.

Jāsaka gan, ka vēl var būt tāda situācija un par to esmu pārliecinājies pats, ka CTA elements jau var tikt ļoti spēcīgi iestrādāts tekstā pirms saites, ka pat pašas saites nospiešana ir vairs tikai formalitāte. Tātad CTA caurvij vai noslēdz teksta daļu, kas ir tieši pirms saites. Taču šādai pieejai ir savs mīnuss – tā nenostrādās tik labi attiecībā uz tiem apmeklētājiem, kas nemīl lasīt, bet uzreiz uztver visu svarīgāko informāciju no saistošākajām lapas daļām.

CTA pogas

Īpaši jāizceļ CTA pogas, kas pilda teksta saišu funkcijas, taču vienmēr ir ļoti labi pamanāmas un daudz spēcīgāk par vienkāršām saitēm rosina vēlmi uz tām klikšķināt.

call to action poga

No SEO viedokļa šādas attēlu pogas ir mazāk vērtīgas par teksta saitēm, bet no rezultāta sasniegšanas viedokļa pilnīgi viennozīmīgi to atdeve ir lielāka.

Affiliate mārketingā, piemēram, pilnībā normāls rezultāts ir 50-60% apmeklētāju pāradresēšana uz partneru lapu, ja kaut vai AdWords nolaišanās lapā ir pareizi izvietotas šādas pogas.

CTA banerī

Vienmēr esmu brīnījies, kā, teiksim, mūsu pašu LV tirgū tiek izstrādāts liels daudzums reklāmas baneru. Bieži vien tie pilda vienkārši imidža, zīmola veidošanas funkcijas, bet itin nemaz pārdošanas. Lai gan sākotnējais mērķis acīmredzami ir pārdot produktu vai pakalpojumu (tas parasti ir redzams, apmeklējot nolaišanās lapu).

Netiks izmantots viss banera potenciāls, ja vien tajā netiks iestrādāts call to action elements. Taču banera gadījumā tam nebūt nav jābūt tikai un vienīgi skaistai iebūvētai pogai (lai gan arī tā ir ļoti labi), kas aicina spiest uz baneri. Ir dažādas citas metodes, kā var nostrādāt uz cilvēka psihi, lai “pateiktu” viņam, ka baneris ir jānospiež (krāsas, kustīgie efekti utt.). Zemāk redzamajā banerī ir labs CTA elements, poga “Piesaki šeit”.

aicinājuma poga

Līdzīgi arī ar video klipiem – ja ir vēlme, lai apmeklētājs pēc video klipa nospiež konkrētu saiti, tad to arī ir jāaicina darīt. Ļoti skaidrs CTA elements tiek lietots praktiski visu video klipu sākumā, labi zināmā “play” bultiņa. Tas arī ir call to action, kas aicina apmeklētāju sākt skatīties video.

play poga

Par affiliate mārketingu runājot, CTA elements ir īpaši svarīgs. Bieži vien affiliate mārketieri pieļauj tieši šo kļūdu – saražo kaudzēm satura, viss ir skaisti un jauki, tikai kārtīgi nespēj novadīt apmeklētāju līdz gala mērķim. Un tikai tāpēc, ka vienkārši nepārliecinoši to dara. Vēlreiz uzsveru, ka vislabākais ir iedomāties apmeklētāju kā mazu bērnu, kas reaģē uz aicinājumiem. Pozitīvi vai negatīvi, tas gan jau ir citu faktoru ietekmē.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



6 komentāri rakstam “Call To Action jeb CTA”

  1. […] This post was Twitted by webmarketing_lv […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv, Kas jauns blogos?. Kas jauns blogos? said: Call To Action jeb CTA http://bit.ly/71Dok8 […]

  3. peteris saka:

    jaa, taa ir, tacu reizeem banneros cta links ir no visa bannera(ne tikai no attieciigaas pogas). tas izskataas leeti. labaak ir banneris izteiksmiigs, bet neitraals klikskim. un hyperlinks tikai no cta, vai ne?

  4. Aigars saka:

    nu tas atkarīgs no mērķiem, ko vēlas sasniegt. Var jau būt, ka tas baneris ir tikai atpazīstmības veidošanai, tad tas cta nemaz nav vajadzīgs. Bet jā, bieži vien tas cta izskatās ļoti “lēti”, bet nu tas ir mākslinieka darbs, uztaisīt cta neuzkrītošu. Jo kā teicu, baneri bieži vien gribas spiest, pat, ja uz tā nav nekāda aicinājumu, “neredzams cta”

  5. Sandis saka:

    Butiski ir lai CTA ari paskaidro ko sagaidiis tur – ja es spiezhu “Pasuutiit roza Nokia 3762” ir abosluuti truli tikt paradresetam uz nokiajaslapa.lv !!! es spiedu konkretu modeli un kraasu, bet man links sameloja! Ja kas shito kljuudu piekopj teju jebkurhs kam ir banneri; reizeem taa gribas iespert pa ekraanu tam tirlinjam kas tadu kampanju sataisa :D

  6. Aigars saka:

    jap, labs papildinājums par atbilstību

Ieraksti komentāru