Bizness un mārketings – Online vs. Offline

Interneta mārketingsDaudzi ir informēti, kas tas Interneta bizness vai mārketings ir, taču esmu Latvijā saskāries arī ar absolūtu neinformētību par to.

Tā kā bloga lasītāji varētu būt arī cilvēki, kas tikai sāk interesēties par šo sfēru, tad uzskatīju par vajadzīgu uzrakstīt šo rakstu.

Bez teoriju palīdzības (man nekad nav patikusi teorija…) mēģināšu raksturot, kas tas par zvēru ir.

Ir skaidrs viens – pamatā Interneta bizness ne ar ko neatšķiras no ierastā biznesa. Darbojas visi tie paši likumi un principi kā pieprasījums, piedāvājums, cena, reklāma, vieta un produkts. Tie ir paši pamati. Atšķirībā no ierastā biznesa, Interneta biznesam ir raksturīga īpašība “mazāki izdevumi”.

Viselementārākais piemērs – uzņēmumam, kuram pieder veikali, ir jāmaksā par veikalu telpu īri, veikala apsardzi, pārdevējām algas, jāsedz elektrības izmaksas u.c. izdevumi, kas nav uzņēmumam, kuram pieder e-veikals. Taču kā e-veikala mīnusu tajā pašā laikā var minēt to, ka pircējs preci nevar aptaustīt, pasmaržot vai pielaikot. Principā katram ir savi plusi un savi mīnusi. Taču pateicoties mazākiem izdevumiem, e-veikals var noteikt mazāku cenu nekā tas ir parastajā veikalā. Un bieži vien tas ir izšķirošais faktors pirkuma lēmuma pieņemšanai. Domāju, ka daudziem ir bijis tā, ka noskatās parastā veikalā kādu preci, bet iegādājas to e-veikalā, jo tur maksā lētāk.

Taču ne jau cenu līmeni es gribētu saukt par vienīgo Interneta biznesa priekšrocību – ir arī tādi iemesli kā anonimitāte, rīcības brīvība, praktiski neierobežota informācijas pieejamība, sociālā savienojamība, pārvietošanās ātrums no viena servisa uz otru un citi nozīmīgi faktori, kas runā par labu Interneta biznesam.

Arī Interneta mārketings būtībā neatšķiras no parastā mārketinga, jo mērķis paliek tas pats, tikai instrumenti tā sasniegšanai ir citi. Pati galvenā atziņa, kas man pašam ir saistībā ar Interneta mārketingu – visas darbības tiek vērstas tikai un vienīgi uz mērķauditoriju. Diemžēl tas nav iespējams offline mārketingā.

Kāpēc tā?

Piemēram – kā reklamējas offline uzņēmums? Tiek izmantota televīzija, radio, prese, vides reklāma, tiešais pasts, lai aiznestu ziņu līdz patērētājam. Taču, vai visi šie patērētāji būs mērķauditorija? Nebūt nē – uzņēmums iztērēs ļoti daudz naudas reklāmai, kas nesasniegs mērķauditoriju. Kā pierādījums tam ir ikviens no mums – vīrieši zina visu higiēnisko pakešu nosaukumus, lai gan produkts nav paredzēts viņiem, bet mazi bērni noteikti ir informēti, kurš alus ir pats garšīgākais.

Jā, arī Interneta mārketingā naudas līdzekļus var iztērēt ļoti neracionāli, taču īsteni Interneta mārketinga speciālisti zina, ka visa reklāma tiek vērsta tikai un vienīgi uz mērķauditoriju. Par piemēru var pieņemt Adwords reklāmas. Tās tiek veidotas pamatojoties uz atslēgvārdiem un parādās tikai tam lietotājam, kas Google meklētājā ir ievadījis attiecīgo atslēgvārdu. Bet ja jau viņš ir to ievadījis, tas nozīmē, ka viņam interesē šī tēma.

Un protams, ļoti svarīga Interneta mārketinga priekšrocība – labs Interneta mārketinga speciālists var izveidot ļoti lielu apmeklētāju plūsmu uz mājas lapu, neiztērējot ne santīma – izmantojot tikai un vienīgi bezmaksas iespējas.  Un te nav runa tikai par SEO.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “Bizness un mārketings – Online vs. Offline”

  1. [...] vēlme nopelnīt. Tā ir arī attīstības motivācija. Tieši tāpat kā reālajā pasaulē. Par web biznesa salīdzinājumu ar offline biznesu jau [...]

  2. Cade saka:

    I listened to Robert Kiakoysi’s advice on silver: “I believe this is the biggest investment anyone can make in the next 100yrs” I did my research and found an opportunity that has changed my life in 12 months. Take a look like i did…. Visit: goldsave.co/

  3. geniale.Complimenti all'inventore.Anche se una persona con un minimo di memoria, sa quali tab ha aperto e quali no, almeno finchè non si superano i dieci tab :)

Ieraksti komentāru