Atslēgvārdu atbilstības veidi (match type)

broad phrase exact matchReklamējoties ar Google Adwords, jāzina 4 atslēgvārdu atbilstības veidi. Katrs no tiem tiek izmantots dažādos gadījumos un no katra var iegūt savādāku efektu.

Google Adwords palīdzības centrs lieliski ir izskaidrojis, kas ir katrs no atbilstības veidiem un šeit arī konkrēti piemēri aprakstīti, lai vienkāršāk visu saprastu: atslēgvārdu atbilstības veidi.

1. Plaša atbilstība (Broad match): atslēgvārds

Izmantojot broad atbilstību, Jūs pilnībā ļaujat vaļu Google. Tas nozīmē, ka, ja ieliksiet reklāmu uz atslēgvārdu ‘angļu valodas kursi’, Google var izdomāt, ka Jums noderētu arī reklāma uz atslēgvārdiem ‘franču valoda’ un ‘angļu valoda’, taču ir arī piemēri, kad Google izdomā, ka Jūsu reklāma nav jārāda uz atslēgvārdu ‘angļu valodas apmācība’. Ar to es gribu pateikt, ka Google var rādīt uz dažādiem nevajadzīgiem atslēgvārdiem, un tik pat labi nerādīt uz saistošiem.

Google šo aprēķina pēc saviem slēptajiem algoritmiem. Tāpēc broad atbilstība jāizmanto ļoti uzmanīgi, sekojot līdzi visiem rezultātiem ar pārskatu atskaiti (Search Query Performance – Pārskati -> Meklēt vaicājuma veiktspēju). Šajā atskaitē precīzi redzams uz kādiem atslēgvārdiem ir parādīta un uzklikšķināts uz Jūsu reklāmu.

Pozitīvais broad atbilstībai ir tas, ka reklāma vairumā gadījumu tiek parādīta arī uz atslēgvārdiem bez garumzīmēm (piem., mārketings -> marketings), kas manā praksē ir ~ 30% no kopējo atslēgvārdu skaita.

Ja jums ir maz klikšķu uz atslēgvārdu ar atbilstību broad, tad nav problēmas, taču, ja daudz (>300 mēnesī), tad ieteicams meklēt kas precīzi ir tie atslēgvārdi, uz kuriem parādās reklāma?

2. Frāzes atbilstība (phrase match): “atslēgvārds”

Atslēgvārds ar frāzes atbilstību – phrase – ir daudz kontrolējamāks nekā broad. Šeit parādīsies visi atslēgvārdi, kas ietver precīzu Jūsu atslēgvārdu frāzi. Tas nozīmē, Google neliks Jūsu atslēgvārdu citā locījumā, nepārveidos vienskaitlī vai daudzskaitlī, kā arī neizmantos atslēgvārdu bez garumzīmēm. Google varēs izlemt tikai to kādi vārdi šai frāzei varēs atrasties priekšā un aizmugurē.

3. Precīza atbilstība (exact match): [atslēgvārds]

Exact atbilstība ir pati labākā kontrole pār jūsu visrentablākajiem atslēgvārdiem. Jūs precīzi redzat cik reizes katrs no šiem atslēgvārdiem tiek meklēts. Tas Jums dod rezultātus, lai pēc tam šos atslēgvārdus izmantotu mājas lapas optimizācijā, kā arī precīzi šim atslēgvārdam Jūs zināsiet rentabilitāti.

Lielākā daļa atslēgvārdu Jūsu Google Adwords kampaņā būtu jābūt ar exact atbilstību.

4. Ierobežojoša atbilstība (negatīvie atslēgvārdi): -atslēgvārds

Neaizmirstiet izmantot negatīvos atslēgvārdus, kas uzlabos jūsu kampaņas rentabilitāti.

Papildus vēlos piebilst, ka ar Google Keywords Tool ir iespējams apskatīties cik reizes mēnesī katrs no atslēgvārdiem katrā atbilstībā (match type) tiek meklēts.

Atslēgvārdu Rīks

Lūk, uzskatāms piemērs: Ja mēs skatāmies atslēgvārdus ‘ceļojumi’ un ‘ceļojums’, tad redzama sekojoša tendence:

Atslēgvārds broad phrase exact
ceļojumi 14800 14800 4400
ceļojums 9900 8100 390

No šiem rezultātiem redzams, ka atslēgvārds ‘ceļojumi’ tieši (exact) ir meklēts 4400 no kopējām variācijām par ceļojumiem (broad) 14800, kas ir ~ 30% – pārējie 70% ir citi vārdu salikumi un locījumi. Toties atslēgvārds ‘ceļojums’ tieši ir meklēts tikai ~ 4% no kopējā variantu apjoma. Tas nozīmē, ka atlikušie 96% ir dažādi citi vārdu salikumi: ‘ceļojums pa latviju’, ‘ceļojums ar auto’ utt.

Šie dati lieliski izmantojami, ja vēlaties optimizēt savu mājas lapu uz konkrētiem atslēgvārdiem. Redzams, ka uz atslēgvārdu ‘ceļojumi’ ir vērts optimizēt mājas lapu (4400 meklējumi mēnesī), taču uz atslēgvārdu ‘ceļojums’ (390) galīgi nē.

Ja veidojat Google Adwords kampaņu, kurā visi atslēgvārdi ir 3 dažādās atbilstībās, tad iesaku arī par katru atbilstību solīt savādāk. Tas būtu maksimālā maksa par klikšķi broad, phrase un exact atbilstībai vajadzētu atšķirties.

Kāpēc? Ja jūs izveidojat kampaņu ar atslēgvārdiem: piemērs, “piemērs” un [piemērs], tad visi šie 3 atslēgvārdi savā starpā konkurē. Tas nozīmē, ka ja meklēts tiek atslēgvārds ‘piemērs‘, Google domās, kam šo atslēgvārdu pieskaitīt broad, phrase vai exact. Lai no tā izvairītos lieciet sekojošus maksimālās maksas par klikšķiem, piemēram, broad – 0.20, phrase – 0.25 un exact – 0.30.

Egils - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Egils (14 Raksti)

Egils jau vairākus gadus nodarbojos ar klientu konsultēšanu Interneta Mārketinga jautājumos – Mani Pakalpojumi. Galvenais „jājamzirdziņš” ir Google Adwords Maksa Par Klikšķi reklāmas.



10 komentāri rakstam “Atslēgvārdu atbilstības veidi (match type)”

  1. Rauhbautz saka:

    Isteniba deretu ari “dynamic keywords insertion” pieminet ;)

  2. Egils saka:

    Par to noteikti vajadzēs uzrakstīt – paldies, nebija manā rakstu plānā.
    Bet neuzskatu, ka šis ir īstais raksts, kur par to pieminēt.

  3. deni2s saka:

    Starp “ceļojumi” un “ceļojums” nebūs būtiska atšķirība:
    http://web.hc.lv/seo/raksti/atslegvardi-un-ka-tos-loka-google/

  4. Egils saka:

    1. Organiskie rezultāti Google ir pilnīgi atšķirīgi uz ‘ceļojumi’ un ‘ceļojums’. Pamēģini!
    2. Ja liksi reklāmu uz BROAD uz vienu vai otru – liela atšķirība nebūs, bet, ja liksi EXACT vai PHRASE, tad gan būs LIELA atšķirība rezultātos.

    Ja nemaldos Glenn Livingston sīki no psiholoģiskā viedokļa analizēja atslēgvārdu nozīmi vienskaitlī un daudzskaitlī. Un secinājums bija, ka tās ir divas pilnīgi dažādas lietas. Vienā gadījumā cilvēks meklē informāciju, otrā jau konkrētu produktu. Tāpēc arī Google savos SERP neizmanto vienādus rezultātus gan vienskaitlī, gan daudzskaitlī.

  5. deni2s saka:

    Esmu pārliecināts, ka Google “nezin”, kas ir vienskaitlis un kas ir daudzskaitlis. Tas vairāk saistīts ar Google stemming technology, kas nosaka vārdus ar līdzīgu nozīmi.

  6. Egils saka:

    Tas, ka “boldā” rezultātu lapā izceļas abi šie vārdi (ceļojumi un ceļojums), ir skaidrs. Bet SEO un reklamēšanās ar PPC uz šiem abiem atslēgvārdiem ir atšķirīgs process un rezultāts.

  7. Aigars saka:

    jap, es arī esmu pārliecināts, ka SEO un PPC šajā gadījumā ir divas dažādas lietas

  8. Sandis saka:

    Es domaaju ka par sho visu mees varesim padiskuteet sho sestdien!?!? :)

  9. Sandis saka:

    Labojums: 3dien ;)

  10. Egils saka:

    True, true…
    Jāiedibina arī “taustāms” kontakts :)

Ieraksti komentāru